Downsizing-ul ar putea atinge un nou nivel: o companie testează motorul care poate funcţiona cu doar doi din trei cilindri
Un furnizor german de componente auto lucrează la un sistem de dezactivare a cilindrilor pentru motoarele care au doar trei cilindri în linie. Sistemul poate reduce consumul de carburant cu cel puţin 3%.
Schaeffler, o companie germană specializată în furnizarea de tehnologie dedicată motoarelor cu ardere internă, a anunţat că lucrează la un sistem care să permită dezactivarea unui cilindru la unui propulsor cu trei cilindri. Unitatea respectivă este încă pe bancurile de probe ale companiei, versiunile prototip urmând să fie montate pe vehiculele de test în termen de şase până la 12 luni . Nemţii spun că motorizarea respectivă ar putea să funcţioneze în anumite situaţii doar cu doi din cei trei cilindri disponibili, iar acest lucru ar reduce semnificativ consumul de carburant, estimările momentane anunţând o economie de cel puţin 3%.
Cei de la Schaeffler lucrează la un sistem care să permită dezactivarea unuia sau mai multor cilindri pentru diferite tipuri de propulsoare. Cea mai mică unitate dintre acestea este un motor cu trei cilindri în linie care poate funcţiona cu numai doi cilindri, dar nemţii nu exclud aplicarea tehnologiei respective şi la motoare mai mari, cu patru, şase sau chiar opt cilindri. Din păcate pentru consumatorul final, tehnologia necesită anumite modificări la nivelul motorizării şi al vehiculului, deci motoarele cu trei cilindri şi sistem de dezactivare a unui cilndru ar putea să facă maşinile care le echipează mai scumpe. Vestea bună este că un motor cu trei cilindri în linie este mai uşor de dezactivat decât un motor cu patru sau mai mulţi cilindri, indiferent de aranjament, deoarece are mai puţine porturi de admisie şi de evacuare, iar asta înseamnă mai puţine componente în mişcare necesare pentru a le închide pe acestea. Va fi necesar un sistem care să decidă momentul oportun pentru dezactivarea unui cilindru, care va evalua comportamentul şoferului pentru a stabili când are loc respectiva acţiune.
Renault lucrează la motoare biturbo de serie şi la un Clio hibrid
AŞA FUNCŢIONEAZĂ SINGURUL MOTOR 4L CARE ARE SISTEM DE DEZACTIVARE A CILINDRILOR
O sa ajungem sa avem atatea sisteme pe o masina incat costurile de intretinere o sa depaseasca valoarea masinii intr-un timp foarte scurt. A avut dreptate cine a zis ca masinile ce s-au facut pana prin anii 05 au fost masini bune.