Manechinele de crash-test de la Toyota au ajuns la a patra generaţie
A patra generaţie de manechine de crash-test Thums prezintă acum modele detaliate ale organelor interne. În plus, manechinele Thums simulează două conformaţii noi.
Toyota a anunţat că manechinele THUMS au ajuns deja la cea de-a patra generaţie. Programul Total Human Model for Safety a debutat în 1997 şi a fost lansat comercial în anul 2000. Generaţia precedentă a manechinelor THUMS a debutat în urmă cu patru ani. Cea de-a patra generaţie de THUMS are modele detaliate ale organelor interne, pe lângă piele, oase şi creier (găsite şi pe generaţia a treia). Graţie acestor manechine, inginerii Toyota pot să analizeze leziunile care apar la nivelul pielii, al muşchilor şi al oaselor într-un accident de maşină, permiţând perfecţionarea precisă a sistemelor de protecţie a pasagerilor.
"Toyota, General Motors şi Volkswagen deţin sute de manechine, iar evoluţia acestora este foarte importantă pentru ei, aşa că s-au implicat în toate etapele de dezvoltare ale acestor manechine", a declarat un purtător de cuvânt al EuroNCAP pentru Wall Street Journal.
Gama de manechine Thums include acum un subiect masculin de dimensiuni mari şi un subiect feminin de dimensiuni mici. Pe viitor, cei de la Toyota vor adăuga un manechin care simulează un copil şi un manechin care simulează o persoană în vârstă. Manechinul feminn are o înălţime de 153 centimetri şi o greutate de 46 kilograme, în timp ce manechinul masculin cântăreşte 101 kilograme şi are o înălţime de 189 centimetri. Până la introducerea noilor manechine, Toyota avea un manechin masculin de 179 de centimetri, care reprezenta un pasager de constituţie medie. Fiecare dintre cele trei tipuri de model vine în două versiuni: ocupant vehicul şi pieton. Potrivit celor de la Toyota, manechinele noi pot reprezenta funcţiile umane pentru 90% din populaţia lumii.
Manechinele Thums oferă o analiză detaliată a rănilor şi pot specifica dacă un om şi-ar fi rupt ligamentele sau fracturat oasele în urma unui impact. În plus, efectul accidentului asupra organelor internet poate fi evaluat şi el. Pe viitor, organismul european EuroNCAP va face teste cu manechine de staturi diferite, unul din proiectele de viitor fiind un manechin feminin de statură mică. Respectivul manechin va fi utilizat cu prioritate deoarece oamenii de statură mică sunt supuşi unor riscuri mai mari în cazul unor accidente. Manechinele Thums au fost folosite şi pentru a studia impactul accidentelor din Formula 1 şi Indy Car asupra corpului uman.
Via | WallStreetJournal