Mai puţină poluare: constructorii au redus emisiile de CO2 la 120 grame/km, sub limita impusă de UE. Maşinile din România emit 125 grame/km
Maşinile noi comercializate în Uniunea Europeană în 2015 au emis în medie 119.6 grame de dioxid de carbon pe kilometri, sub limita impusă de 130 grame/km. În România, emisiile au fost în medie de 125 grame/km.
Constructorii auto depun eforturi pentru a respecta noile norme de poluare din Uniunea Europeană, care prevăd reducerea emisiilor de dioxid de carbon la cel mult 130 grame/km în 2015 şi la 95 de grame/km până în 2020.
Datele furnizate de Agenţia Europeană de Mediu (EEA) arată că producătorii au reuşit respecte cerinţele, întrucât emisiile medii de dioxid de carbon din cele 28 de ţări ale Uniunii Europene au fost anul trecut în medie de 119.6 grame/km, cu 3% mai mici decât în 2014.
Ţara cu cele mai mici emisii din Uniunea Europeană este Olanda (101.2 grame/km), urmată de Danemarca, Portugalia şi Grecia, toate cu emisii de 105-106 grame/km.
Din acest punct de vedere, România se poziţionează pe locul 16 din totalul celor 28 de state UE, cu emisii de 125 grame/km, cu 5 grame/km mai puţin decât limita maximă impusă de autorităţi. De altfel, România stă mai bine la acest capitol decât ambele ţări vecine membre UE: Ungaria (129.6 grame/km) şi Bulgaria (130.3 grame/km). De altfel, Bulgaria este una dintre cele numai trei ţări în care emisiile au fost mai mari decât limitele UE, alături de Letonia şi Estonia, ambele cu 137 grame/km. Aceste rezultate au fost posibile prin introducerea unor motoare mai mici şi reducerea masei maşinilor, care a ajuns acum la o medie de 1.381 kg.
Acuzaţii dure: valorile nu au nicio valoare
Organizaţiile de mediu din Germania atrag însă atenţia că nivelul emisiilor este calculat în laborator şi că maşinile emit în realitate mai mult dioxid de carbon pe kilometru în condiţii reale de trafic. În acest context, liderul unui grup de mediu afirmă că datele prezentate nu au practic nicio valoare.
"Cele mai multe îmbunătăţiri în măsurători sunt realizate prin teste manipulatorii, nu prin reduceri reale. Prăpastia dintre datele raportate şi realitate face că anunţul de azi să fie fără valoare. fără un nou test care să fie realizat de organizaţii independente, şoferii vor continua să fie înşelaţi, în timp ce planeta se încălzeşte", afirmă Greg Archer, directorul de vehicule curate din cadrul organizaţiei germane de mediu T&E.
Via Automotive News, EEA
pe cine drac sa mai crezi? vw sau greenpeace