Semne bune: Dacia a vândut 100.000 de maşini în UE în primele trei luni ale anului. România a înregistrat printre cele mai mari creşteri
Dacia a vândut aproape 100.000 de maşini în Uniunea Europeană în primele trei luni ale anului, pe o piaţă în urcare cu peste 8% în care România a raportat una dintre cele mai mari rate de creştere.
Dacia a vândut anul trecut în premieră peste 500.000 de maşini într-un interval de 12 luni, iar aceste rezultate ar putea fi îmbunătăţite ca urmare a performanţelor obţinute de constructorul român în primele trei luni ale anului curent.
Potrivit datelor publicate de Asociaţia Producătorilor Europeni de Automobile (ACEA) în această săptămână, Dacia a vândut 99.636 unităţi în perioada ianuarie - martie 2016, în creştere cu 4.4% comparativ cu perioada similară a anului trecut, când a comercializat 95.444 de maşini.
Prin acest performanţe, cota de piaţă a constructorului român în Europa este de 2.6%, în scădere de la 2.7%, într-un piaţa europeană în ansamblu a înregistrat o creştere de 8.2%. În rândul grupurilor auto cu peste 100.000 de unităţi vândute, cele mai mari creşteri au fost consemnate pentru Fiat-Chrysler (FCA, +16.7%), Daimler (+13.2%) şi Opel (+10.8%), în timp ce liderul Volkswagen Group a crescut cu numai 3.7%.
De altfel, creşterile grupului german se datorează celor de la Audi şi Skoda, în condiţiile în care nu mai puţin de trei branduri au înregistrat scăderi: Volkswagen (-0.5%), Seat (-3.4%) şi Porsche (-0.9%). În acest context, Volkswagen Group a continuat să-şi micşoreze cota de piaţă, de data aceasta de la 24.3% la 23.3%. Cu excepţia celor trei branduri Volkswagen, un singur alt constructor a înregistrat vânzări în scădere: Nissan (-2.5%).
România, una dintre cele mai mari creşteri ale pieţei auto
În clasamentul pe ţări, România a înregistrat una dintre cele mai mari creşteri de volum (+21%), de la 14.433 la 17.471 unităţi. Doar Cipru, Irlanda, Lituania şi Letonia au raportat creşteri mai mari, însă, cu excepţia Irlandei, toate au o piaţă auto semnificativ mai mică.
De altfel, toate pieţele majore din Vestul Europei au raportat creşteri, pe primul loc fiind Italia, ale cărei vânzări au sporit cu 20.8%. Între timp, Franţa a urcat cu 8.2%, Spania cu 6.9%, Marea Britanie cu 5.1%, iar Germania cu 4.5%.
Interesant este că, în luna martie, europenii au cumpărat peste 1.7 milioane de maşini, aproape de nivelul înregistrat în ianuarie 2007 înainte de izbucnirea crizei financiare.
Via ACEA
stati linistiti..toti producatorii vor avea cresteri mari..bate asa un curent ecologic ,in care strategia e sa -ti bage niste impozite colosale(gen romania) sau interzicerea accesului unor auto in anumite zone(gen germania) care au norme euro mai mici...statul care e majoritar la multe brand-uri auto isi face legi dupa cum vrea muschiul lui ,care se vor aplica retroactiv(gen legea darii in plata...intre noi fie vb sint socat ca bancherii n-au mai avut puterea de a-si face legea...o fi din cauza dna ,care aresteaza pe banda pt dare si luare de mita...ce ti-e si lumea asta,azi prieten la catarama si miine dusmani neinduplecati)...adica daca eu acum 6 ani am cumparat euro4(agreat de stat atunci si am platit si taxa de inmatriculare)pe care unii l-au platit si de 2 ori mai scump din cauza leasing-ului(asta inseamna alte taxe pt stat) nu poti frate sa vii acum cu sula bat ,ca tu ai chef sa mai imi iei mie niste taxe ca asa vrea muschii tai...sa mori tu statule!!jeg-uri nenorocite!!...credeti ca daca miine ,sa presupunem prin absurd,toti oamenii isi vor cumpara electrice,statul nu va inventa noi taxe???va inselati