Londra vrea să interzică maşinile diesel: "E cel mai simplu mod de a elimina poluarea"
Londra consideră că interzicerea maşinilor diesel este cea mai eficientă metodă de a elimina poluarea în centrul metropolei. Acestea sunt responsabile pentru 40% din emisiile de noxe.
Scandalul Volkswagen începe să aibă ramificaţii şi în alte ţări europene, care se gândesc cu seriozitate să impună restricţii de circulaţie pentru maşinile echipate cu motoare diesel.
Ultimele măsuri vin de la Londra, acolo unde autorităţile sunt îngrijorate de nivelul real al emisiilor şi intenţionează să interzică maşinile diesel că urmare a faptului că acestea generează 40% din nivelul poluării înregistrat în metropolă.
Planurile actuale ale Londrei prevăd ca începând din 2020 toate maşinile cu motoare diesel şi pe benzină să plătească o taxă de 12.5 lire sterline pentru a putea tranzita centrul Londrei prin aşa-numita zonă Ultra Low Emission Zone (ULEZ), însă consilierii locali fac presiuni ca maşinile diesel să fie interzise complet.
"Scandalul Volkswagen a evidenţiat asta mai mult ca orice altceva, aşa că trebuie să ne asigurăm că doar maşinile cu zero emisii sau cu emisii foarte mici vor intra în zona ULEZ în 2020. Răspunsul simplu la această problemă este să spunem că nu vom permite maşinilor diesel să circule prin zona ULEZ", a explicat Stephen Knight, membru în consiliul local.
Primarul Londrei se opune planului, în primul rând din cauza faptului că aprovizionarea cu alimente şi bunuri se face în special cu maşini şi camioane echipate cu motoare diesel, iar interzicerea acestora ar afecta economia locală.
Pe de altă parte, autorităţile admit că scandalul Volkswagen nu a făcut altceva decât să evidenţieze faptul că toate maşinile cu motoare diesel emit în realitate de 6-7 ori mai multe noxe decât în testele de laborator, iar Uniunea Europeană va schimba modul de calcul al emisiilor.
Între timp, autorităţile de la Paris sunt din nou îngrijorate de nivelul poluării şi intenţionează ca marţi să interzică circulaţia pentru jumătate dintre maşini în funcţie de numărul de înmatriculare.
-
Tembelus Rex, luni, 02.11.2015 15:35
ce sa-ti spun .....tapi ispasitori.....ai trisat platesti........oricum nu sunt singurii, si nici domeniul auto nu e singurul care triseaza ...... E foarte bine sa interzica nu numai in zona 0, in centrul Londrei ci in toata Londra inclusiv periferiile si la Paris la fel ....ca apoi incet, incet cu timpul sa le interzica in toate orasele si apoi in toata tara, apoi la nivel continental.....ar fi super SA DISPARA FUMEGATOARELE AMBULANTE....indiferent ca sunt euro 5 si 6 cu Ad Blue si fara si indiferent ca s-au investit miliarde in cercetare...... Mi se rupe de Nm (cuplu) si consum redus.....luati fratilor benzina.....(Sunt mai multe categorii de oameni care nu isi vor mai permite echivalentul cilindreei de la diesel la benzina....vezi SALUPELE MARI ....clasa mare, clasa lux, masinile sport, SUV-urile atat de indragite de romani pentru prestanta, imagine si siguranta......vorba lui Berceanu ....trebuie sa gemeti astia cu Q7....cu X5, 6...Cayenne.....GLE...si astia cu LandCruiser si Pajero - CA SA VEDETI CA SUNT IMPARTIAL SI OBIECTIV.......aveti alternative benzina cu duiumul pana in 2 litri........evident ca la cat s-a furat si se fura in tara asta mai sunt unele categorii care isi vor permite sa alimenteze si cu 10-20 lei litrul de benzina la 2-3 galeti consumul (o galeata = 10 litri) Da recunosc sunt frustrat si nici nu-mi tratez anumite frustrari......la altele lucrez pentru up-date-uri :)
-
Tembelus Rex, luni, 02.11.2015 15:39
Transportul de marfa evident intra la alta categorie si trebui scutit/ tratat ca atare........DAR MARFA SA FIE MARFA....nu ne luam Amarok, Ranger si L200 etc. ca sa batem bulevardele....si nici Transit sau Transporter ca sa iesim la gratar sau la mall.........
-
Stefan, luni, 02.11.2015 16:01
dieselul nu o sa dispara niciodata din Europa, pentru ca populatia nu are atat de multi bani incat sa isi permita masina pe benzina cu un consum de 10-15% ;) toate aceste statea viseaza, si viseaza mult , pentru ca se iau dupa americani. daca ar fi scumpa benzina in america cu siguranta la fel ca noi ar fi fost si ei. Iar ca sa iti cumperi o masina electrica costa prea mult si nici nu poti calatori cu ea pt ca ai autonomia mica si timpul de incarcare foarte mare!
-
Kap, luni, 02.11.2015 17:21
Dacă ”populatia nu are atat de multi bani incat sa isi permita masina pe benzina cu un consum de 10-15% ;)” înseamnă că populația nu-și permite nici creier și atunci n-are ce căuta la volan. Câteva alternative la diesel: 1. mașină mică pe benzină; 2. mașină medie pe benzină; 3. orice mașină pe GPL. 4. scuter, bicicletă, RATB, metrou, CFR ETC.
-
Madalescu_Georgian, luni, 02.11.2015 17:51
Splendid. Ma intreb unde o fi ''expertul'' ala @Pana, cand spunea ca ''dieselul'' e baza in Europa........ UPSS se pare ca dupa Paris, si Londra i-a masuri cu motoarele astea depasite diesel.
-
benzinarul, luni, 02.11.2015 18:09
@Stefan E o mare idiotenie asta cu "populatia nu are atat de multi bani incat sa isi permita masina pe benzina". In realitate, cheltuieile nu se amortizeaza decat pentru o mica parte din populatie. Marea majoritate se duc inspre diesel sub efectul spiritului de turma (instinct gregar). Sunt putini cei care fac un minim 30-40 de mii km anual ca sa justifice achizitia unui diesel. Se bazeaza pe mituri false. Diferenta la pompa intre motorina si benzina e insignifianta. +Dieselul e mai scump atat la achizitie, cat si la intretinerea periodica. In unele cazuri diferenta de cateva mii de euro e atat de importanta incat poti sa-ti alimentezi benzina de banii aia si sa mergi fara disconfortul cauzat de faptul ca motorul diesel pe masura ce se uzeaza capata trepidatii & acustica muult mai pronuntate. Alternativa mult mai desteapta la diesel ar fi masinile electrice si hibrizii
-
Cineva, luni, 02.11.2015 18:27
@benzinarul Eu unul as parasi Londra si Parsi daca as sta acolo. Simplu ! Nu imi spun ei mie ce motor sa imi cumpar. Daca eu vreau diesel poate nu pt. economie ci pt. cuplu sau alte avantaje ale unui diesel, sa ma lase in pace.
-
AndreiRN, luni, 02.11.2015 18:43
Acum vreo 15 am luat decizia sa trec de la benzina la motorina deoarece am prins gustul la ulei vegetal uzat gratis si in prezent am numai masini diesel, MBZ 300SD/SDL, Dodge Cumins, Iveco, BMY 5 tone care merg pe coctailul produs de mine si sper sa mai pot continua inca vreo 10 - 15 ani in felul asta. Cu mare placere as trece pe electrice dar deocamdata nu produce nimeni ceva util pt mine.
-
dan_grc, luni, 02.11.2015 18:44
Eu nu inteleg cum este eliminata poluarea, prin interzicerea motoarelor diesel, daca ele sunt responsabile de 40% din poluare, pai si restul? Eliminarea poluarii in marile orase inseamna interzicerea motoarelor cu ardere interna, este foarte simplu, dar se pare ca mai pastreaza 60%, sa fie.
-
benzinarul, luni, 02.11.2015 18:49
@Cineva Cuplu? Cuplu comparabil poti avea si la un motor turbo pe benzina. Ca sa nu mai vorbim de faptul ca o masina electrica iti ofera 100% din cuplu la primul centimentru al pedalei de acceleratie. Deci alternative exista. Si mult mai bune. E valabil pentru orice alte avantaje imaginare. Voi astia cu TDI-ul in gat nu aveti decat sa va retrageti intr-o grota, departe de civilizatie.
-
noname00, luni, 02.11.2015 19:00
Sunt curios - restul de 60% din poluare de la ce vine? Mai exact o lista de 5-10 poluanti. Si mai este o problema cu aceste declaratii - din ce am citit, cei 40% contin si toate vehiculele diesel - autoturisme, autobuze, camioane .... ceea ce nu este corect pentru masinile diesel (transportul comun in Londra are o flota de 8000 autobuze, mare parte circuland in continuu 18 ore pe zi). Pe Oxford Street, intr-o seara, se mergea bara la bara, jumatate din vehicule fiind autobuze cu etaj. Este adevarat, modelele mai noi sunt hibride. Presupunand ca masinile pe benzina au doar 10%, care este numarul de masini pe benzina si care este numarul de masini diesel?, impreuna cu o cifra reala a procentului participarii masinilor diesel la poluare. Eventual luandu-se in considerare si numarul de Km parcursi. Intr-un final ceea ce cer eu este un raport real al poluarii/100Km mediu intre masinile diesel si cele pe benzina, fara sa se tina cont de faptul ca masinile diesel de obicei sunt conduse mai multi Km sau de faptul ca sunt mai multe masini diesel decat masini pe benzina. Mi-ar placea sa va rezultatele unui studiu facut asa cum trebuie la nivel de tari/continente, sau cel putin pentru Europa, si sa se prezinte toti agentii poluanti, nu numai masinile. Nu stiu cat de bine sunt regularizate emisiile fabricilor, termocentralelor etc. Articolul acesta este mai mult despre agenda politica pe care o au unii, iar Dieselgate este un scandal folosit pentru a-si atinge scopurile. Iar cei 40%, cel putin pentru mine, pare a fi un numar care nu nimic la baza.
-
mda, luni, 02.11.2015 19:31
Restul vine de la fabrici si uzine care ne produc bunurile uzuale de consum. Fara ele am fi in colaps. Am muri de foame si de frig. Oricat de afiliati Greenpeace ati fi voi, le-ati simti lipsa cand n-ar mai fi. Totusi astea sunt la periferie. Ceea ce conteaza insa e poluarea locala - cea de pe strazi. Smogul apare in orasele cu un numar mare de automobile. Daca sunteti atat de interesati de mediu, cumparati-va o electrica. Diferenta poate incepe cu tine. Pentru a se intampla la nivel macro, schimbarea trebuie sa se petreaca mai intai la nivel micro. Pentru constructori e mai usor sa modifice un motor, sa-l faca mai eficient sau sa vina cu solutii alternative (electrice, hidrogen biocarburant etc). Pentru centrale,fabrici si uzine e practic imposibil sa se petreaca ceva peste noapte.
-
noname00, luni, 02.11.2015 19:40
@mda - in Londra, cel putin in primele doua zone, nu sunt fabrici si uzine. Nu stiu exact detalii despre zonele in care apar fabricile, si numarul lor, dar daca 60% din poluare in centrul Londreri este adusa din afara ei, asta ar insemna ca nivelul de poluare generat de masini, la nivel global, este insignifiant. Nu contest faptul ca masinile poluaza, doar vreau niste date mai exacte si care sa aiba la baza studii facute corect, nu comandate de cineva care vrea sa isi sustina agenda politica.
-
mowgli, luni, 02.11.2015 20:31
@Cineva si eu vreau un motor care functioneaza cu plutoniu si scuipa pe teava de esapament uraniu imbogatit si apropo, vezi ca m-am mutat langa tine pe strada si-mi place sa-mi turez motorul toata ziua. Daca eu asta vreau, sa ma lasati in pace, cine sunteti voi sa ma opriti ? Si unii se intreaba de ce Romania e unde e....
-
Mda, luni, 02.11.2015 23:24
Este exact ce am spus cand am vazut scandalul dieselgate , acest scandal este inceputul sfarsitului motoarelor diesel. Numai frustratii si haterii o dadeau ca vw bla bla. Am zis ca toti mint in legatura cu noxele la diesel , parca acum mai incepe lumea sa creada. Defapt si inainte suspectau dar avand un prilej de hatereala si frustrare impotriva vw , le-a incetat creierul sa mai gandeasca pentru moment. Cam asta patesc oamenii cand sunt frustrati. @Tembelus , scrie tata fara puncte ca zici ca esti la clasa 1 , o propozitie tot. Sau esti mare filozof si cazi pe ganduri in continuu? E bine ca recunosti ca esti frustrat dar acest lucru ,cum spunem mai sus , cateodata iti blocheaza mintea si debitezi aiurea. Practic te contrazici singur , zici ca vw nu este tap ispasitor si daca mint sa plateasca. Dupa, spui ca toti mint defapt . Pai cum e , daca toti mint nu trebuie sa plateasca toti ? Sau cumva ai si tu o mica hatereala/frustrare pe VW? Elibereaza-ti mintea de frustrari , o sa gandesti mai limpede.
-
LR, marţi, 03.11.2015 09:45
Un articol AM de acum aproximativ 2 ani: http://www.automarket.ro/stiri/studiu-benzinarele-cu-injectie-directa-emit-de-1000-ori-mai-multe-54209.html Nu vă mai certați atâta, totul este relativ. Cumpătarea ar putea fi o soluție. Extremismul nu ne face bine.
-
@LR, marţi, 03.11.2015 10:00
Nu-i nimic relativ in faptul ca diesel emite mai multe noxe decat benzina. Am mai spus-o in trecut: presa a fost manipulata sa creada anumite lucruri
-
rotila, marţi, 03.11.2015 10:28
@ LR e relativ care emite mai multe noxe. e in functie daca sunt in masina sau pieton. la londra sau la cabana. daca elimina dieselul va fi inlocuit cu benzinare si per total poluarea va scadea cu 7,2 % .
-
vlad, marţi, 03.11.2015 13:26
Cata lipsa de informare in lumea aceasta! Are cineva idee de aici de pe forum sau din acei consilieri inteligenti de la Londra care este diferenta de consum intre varianta diesel si benzina a unui unui camion de marfa cu sarcina utila de 20 t ? diesel ~ 40 l/100 km benzina ~ 60 l/100 km Consumul este mai mare cu 50% in varianta pe benzina. Acelasi algoritm se aplica in corice varianta de transport de marfa, indiferent de tonaj. La asa diferernta de consum, si poluarea (in afara de noxe) este mult mai mare la o masina cu motor Otto.
-
scamel, marţi, 03.11.2015 15:24
@ vlad ca lipsa de informare 40 l/100 consuma romanul din anii 80. camioane de are tonaj pe benzina nu cred sa circule in europa. dar in principiu ai dreptate
-
Madalescu_Georgian, marţi, 03.11.2015 15:28
@vlad, ai calculat prost. Pacat ! Chiar ma asteptam sa fi tu un ''adevarat consilier inteligent'' , dar m-am inselat. Cum de un diesel polueaza mai mult asta in cazul in care consuma mai putin ? HA-HA, buna gluma. Dar cum Londra este un oras mai mare ca Bucurestiul, traficul auto este si el ''pe masura'' . Un diesel nu va consuma niciodata mai putin fata de un benzinar in oras, si asta fiindca dieselul este un motor gandit pt ''naveta'', care abia cand a urcat in temperatura isi arata adevarata valoare, avand influente pozitive . Un diesel in oras va consuma cam ca un motor pe benzina. Insa, aici voi raspunde si la pasajul scris de ''expertul industriei auto'' ( Dan Grecu ), care zicea : ''Eu nu inteleg cum este eliminata poluarea, prin interzicerea motoarelor diesel, daca ele sunt responsabile de 40% din poluare, pai si restul? ''. Pai bine mai ''expertule auto'' sa nu stii tu ma ca un motor pe benzina polueaza mai putin decat un motor pe motorina ? De ce ? Hai sa-ti dau mura-n gura~ motorina este un produs de rafinarie inferior, adica mai putin curat. Contine mai multe elemente toxice care in urma arderii din motor sunt eliminate prin evacuare si trebuie oprite in catalizator. Benzina este un produs superior de distilare in rafinarie, asadar, ca si pălinca, mai tare si mai... curat. Ai sa-mi multumesti intr-o zi !
-
mowgli, marţi, 03.11.2015 15:36
Din nou ineptii ale celor cu cultura automobilistica: "un diesel in oras va consuma ca un benzinar". Din experienta, un diesel turbo de 2500cmc consuma mai putin carburant decat un benzinar de 1.8, pe aceeasi caroserie, desi motorul diesel este mult mai greu. Motoarele pe benzina moderne s-au apropiat intr-adevar, cu ajutorul tehnologiilor precum injectia directa, twinscroll turbo, admisie cu geometrie variabile si distributie variabila, insa din nou vorbim de o cilindree mai mica decat cea a unui motor diesel. La masini nu prea te pricepi, nici la inginerie (vezi poveste cu catalizatorul) insa la palinca, vad ca ai dreptate, deci probabil te si pricepi.
-
Madalescu_Georgian, marţi, 03.11.2015 21:29
@MoUcly Salut puisor! Iar ai absentat de la NFS sa mai bagi un fitil pe AM ? Adevarul, ca o ''doza'' de aberatii te ''racoreste'' putin. Hai sa-ti dau iar mura-n gura. Eu am condus pana acum tot felul de motorizari pe diverse masini, de la Dacia pana la Bentley, Lamborghini si chiar Rolls Royce ( stii ca am mai discutat despre asta, chiar anonimul frustrat m-a dat in gat, drept urmare am recunoscut, ca eu sunt cel cu Bentley de la cont ). Faza este ca , am intalnit tot mai multe probleme legate de motorizarile diesel ,la masini care sunt conduse preponderent in oras.Aceasta este o capcana ,in care cad foarte multi dintre cei care cumpara masini cu motorizari diesel ,si le folosesc preponderent pt drumuri scurte. Motoarele aceastea sunt construite pt drumuri mai lungi. Ele nu intra intr-un regim normal de operare dupa vreo 10-15 km,fiindca trebuie sa ajunga in temperatura si abia atunci isi v-a arata adevarata lui valoare ( consumuri reduse),altfel in oras vei ajunge sa faci consumuri aproape asemanatoare cu cele pe benzina. In rest, e bn macar ca ai inteles ca polueaza mai mult motorul diesel .
Citeste si
-
MEDIU | joi, 14 martieOFICIAL: Parlamentul European a aprobat noile norme de poluare Euro 7Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7. Noile norme vor introduce limite de emisii de particule rezultate din frâne și anvelope, precum și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul vehiculelor electrice. Citeste tot
-
MEDIU | vineri, 10 noiembrieNoile norme Euro 7 au fost aprobate și sunt mai blândeParlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7, care sunt acum mai blânde față de propunerea inițială. Astfel, noile norme revizuite sunt acum mai apropiate de actualele norme Euro 6. Citeste tot
-
MEDIU | luni, 27 martieDacia Spring, cea mai eficientă mașină electrică din Europa la testele GreenNCAPPotrivit noilor teste GreenNCAP, Dacia Spring este cea mai eficientă mașină electrică din Europa pe perioada de producție și de utilizare. Mai mult, același test relevă că Ford Puma este mașina cea mai prietenoasă cu mediul la nivel european în clasamentul mașinilor cu motoare termice. Citeste tot
-
MEDIU | sâmbătă, 28 ianuarieMașinile diesel mai vechi de 18 ani vor fi interzise în Varșovia din 2024Autoritățile din capitala Poloniei au anunțat, recent, un plan de reducere a poluării provenite de la autovehicule. Astfel, începând din 2024 se vor aplica anumite restricții pe drumurile publice din Varșovia. Citeste tot
-
MEDIU | duminică, 22 ianuarieAsics a creat o pereche de pantofi sport din airbaguri reciclateCompania japoneză Asics, specializată în producția de pantofi sport, a lansat un produs în colaborare cu un producător de airbaguri. Pantofii folosesc airbaguri reciclate. Citeste tot
incet, incet, oricat ai fi de anti-teoria conspiratiei, se vede ca scandalul VW a fost o inscenare si au fost pusi ca tapi ispasitori.