Maşinile vor putea emite de două ori mai multe noxe decât limitele legale. "Este ca şi cum Dieselgate nu a avut loc niciodată"
Maşinile vor putea emite de două ori mai multe noxe decât limita legală, însă testele vor fi efectuate pe şosea în condiţii reale, potrivit noilor reglementări introduse de Uniunea Europeană.
Scandalul Dieselgate în care este implicată Volkswagen a determinat Uniunea Europeană să grăbească modificarea testelor de emisii.
Împreună cu Comisia Europeană (CE), cele 28 de state au decis ca începând din septembrie 2017 testele de emisii să fie realizate în condiţii reale pe şosea, în detrimentul laboratoarelor.
Cu toate acestea, în urma unui lobby puternic din partea Germaniei, Franţei, Spaniei şi Marii Britanii, limitele de emisii au fost relaxate cu mult peste planurile stabilite iniţial, astfel:
▶ din septembrie 2017, modelele noi vor putea emite de până la 2.1 ori mai multe noxe (+110%) decât limita legală de 80 de miligrame de oxid de azot (NOx) pe kilometru;
▶ din septembrie 2019, toate modelele trebuie să se încadreze în emisii de cel mult 2.1 ori mai mari decât limita legală (+110%);
▶ din ianuarie 2020, modele noi trebuie să emită de cel mult 1.5 ori mai multe noxe decât limita legală (+50%);
▶ din ianuarie 2021, toate modelele trebuie să respecte marjă de 1.5 ori peste limita legală (+50%). Anterior, CE a propus ca emisiile să fie cu 60%, respectiv 20% mai mari decât limitele legale. Olanda a fost singura ţară care a votat împotriva acestui plan, în timp ce Cehia s-a abţinut.
Reacţii dure: "Este ca şi cum Dieselgate nu s-a întâmplat niciodată"
Relaxarea testelor de emisii pe şosea a generat un val de critici din partea organizaţiilor care se ocupă de protecţia mediului. Grupul pentru Transport şi Mediu condus Greg Archer a avut de departe cea mai tranşantă reacţie la noua legislaţie votată de UE: "Cetăţenii se vor întreba de ce guvernele ajută constructorii auto să păcălească testele de emisii în loc să le ofere aer curat. Această decizie ruşinoasă trebuie respinsă de Parlamentul European. Pentru ţările constructoare de maşini, este ca şi cum Dieselgate nu s-a întâmplat niciodată", a precizat el.
În schimb, Asociaţia Constructorilor Auto din Europa (ACEA) susţine că pachetul legislativ este unul benefic care va contribui la scăderea emisiilor de noxe.
"Industria auto sprijină adoptarea rapidă a legislaţiei pentru emisii reale pentru ca producătorii să introducă motoare diesel conforme până în septembrie 2017. ACEA sprijină pachetul robust, dar realist, care va combate principalele probleme de mediu în doi paşi", precizează forul într-un comunicat de presă.
Oxidul de azot poate cauza bronşite, astm sau boli ale inimii. Potrivit unor studii guvernamentale, oxidul de azot este responsabil pentru 23.500 de decese anual numai în Marea Britanie.
Via The Guardian, New York Times, ACEA
-
vianu, joi, 29.10.2015 10:56
- lobby cat cuprinde, parlamanetarii sunt votanti carora o vacanta free si anuala in insule exotice inseamna un vot potrivit intereselor - aportul masiv la bugetul UE este adus tocmai de catre cei 4, cerinte laxe vanzari mai bune, profituri mai mari - "protejarea" tehnologiei implicit a industriei europene in fata outsider-urilor ce nu marjeaza pe Diesel - scadarea interesului constructorilor pentru tehnologii alternative, investitii mai mici, stoarcerea de profituri din solutii invechite - noi si copii nostrii suntem doar animale de munca si de impozite - porcii CEO si actionarii isi umfla buzunarele, suncile si fundurile - fanii "clasicelor" sunt fericiti pana la orgasm PS. mi-e greata
-
mowgli, joi, 29.10.2015 11:20
Ma.. la toti ne e greata. Asta pana cand intram in showroom. Acolo, cand e vorba de buzunarul nostru direct, nu mai ezitam sa dam banii pe un diesel, doar de dragul de a nu vedea un consum mediu de 8% pe bord. Asa ca la cata greata ne este, sau ne prefacem ca ne este, ar trebui sa nu mai cumparam masini diesel, nu ? Decizia e la noi. Mi se pare simplu. Nu vrei noxe ? nu vrei sa mori in chinuri ? nu cumpara diesel ! Nu cumpara nici macar benzina, daca ai de ales. Adica e bine si cu Dieselgate, e bine si cu minciunile constructorilor, dar totusi... sa nu fim ipocriti. Asa cum noi alegem diesel pentru economie, asa si constructorii incearca sa-si salveze investitiile de miliarde. Da stiu, nu va pasa de investitiile lor, ca au de unde. Dar nu-i chiar asa, vorbim de sume uriase, vorbim de planuri de afaceri si proiecte care iau in calcul motorizarile diesel si dezvoltarea lor. Daca reglementarile devin prea dure (chiar daca pe buna dreptate), asta inseamna alte miliarde investite sau renuntarea la diesel-uri, deci miliarde pierdute. Si stiu, iarasi nu va pasa, "treaba lor, au de unde". Nu prea cred ca au, si ca sa faca rost, vom ajunge la concedieri, preturi mai mari la alte modele pe benzina sau diesel-uri conforme si poate chiar insolvente. De aici ce rezulta ? O buna parte din economie si industrie se duce dracu, creste somajul, samd. Cu alte cuvinte, nu cred ca-i asa de simplu: "sa interzica orice polueaza mai mult de 100mg de maine, cine nu se conformeaza... ghinion".
-
Dudu, joi, 29.10.2015 11:20
Doar o observatie, dar odata cu intrarea in vigoare a testelor "reale", evident, emisiile declarate pentru toate vehiculele curente vor creste. Fix aia e ideea, consumul fiind real, si emisiiler vor fi reale, sau cel putin mai apropiate de adevar, ceea ce EVIDENT ca inseamna ca vor fi mai mari. Asa ca targeturile UE de 85 de g de CO2 si altele pana in anul x vor trebui regandite pentru ca nu o sa fie deloc realiste. Nu zic ca e normal sa fie mari, dar abordarea altor teste de consum/emisii vor avea drept consecinta aceste modificari. Sau se asteapta lumea sa fie doar consumul mai mare iar emisiile la fel? ar fi culmea... O masina care acuma ar avea emisii de 100g de CO2, dupa testele reale ma gandesc ca vor avea un minim 120g, ceea ce va da clar peste cap "targeturile" actuale de emisii. Dar macar o sa fie mai aproape de adevar si vom putea vedea cu adevarat daca un constructor aduce imbunatariri reale sau nu.
-
fermi, joi, 29.10.2015 11:40
reglementatrea va avea si un aspect pozitiv : masinile noi vor fi mai economice si implicit vor produce mai putin co2 pentru fabricant vor fi mai ieftine dar pe piata ,fiind mai economice vor fi mai scumpe.
-
vw, joi, 29.10.2015 11:40
Tipic nemtesc.
-
vianu, joi, 29.10.2015 11:42
@mowgli nu am diesel, dar consumul e mic. 5,7% Cat cer de la motor atat imi cere si el. Incerc ca fiu (sa nu zic ecologist) corect: imi arunc gunoaiele unde trebuie nu imi las resturile in padure, asta vara am facut-o pe voluntarul coborand 5 km 2 saci de plastice de la Ochiul Beiului (pentru ca nu am inteles de ce "turistii" merg acolo sa bea bere si sa traga aer "curat" dintr-o "tigare"), am bagat 1700Eu in sistem de filtrare a apelor reziduale de la casa, etc Vreau acelasi lucru de la ceilalti. Nu nu ma intereseaza eforturile lor asa cum nu intereseaza pe nimeni daca am mai pus 50 de pomi in curte sau alte zeci la o impadurire din zona (pe banii mei). Astept sa-si scada profiturile si veniturile actionarilor PENTRU CA AU DE UNDE. Doar VOINTA NU. Salariile in multinationale sau de la subcontractanti sunt uriase, se trage mata de coada big time si lipsa de eficienta oho!, dar sefi, sefuleti, sefutzi si cei fu...tzi cat cuprinde. Iti spun de la sursa :) Nu, nu vor scadea salariile, nimeni nu va fi dat afara si nici industria nu va intra in colaps. Nimeni nu le-a zis MAINE....ci peste ANI. Se poate dar nu se vrea PS1. USA a facut un pas mare acum cativa ani punand piciorul in prag si introducand noi limite de poluare. Acum toti ii admiram: cerinte ridicate la poluare (sunt destepti) cerinte ridicate la accidente (sunt destepti). Noi ce suntem? A da, ne pasa de buzunar....e mai aproape de cei PESTE 10 ani cand urmasilor nostrii le vom pasa o problema actuala. PS2. imi este greata in continuare.
-
Sam93, joi, 29.10.2015 11:53
Emisiile in sine nu cred ca or sa creasca. Cresterea se datoreaza modului in care sunt raportate, acum reflectand realitatea. Oricum, ne luam noi de masini dar alte chestii polueaza mult mai mult. Spre exemplu in apropiere de mine este combinatul chimic Azo Mures care elimina in atmosfera cantitati enorme de noxe, vapori de amoniac si alte rahaturi, probabil cam cat ar elimina 1 million de masini la un loc, zilnic, si nu zice nimeni nimic datorita intereselor monetare implicate.
-
mowgli, joi, 29.10.2015 12:00
@Vianu in primul rand felicitari. In al doilea rand felicitari din nou. In al treilea rand, nu spun ca nu se poate. Sigur ca se poate, dar nu de anul viitor sau peste 2 ani. Americanii au un avans de vreo 3 decenii in fata noastra, dar si au probleme mult mai grave cu poluarea. Eu raman la parerea mea: cea mai buna palma dupa cap, data constructorilor, ar trebui sa fie de la noi, de la clienti. E ca si revolta noastra fata de emisiuni de 2 bani la TV, tabloide, biserici si cam orice altceva: atata timp cat oamenii consuma si exista piata, cineva o sa incerce sa satisfaca acea piata. Din partea mea sa mareasca limitele la diesel de 30 de ori, eu tot nu-mi iau diesel si daca as avea un SH diesel, probabil as incerca sa ma scap de el.
-
@Dudu, joi, 29.10.2015 12:13
Imi permit sa te corectez. O masina care are declarate emisii de 100g CO2 va afisa la testele reale o emisie de 200 g de CO2; la noxe siotatia este si mai grava. Acest lucru este valabil pentru toate marcile auto.
-
mishazaitev, joi, 29.10.2015 12:56
@vianu Nu aveti diesel, dar aveti o masina mica cu motor mic. Poate ca unii dintre noi au nevoie de diesel avand in vedere ca au nevoie de masini mai mari. In rest felicitari sincere pentru tot ce faceti pentru mediu. Vedeti, tocmai asta este problema si tocma la genul acesta de ipocrizie de referea mowgli. In ceea ce priveste poluarea am gasit in autoturisme inamicul public numarul 1! Nimeni nu vorbeste despre sutele mii de hectare de padure care se defriseaza anual. NImeni nu vorbeste despre faptul ca Africa este transformata intr-o uriasa groapa de gunoi a Europei, despre zecile de mii de tone de gunoi care se transporta pe continentul negru pentru a fi chipurile, reciclate, dar sunt abandonate acolo. NImeni nu vorbeste despre faptul ca pentru a porduce aceste subansamble menite sa diminueze poluare vehiculelor sunt folosite subansamble a caror producere insasi polueaza. Nimeni nu pomeneste despre faptul ca statul de la care a pornit scandalul dieselgate, s-a retras din tratatul de la Kyoto, cea mai mare conventie internationala impotriva poluarii. Eu unul consider mai corecta o legislatie mai laxa dar posibil de respectat decat una care sa-i faca pe producatori sa triseze. Pentru ca aici nu este vorba doar de VAG. Toti producatorii recunosc ca verificarea normelor de poluare se face in conditii ideale, conditii in care niciodata masina aceea nu va fi folosita in realitate.
-
Ilici02, joi, 29.10.2015 13:28
Nu inteleg ce are GPL-ul? Are o ardere destul de curata si produce foarte putine particule. Ce ne costa sa adaptam niste motoare pe benzina pentru GPL (alta compresie) la fel cum sunt motoarele in Brazilia adaptate pentru etanol (in procente pana la 85%). Inclusiv Renault are un motor de 1.6 cu raport de compresie pentru E85. Polonia si Italia sun mari fani GPL si nu prea am auzit de catastrofe din legate de acest combustibil. Unde mai pui ca este un combustibil cu cifra octanica foarte mare (~105) si se preteaza foarte bine pentru motoarele turbo. Downsizing-ul si GPL-ul sunt o solutie mult mai accesibila decat curatarea dieselului. Sigur, tranzitia trebuie facuta treptat, si acolo unde chiar se preteaza, adica la masini mici si medii. E posibil sa nu fie fezabil sa treci un SUV de 2.5 tone pe motor de 2 litri turbo si gaz. Dar poate fi fezabil sa treci un focusul 1.0 ecoboost sau mondeo-ul 1.5 ecoboost pe GPL.
-
mishazaitev, joi, 29.10.2015 14:03
@ilici Singura problema cu GPL -ul este urmatoare. Spatiul! Pentru efectuarea reviziilor la instalatia accesul trebuie sa fie usor. Ar fi interesant daca s-ar putea incorpora Butelii de GPL in locul rezervoarelor de benzina si monta rezervoara mult mai mici doar pentru pornire. Nu cred ca nimeni nu s-a gandit la asta pana acum din moment ce, chiar si masinile echipate cu GPL de producator, adopta varianta clasica a buteliei de GPL in portbagaj sau in locul rotii de rezerva. In rest, din cate stiu, singura problema cu GPL -ul o reprezinta folosirea masinii in spatii inchise (parcari subterane). Sigur ca nu exista catastrofe.... La urma urmei peretele buteliei de GPL este mult mai gros decat cel al rezervorului de benzina..... Si sa stii ca sunt multe SUV-uri pe GPL.
-
ANAF, joi, 29.10.2015 14:13
Sa se duca draq cu fumigenele lor !
-
costy, joi, 29.10.2015 14:59
asa au ales varianta cea mai convenabila pt ei dar nu pt sanatatea noastra ...sigur in State nu vor mai vinde masini cu motoare diesel
-
vianu, joi, 29.10.2015 15:19
@mowgli...multumesc dar nu e nevoie de felicitari. Idem @misha :) @ilici02......GPL-ul si motoarele mici (de 1.0 ecoboost de ex). Pai sa vedem...investitia de 2000lei, consum benzina 5,7%, kilometraj anual ~17.000km. Economia cat ar trebui sa fie incat sa imi convina cheltuielile initiale? Ciudat, nu la motoarele deja economice se preteaza o solutie de economisire pentru ca scot prea multi bani din buzunar pentru o suma recuperata mult prea subtire. Procentul e bun (cica 40%) dar ca valoare absoluta nu. Amortizarea se face pe o perioada prea lunga....Culmea, acum cateva saptamani, plictisit si sa nu adorm la volan, pe drum faceam o analiza. Concluzia e ca nu merita. facand un calcul dupa ce spun astia cu GPL-ul si situatia mea reala as realiza o economie de ~390lei/an vs. 2000 initiali bagati in instalatie. Inseamna o recuperare a banilor in.....5 ani de zile. Tare nu? Si acum ma intorc la datele de mai sus: ori kilometrajul anual e de TIR ori consumul pe benzina a masinii trebuie sa fie! Tocmai SUV-urile cu motoare mari sunt cele mai potrivite pentru reducerea noxelor. Dar functionarea pe GPL e pentru cei saraci, nu? :) @misha...retragerea din tratat a a avut si o alta explicatie. La momentul negocierilor Germania isi inchisese cea mai mare parte a minelor de carbune. UK deja o facuse de pe vremea Doamnei de Fier. Europa isi bifa un avanataj financiar pentru ca odata semnat acordul statele se vedeau in postura de a plati amenzi pentru nerespectarea acestuia. Ghici cum statea SUA? Eh....inca marja pe carbune, inca nu facuse investitii majore in retehnologizare ori diminuarea poluarii industriale la sursa. SUA a zis pas si de aici a devenit "ciuca satului". Calcule fraticule, bani...dupa buget! PS... daca bag 2000 de paralutze intr-un sistem GPL ajung "primul ecologist" de pe AM? Si tocmai ma gandeam la un sistem audio.... PS. @misha si nu numai...iti recomand "Sfarsitul Petrolului (in pragul unui dezastru)" de Paul Roberts. O carte scrisa usor ce poate fi considerata un abecedar in intelegerea lumii pretolului si nu numai.
-
lulu, joi, 29.10.2015 15:36
@vianu - de accord cu - noi si copii nostrii suntem doar animale de munca si de impozite Probabil de aia adoptau de la an la an norme Euro 3 Euro 4 Euro 5,6 7,..., ca se se poata asigura ca platim taxe din ce in ce mai mari. Ei erau constienti ca productorii nu pot tine pasul cu aceste norme, dar taxele contau!!!
-
Kap, joi, 29.10.2015 15:39
Mi-am răcit gura de cât am zis că soluția imediată și foarte la îndemână este GPL-ul, ideal pe un turbo mic. Economie de 390 de RON pe an? Asta pentru 2.000 km poate! La o mașină cu motor pe benzină aspirat și consum mediu în jur de 9, o instalație normală bine reglată se amortizează în general în 15-20.000 km. E mare investiția de 2000-2500 RON în total? Sau de maximum 1000 EUR, în cazul injecției directe? Iar problema spațiului e oarecum falsă, se pot monta x modele de rezervoare toroidale de diferite capacități, inclusiv în locașul roții de rezervă...
-
vianu, joi, 29.10.2015 15:52
@kap...a trebuit sa-ti recitesc comentariul ciudat...am gresit in calcul :))...confundand leii cu litri de benzina. Ai dreptate. Amortizarea se face in doar 1an. my bad. Iar lucrurile devin interesante ;)
-
Eu spun, joi, 29.10.2015 16:48
că tot Nemții conduc. Deci : cumpărați mașini nemțești ... În altă ordine de idei -- câte țări s-au unit ? - Germania . Vă las pe voi să numărați câte se vor scinda. Români GÂNDIȚI !
-
zarnesteanu, joi, 29.10.2015 18:02
Intrebarile care trebuie puse sunt: Vrem norme intagibile pe hartie, care arata bine dar sunt complet nerealiste? Vre7BC9m norme reale, cu valori mai mari, dar care reflecta starea de fapt a lucrurilor? Au producatorii auto timp sa implementeze viitoarele reglementari sau ajungem iar sa ne furam caciula unul altuia? Dieselgate a ridicat in final valul de pe incapabilitatea UE de a intelege realismul normelor de poluare. Cum poti tu, organism international sa fii atat de aerian incat sa nu-ti dai seama ca metoda ta de testare este utopica si intangibila? Cam care este de fapt situatia in California, in conditiile in care normele de poluare cu NOx sunt de 2-3 ori mai stringente decat Euro 6? Acolo pick-up=urile au motoare de 6-8-10 cilindri. Alea respecta normele cu adevarat?
-
vianu, joi, 29.10.2015 19:03
@misha nu judec pe nimeni (la general) pentru masinile mari. Pot face distinctie intre tartanii de oras carora marimea SUV-ul din dotare tine loc de IQ si cei carora o masina mai catarata/mai mare e necesara muncii, hobby-urilor ori deplasarilor zilnice sau pentru ca situatia le-o cere. Pot sa-i inteleg si pe cei carora un SUV le "inspira mai multa incredere" dar mi-ar place ca mai multa lume sa isi vada de lungul nasului. Vorbesc aici de romanii neaosi si de binecunoscutele lor pretentiozitati. si, dupa mine Focus nu e chiar o masina mica.
-
LUCCI, joi, 29.10.2015 21:05
@Vianu- Nu vreau sa te critic dar iti vorbesc din calitatea de posesor al unei masini cu GPL. Clio al meu(oct. 2001) 1.4 16 v, 98cp, consuma 8,2-8,6 la oras si 5,5 in afara, la un stil de mers, adeseori sportiv.In conditiile in care in cartea tehnica, scrie negru pe alb ,, 9,9 inteurban si 5,4 extra...'' GPL -ul Landi Renzo m-a costat la reprez. din Ploiesti 2300lei cu rez. toroidal si , crede-ma am spatiu suficient in portbagaj chiar cu rezerva acolo. Deci, acum consuma 10,5 % in oras si 7 in afara-acelasi stil de mers, AC vara etc. Si pt. ca , sigur, am facut calculele, iti spun si cand iti scoti banii: dupa cca 11.000 de km. Pot fi facuti in 5 aniu sau in 6 luni, depinde cat mergi. Sincer, merita fiecare leu investitia facuta cu preciyarea ca fac drumuri scurte de regula, in oras , unde orice masina are consum maxim. Deci solutia cu GPL, sincer este cea mai economica, asta pana se vor destepta politicienii si vor acciza gazul, vor taxa posesorii de GPL samd. Ca nota inedita; acum 5 ani exista oferta in Italia la Peugeot 207 , nou pe GPL.- bonus 2500!!!!!! euro platiti din pret de catre stat.Tot atunci, Dacia oferea Logan pe benzina cu GPL ( Landi Reanzo) , mai scump cu 5-600 euro dacat aceeasi echipare-motor, fara GPL. Judecati voi....
-
Ilici02, joi, 29.10.2015 22:00
Eu ma gandeam la masini exclusiv pe GPL, fara evaporator, cu injectie directa si cu motoare adaptate exclusiv pentru proprietatile gpl-ului. Fara rezervor de benzina. Adica e mai usor sa te dai peste cap si sa bag miliarde in curatarea dieselurilor decat sa adaptezi motoare deja existente la un combustibil deja existent cu infrastuctura deja dezvoltata? Nu inteleg ce-i tine in loc. Cred ca daca i-ar fi interesat pe liderii europeni poluarea intr-adevar, s-ar fi indreptat de mult spre GPL/CNG.
-
verde, vineri, 30.10.2015 08:13
De ce oare mi-e scârbă de câte ori citesc cuvântul lobby?
-
dgate, vineri, 30.10.2015 08:17
s-au gandit ei mult si bine si tot au scos-o la capat. nu zic in nici un caz ca e o decizie buna, dar au mai prelungit viata motoarelor diesel, e ca si cum le-ar fi dat un termen clar constructorilor pentru a "curata" tehnologia. oricum dupa 2021 e cam clara treaba, fie produc clean diesel utopic vorbind fie renunta la diesel ceea ce clar se va intampla. e doar o gura de oxigen pentru industria auto, voi credeti ca doar VW trisa? sa fim realisti si seriosi
-
mishazaitev, vineri, 30.10.2015 10:51
@Vianu Imi cer scuze. Eu intelesesem ca aveti Fiesta.... Insa va spun ca am fost anul acesta in concediu cu niste amici care avea Focus 1.0 ecobust. Consumul mediu pe autostrada la masina lor a fost in jur de 7l/!00 km, in conditiile in care vitezele de deplasare au fost rezonabile... @ilici Fara sa fiu vreun priceput, ma tem ca ce spui tu e un pic mai greu de realizat. GPL-ul este totusi un gaz spre deosebire de etanol. Toate masinile pe GPL pornesc pe benzina. Chiar si cele cu GPL de fabrica. Alimentarea cu GPL incepe abia cand motorul se incalzeste. Asta se intampla probabil si datorita proprietatilor gazului, nu doar ale motorului. GPL -ul se poate transforma din gaz in lichid doar la o anumita temperatura, Daca este frig afara nu poti porni driect pe GPL. Cel putin nu cu tehnologia actuala. In alta ordine de idei, spuneai mai sus ca masinile cu motoare turbo sunt cumva mai adaptate la mersul pe GPL. Hmmm ... Da si nu. Eu posed un turbo destul de mare pe GPL si iti spun ca la turatii mari (peste 5000 de ture) sare in benzina. Explicatia e urmatoarea. Instalatia de GPL, oricat ar fi de performanta merge pe principiul presiunii gazului din butelie. Nu exista o pompa de benzina care sa lucreze concomitent cu turbina si sa furnizeze instant carburantul necesar supralimentarii. Cu alte cuvinte, oricat de desteapta este instalatia, nu poti avea la dispozitie mai mult GPL decat iti da presiunea. Nu stiu dava fenomenul descris de mine se intampla si la motoare de putere mai mica (masina mea sare binisor de de 240 cp). Stiu ca la motoarele mari se pot face remapari incat motorul sa furnizeze o putere mai mica pe GPL decat pe benzina. si intentionez sa-m fac una. In rest sunt foarte de acord cu tine. Ar trebui sa existe mai multe masini cu benizina+gpl in ofertele producatorilor. In Italia stiu sigur ca exista si masuri care sa ingurajeze oamenii sa cumpere astfel de masini cum ar fi scutirile de taxe la inmatriculare, scutiri de impozite sau alte reduceri.
-
petrush, vineri, 30.10.2015 11:04
@ ilici02 da ai dreptate. toate masinile actuale noi cu gpl sunt numai adaptate si motoarele sunt proiectate ptr benzina .daca s-ar proiecta motoarele numai ptr gpl rezultatele ar fi si mai bune. nu stiu pornirea la rece dar presupun ca avand temp de vaporizare mai mica decat benzina se vor comporta mai bine dupa injectarea in cilindru. gpl permite un raport de compresie superior cu randament superior. si avand in molecula mai multi atomi de hidrogen va produce mai putin co2
-
Ilici02, vineri, 30.10.2015 15:11
@ misha Necesitatea pornirii pe benzina e data de faptul ca instalatiile curente au nevoie de vaporizarea lichidului si injectarea lui in stare gazoasa. De notat ca exista deja instalatii complementare de injectie directa a GPL-ului facute de Vialle. Astea pot merge teoretic pana la orice turatie. Probabil ca preincalzind un pic gpl-ul inainte de injectie poti porni si la rece. Am avut si eu GPL pe aspirat si nu l-am simtit sa sara pe benzina nici la 7000 de ture dar poate era trecerea foarte smooth. Insa as vrea sa nu ne pierdem in detalii si sa ne dam seama de cat de aproape este GPL-ul de a inlocui benzina de tot si cat de mult ezita autoritatile europene sa-l sprijine din motive care mie-mi scapa. Italia este pe locul 2 in Europa la apetitul pentru GPL. Pe primul loc este Polonia cu procente de 40% din masinile in circulatie (posibil chiar 50% dar nu stiu sigur unde si cand am citit). Deci avem 2 tari europene deloc mici care-si convertesc (sau cumpara deja convertite) masinile pentru GPL in procente considerabile si noi in ciuda evidentelor tot impingem cu greu dieselul si investim imens de mult in transformarea lui anevoioasa intr-un motor curat. Probabil pana cand realizam ca este destul de greu daca nu imposibil sau neviabil economic. Raspunsurile exista doar ca ne incapatanam sa nu le vedem, din interes sau din mandrie.
-
mishazaitev, vineri, 30.10.2015 15:30
@Ilici Eu nu am aspirat,, am turbo... si da, trece foarte lin din gaz in benzina... nu se simte, doar suna... La cele spuse de tine as mai adauga Hyundai... au scos recent un I 20 cu GPL de fabrica. Sistemul insa este tot cel clasic (benzina +gpl) doar ca indicatoarele de GPL sunt integrate in bord. Ei de asta spun ca, solutiile de care vorbesti tu, nu-s chiar usor de gasit, pentru ca s-ar fi gasit. Ce-ar avea de pierdut un producator daca ar scoate o masina exclusiv pe GPL? Dar hai sa vedem cine ar cumpara-o? In momentul de fata doar una din treo benzinarii au statii GPL. Ar trebui schimbata si adaptata o intreaga infrastructura. Or avea polonezii si italienii multe statii, dar cand pleaca in Grecia de exemplu, au nevoie si de benzina... Si apoi sa stii ca GPL -ul este, ca si petrolul tot o resursa epuizabila. Desi, inca, rezervele de gaz ale planetei sunt mai mari, trecere totala pe GPL ar duce la epuizarea lor rapida. Asta-i motivul pentru care dezvoltarea unei masini care sa merafa exclusiv pe GPL, nu reprezinta o prioritate....
-
vianu, vineri, 30.10.2015 15:41
@LUCCI....pai nu ma critici, vad ca aduci detalii absolut binevenite in contextul in care aici se gasesc utilizatori de masini diverse. Cum ai vazut mi-am turnat cenusa in cap si am recunoscut ca am gresit calculul dar ideea ca un consum initial ridicat aduce recuperarea investitiei mai rapid decat in cazul unui motor mai putin gurmand de la mama lui. @misha...cum ziceam: motorul asta cere cat ii ceri. Daca il lasi moale e extrem de economic (3,5% cu o viteza medie de 63km/h, traseu 130km - a fost un test) si maxim 8,5% urban intr-o perioada ploioasa aglomerata si sub lucrari. Chestia e ca, extraurban, in conditii de mers legal (cu usoare depasiri de viteza >110) 4,7% e...lege. Cum bine am mai discutat un motor e economic nu neaparat datorita vitezei mici ci modului de utilizare a lui si a aplicarii unor principii de bun simt. Chestia aia de ii zic unii condus economic care merge mana'n mana cu cel preventiv si anticipativ. Eu ii spun simplu relaxat si mai ales relaxant. in ceea ce priveste autostrada: masina incarcata pana la refuz (portbagaj, zona picioarelor pasagerii din spate, 2 adulti si AC continuu) , viteza medie GPS - 95km/h, consum la pompa 5,9%) cat despre viteza maxima? Nu stiu daca a fost maxima dar 192km/h sunt demonstrabili pe GPS si pe radarul politistului :) tot un test cu 2 persoane la bord. asta pentru a nu-i mai auzi pe kidsii care nu au carnet dar sunt zmei pe...site
Citeste si
-
MEDIU | joi, 14 martieOFICIAL: Parlamentul European a aprobat noile norme de poluare Euro 7Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7. Noile norme vor introduce limite de emisii de particule rezultate din frâne și anvelope, precum și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul vehiculelor electrice. Citeste tot
-
MEDIU | vineri, 10 noiembrieNoile norme Euro 7 au fost aprobate și sunt mai blândeParlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7, care sunt acum mai blânde față de propunerea inițială. Astfel, noile norme revizuite sunt acum mai apropiate de actualele norme Euro 6. Citeste tot
-
MEDIU | luni, 27 martieDacia Spring, cea mai eficientă mașină electrică din Europa la testele GreenNCAPPotrivit noilor teste GreenNCAP, Dacia Spring este cea mai eficientă mașină electrică din Europa pe perioada de producție și de utilizare. Mai mult, același test relevă că Ford Puma este mașina cea mai prietenoasă cu mediul la nivel european în clasamentul mașinilor cu motoare termice. Citeste tot
-
MEDIU | sâmbătă, 28 ianuarieMașinile diesel mai vechi de 18 ani vor fi interzise în Varșovia din 2024Autoritățile din capitala Poloniei au anunțat, recent, un plan de reducere a poluării provenite de la autovehicule. Astfel, începând din 2024 se vor aplica anumite restricții pe drumurile publice din Varșovia. Citeste tot
-
MEDIU | duminică, 22 ianuarieAsics a creat o pereche de pantofi sport din airbaguri reciclateCompania japoneză Asics, specializată în producția de pantofi sport, a lansat un produs în colaborare cu un producător de airbaguri. Pantofii folosesc airbaguri reciclate. Citeste tot
E ca si cum ar spune aceasta UE (care e cam rupta de ce inseamna emisiile de noxe - din cauza asta toti constructorii si mint in declaratii pentru ca cerinte UE sunt imposibil de atins in viata de zi cu zi) ca masina x are voie sa emita in loc 150 grame, 300 de grame. Tot poluare se pune si emisiile vor fi la nivelul de acum 15 ani. Deci tot un rahat pe bat. Iar in privinta emisiilor nu s-a facut nici un fel de evolutie. Oricum mie imi este tot mai scarba de aceasta UE, iar scanadalul emisiilor care i-a obligat pe constructori sa minta, este doar un motiv. Uneori imi aminteste de Ceausescu. Foarte ferm(a) pe pozitie, insa total inconstient(a) de problemele reale ale tarii, in speta ale tarilor membre.