Logan Van: primul test drive

Publicat luni, 29.01.2007 21:38 de Mircea Meșter

Automarket a testat noul Logan Van pe autostrada Bucuresti-Pitesti. Va impartasim primele impresii despre noua utilitara Dacia.

Moda papucului pare uitata la Dacia. Noul Van, al treilea element al gamei Logan, are un rol ingrat: acela de a face uitat unul dintre cele mai de succes modele lansate vreodata de Dacia, ultima varianta de “Papuc”, care a reprezentat – atat cat i-a permis varsta si capacitatile – principalul prieten al celui care isi dorea o masina “buna la carat”. Din aceasta perspectiva, Logan Van aduce cu sine multe elemente noi, pe care nu le regasim la vechiul pick-up (carosat sau nu), dar si dezavantaje, acestea din urma consolidandu-se mai ales in jurul faptul ca dorinta de economie a determinat alegerea unei platforme comune pentru versiunile MCV si Van.

Dar sa incepem cu partea exterioara. Logan Van pare, de la distanta, un MCV cu geamuri vopsite, cu doua locuri si cu un perete despartitor intre zona de incarcare si cabina. Ei bine, nu este chiar asa. Inginerii Dacia au lucrat pe baza lui MCV si au prelucrat partea posterioara astfel incat aceasta sa suporte o incarcatura de 800 de kilograme. Este adevarat, incarcatura poate fi mai mare, insa Francois Fourmont, directorul Dacia, spune ca aceasta este masa pentru care Dacia acorda garantie. Altfel spus, in conditiile in care incercati sa carati cu noul Van mai mult de 800 de kilograme si acesta cedeaza, vina va apartine in totalitate. In ceea ce priveste incarcatura care poate fi asezata pe plafon, aceasta nu trebuie sa fie mai mare de 100 de kilograme (aceste 100 kg intrand in cele 800 de care vorbeam anterior). Asadar avem de a face, conform oficialilor constructorului roman, cu o masina care se adreseaza patronilor de magazine, tamplarilor si meseriasilor, adica celor pentru care limita de masa totala autorizata nu este un pericol. Pentru a ajunge la aceasta cifra, partea inferioara a caroseriei a primit un buchet de ranforsari si un volum de incarcare de 2.5 metri cubi. Desi exista multe elemente discutabile, cum ar fi incapacitatea usilor de a culisa (caracteristica proprie acestui tip de vehicule utilitare) sau lipsa unui spatiu destinat actelor sau bagajelor mici necesare muncii in aceasta masina, ele sunt contrate de politica economica a dezvoltarii modelului. Astfel, orice element aditional ar fi insemnat automat un pret mai ridicat iar filosofia Dacia este aceea de a crea cat mai mult cu cat mai putin. Un tip de gandire care a functionat perfect pana acum si care nu da semne de slabiciune nici de acum incolo.

Am testat ieri doua dintre motorizarile oferite pe Logan Van: dieselul de 1.5 litri si “benzina” de 1.6 MPI. Diferentele sunt majore in conditiile in care ambele masini au fost incarcate cu o sarcina de 250 de kilograme constand in saci de nisip amplasati in zona utila. Astfel, dieselul pleaca mai greu de pe loc si reuseste sa revina pe parcurs (cuplul maxim este atins undeva in jurul a 1700-1800 de rotatii pe minut) in timp ce motorul pe benzina se descurca mai bine la demaraj si bate si la viteza omologul sau pe motorina, ajutandu-se de cei 90 de cai putere de la purtator (167 km/h fata de 142 km/h). Si pentru ca vorbim de vitezele maxime atinse, aflati ca acestea sunt cele reale si ca, desi incarcate cu 250 de kilograme si cu doi ocupanti in cabina, masinile au atins fara probleme aceste valori. Insa daca doriti mai mult decat atat, Logan Van nu va poate ajuta. Vorbim, totusi, de un “caraus”, nu de o familiala. In ceea ce priveste consumul, cifrele pe care vi le putem oferi se rezuma la cele oficiale (5.3 litri pentru diesel si 8.1 pentru 1.6 MPI). Asta pentru ca dacia a hotarat scoaterea computerului de bord din dotarile lui Van. Totul pentru un pret cat mai redus cu putinta.

Nimic nou din punctul de vedere al suspensiilor, care sunt aceleasi ca la MCV, sau din cel al garzii la sol, care ramane si ea neschimbata. Un posibil minus in conditiile in care o utilitara trebuie sa ajunga in locuri in care MCV nu are ce cauta.

Interiorul este unul inedit. Obisnuiti cu spatiul imens al lui MCV sau cu versatilitatea berlinei, versiunea Van pare ciudata la prima vedere. In primul rand, avem de a face cu doar doua scaune. Apoi, peretele din plastic dintre cabina si zona utila face inutila oglinda retrovizoare centrala, din care a ramas doar butucul lipit de parbriz. Pentru a se “scoate”, Dacia a apelat insa la un truc inteligent: oglinzile laterale fac parte din lotul pe care il gasim pe versiunea superioara Prestige (regasita in cazul berlinei), fiind mari si foarte utile in trafic. In rest, clasicul bord al lui Logan, clasicele portiere ale modelului romanesc si, in fond, aceeasi masina la baza.

Ramane de vazut care va fi impactul printre micii intreprinzatori – targetul clar al noii versiuni – in conditiile in care diferentele de pret intre competitori si Van sunt de minim 3500-4000 de euro. In versiunea de baza, Logan Van costa (si aici incep sa le luceasca ochii celor pentru care masina reprezinta o utilitate si o necesitate in acelasi timp) 6700 de euro cu toate taxele incluse. Pentru a ajunge la cea mai scumpa varianta (1.5 dCi Pack Confort) nu trebuie sa inaintam cu sumele foarte mult, aceasta ajungand la 8800 de euro.

  • Razvan, marţi, 30.01.2007 07:42
    Fight

    Sa inceapa circul pro contra Logan

  • magyari, marţi, 30.01.2007 08:41
    viteza ?!

    Bravo, frumos articol, insa as avea o mica observatie..... In cazul in care vorbim de o utilitara, o masina cu care micul intreprinzator isi castiga painea, chiar credeti ca era asa de important aflarea vitezei maxime ????? Oare in cazul unei utilitare, nu conteaza mai mult consumul de exemplu ?.......nu este masina de sport...

  • Mir, marţi, 30.01.2007 08:42
    Logan Van

    Arata bine, dar cred ca ar trebui sa puna mai multe variante, pe aceias platforma, inclusiv cele carosate pentru volum mai mare.

  • Mircea Mester, marţi, 30.01.2007 08:47
    magyari

    Am adaugat un pasaj referitor la consum. DIn pacate, Dacia a lasat computerul de bord acasa in cazul van-ului, astfel ca cifrele pe care le ofer sunt cele oficiale, din cartea tehnica. As fi vrut si eu sa aflu mai multe in acest sens, dar...

  • ion, marţi, 30.01.2007 09:24
    dacia

    insuficiente informatii si nerelevante , mai asteptam

  • Andy, marţi, 30.01.2007 11:28
    V.A.N.

    Este singura varianta care arata bine si echilibrata ca volum(in afara de usile laterale)De fapt cred ca de la modelul V.A.N.s-a plecat in concept si din el a rezultat berlina,pentru ca ultima prea este inestetica.Aveti dreptate,Logan este altceva decit Dacia 1300,ca de la cotiga(pentru magari)la trasura,dar pina la caleasca este drum lung.Importatorii de Logan, in marea lor majoritate o folosesc pentru TAXI,pentru ca la valoarea ei se amortizeaza repede(cca.1-2 ani)perioada in care este in garantie(deci numai costuri de exploatare).Sa nu ne laudam prea mult si ne vedem limitele.Daca atit ne dorim asta avem !Tabla frantuzeasca,prese rominesti,motoare si cutii de viteze turcesti,montaj rominesc,piese de schimb rominesti,preturi frantuzesti.Corect?

  • Alex, marţi, 30.01.2007 12:31
    hm... poze?

    Asta se cheama drive-test??? Date generale pe care le stiam deja.. nimic nou sub soare. Ati facut VOI?! drive test si n-ati facut niste poze? Hmm.. greu de crezut.

  • Mircea Mester, marţi, 30.01.2007 13:14
    VOI?

    Asta se cheama test-drive, nu drive-test. Si da, am participat la test impreuna cu mai multi redactori ai publicatiilor sau rubricilor de profil din Romania. Daca vrei si dovada video, uita-te sambata la antena 1 la ora 10, la Roata de rezerva. P.S. Cate impresii poti sa iti faci la un test de 100 de kilometri pe autostrada? cate sunt, sunt toate in acest text. Sporuri.

  • Ion 2, marţi, 30.01.2007 13:14
    confuzie

    Nu inteleg cum un van e destinat inlocuirii unui pick-up (vechiul papuc). Van-ul e un lucru, pick-up-ul e alt lucru. Cred ca e o confuzie in articol.

  • Mircea Mester, marţi, 30.01.2007 13:17
    Pick-up

    Pick-up-ul carosat este versiunea vizata de text.

  • victor, marţi, 30.01.2007 14:41
    Prosteala cu poezie

    Domnule Mircea Mester tre sa recunosc faptul ca sunteti mare poet. Chiar nu vine nici un jurnalist cu critici sau sunteti toti la fel (vinduti,catelusi,dezinformatori,etc) Ati fost mai multi jurnalisti acolo...mai bine spuneti-ne parerea voastra decat sa ne aburiti ca pe fraieri.Cat despre masina ...e jalnica si asta o va demonstra TIMPUL.....oricum suntem o tara de prosti si se va vinde cel mai bine .

  • Mircea Mester, marţi, 30.01.2007 14:45
    critici

    Stimate domn, va dau doar doua exemple de critici in acest text. Va invit sa citi mai atent de acum, pentru a evita situatii de acest tip. Multumesc. "Desi exista multe elemente discutabile, cum ar fi incapacitatea usilor de a culisa (caracteristica proprie acestui tip de vehicule utilitare) sau lipsa unui spatiu destinat actelor sau bagajelor mici necesare muncii in aceasta masina, ele sunt contrate de politica economica a dezvoltarii modelului." "Nimic nou din punctul de vedere al suspensiilor, care sunt aceleasi ca la MCV, sau din cel al garzii la sol, care ramane si ea neschimbata. Un posibil minus in conditiile in care o utilitara trebuie sa ajunga in locuri in care MCV nu are ce cauta."

  • liviosu, marţi, 30.01.2007 19:58
    ieftin si prost

    Frate,e masina la care se aprind farurile si se inchide portbagajul. Atat.Ce vroiati de 6700 euro?Navigatie,ebd,20 de airbaguri???Daca luau tabla si motor de la mercedes iesea la 28000 euro.Romanul e amarat.Asta e.

  • Dudu, miercuri, 31.01.2007 15:00
    Care autostrada

    Pe mine m-a apucat risul, pe ce autostrada s-a facut testul?... Bucuresti-Pitesti sau Pitesti-Bucuresti? avem noi asa ceva?... iar ne "omori" cu Loganul asta? chiar asa "Mestere" nu ti se pare ca ai treaba numai cu Uzinele Dacia?... pe mine ma lasa rece tot ce fac aia acolo! orice frimituri de la alte mese ajung prin europa de est si noi trebuie sa ne bucuram!... ce interes este cu aceasta Uzina din Pitesti cind pe altele Guvernele Romaniei l-au facut praf?... Logan?... spunea unul mai acum citeva zile, e dpar mai buna ca vechea Dacie

  • dan, joi, 01.02.2007 08:37
    VAN

    Cateodata imi pare rau ca sunt roman. Cum merge ceva bine in Romania apar si denigratorii. Uitati-va domnilor in primul rand la volumul de vanzari al Loganului (chiar si in Occident este apreciat), care creste in fiecare an si dupa aceea mai vorbiti. Iar interesele de care vorbesc unii trebuie sa existe acolo unde merge treaba. Personal sunt foarte multumit de Logan pe care o consider o adevarata masina de familie cu un raport calitate/pret extraordinar. Domnule Mircea Mester ai niste rubrici "cool", tine-o tot asa.

  • Tata, duminică, 11.02.2007 18:20
    E ok, da-o in masa!

    E ok masina, la pretul asta merge bine si ofera exact ce trebuie pentru un asemenea pret. Toti distribuitorii de masini straine sa se impuste!

  • logan, joi, 15.02.2007 14:11
    mercedes

    am 1 mercedes E 220 CDI si 1 logan 1.4 mpi in afara de cateva pungi de aer si o gramada de butoane nu e mare diferenta in viraje si franare tot acolo e, adevarat ca la mercedes am esp si alea dar nu au intrat in functiune niciodata pt ca nu aveau unde si nu am fost nevoit sa incerc asa ceva. sa se vanda cat mai multe loganuri de la noi s a creasca economia in tara

  • waleryn, sâmbătă, 17.02.2007 22:15
    dacia

    masina asta nu face banii astia ! sub nici o forma , in nici o calculatie mai mult de 5000-5500 nu face

  • Fâţă, duminică, 18.02.2007 17:38
    Van

    Eu unuL as astepta de la Dacia si un VAN cu 4 Locuri , intrucat si papucul vechi a avut 2 modele de caroserie , respectiv cu 2 si 4 locuri .... nu credeti ca ar avea cautar3 ?

  • al, duminică, 18.02.2007 18:11
    antifonare

    imi fac probleme pt nivelul zgomotului la volan [vezi perete despartitordin plastic],

  • tmp, marţi, 27.02.2007 11:40
    van

    buna pentru romania

  • cristian2828, sâmbătă, 03.03.2007 21:22
    logan van

    e o masina buna pt pretul ei pentru romania este buna

  • Costel, vineri, 09.03.2007 01:35
    intrebare?

    nu vi se pare ca inaltimea din interiorul VAN-ului este cam mica?datele tehnice arata o inaltime de doar 1m:(...si o deschidere a usilor de 94cm.In rest numai de bine,lungime si volum mare

  • gy, vineri, 20.07.2007 20:01
    ok

    masina e ok pentu buzunarul subtire a romanului, un pret mai mare nu reusea o vanzare atat de mare..

  • STEFAN, luni, 22.09.2008 11:50
    V.A.N

    SALUT...AM LUAT UN LOGAN V.A.N....FABRICATIE 2007 ....EU UNUL SUNT MULTUMIT CUM MERGE ....O MASINA CARE TE PLIMBI...CARI MARFA ATUNCI CIND AI NEVOIE...SI APROPO CU AJUTORUL UNEI SALTELE DORMI CA IN CASA...DECI ESTE OK...................P.S....care aveti bani luati ce vreti care nu sa se abtina macar din bun simt...

  • daniel, miercuri, 06.05.2009 17:41

    stie cineva cum se scoate oglinda retrovizoare la logan?