Lincoln sărbătorește 100 de ani de când a intrat în familia Ford. Cum a luat ființă compania

Publicat sâmbătă, 05.02.2022 15:11 de Tiberiu Safta

Constructorul american de mașini de lux sărbătorește, în acest an, 100 de ani de când a fost preluat de către Ford. Lincoln, un rival redutabil pentru Cadillac, face pași repezi către electrificare, urmând să aibă o gamă de modele pur electrice până în 2030, la nivel mondial.

Compania producătoare de mașini de lux Lincoln sărbătorește 100 de ani de când a intrat sub umbrela celor de la Ford. De atunci, Lincoln este un rival important pentru alte mărci de lux din Statele Unite, precum Cadillac.

Lincoln a fost fondat în 1917 de către Henry Leland, alături de fiul său, Wilfred. Culmea este că Henry a fost chiar unul dintre fondatorii Cadillac, însă, acesta a părăsit compania în urma unei neînțelegeri cu privire la producția în regim de război. Atunci când au fost puse bazele Lincoln, SUA se pregătea să participe în cadrul Primului Război Mondial.

Compania a fost numită după fostul președinte american, Abraham Lincoln, fiind primul președinte pentru care Henry Leland a votat, în 1864. În timpul războiului, Lincoln s-a concentrat pe producția de motoare de avioane Liberty V12. Odată cu încheierea războiului, Lincoln s-a reorientat către producția de automobile.

Însă, în ciuda experienței lui Henry Leland din perioada când acesta lucra pentru Cadillac, tranziția către automobile s-a dovedit a fi una foarte dificilă pentru Lincoln. Situația a fost atât de rea, încât Lincoln se afla în pragul falimentului la începutul lui 1922.

Din fericire, salvarea a venit din partea lui Henry Ford, care, la îndemnul soției sale, Clara și al fiului său, Edsel, a cumpărat compania Lincoln în ziua de 4 februarie 1922. Astfel, Ford a reușit să cumpere Lincoln pentru suma de 8 milioane de dolari, echivalentul a 133 de milioane de dolari în prezent.

Schimbările interne au început imediat după achiziție. Edsel Ford a devenit noul șef al companiei, iar Lincoln începea să producă mașini de lux, care să concureze cu modelele rivalilor de la Cadillac. Ambițiile lui Edsel Ford au fost foarte mari, așa cum reiese dintr-un faimos citat de-al său: "Tata a făcut cele mai populare mașini din lume. Eu vreau să le fac pe cele mai bune".

Edsel Ford a condus compania Lincoln până la moartea sa, în 1943. De atunci, Lincoln a continuat să producă modele de lux emblematice precum: Continental, Zephyr și Town Car. Pentru europeni, cel mai cunoscut model Lincoln rămâne SUV-ul Navigator, lansat în 1997, cu un an înaintea rivalului său, Cadillac Escalade.

Pentru a marca cei 100 de ani de când se află sub tutela Ford, Lincoln va organiza câteva evenimente la nivel mondial care vor reda trecutul său, cât și viziunea pentru viitor. Până în 2030, Lincoln dorește să aibă o gamă de modele complet electrificată, nu doar în SUA, ci și în alte părți ale lumii.

via Carscoops

  • Edikkk, sâmbătă, 05.02.2022 21:04

    Modelele Lincoln sunt foarte frumoase, şi exterior şi interior şi foarte funcţionale, etc Singurul lucru care le lipseşte este.... versiunea full electrică pentru fiecare model Navigator, Aviator, Nautilus, ...

  • inexorabil, duminică, 06.02.2022 04:57

    Deşi începutul de anunţa promiţător, imediat s-a auzit sunetul bâtei care a plesnit balta: “face paşi repezi către electrificare”. Mă rog, trec peste. Oricum, este destul de sumară această “retrospecţie”. Mai ales omiţând limuzina prezidenţială în care JFK şi-a găsit sfârşitul: Lincoln Continental SS-100-X. Normal, omitem fiindcă ne grăbim…”până în 2030”.

  • Dutz, duminică, 06.02.2022 16:27

    Are un coleg un Nautilus ‘21, frumușel exterior și interior… “doar” premium nu lux. Tesla au cam distrus ideea de premium… nu-s departe, dar mai au de rezolvat aspecte importante. Așadar sa lăsam luxul acolo unde este evident RR, Bentley, Maybach etc.

  • mip, duminică, 06.02.2022 22:12

    salut, de acord cu @inexo & @Dutz ... si as adauga ca la capitolul finisare interioara lincoln nu poate fi numit nici macar premium ... imbinarile sunt cam "din brishca" ... e stilul american de desen al interiorului, cu niste chestii interesante ca optiuni, raportat la europeni, ... eventual materiale de o calitate mai buna, in special pielea de pe scaune, care e chiar piele nu musamale ... si aia nu crapa si nici nu sa rupe ... au fost masini cu motorizari "eco" de 8 cilindrii ... duc mult motoarele alea nu jucarie, am vazut de vinzare Town Car cu 700.000 km ... drumuri bune !

  • inexorabil, luni, 07.02.2022 12:19

    Servus, @mip. Da’ ia zi-le cititorilor cum îţi făcuse cu ochiu’ (da’ poate nu într-atât încât să-ţi îndrepte mâna către buzunar) un drăguţ Mercury Grand Marquis. Desigur, pe limba lui V8, că aceea se vorbeşte, în general, la voi acoloşé.

  • Teo, luni, 07.02.2022 16:24

    Legenda!!! Continentalul - barja de lux a mafiei in sute de filme americane din anii 80 si 90.

  • mip, marţi, 08.02.2022 01:53

    salut @inexorabile ! da, imi dorisem ford crown victoria sau mercury grand marquis ... lincoln erau si sunt ceva mai scumpe pt ca au mai multe echipamente ! de aia nu mi-am aruncat ochisorii spre ele ! cum zice @Teo, e o legenda si Lincoln-ul ... daca oamenii legii foloseau crown vic-urile in toate filmele americane, jmenarii erau abonati la lincoln-uri ... practic e aceeasi platforma ... v8 de 4,6 sau 5.0 L cu propulsie pe spate ... e mai greu iarna, dar sunt masini proiectate doar pt confortul pasagerului ! intr-o anumita publicatie in descrierea crown vic se zice ceva de genul : " tinuta de drum e serena " ... ce sa mai adaug eu ? am aflat de curind ca un coleg de munca are un lincoln town car din 2006 cu vreo 240.000 km pe el ... e adusa din florida, deci rugina nu prea are, iar el mi-a promis ca vom face un film/prezentare pt youtube cu lincoln-ul sau dupa ce mai da caldura ... vedem ce si cum ... drumuri bune tuturor ! ps: acu s-a cam scumpit si aci benzina ... v8-urile astea nu mai au asa cautare decit la anumiti pasionati in special ... sau daca dai de un model in stare buna la un pret foarte mic.