Josef Reiter, directorul BMW România, anunță că modelele electrice bavareze vor oferi echipări mai generoase
Directorul general BMW Group România, Dr. Josef Reiter, a vorbit despre noul iX3 și a oferit câteva informații despre strategia BMW pentru viitor. Se pare că iX3 începe un nou capitol în extinderea electrificării.
Constructorul bavarez de automobile a lansat versiunea 100% electrică a lui X3, denumită iX3, în vara anului trecut. Cu un design exterior familiar, dar și cu câteva elemente specifice unui model electric BMW (inclusiv grila frontală), iX3 promite o autonomie electrică de 460 kilometri.
SUV-ul este echipat cu a cincea generație a trenului de rulare electric BMW. Ansamblul este mult mai compact decât sistemul disponibil pe i3 și, poate cel mai important, nu folosește pământuri rare (un grup de 17 elemente extrem de importante, socotite critice pentru asamblarea a aproximativ un sfert din tehnologia actuală - de la telefoane mobile, componente de calculator și motoare electrice până la tehnologii precum bateriile electrice, armamentul sofisticat și turbinele eoliene. China este cel mai mare furnizor al planetei pentru această materie primă). Lipsa acestor materiale asigură un plus de sustenabilitate.
Dr. Josef Reiter, director general BMW Group România de la finalul anului 2019, a avut deja un prim contact cu noul iX3. "BMW iX3 va începe noul capitol în extinderea electrificării, cu BMW iX și BMW i4 care vor veni pe piață tot în 2021".
DOUĂ NIVELURI DE ECHIPARE PENTRU NOUL iX3
Potrivit oficialșului BMW România, SUV-ul cu zero emisii va fi disponibil în două niveluri de echipare: Inspiring, care va reprezenta echiparea de bază, și Impressive. Indiferent de alegere, spune acesta, clienții vor primi foarte multe echipamente standard. De altfel, pentru modelele electrice, filosofia brandului va fi puțin diferită, pentru că germanii vor încerca să ofere niveluri de echipare mult mai generoase. În prezent, în cazul lui iX3, oferta include de la sisteme inteligente, precum condus semi-autonom, parcare automată sau control prin gesturi, până la tehnologii precum Concierge Services.
iX3 face parte dintr-o nouă gamă de modele, dezvoltată conform filozofiei "Power of Choice". Asta înseamnă, în primul rând, că pe viitor, pe aceeași linie de fabricație, sub aceeași caroserie, vor fi construite modele cu orice sistem de propulsie, fie el cu ardere internă, micro-hibrid la 48V, plug-in hybrid sau 100% electric.
SUSTENABILITATEA, OBIECTIVUL PRINCIPAL AL BMW GROUP
Cu această ocazie, directorul general BMW Group România a vorbit și despre strategia BMW pentru viitor. Electrificarea este foarte importantă pentru constructorul din Munchen, dar obiectivul principal este sustenabilitatea.
Pentru atingerea acestui obiectiv, BMW a început să folosească materiale (aluminiu, cobalt și litiu) topite cu ajutorul energiei solare. Mai mult, constructorul din Munchen acordă o atenție sporită asupra vehiculelor folosite pentru transportul acestor materiale.
De asemenea, din 2020, toate fabricile BMW folosesc exclusiv energie verde. Rezultatele vorbesc de la sine: consumul de energie pe automobil produs a scăzut cu 40%, iar emisiile de CO2 pe automobil produs au scăzut cu 70% din 2006 și până în prezent. Totodată, emisiile de CO2 generate de flota din Europa au fost reduse cu mai mult de 40% între 1995 și 2019.
Cât despre țara noastră, Dr. Josef Reiter este de părere că "România are un mix energetic bun, cu o amprentă redusă de carbon, mai mică decât media europeană. Limitările sunt în acest moment la infrastructura de încărcare. Aici trebuie să facem progrese mai bune în viitor pentru a susține electrificarea."
via BMW Group România
Parca am citit un articol din Scanteia,doar ca,in loc de productiile crescute la hectar acum apar reducerile la energie si emisii.Vedeti,e buna si concurenta la ceva,la BmW aproape ca pana si volanul era optional dar de cand le sufla asiaticii in ceafa,fortat au schimbat si ei foaia,acum se lauda ca pun mai multe in standard pe electrocarutele lor.PS. Cobaltul de care vorbeste tovarasu' in articol sper ca e radioactiv.