Jaguar Land Rover va prezenta la Paris un sistem de afişaj pe parbriz cu laser, premieră în industrie
Englezii de la Jaguar Land Rover vor prezenta la Salonul Auto de la Paris o nouă tehnologie de afişaj pe parbriz tip HUD, care funcţionează cu laser.
Range Rover Evoque SW1, ediţia specială a modelului britanic programată pentru prezentare la Salonul Auto de la Paris, va primi un sistem special de afişaj pe parbriz. Acesta este un nou tip de sistem HUD, care foloseşte tehnologia laser şi reprezintă o premieră în industria auto. Tehnologia este oferită opţional doar în gama Evoque, pentru moment, dar îşi va găsi locul şi în listele de dotări ale altor modele din portofoliul Jaguar Land Rover. Diferenţa dintre noul afişaj HUD cu laser şi sistemele convenţionale vine la acoperirea de care este capabil sistemul, versiunile viitoare putând să acopere orice punct de pe parbriz pentru a prezenta informaţii relevante pentru şofer, precum şi prin claritatea imaginilor afişate, net superioară sistemelor existente, spun englezii de la Jaguar Land Rover.
REPORTAJ: Parbrizele care iti pot salva sau lua viata
Sistemul Head-up Display cu laser de la Jaguar Land Rover montat pe Evoque poate să afişeze viteza de rulare, treapta de viteză cuplată, informaţii de navigare şi din trafic, starea sistemului de cruise control şi notificări legate de starea maşinii. În viitor, sistemul va fi capabil să afişeze mai multe informaţii, în funcţie de necesităţile pe care le descoperă englezii în dorinţele consumatorilor. Modelele care au abilităţi off-road din gama acestui constructor ar putea să folosească sistemul de HUD cu laser pentru tehnologia "capotei transparente", dezvăluită anterior în versiune concept în decursul anului curent.
Land Rover prezintă un nou concept tehnologic: capota ”transparentă”
Sistemele de afişaj tip HUD au fost inventate iniţial pentru avioanele de luptă şi aveau rolul de a-i ilustra pilotului toate informaţiile esenţiale pentru zbor fără ca acesta să-şi ia ochii de la ţintă. Între timp, acestea şi-au făcut loc şi în industria auto şi au început timid, afişând doar viteza de rulare, dar au avansat destul de rapid şi au ajuns să fie unităţi full-color, care ilustrează informaţii de navigare sau postul de radio ales lângă viteza curentă de rulare. La fel ca în cazul avioanelor de vânătoare, aceste afişaje îi vin în ajutorul conducătorului deoarece acesta nu trebuie să îşi coboare privirea pentru a obţine informaţiile esenţiale furnizate de acestea.
Inginerii BMW lucreaza la un afisaj pe parbriz color si tridimensional
Via Autocar | Jaguar Land Rover