Inginerii BMW lucreaza la un afisaj pe parbriz color si tridimensional
BMW dezvolta un nou sistem de afisaj pe parbriz, care va fi tridimensional si va avea o gama larga de culori. La fel ca prima generatie a acestui sistem, acesta ar putea debuta pe Seria 5.
BMW a anuntat ca inginerii sai lucreaza la cea de-a doua generatie a sistemului sau de afisaj pe parbriz. Spre deosebire de prima generatie a acestui sistem, noul sistem de afisaj HUD (Head Up Display) va fi color si tridimensional. Spectrul de culori marit al acestui sistem de afisaj va face sistemul mult mai util pentru soferi si acesta va deveni un standard in industrie, existand posibilitatea ca acesta sa fie integrat pe numeroase alte modele, chiar si ale altor constructori.
Sistemul de afisaj pe parbriz de la BMW va prezenta atat viteza vehiculului, cat si indicatii de navigatie si reglementari legale, cum ar fi limite de viteza. Toate aceste elemente vor face parte dintr-un sistem mai complex, dar afisajul de pe ecran le va aduna pe toate sub acelasi aspect. Pe langa asta, soferii vor putea sa acceseze meniul telefonului prin intermediul comenzilor vehiculului si vor putea vedea optiunile disponibile direct pe afisajul de pe parbriz.
In timpul utilizarii sistemului de afisaj HUD, soferul va avea ambele maini pe volan si ochii vor fi atintiti catre drum. Spre deosebire de afisajul amplasat intre ceasurile de bord si afisajul din consola centrala, sistemul de afisaj de pe parbriz este transparent si nu ii obliga pe soferi sa ia ochii de la drum pentru a putea efectua modificari ale masinii. Pentru a putea prezenta toate informatiile mentionate mai sus, BMW va trebui sa mareasca considerabil dimensiunile afisajului, motiv pentru care vor schimba denumirea acestuia in "Head Up High".
Conceptul Mini Crossover este primul model creat de Grupul BMW care utilizeaza acest sistem deosebit. Elementul central al consolei lui Mini Crossover Concept este similar cu un glob si ofera un afisaj cu trei dimensiuni. Astfel, informatiile de care are nevoie soferul pot fi afisate pe niveluri diferite, in functie de importanta acestora. Pe langa asta, sistemul HUH prezentat pe Mini Crossover Concept permite afisarea a doua imagini diferite pentru sofer si pasagerul din dreapta – concept intalnit deja la Mercedes-Benz S-Klasse W221. Pe viitor, calitatea acestor afisaje va creste dramatic, urmand eliminarea afisajelor clasice din vehicule.
Via | AutomobileMagazine
parerea mea este ca in momentul in care incepi sa citesti sute de mii de informatii de pe parbriz nu mai vezi maimutza care traverseaza aiurea ... este laudabila intentia - dar prea multe informatii te fac sa fii concentrat la cifre nu la drum, si asta poate cauza grav la 'sanatate"