Identitate furata
De curand, Skoda a inaugurat linia Scout pe modelul Octavia dupa modelul Audi allroad. Dar marca ceha nu s-a multumit doar cu un model si ofera acum si Roomster Scout.
Ce este Scout? Scout este linia de modele Skoda cu accente off-road. In principiu, se ia un model Skoda la care se adauga cateva protectii in plus si un look mai dur. Modelul care a inaugurat aceasta noua linie de modele este Octavia Break, model care insa nu a ajuns inca pe plaiurile romanesti. A venit insa al doilea model al familiei: Roomster Scout. Roomster este cel mai nou membru in familia Skoda. Este un monovolum compact cu o filosofie aparte si un design ce a inaugurat noua imagine de marca Skoda. Roomster este o masina extrem de versatila, avat cinci locuri individuale si un portbagaj imens. Acopera un segment important al pietei si a fost bine primit. De ce era nevoie si de o versiune Scout? Daca pentru Octavia aceasta versiune este logica in ideea creari unui break in stil Audi Allroad dar mult mai abordabil, pentru Roomster aceasta versiune nu era atat de necesara. Dar, grupul Volkswagen lanseaza in ultima vreme modele noi si versiuni ale modelelor actuale pe banda rulanta. De exemplu, aproape toate modelele Volkswagen au acum o versiune Cross care urmeaza aceeasi filosofie.
Comparand cu modelul normal, Roomster Scout este diferit prin elemente de design. Este si un pic mai mare in ceea ce priveste dimensiunile exterioare dar nesemficativ pentru ochiul liber. Tractiunea este tot pe puntea fata.
Pentru modelul Roomster Scout, Skoda a conceput jante de aliaj cu un design nou de 16 inch in dotarea standard sau 17 inch optional. Acestea impreuna cu protectiile laterale din plastic si geamurile fumurii ii confera modelului Roomster Scout un look aparte. Suprafata vitrata cu tenta inchisa poarta denumirea de SunSet. Roomster Scout este disponibil cu o serie de motorizari diesel si benzina. Doua motoare pe benzina sunt disponibile: 1.4 (85 CP) si 1.6 (105 CP). Pentru cei care prefera motorina drept carburant, Skoda ofera motorul cu trei cilindri 1.4 TDI de 80 CP si cel cu patru cilindri 1.9 TDI de 105 CP. Toate motoarele sunt asociate cu cutii manuale de viteze cu cinci trepte. Doar motorul pe benzina de 1.6 litri poate fi cuplat si cu o trasmisie autiomata de tip Tiptronic cu sase trepte.
Modelul pe care l-am testat era dotat cu cel mai puternic motor diesel. Acest propulsor este bine cunoscut, fiind unul dintre cele mai populare motoare din banca de organe a grupului VW. Este un propulsor economic, ce ofera suficient cuplu dar care se remarca prin nivelul destul de ridicat al zgomotului. Cutia cu cinci trepte este precisa si placuta in actionare dar se simta lipsei treptei cu numarul sase. Lasand la o parte aspectul exterior diferit, la interior Roomster este identic cu versiunea normala. Difera tapiteria textila care este identica cu cea a modelului Octavia Scout si culorile alese pentru plansa de bord. Aceasta poate fi aleasa in combinatile Onyx/Onyx sau Onyx/ Silver.
La capitolul gadgeturi, modelul testat era burdusit cu o lunga lista de optionale. Avem la dispozitie display-ul maxi-dot ce ofera informatii de la computerul de bord plasat centra intre cele doua indicatoare de bord. Sistemul audio citeste si mp3-uri iar pentru o parcare facila avem senzori de parcare cu display grafic. Confortul la interior este asigurat de sistemul Climatronic iar pentru o iluminare perfecta pe timp de noapte avem faruri adaptive cu halogen si lumini de viraj. Acest ultim sistem merita o mica analiza. In primul rand, becurile cu halogen se orienteza dupa miscarea volanului oferind o iluminare perfecta a virajului. In plus, proiectoarele de ceata se aprind automat pe partea pe care se vireaza sau in functie de semnalizare. Acestea ilumineaza si mai mult exteriorul virajului completandu-se fericit cu farurile adaptive.
Desi look-ul lui Roomster Scout imbie la excursii off-road nu va sfatuim sa va aventurati in afara unui drum de macadam. Chiar si asa, garda la sol nu este foarte mare si trebuie atentie spoita. Optional se ofera un scut suplimentar pentru protectia motorului si transmisiei. In plus, jantele super aratoase si pneurile cu flanc mic nu sunt cea mai buna alegere pentru excursii in noroaie. Roomster Scout este mai degraba un Roomster altfel. Este alegerea ideala daca imaginea comuna a unui Roomster normal nu te satisface si vrei sa fi remarcat.