Gata cu păcălelile? UE pregăteşte noi proceduri pentru teste şi limite mai dure pentru emisii începând din 2017

Publicat joi, 16.06.2016 13:45 de Daniel Popescu

Uniunea Europeană propune o verificare mai atentă a consumului şi limite mai dure pentru emisii începând din 2017, ca reacţie la scandalul Dieselgate.

Scandalurile în care au fost implicate Volkswagen, Mitshubishi şi Suzuki cu privire la emisii şi consumul de carburant au determinat Uniunea Europeană să adopte noi măsuri pentru a limita pe cât posibil aceste practici.

În această săptămână, UE propune proceduri mai dure pentru testarea noilor maşini începând din septembrie 2017 şi pentru toate maşinile începând din septembrie 2018. În plus, Uniunea va anunţa la sfârşitul acestui an sau la începutul anului viitor noi limite pentru emisii pentru perioada de după 2020.

În prezent, constructorii trebuie să se asigure că modelele emit în medie cel mult 130 de grame de dioxid de carbon pe kilometru, limită care va scădea la numai 95 grame începând din 2021. Prin toate aceste propuneri, UE speră că producătorii de maşini nu vor mai putea profita de actualele "scăpări" ale legislaţiei pentru a testa modelele în mod necorespunzător. Obiectivul final este ca testele de laborator să fie mai apropiate din punct de vedere al relevanţei de ceea ce se întâmplă atunci când maşina ajunge pe drumurile publice.

"Amplu scandal al emisiilor i-a făcut proşti pe consumatori. Testul existent este depăşit şi a fost complet nereprezentativ pentru modul în care maşinile sunt conduse pe drumurile publice", a precizat Chris Carroll, reprezentant al Organizaţiei Consumatorilor Europeni.

Pentru a intra în vigoare, noile propuneri trebuie aprobate de Parlamentul European.

Via Automotive News

  • hazard, joi, 16.06.2016 14:42

    UE in stransa colaborare cu producatorii auto...

  • Andy, joi, 16.06.2016 16:49

    @hazard Toate tarile mari sunt in stransa legatura cu producatorii auto. Doar nu crezi ca statul american a salvat GM acum cativa ani din alte considerente, nu? Problema cu emisiile e ca au impus niste norme greu de atins de la inceput. Unii au folosit soft, altii au preferat motoare foarte mici cu puteri si performante mai slabe, altii au ramas fideli aspiratelor pentru ca piata europeana nu era piata lor principala etc. Fiecare producator auto a interpretat altfel normele, in functie de interese si posibilitati. Si in cazul etichetei europene pentru cauciucuri e aceeasi poveste. In testele din reviste apar alte performante si clasamente fata de ce declara producatorii.

  • flavius, joi, 16.06.2016 23:35

    E la mintrea cocosului.Impozitarea dupa emisia de Nox indiferent de capacitatea cilindrica.CO2 poate fi reciclat.

  • Seat, vineri, 17.06.2016 04:56

    Deci o sa apara euro 6.1 si 7, finally! Dar itp pe bune se poate?

  • Tony_LPP, vineri, 17.06.2016 10:16

    Poate dam abureala ecologiei de-o parte si devenim pragmatici. Era limpede si pentru un om neinstruit ca diesel-ul e orice numai sanatos si prieten cu mediul nu. Daca cineva mai are inca dubii sa incerce sa stea 10 minute in spatele unei masini pe benzina la ralanti, apoi sa incerce acelasi lucru si in spatele un diesel euro 6 cu scr si ad-blue - sa vedem cat rezista. Abuzul de diesel - motoare pe care apropo socialista Hidalgo vrea sa le interzica in Paris in urmatorii 4 ani. - abuzul de diesel a fost posibil si prin complicitatea Uniunii Europene, un reglementator incapabil si corupt care printr-un mecanism la fel de simplist si tamp ca si taxa lui Motocicleanu a crezut ca poate manipula piata in directia dorita. Treaba a si functionat cativa ani, apoi back-firing-ul a fost inevitabil, iar situatia in care am ajuns e ingrijoratoare. Ca sa o luam de la inceput, ar trebui sa iasa in fata multi si sa recunoasca ca au mintit, dar asta nu se va intampla.

  • @tnony, vineri, 24.06.2016 12:20

    Bai frate,eu sint socat...unii (aceeasi care au mintit si pina acum)au spus de dieselul este nociv(mie mi se rupe pt ca posed atit diesel si benzina)si tot apar pe aici atoatestiutori de ma doare mintea...mai gica ,daca astia spun miine ca dieselul e ...bio?...ce faci frate schimbi userul si dai in cap la benzina?...tu poti sa stai la coada benzinarului mai mult sa-i inspiri parfumul?no iote fleosc ca eu pot sa stau cu prfumul dieselului in nas?....ci4i ani ai frate?12?...te scutesc eu de chinurile facerii si-ti dau un pont gratis.....absolut toata economia de piata inseamna MANIPULARE...in toate domeniile ,nu numai auto...asa ca mai incet cu datul cu biata in balta(nu de alta,dar sigur o sa te stropesti)