Focus RS, criticat în Australia pentru modul Drift disponibil standard: "Un mesaj pe ecran nu va opri un șofer idiot să încerce asta pe drumurile publice"

Publicat vineri, 15.07.2016 11:40 de Mircea Meşter

Drifturile pe drumurile publice sunt interzise de lege în Australia, iar șoferii care fac asta pot rămână fără mașină și fără permis. Totuși, Ford permite un mod Drift pe Focus RS, fapt care a atras criticile activiștilor în domeniul siguranței auto.

După ce publicația Consumer Reports le-a cerut oficial celor de la Tesla Motors să dezactiveze modul Autopilot al mașinilor proprii până în momentul în care sistemul va fi modificat astfel încât șoferii să aibă întotdeauna mâinile pe volan, autoritățile și promotorii siguranței auto din Australia avertizează Ford din cauza modului Drift disponibil pe noua generație Focus RS.

Modul Drift poate fi activat prin simpla apăsare a unui buton pe bordul noului Focus RS (vezi video mai jos), iar mașina poate astfel să intre mult mai ușor într-un derapaj controlat chiar și în mâinile unor șoferi cu ceva mai puțină experiență în această zonă. Problema este că drifturile pe drumuri publice sunt ilegale în Australia, țara care le dă dreptul polițiștilor de a confisca mașina și de a-i interzice șoferului să mai conducă pe o perioadă de 6-12 luni. 

Ford nu se află la prima problemă de acest tip în Australia, țară în care modul Burnout de pe Mustang a fost dezactivat din fabrică tocmai din cauză că manevra este ilegală pe șosele și străzi. În cazul modului Drift de pe Focus RS, Ford avertizează șoferii în momentul activării că el este destinat exclusiv utilizării pe circuit. Cu toate acestea, grupurile care militează pentru siguranța pe șosele au ieșit la atac imediat după debutul mașinii pe această piață.

"Un mesaj pe ecran nu va opri un șofer idiot să încerce asta pe drumurile publice. Le cerem celor de la Ford să-și reconsidere decizia, să recheme în service aceste mașini și să dezactiveze modul Drift. Ford nu se poate degaja de responsabilitate printr-un text care apare pe un ecran", spune Harold Scruby, directorul Consiliului Pietonilor din Australia și un cunoscut activist în domeniul siguranței auto.

Opinia lui Harold Scruby este dublată de cea a profesorului Brian Owler, fost președinte al Asociației Medicilor din Australia, care consideră că aparișia unui mod Drift pe o mașină precum Focus RS este "o mișcare de marketing dedicată tinerilor interesați de acest tip de abordare. Problema e că cei mai mulți șoferi nu au acces la un circuit, iar dacă drift-urile nu se întâmplă pe circuit ele sunt inerent periculoase".

via News.com.au

  • blabla, vineri, 15.07.2016 12:14

    deci masina-i devina pentru ca soferu e idiot. Makes sense. Eu zic sa interzicem masinile de peste 100 de cai ca poate-i obliga pe soferi sa mearga cu viteza foarte mare.

  • mircea, vineri, 15.07.2016 12:59

    @blabla Nu, mașina-i de vină pentru că oferă fără nicio limită un mod interzis prin lege în Australia :)

  • @ mircea, vineri, 15.07.2016 15:04

    Nu modul e interzis prin lege ci driftul. E altceva. La alte mași nu tracțiune spate, sau propulsie dacă preferi așa, nu e nevoie de un mod special pentru drift că se poate face drift bine-mersi. Pe logica asta, mașinile respective ar trebui interzise pentru că permit driftul.

  • mircea, vineri, 15.07.2016 15:13

    E o problemă de așteptări versus realitate, ca-n cazul celor de la Tesla cu Autopilot. Dacă zice Autopilot, înțelegi explicit că se poate pilota automat, deci avem o problemă, degeaba le spui oamenilor dup-aia că nu e așa. În cazul lui Focus RS, ai explicit pe mașină un mod Drift, mișcare care e interzisă prin lege. Asta e un pas în plus față de orice altă mașină care se poate da de-a latul. Adică toate, dacă mă-ntrebi pe mine :) E fix același lucru cu modul Burnout de pe Mustang, pe care Ford l-a blocat acolo. Da' uite c-am rescris știrea de mai sus în doar două paragrafe :))

  • lorinczi.thomas, vineri, 15.07.2016 22:01

    asta presupunand ca un idiot isi ia focus in primul rand