Fiat Panda Cross - o nouă versiune 4x4 pentru mezinul italian

Publicat marţi, 18.02.2014 17:49 de Bogdan Mirică

Fiat Panda 4x4 este declinat într-o nouă versiune cu ocazia Salonului Auto de la Geneva. Modelul italian se numeşte Panda Cross şi vine cu o serie de noutăţi estetice şi mecanice.

Fiat va dezvălui în cadrul Salonului Auto de la Geneva o variantă dedicată off-road-ului, bazată pe actualul Panda 4x4. Modelul se numeşte Panda Cross şi vine cu o serie de elemente estetice distincte.

Aspectul exterior este personalizat cu ajutorul unui nou spoiler frontal, în care şi-au făcut loc proiectoare noi, baghete LED şi un element de protecţie cu cârlige de remorcare. Posteriorul este dominat tot de bandouri de protecţie pe care apare inscripţia „Cross”. Nu lipsesc nici jantele de 15 inch şi nici posteriorul cu o bară nouă.

La interior, Panda Cross este personalizat cu o tapiţerie din piele, primeşte climatizare automată în standard şi chiar sistemul multimedia Blue&Me.

La nivel mecanic, Panda Cross dispune de acelaşi sistem torque-on-demand, regăsit şi pe versiunea standard Panda 4x4. Acesta distribuie cuplul între puntea faţă sau spate, în funcţie de aderenţa existentă. Nu lipseşte nici funcţia Hill Descent Control, care ajută la coborârea unor pante abrupte. Fiat a regândit şi suspensia, care include acum o configuraţie McPherson pentru puntea faţă şi o bară de torsiune pentru cea spate.

Noul Panda Cross va fi disponibil alături de două motorizări în momentul lansării. Este vorba despre „benzinarul” Twin Air de 0.9 litri, în versiunea de 90 de cai putere şi 145 de Nm. Pentru cei care preferă dieselul, Fiat pune la dispoziţie şi un motor Multijet de 1.3 litri, dispus să ofere 80 de cai şi 190 de Nm. Motoarele oferă un consum mediu de 4, respectiv 3.9 litri/100 de km.

Noul Fiat Panda Cross va sosi pe piaţă în toamna acestui an.

  • Dacia Plant, marţi, 18.02.2014 18:49

    Foarte impresionant motorul ala cu 2cilindrii care ofera cuplu mai mare ca 0.9tce de la renault cu 3cil... Mi-ar placea sa fie a 2-a masina acest model.

  • 123, marţi, 18.02.2014 21:58

    ". Fiat a regândit şi suspensia, care include acum o configuraţie McPherson pentru puntea faţă şi o bară de torsiune pentru cea spate." Si pana acum ce avea ?!!!

  • mishazaitev, miercuri, 19.02.2014 10:31

    Despre sistemul de tractiune integrala al lui Panda 4x4, trebuie spus si ca, fapt extraordinar pentru o masina de dimensiunea aceasta, acesta permite blocarea tractiunii 50/50. Sunt curios daca si garda la sol este marita fata de Panda 4x4 obisnuit si cat de solid este acel element de protectie. In rest, imi place mult!

  • mdea, joi, 20.02.2014 01:06

    ce motorashe fac si macaronarii astia de la Fiat...nu-s ca alea nemtzeshti de la Lambo, Ferrari si Mase, asha-i? ii salut pe calea asta pe...preferatii mei inecshi, unu' a citit prea multe povesti nemuritoare si altu' cre' c-a luat 10 la bac la romana, mori de ras cu ashtia bai...automotiv..atzi, nu gluma sper sa scriu codul corect...dupa un vin italian toscan de 13.5% Ciao!

  • mdea...again, joi, 20.02.2014 01:18

    adevarul e ca nu sunt 100% Fiat, mai sunt asa numitii colaboratori externi know-how-ul e o pasare rara