FEATURE: Test în compania unui BMW Seria 3 second-hand

Publicat marţi, 10.07.2012 15:36 de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai

Ne-am pus pentru câteva zile în pielea unui client BMW Premium Selection. Am devenit astfel posesorii unui 318d second-hand, cu doar 16.000 de km la bord şi un an vechime.

Căldură mare, monşer! O toropeală cruntă te izbeşte în moalele capului încă de la cântatul cocoşului. Nici o adiere de vânt. Acelaşi aer stătut, greu, pe care îl tragi forţat pe nări şi care te face să guşti somnul în reprize scurte, măsurate în minute. Când închizi ochii, aerul cald prinde un uşor iz înţepător, un miros ce îţi pare cunoscut. E mirosul de motorină arsă. Cum să nu-l simţi când tocmai te-ai apropiat cu nasul de ţeava de eşapament, ascunsă în spatele unui spoiler alb pe care îl priveşti cu atenţie.

O mică parte din oferta BMW Premium Selection

Ai aşteptat momentul acesta de mult timp. Încă de când erai copil şi erai fascinat de grila dublă a unor maşini germane pe care le vedeai doar în postere. Acum eşti însă doar la o semnătură distanţă de visul tău din copilărie. E un Seria 3 sedan, de culoare albă, cu pachet M, cu jantele la care visai şi cu uşile larg deschise pentru tine.

”MAŞINĂ NOUĂ” LA 16.000 de KM

E al tău. A mai fost al altcuiva, dar nu contează. Băieţii ăştia în costum au avut grijă să şteargă orice urmă şi să-ţi dea o maşină impecabilă, ca proaspăt ieşită din cuptorul vopsitoriei. La interior, acelaşi sentiment: bordul, scaunele, până şi covoraşele lucesc. Singurul indiciu este lipsa mirosului de maşină nouă, de plastic.

Te uiţi prin volan şi vezi că noua ta maşină nu are mai mult de 16.000 de kilometri. Se simt doar pe pielea volanului M, care nu mai are aceeaşi textură ca la ieşirea din fabrică. Motorul sună impecabil şi mişcă bine sedanul, care nu dă semne de îmbătrânire sau reumatism atunci când treci peste gropi. Totul e perfect şi funcţionează.

Un moment pe care orice client de BMW îl ţine minte

Strângi mâna domnului în costum şi primeşti cheia maşinii. Ai cumpărat un 318d cu transmisie automată şi pachet M, care nu a împlinit nici măcar un an. Iniţial a costat 42.849 de euro, însă tu ai plătit doar 26.635 de euro. O sumă care te trezeşte înainte ca ceasul să sune şi îţi aduce aminte că eşti tot în camera ta, luptându-te cu căldura. Respiri însă mai uşor, pentru că ai avut un vis, o revelaţie.

BMW TE SCAPĂ DE SAMSARII DIN TÂRG

Te ştergi la ochi şi încerci să te pui în pielea unui client BMW Premium Selection, siglă mare, cocoţată pe o casă cu acoperiş din ţiglă veche, în curtea Automobile Bavaria. BMW Premium Selection este serviciul care te vaccinează împotriva samsarilor supraponderali, care te fereşte de cei ce încearcă să îţi bage pe gât un BMW de 10 ani şi 50.000 de kilometri. E foarfeca ce taie aţa albă cu care sunt cusute poveştile unor maşini ce au zăcut în garajul presupuşilor pensionari germani, putred de bogaţi, care preferă mersul pe jos.

BMW Premium Selection încearcă să îţi vândă o maşină second-hand după standarde occidentale. Cum face asta? Foarte simplu. Te lasă să îţi alegi maşina potrivită într-o bază de date generoasă, alcătuită din 3000 de maşini care, fie fac parte din parcul dealerilor români, fie sunt maşini de companie, deţinute de BMW AG Germania.

Indiferent de provenienţă, ele trebuie să îndeplinească două criterii de admitere: să aibă între 6 luni şi cinci ani şi să nu fi depăşit 120.000 de kilometri, kilometri care sunt verificaţi strict, înainte de a pune maşina la vânzare.

UN BMW SECOND-HAND CU 2 ANI GARANŢIE

După ce ai ales maşina potrivită pentru tine, ea vine cu o verificare completă şi un certificat de garanţie. Oamenii care activează în cadrul BMW Premium Selection fac o revizie tehnică şi estetică amănunţită, repară problemele şi apoi te cheamă în curtea lor să-ţi înmâneze cheile şi actele. Le primeşti bucuros, cu zâmbetul pe buze, ştiind că ai cumpărat o maşină cu istoric, pentru care producătorul îţi mai oferă gratuit, încă doi ani de garanţie. În plus, timp de un an beneficiezi şi de servicii de întreţinere gratuite.

BMW 318d - preţ final de 26.635 euro

În ţară există deja patru centre în care funcţionează Premium Selection, unul la Brăila, unul la Oradea, unul la Piteşti şi unul la Bucureşti, în cadrul Automobile Bavaria. Pentru cei care se gândesc la partea financiară, BMW pune la dispoziţie şi un serviciu de finanţare pe cinci ani. Pentru cei care se tem de evenimente neplăcute, există un serviciu de asistenţă rutieră non-stop. Aşadar, un pachet complet, ce poate fi accesat de oricine printr-un simplu click pe pagina special creată.

  • LauCalin, marţi, 10.07.2012 15:49

    "Iniţial a costat 42.849 de euro, însă tu ai plătit jumătate, adică 26.635 de euro. " Este unul din motivele pentru care consider ca nu se merita sa cumperi o masina noua. Asa am procedat si eu, iar masina mea cumparata de noua din Romania, dupa 2 ani si 25000 de km a fost aproape jumatate de pret fata de cand era noua. Initial am vrut Logan nou, insa cand am vazut ca pot cumpara ceva mai bun... de ce nu?! :)

  • dan_grc, marţi, 10.07.2012 16:25

    Adevarat graiesti, dar ideea e ca trebuie sa cumpere cineva si masini noi pt ca ele sa existe apoi si pt piata sh:)

  • cititor, marţi, 10.07.2012 16:54

    As vrea mai degraba un articol despre cum vand domnii de la BMW Premium Selections anumite masini care au fost dauna totala sau cu istoric incert, pe post de masini "impecabile", la fel ca si samsarii de care pomeneati. Ce, nu stiati ca s-au intamplat si d-astea? In rest imi pare o reclama ieftina, ca alt rost nu vad la articolul asta.

  • AndreiRN, marţi, 10.07.2012 17:34

    Cata reclama se face aici. Sunt curios cat sa primit pr acest "articol"? UN BMW SECOND-HAND CU 2 ANI GARANŢIE. UN NISSAN SH PRIMESTE 7 ANI GARANTIE. Care credeti ca e mai bine facut?

  • unckle, marţi, 10.07.2012 17:44

    Aoleooo!!! masina SH blasfemie mai mare nici ca poate exista. De 26000euro iti iei masina noua nu japita nemteasca.

  • dan_grc, marţi, 10.07.2012 18:09

    Stim Andrei, si toate generatiile de seria 3 au "un motor " super nefiabil, puteai si tu sa zici ca toate motoarele.Totusi unde este garantia aia de 7 ani sh pt Nissan, in care tara, pe care piata?

  • @dan-grc, marţi, 10.07.2012 18:21

    Nu te mai baga,pentru ca Nissan chiar are garantie mai mare decat BMW,in caz ca nu stiai.Cu toata onoarea >Mafia.

  • dan_grc, marţi, 10.07.2012 18:32

    Toata "onoarea" si din partea mea.

  • ..., marţi, 10.07.2012 18:42

    Mie imi scapa testul. Unde-i testul? Eu vad doar reclama la un dealer auto...BMW. Asta in cazul in care era cineva de parere ca testele cu modele BMW sunt putine.

  • unckle, marţi, 10.07.2012 18:46

    Garantie "extinsa" poate da orice producator ... dar ce te faci cand garantia nu acopera decat defecte grave ... nu bcsaraie si amortizoare, nu discuri de frana, nu ambreiaj .. ce aci cand tre sa shimbi astea? Simplu mergi la ala de iti da garantia si le schimbi, platind cu varf si indesat pentru "garantie" .... basca toate reviziile ...

  • Leo, marţi, 10.07.2012 19:26

    la 27 de mii nu are nici macar i drive... bordu e ca de logan fara navi... deci nu ms

  • andrey11, marţi, 10.07.2012 20:31

    Asa si..... unde e testul???

  • kumite, marţi, 10.07.2012 21:56

    Probabil ca Nissanul are 7 ani garantie,pt.ca are nevoie.Un second hand nissan maxima A33(stiti care este modelul asta?)V6 engine,in cei 7 ani are nevoie de un bord nou.Cele vechi CRAPA.Eu am schimbat destule.Motoarele sunt excelente,mult peste ce ofera atotputernica toyota(ma refer la motoarele v6),dar interioarele lasa de dorit.Sunt sute de greierasi in interior.Toate scartaie si vibreaza.Exemplu concret si nu vorbesc din auzite.Eu mi-am vandut modelul asta.

  • kumite, marţi, 10.07.2012 21:57

    Probabil ca Nissanul are 7 ani garantie,pt.ca are nevoie.Un second hand nissan maxima A33(stiti care este modelul asta?)V6 engine,in cei 7 ani are nevoie de un bord nou.Cele vechi CRAPA.Eu am schimbat destule.Motoarele sunt excelente,mult peste ce ofera atotputernica toyota(ma refer la motoarele v6),dar interioarele lasa de dorit.Sunt sute de greierasi in interior.Toate scartaie si vibreaza.Exemplu concret si nu vorbesc din auzite.Eu mi-am vandut modelul asta.

  • Andi, marţi, 10.07.2012 22:01

    @Leo Nu, ca tu si chiar ai nevoie de navi... Dar tre sa dea bine cand se uita pitzies pe geamul din dreapta...

  • Mafia, marţi, 10.07.2012 22:23

    @In sfarsit a inteles si dan_greco_catolicul.Felicitarile mele Dane!!!!

  • antonny, marţi, 10.07.2012 23:12

    putin marketing nu strica si pentru BMW auto rulate ....dar cum spunea si "cititor " despre anumite masini care au fost dauna sau cu istoric incert chiar ne spun asta cand cumparam masina ????.... la noi se vinde orice !!!!!!! Domnule Mirica Bogdan paragraful de mai jos e de tot rasul sau e pentru cei care pot fi vrajiti usor de un reprezentant vanzarii......"BMW Premium Selection încearcă să îţi vândă o maşină second-hand după standarde occidentale. Cum face asta? Foarte simplu. Te lasă să îţi alegi maşina potrivită într-o bază de date generoasă, alcătuită din 3000 de maşini care, fie fac parte din parcul dealerilor români, fie sunt maşini de companie, deţinute de BMW AG Germania."....o masina de companie in Germania 16000 km sunt km facuti lejer intr-o luna .....deci cei 120000km de la bmw sunt indentici cu cei ai samsarilor

  • mip, miercuri, 11.07.2012 01:09

    nu va speriati ca se face asa ceva si peste ocean (sua/canada) ..... am vazut honda civic 2005 cu specificatia si se zicea ca are ....38.000 km si ei dadeau legatura pe net pentru istoricul masinii (mi se pare ca era carfax.com) si acolo in istoric se vedea ca masina avusese cu vreo 2 ani inainte de data vinzarii 42.000 km ! ..... o laie ! esti sigur pe kilometraj cind o iei de noua, sau de la vreun amic de incredere, cele cerificate .... sint ca un soi de loterie .... si sa vezi ce nasol e cind constati pe propria-ti piele ca ai luat tzeapa !

  • unckle, miercuri, 11.07.2012 10:25

    sper ca va dati seama ca numarul de km ai masinii nu poate fi luat de bun nici daca cumperi maisna de la frate-tu .. in schimb se pot vedea diferite lucruri despre masina care spun relativ ok cati km s-au parcurs de la ultima schimbare a acelei piese. Ex: - curele pe la motor - in 50000km incep sa se vada urme de uzura - le vezi si ala zice ca masina are 25000 ... ai prins bullsh!tu' - uzura pe volan si schimbator de viteze - la fel, o masina in care se merge zilnic o ora se uzeaza altfel in cei "doi ani de la fabricatie" decat una in care se merge 3 ore pe zi - daca are uzura si numai doi ani de viata este clar ca cei 25000km sunt facuti in ultimele 6luni... si tot asa ... Cumparatul unei masini SH este obtinerea unui compromis cat mai putin dezavantajos pentru tine - vor fi permanent dezavantaje, probleme etc. Trebuie sa judeci cu creierii personali daca dai sau nu banii (vorba aia.. nu iti iei prietenii cu tine ca sa iti alegi femeia ... la fel si cu masina) @Toti care au experienta cu "problemele" - nu sunteti singurii si asta nu inseamna ca marca respectiva face masini de kko ;)

  • BaditzaEx, miercuri, 11.07.2012 23:22

    @Unckle - bine punctat in ambele comenturi