FEATURE: Test în compania unui BMW Seria 3 second-hand
Ne-am pus pentru câteva zile în pielea unui client BMW Premium Selection. Am devenit astfel posesorii unui 318d second-hand, cu doar 16.000 de km la bord şi un an vechime.
Căldură mare, monşer! O toropeală cruntă te izbeşte în moalele capului încă de la cântatul cocoşului. Nici o adiere de vânt. Acelaşi aer stătut, greu, pe care îl tragi forţat pe nări şi care te face să guşti somnul în reprize scurte, măsurate în minute. Când închizi ochii, aerul cald prinde un uşor iz înţepător, un miros ce îţi pare cunoscut. E mirosul de motorină arsă. Cum să nu-l simţi când tocmai te-ai apropiat cu nasul de ţeava de eşapament, ascunsă în spatele unui spoiler alb pe care îl priveşti cu atenţie.
Ai aşteptat momentul acesta de mult timp. Încă de când erai copil şi erai fascinat de grila dublă a unor maşini germane pe care le vedeai doar în postere. Acum eşti însă doar la o semnătură distanţă de visul tău din copilărie. E un Seria 3 sedan, de culoare albă, cu pachet M, cu jantele la care visai şi cu uşile larg deschise pentru tine.
”MAŞINĂ NOUĂ” LA 16.000 de KM
E al tău. A mai fost al altcuiva, dar nu contează. Băieţii ăştia în costum au avut grijă să şteargă orice urmă şi să-ţi dea o maşină impecabilă, ca proaspăt ieşită din cuptorul vopsitoriei. La interior, acelaşi sentiment: bordul, scaunele, până şi covoraşele lucesc. Singurul indiciu este lipsa mirosului de maşină nouă, de plastic.
Te uiţi prin volan şi vezi că noua ta maşină nu are mai mult de 16.000 de kilometri. Se simt doar pe pielea volanului M, care nu mai are aceeaşi textură ca la ieşirea din fabrică. Motorul sună impecabil şi mişcă bine sedanul, care nu dă semne de îmbătrânire sau reumatism atunci când treci peste gropi. Totul e perfect şi funcţionează.
Strângi mâna domnului în costum şi primeşti cheia maşinii. Ai cumpărat un 318d cu transmisie automată şi pachet M, care nu a împlinit nici măcar un an. Iniţial a costat 42.849 de euro, însă tu ai plătit doar 26.635 de euro. O sumă care te trezeşte înainte ca ceasul să sune şi îţi aduce aminte că eşti tot în camera ta, luptându-te cu căldura. Respiri însă mai uşor, pentru că ai avut un vis, o revelaţie.
BMW TE SCAPĂ DE SAMSARII DIN TÂRG
Te ştergi la ochi şi încerci să te pui în pielea unui client BMW Premium Selection, siglă mare, cocoţată pe o casă cu acoperiş din ţiglă veche, în curtea Automobile Bavaria. BMW Premium Selection este serviciul care te vaccinează împotriva samsarilor supraponderali, care te fereşte de cei ce încearcă să îţi bage pe gât un BMW de 10 ani şi 50.000 de kilometri. E foarfeca ce taie aţa albă cu care sunt cusute poveştile unor maşini ce au zăcut în garajul presupuşilor pensionari germani, putred de bogaţi, care preferă mersul pe jos.
BMW Premium Selection încearcă să îţi vândă o maşină second-hand după standarde occidentale. Cum face asta? Foarte simplu. Te lasă să îţi alegi maşina potrivită într-o bază de date generoasă, alcătuită din 3000 de maşini care, fie fac parte din parcul dealerilor români, fie sunt maşini de companie, deţinute de BMW AG Germania.
Indiferent de provenienţă, ele trebuie să îndeplinească două criterii de admitere: să aibă între 6 luni şi cinci ani şi să nu fi depăşit 120.000 de kilometri, kilometri care sunt verificaţi strict, înainte de a pune maşina la vânzare.
UN BMW SECOND-HAND CU 2 ANI GARANŢIE
După ce ai ales maşina potrivită pentru tine, ea vine cu o verificare completă şi un certificat de garanţie. Oamenii care activează în cadrul BMW Premium Selection fac o revizie tehnică şi estetică amănunţită, repară problemele şi apoi te cheamă în curtea lor să-ţi înmâneze cheile şi actele. Le primeşti bucuros, cu zâmbetul pe buze, ştiind că ai cumpărat o maşină cu istoric, pentru care producătorul îţi mai oferă gratuit, încă doi ani de garanţie. În plus, timp de un an beneficiezi şi de servicii de întreţinere gratuite.
În ţară există deja patru centre în care funcţionează Premium Selection, unul la Brăila, unul la Oradea, unul la Piteşti şi unul la Bucureşti, în cadrul Automobile Bavaria. Pentru cei care se gândesc la partea financiară, BMW pune la dispoziţie şi un serviciu de finanţare pe cinci ani. Pentru cei care se tem de evenimente neplăcute, există un serviciu de asistenţă rutieră non-stop. Aşadar, un pachet complet, ce poate fi accesat de oricine printr-un simplu click pe pagina special creată.
"Iniţial a costat 42.849 de euro, însă tu ai plătit jumătate, adică 26.635 de euro. " Este unul din motivele pentru care consider ca nu se merita sa cumperi o masina noua. Asa am procedat si eu, iar masina mea cumparata de noua din Romania, dupa 2 ani si 25000 de km a fost aproape jumatate de pret fata de cand era noua. Initial am vrut Logan nou, insa cand am vazut ca pot cumpara ceva mai bun... de ce nu?! :)