Volvo pregăteşte patru noi sisteme de siguranţă pentru eliminarea accidentelor mortale
Volvo continuă munca de cercetare şi dezvoltare a sistemelor de siguranţă de ultimă oră. Suedezii promit că următoarele patru sisteme garantează avansul spre 2020, an în care modelele Volvo promit că vor evita complet acciedntele mortale pe şosele.
După ce au inventat sistemul de frânare automată în oraş - pachet adoptat rapid şi de ceilalţi producători auto - şi după ce noul V40 este prima maşină din lume care prezintă un airbag pentru pietoni, Volvo promite să se axeze în continuare pe sisteme de siguranţă bazate pe tehnologie de ultimă generaţie. Iar pentru a ajunge la ţinta autoimpusă pentru 2020 - eliminarea completă a deceselor în accidentele auto - suedezii se concentrează pe dezvoltarea şi promovarea unor pachete care reprezintă noutăţi absolute în industrie.
PILOTAJ SEMI-AUTONOM ÎN AGLOMERAŢIA URBANĂ
Primul dintre acestea a fost prezentat recent de Automarket (Ford dezvoltă în acelaşi timp un sistem asemănător) şi vizează un sistem prin care maşina se "conduce" singură în cazul în care aceasta este implicată într-un blocaj în trafic. Practic, maşinile din următorii ani nu te vor mai obosi obligându-te să apeşi de sute de ori pedalele şi să schimbi vitezele în timp ce aştepţi culoarea verde în coada de la semafor, acestea urmând să folosească un sistem de radare şi de camere care le vor permite să urmeze exact viteza, traiectoria şi momentele de frânare ale maşinii din faţă.
Este vorba de un sistem de pilotaj semi-autonom care promite să ne uşureze viaţa în timpul pe care ni-l pierdem inutil în spatele unei alte maşini.
PILOTAJ AUTONOM PE AUTOSTRADĂ
Strâns legat de sistemul de pilotaj semi-autonom în oraş, sistemul care promite circulaţia pe autostradă în cadrul unor convoaie automatizate este deja testat pe drumurile publice de către inginerii suedezi. Vorbim de un proiect care implică mai multe nume din business-ul european care a fost botezat SARTRE (Safe Road Trains for the Environment). Povestea e simplă: după ce urci în maşină şi intri pe autostradă, un vehicul de mari dimensiuni (sistemul a fost testat cu un camion) pilotat de un şofer va reprezenta "locomotiva" care va duce şirul de maşini cu o viteză constantă mai departe pe autostradă. În tot acest timp, şoferii maşinilor aflate în convoi vor putea să îşi verifice e-mailul, să se uite la televizor, s-şi bea cafeaua şi să se relaxeze. Mai multe despre acest sistem - care pe lângă că elimină stresul la volan reuşeşte să scadă vizibil consumul maşinilor implicate - puteţi citi într-un material dedicat AICI.
FRÂNARE AUTOMATĂ DE URGENŢĂ ÎN INTERSECŢII
Un al treilea sistem care promite să elimine un tip de accidente foarte des întâlnit în traficul urban este frânarea automată în caz de urgenţă în intersecţii. Conform datelor oficiale deţinute de Volvo, 21.5% dintre accidentele soldate cu morţi în Statele Unite în 2007 au avut loc în intersecţii. Motivul: pasagerii maşinilor sunt surprinşi de un impact lateral în aceste condiţii, iar maşinile sunt mult mai sensibile la astfel de accidente decât la cele frontale. Sistemul dezvoltat de Volvo se bazează pe senzori montaţi în zonele laterale ale maşinii care scanează constant traficul perpendicular. Dacă un şofer inconştient "forţează" culoarea roşie a semaforului sau daăc pur şi simplu "uită" să acorde prioritate, sistemul îl atenţionează imediat pe şofer şi, în cazul în care acesta nu reacţionează iar situaţia e critică, frânează complet maşina.
SISTEM DE RECUNOAŞTERE ŞI EVITARE A ANIMALELOR
După ce a reuşit să dezvolte unul dintre cele mai complete sisteme de recunoaştere a pietonilor de pe piaţă, cei de la Volvo se vor concentra în următorii ani pe dezvoltarea unui pachet care recunoaşte animalele care ar putea să apară pe şosea atunci când rulaţi cu viteză. Senzorii şi camerele care "văd" animalele vor funcţiona atât pe timp de zi, cât şi pe timp de noapte, iar maşina îl va alerta pe cel de la volan cu ajutorul unor martori luminoşi şi acustici în legătură cu faptul că în faţă se află un "obstacol" viu. La nevoie, maşina va frâna parţial sau complet pentru a evita potenţiale daune provocate de un impact nedorit cu un animal.
...clar,cu volvo n-o sa ai sansa sa te sinucizi...in fine eram odata la un seminar unde se sustinea infailibitatea papei...un student intreaba ce-i aia infailibilitate..profu ii spune ca nu poate sa greseasca adica...la care studentu inreaba iar...,,nici daca vrea?,,