Fără motive de îngrijorare: modelele decapotabile sunt la fel de sigure ca versiunile cu plafon convențional
Un studiu realziat de americanii din cadrul IIHS relevă faptul că mașinile cu plafon retractabil sunt la fel de sigure ca versiunile cu plafon fix. Mai mult decât atât, numărul deceselor și numărul accidentelor în care au fost implicate modele cabrio sunt mai mici.
La prima vedere, mașinile decapotabile pot părea mai puțin sigure decât versiunile cu plafon convențional. Cu toate acestea, statisticile publicate de autoritatea americană IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) scot la iveală faptul că fanii modelelor cu plafon retractabil nu au motive de îngrijorare atunci când este adus în discuție subiectul siguranței.
Conform datelor oferite de IIHS, atât numărul de accidente în care au fost implicate mașini cu plafon retractabil, cât și numărul de decese cauzate de un accident rutier în care au fost implicate modele decapotabile sunt mai mici decât cele raportate în cazul vehiculelor cu plafon convențional.
"Aceste valori nu sugerează faptul că mașinile depotabile oferă o protecție mai bună. Totuși, ele indică faptul că nu există niciun motiv care să ducă la îngrijorarea clienților. Faptul că nu au un plafon fix, nu le transformă în vehicule mai periculoase", a declarat Eric Teoh, directorul departamentului de statistică din cadrul IIHS.
Eric Teoh a comparat statisticile cu privire la decesele cauzate de accidentele rutiere și la accidentele raportate de poliție în intervalul 2014 - 2018 pentru vehicule cu o vechime de până la 5 ani.
Astfel, reprezentantul IIHS a descoperit că numărul accidentelor în care au fost implicate mașini decapotabile a fost cu 6% mai mic, în timp ce numărul deceselor șoferilor din mașini cu plafon retractabil a fost mai mic cu 11%.
În același timp, rapoartele menționează că 21% dintre șoferii modelelor decapotabile care au decedat în urma unui accident rutier au fost proiectați în afara mașinii. În cazul vehiculelor cu plafon convențional, procentul este de 17%.
În 43% dintre accidentele care au avut ca rezultat și răsturnarea mașinii, șoferii modelelor cabrio au fost proiectați în afara vehiculului. În cazul modelelor cu plafon fix, acest procent este de 35%.
"În urma acestui studiu, mașinile decapotabile nu par să prezinte un risc pentru siguranța pasagerilor. Dacă îți cauți un model cu plafon retractabil, verifică rezultatele testelor de siguranță la fel ca în cazul oricărui alt vehicul cu plafon fix", a completat oficialul IIHS.
Parca aia care faceau studii si le mai si interpretau trebuiau sa fie mai putin idioti decat restul, care nu facea asta. Deci cifrele acestui studiu indica fix ca accidentele cu decapotabile sunt mai mortale prin faptul ca au proiectat cu mult mai multi ocupanti in afara masinii, care ea in sine poate fi cauza care a determinat in final decesul. Primele paragrafe sint irelevante intrucat numarul de decapotabile este considerabil mai mic relativ la restul, chiar si ei spunand asta. Iar idiotii aia trebuie sa ia in calcul ca in cazul unui accident, ai si obiecte care zboară din exterior spre teasta sau plamanii ocupațiilor, care de un plafon mai pot fi deflectate, dar de caciula sau peruca ba! Sau si cand te rostogolesti intr-o miriste sau padurice, chiar daca sar barele anti-strivire sa nu te aplatizeze propria masina, tot ai o sansa mai mare decat la o capotata sa primesti o crenguta prin ochi direct in creier! Si chiar in lipsa accidentelor, in urban de intoxici mai usor cu noxe iar pe soare prinzi mai repede boli grave de piele, asa ca si simpla utilizare decapotata este statistic mai nociva! Drum bun!