Europa: a noua lună consecutivă de creştere a vânzărilor de maşini noi
Vânzările de automobile din Europa sunt în creştere pentru a noua lună consecutivă, dacă ne raportăm strict la cererea înregistrată în aceeaşi perioadă a anului trecut. Înmatriculările mărcii Dacia în UE au crescut cu 37% în primele cinci luni ale anului.
Piaţa auto din Europa arată noi semne de recuperare, după ce vânzările de automobile noi au crescut pentru a noua lună consecutiv. Privind doar rezultatele din 2014, avem o creştere de 6.9 procente în primele cinci luni ale anului la nivelul ţărilor din Uniunea Europeană, totalizate prin 5.431.921 unităţi înmatriculate. Comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, înmatriculările în ţările UE şi EFTA au crescut la 1.13 milioane de vehicule în mai, respectiv 5.62 milioane de unităţi în primele cinci luni. Analizând luna mai 2014, înmatriculările de automobile în Europa au crescut cu patru procente faţă de aceeaşi lună a lui 2013, dar reprezentanţii ACEA remarcă faptul că este cel mai slab mai pentru piaţa auto din Europa din ultimii 10 ani.
Succesul Dacia în Franţa, explicat de schimbarea modului în care francezii cumpără maşini
TOP 5 CREŞTERI ÎN UE | ||||
Poziţie | Marcă | Înmatriculări primele cinci luni ale 2014 | Înmatriculări mai 2014 | Schimbare ianuarie-mai 2014/2013 (procente) |
1 | Jeep | 12.140 | 2.967 | +39 |
2 | Dacia | 155.053 | 30.848 | +37 |
3 | Lexus | 11.072 | 2.126 | +35.8 |
4 | Mazda | 71.010 | 12.826 | +27.8 |
5 | Skoda | 238.894 | 49.707 | +21.5 |
Martie 2014: Dacia a avut cel mai ridicat ritm de creştere a vânzărilor în Europa
Creşterea de pe piaţa din Europa a fost benefică pentru majoritatea jucătorilor de pe piaţă, cu toate că unele mărci au fost mai câştigate decât altele. Dacia a avut o creştere procentuală remarcabilă a înmatriculărilor, de 37% în primele cinci luni şi de 25.1% în luna mai. Skoda a avut rezultate comparabile, de 21.5% în primele cinci luni ale anului, iar marca Renault a avut o creştere a înmatriculărilor de 12.3% în aceeaşi perioadă. Cei de la Skoda au fost în faţa Dacia şi a altor mărci cu creştere procentuală mai mare prin simplul fapt că aveau o bază mai mare de unităţi vândute, ceea ce limita creşterea faţă de anul precedent în procente, dar nu şi în unităţi.
Jeep Renegade - imagini oficiale ale celui mai mic SUV al americanilor
Cea mai ridicată creştere procentuală de pe piaţă din Europa a fost la Jeep, iar aceasta s-a reflectat prin 12.140 de unităţi înmatriculate în primele cinci luni ale anului. La Lexus a apărut o creştere similară, de 35.8%, tradusă prin 11.072 înmatriculări noi în ianuarie-mai 2014. Mărci de volum precum Mazda, Suzuki şi Mitsubishi au avut creştere de 27.8, 13.9 şi 18.4 procente în primele cinci luni ale anului.
Dacia în Franţa: creştere de 45.6% a înmatriculărilor în aprilie
TOP 5 PIEŢE ÎN UE | ||||
Loc | Ţară | Înmatriculări primele cinci luni ale 2014 | Înmatriculări mai 2014 |
Schimbare ianuarie-mai 2014/2013 (procente) |
1 | Germania | 1.260.654 | 274.804 | +3.4 |
2 | Marea Britanie | 1.058.974 | 194.032 | +11.6 |
3 | Franţa | 762.519 | 148.951 | +3.0 |
4 | Italia | 628.719 | 131.602 | +3.2 |
5 | Spania | 364.784 | 82.483 | +16.3 |
... | ||||
20 | România | 24.278 | 6.001 | +18.0 |
Analiştii auto intervievaţi de Automotive News spun că recuperarea este modestă şi că vine la nivele slabe de cerere la nivel de piaţă. Cu toate acestea, Christian Ludwig, analist pentru Bankhaus Lampe, spune că această cerere ar fi suficientă pentru a motiva viitoare creşteri ale pieţei auto europene în următorii ani. Noile produse ale constructorilor de volum sunt responsabile pentur creşteri, explică George Galliers, analist la International Strategy & Investment, completând cu laude pentru Renault şi noua lor cadenţă de lansare a modelelor, pe care o vede ca fiind o mişcare pozitivă pentru companie, aşteptată să crească şi mai mult în proporţii la nivel european.
Record istoric: Dacia a vândut aproape jumătate de milion de maşini în 2013
Via AutomotiveNews (înreg.)
In sfarsit, se satura si romanii de jaff-uri! Doamne-ajuta!