Motorul 1.0 EcoBoost ajunge la 140 CP pe două versiuni speciale ale lui Fiesta: Red şi Black Edition
Dacă 125 de cai putere storşi din motorul turbo de un litru multipremiat la concursurile de profil nu vi se păreau mulţi, Ford plusează pe versiunile speciale Fiesta Red şi Black Edition cu o variantă de 140 CP.
Ford demonstrează capacitatea de flexibilitate a deja celebrului motor 1.0 EcoBoost prin două ediţii speciale ale lui Fiesta: Red Edition şi Black Edition. Pe lângă individualizarea estetică adusă de nuanţele speciale folosite de designerii Ford, cele două versiuni Fiesta beneficiază de cea mai puternică variantă a motorului EcoBoost de un litru existentă până în acest moment în gama Ford: 140 de cai putere şi 210 Nm, deci cu 15 CP şi 10 Nm în plus faţă de versiunea deja existentă pe Fiesta.
Conform calculelor realizate de Ford, raportul putere/litru al noii versiuni este mai bun decât cel oferit de Bugatti Veyron şi Ferrari 458 Speciale, realizarea inginerilor mărcii fiind cu atât mai mare cu cât vorbim de modificări pur electronice ale aceluiaşi motor care a câştigat de două ori consecutiv titlul Motorul Anului la categoria sa. În comunicatul oficial Ford anunţă că schimbările au vizat setările controlului turbinei, ale valvelor, ale intercoolerului şi a managementului pedalei de acceleraţie.
În urma acestora, Fiesta Red şi Back Edition reuşeşte să atingă 0-100 km/h în 9 secunde şi să ajungă la o viteză maximă de 201 km/h, consumul mediu mixt anunţat de producător fiind de doar 4.5 litri/100 km. Cutia de viteze este una manuală cu cinci trepte, raportul acestora fiind însă modificat uşor faţă de varianta "normală", de 100 sau 125 de cai, a motorului EcoBoost.
La nivel estetic, noile versiuni ale lui Fiesta - disponibile doar în varianta de caroserie cu trei uşi - se evidenţiază prin nuanţele speciale bitonale Race Red (cu plafon negru vitrat) şi Panther Black (cu plafon roşu). În plus, maşinile se apropie ameninţător de Fiesta ST la nivel vizual, jantele de 16 sau 17 inch, spoilerele speciale faţă-spate şi mai ales detaliile sportive de la interior (volan, schimbător, scaune, cusături) fiind argumente îndeajuns de serioase pentru a sprijini această afirmaţie.
via Ford
Superb :) sunt curios pretul cat va ajunge. Ceva jucaus, nici prea prea, nici foarte foarte si asta la toate capitolele.