EuroNCAP: Cele mai sigure maşini testate în 2012

Publicat miercuri, 23.01.2013 15:07 de Mircea Meșter

Într-o lume în care cele cinci stele EuroNCAP sunt din ce în ce mai des oferite maşinilor noi, există câteva modele care ies totuşi în evidenţă prin punctajele la fiecare categorie de testare. Care sunt cele mai sigure maşini testate de EuroNCAP în 2012?

Organizaţia independentă europeană EuroNCAP a publicat astăzi topul celor mai sigure maşini testate în 2012. Împărţite pe clase, maşinile câştigătoare de categorie au reuşit să adune nu doar cele cinci stele mult căutate de orice producător auto, ci şi punctaje de invidiat la fiecare capitol de notare.

Iată lista completă a celor mai sigure maşini care au trecut pe la testele EuroNCAP în cursul anului trecut.

  • Maşini de oraş: RENAULT CLIO

    Cea mai nouă generaţie Renault Clio a reuşit să impresioneze "juriul" EuroNCAP printr-un comportament foarte bun la trei dintre cele patru capitole de notare.Cu 99% dintre puncte adunate la capitolul Sisteme de Siguranţă, Clio se numără printre puţinele modele testate de EuroNCAP care au reuşit să se apropie de maximum de puncte măcar la una dintre categorii.

    Locul al doilea în această clasă: Ford Fiesta.

  • Maşini mici de familie: VOLVO V40

    Cel mai nou model intrat în portofoliul Volvo, compacta V40, a profitat la maximum de faptul că este prima şi singura maşină de pe piaţă care vine cu o inovaţie excepţională: airbag-ul pentru pietoni. Acest lucru i-a adus nu doar 100% din puncte la capitolul Sisteme de Siguranţă, ci şi cel mai mare punctaj general reuşit vreodată de vreo maşină în istoria EuroNCAP.

    Locul al doilea în această clasă: Opel Mokka

  • Maşini mari de familie: BMW SERIA 3

    Cea mai nouă generaţie a celui mai iubit model BMW a reuşit să impresioneze la testele EuroNCAP realizate în primăvara anului trecut. Mai mult cu ajutorul expertizei şi investiţiilor în Siguranţă demne de o marcă premium, BMW Seria 3 a devenit cea mai sigură maşină testată vreodată în acest segment, unul dedicat de obicei clienţilor pentru care familia e pe primul plan.

    Locul al doilea în această clasă: Volvo V60 Plug-in Hybrid

  • Monovolume mici: FORD B-MAX

    Mândria auto a Olteniei, noul Ford B-Max, este unul dintre laureaţii EuroNCAP pe anul trecut. Deşi modelul construit de Ford la Craiova a stârnit numeroase controverse înainte de lansare cu privire la soluţia interesantă de deschidere a uşilor (montantul 2 lipseşte, iar ranforsările uşilor preiau rolul acestuia la impact lateral), prestaţia sa la EuroNCAP nu a lăsat nicio urmă de îndoială: B-Max este unul dintre cele mai sigure modele din segment.

  • Monovolume mici: FIAT 500L

    Categoria Monovolume mici este singura în care EuroNCAP a dat doi câştigători. Astfel, pe lângă Ford B-Max, prezentat anterior, Fiat 500L - versiunea monovolum a celebrului 500 - a primit partea sa de glorie. EuroNCAP nu a putut să diferenţieze cele două modele, astfel că cel mai nou model Fiat stă pe prima poziţie a podiumului la capitolul siguranţă în această clasă.

  • 4x4 mici: FORD KUGA

    Kuga este al doilea model Ford din acest top, Ovalul Albastru profitând astfel la maximum de un an în care a avut cele mai multe modele testate de EuroNCAP între toţi producătorii prezenţi pe piaţa de pe Bătrânul Continent. Noul Ford Kuga a reuşit punctaje de invidiat la categoriile Sisteme de siguranţă şi la Protecţia pasagerilor adulţi, clasându-se la final pe locul întâi între modelele testate de EuroNCAP anul trecut în acest segment. 

    Locul al doilea în această clasă: SUBARU FORESTER.

  • 4x4 mari: HYUNDAI SANTA FE

    Noua generaţie a lui Hyundai Santa Fe a reuşit să devină primul Hyundai care urcă pe prima treaptă a podiumului într-un an în cadrul "Premiilor EuroNCAP". Cel mai sigur SUV mare testat de organizaţia independentă europeană în cursul anului 2012 a reuşit performanţe remarcabile în cadrul testelor şi ieşind în evidenţă mai ales la capitolele Protecţia pasagerilor adulţi şi Protecţia Pasagerilor copii. Rezultatul modelului Hyundai este şi mai interesantă dacă luăm în considerare numele mari pe care le-a depăşit: noul Mercedes-Benz ML şi noul Range Rover.

    Locul al doilea în această clasă: RANGE ROVER

Mai departe...
  • koss-tell, miercuri, 23.01.2013 17:42

    Interesul poarta fesul....

  • Mircea, miercuri, 23.01.2013 19:44

    Volvo era normal sa aiba 100 la sisteme de siguranta, si Ford la fel, ca doar de aia au cumparat Volvo, ca sa imprumute de la ei :)). Insa BMW doar 86 ? Rusinicaaaaa

  • maserati, miercuri, 23.01.2013 20:23

    @Mircea:nu ai fost atent stimabile:" cu ajutorul expertizei şi investiţiilor în Siguranţă demne de o marcă premium, BMW Seria 3 a devenit cea mai sigură maşină testată vreodată în acest segment"(citatul e din articolul Automarket)!Bravo BMW,the best.

  • Razvan, miercuri, 23.01.2013 22:24

    Mai e un Ford care a iesit pe primul loc: Noul Transit Custom http://www.evz.ro/detalii/stiri/euroncap-a-nominalizat-cele-mai-sigure-modele-auto-lansate-in-2012-1020514.html

  • BaditzaEx, joi, 24.01.2013 01:37

    surprinzator este ca Hyundai a depasit Benz si Range Rover, in rest ... Renault care a investit masiv in crearea de brand sigur iar Ford , care la partea asta a preluat de la Volvo

  • dragos, joi, 24.01.2013 02:19

    @BaditzaEx:mai ex-ule,esti cam greu de cap.Omul a vrut sa spuna prin exprimarea ca Toyota e masina saracului cu pretentii,faptul ca marca respectiva,fiind cat de cat apreciata e considerata poate singura marca accesibila la pret si pentru cineva cu venit relativ mediu spre modest,numai ca tu ai luat expresia in sensul tau cu o logica indoielnica.Si se referea exclusiv la masini noi,nici vorba despre second-hand-uri, care pot fi mai scumpe decat o masina noua deci poate fi o persoana cu bani care nu vrea sa investeasca mult intr-o masina noua care se devalorizeaza repede. Poate ca cineva are bani si isi ia o Dacie,asta nu inseamna ca e automat sarac,luand Dacia,aceea e marca care-i place.Insa unul cu bani mai putini,daca vrea o marca renumita,Toyota e singura la un pret relativ accesibil.Asa ca acel asa zis proverb ti se potriveste de minune in care tu BaditzaEx esti capra:Capra moare de raie dar tine coada sus! Stai cu bomboana agricola in bot si rationeaza inainte de a te exprima.

  • Alex, joi, 24.01.2013 09:26

    Felicitari Hyundai pentru cel mai sigur SUV din lume, asta spune multe despre acest constructor

  • @alex, joi, 24.01.2013 10:41

    vezi ca au intrat clienti in showroom lasa chat-urile !

  • Andrei, joi, 24.01.2013 12:28

    intre toyota si renault pentru pe renault la siguranta!

  • Andrei, joi, 24.01.2013 12:31

    intre totyota si renault merg pe Renault la siguranta!

  • LauCalin, joi, 24.01.2013 13:12

    Pentru mine testele EuroNCAP nu mai au o importanta prea mare. Pentru ca aceste teste se refera la niste situatii stricte, toti constructorii stiu asta, astfel ca 5 stele se iau pe "banda rulanta". Eu sunt curios insa cum s-ar descurca masinile astea daca se simuleaza o rasturnare, sau un impact din spate, sau un impact cu un camion. Volvo stie.

  • Andrei, joi, 24.01.2013 13:42

    LauCalin uite aici: http://www.youtube.com/watch?v=0Q1TmWdWTow http://www.youtube.com/watch?v=L_OLeeNsnF0

  • _STELI, miercuri, 13.02.2013 14:21

    Fara a avea pretentia ca stiu exact criteriile de punctare ale celor de la EuroNcap, indraznesc sa intreb ce punctaj ar avea Volvo, respectiv Ford Kuga, daca ar avea in echipare si sist. de franare cu perna sub scutul motor, de la Mercedes sau centurile cu sist. airbag in ele de la acelasi producator. Desi stiu ca sunt inca in faza de proiect. 110%, 115%. Cred ca se exagereaza cu punctaje atat de inflorite. 100% ar trebui sa fie un puctaj aproape inposibil de obtinut.