EuroNCAP: 14 modele au obţinut 5 stele de siguranţă, Lodgy a obţinut 3 stele

Publicat miercuri, 28.11.2012 16:08 de Sebastian Toma

Belgienii de la EuroNCAP au publicat rezultatele unei noi sesiuni de teste. Aceasta a vizat 15 modele, dintre care 14 au obţinut cinci stele de siguranţă.

EuroNCAP a publicat astăzi rezultatele ultimei sesiuni de teste, care a vizat 15 modele, printre care se numără şi Dacia Lodgy. Dintre toate modelele testate, 14 au obţinut cinci stele de siguranţă, iar modelul mărcii din Mioveni a fost singurul care nu a obţinut punctajul respectiv. Remarcăm că toate modelele de cinci stele au un punctaj de peste 90% la protecţia pasagerilor, iar multe dintre acestea au obţinut punctajul maxim la capitolul sisteme de siguranţă, unde se notează prezenţa sistemului ESP şi a altor elemente de acest gen.

  • Fiat 500L - 5 stele

    PROTECŢIA PASAGERILOR 94%
    PROTECŢIA COPIIILOR     78%
    PROTECŢIA PIETONILOR   65%
    SISTEME DE SIGURANŢĂ    71%

    Compartimentul destinat pasagerilor lui Fiat 500L s-a descurcat bine în cazul impactului frontal, iar protecţia manechinelor de test a fost bună pentru toate regiunile corpului. Protecţia în cazul unui impact lateral cu un stâlp a fost adecvată pentru cutia toracică, pe când protecţia altor regiuni a fost bună. În cazul unui impact din spate, scaunele faţă şi tetierele acesotra oferă protecţie marginală la rănile care pot să apară în urma unui asemenea impact.

  • Ford Fiesta facelift - 5 stele

    PROTECŢIA PASAGERILOR 91%
    PROTECŢIA COPIIILOR     86%
    PROTECŢIA PIETONILOR   65%
    SISTEME DE SIGURANŢĂ    71%

    Facelift-ul lui Fiesta nu a schimbat niciun element care să-i modifice comportamentul în cazul unui impact frontal. Astfel, rezultatele obţinute la testul precedent au fost utilizate la evaluarea de mai sus. EuroNCAP a organizat teste noi pentru a analiza comportamentul în cazul unui impact lateral, unde Fiesta a oferit un nivel bun de protecţie pentru toate elementele cu excepţia cutiei toracice, care era protejată doar la un nivel adecvat. În cazul unui impact lateral cu un stâlp, protecţia coastelor este marginată. Însă, la un impact din spate, Fiesta oferă protecţie bună prin modul în care sunt proiectate scaunele şi tetierele.

  • Ford Kuga - 5 stele

    PROTECŢIA PASAGERILOR 94%
    PROTECŢIA COPIIILOR     86%
    PROTECŢIA PIETONILOR   70%
    SISTEME DE SIGURANŢĂ   100%

    Habitaclul lui Kuga a rămas stabil la impactul frontal, iar datele înregistrate de manechinele de test prezintă un nivel bun de protecţie pentru genunchi şi femur. Kuga a obţinut punctajul maxim la impactul lateral cu o barieră, iar la impactul lateral cu un stâlp, SUV-ul de la Ford a obţinut un punctaj adecvat pentru cutia toracică şi bun pentru celelalte regiuni. În cazul unui impact din spate, Kuga oferă un nivel bun de protecţie.

  • Hyundai Santa Fe - 5 stele

    PROTECŢIA PASAGERILOR 94%
    PROTECŢIA COPIIILOR     86%
    PROTECŢIA PIETONILOR   70%
    SISTEME DE SIGURANŢĂ   100%

    Hyundai Santa Fe a obţinut punctajul maxim la impactul lateral cu bariera, iar la impactul cu stâlpul a înregistrat un punctaj adecvat pentru protecţia cutiei toracice şi bun pentru celelalte zone. În cazul unui impact posterior, nivelul de protecţie este marginal, pe când la impactul frontal, Santa Fe oferă un nivel bun de protecţie.

  • Mercedes-Benz A-Klasse - 5 stele

    PROTECŢIA PASAGERILOR 93%
    PROTECŢIA COPIIILOR     81%
    PROTECŢIA PIETONILOR   67%
    SISTEME DE SIGURANŢĂ    86%

    A-Klasse a prezentat un comportament bun la impactul frontal şi impactul laterale cu o barieră, dar impactul cu stâlpul nu a avut rezultate la fel de bune. Astfel, modelul german a oferit un nivel bun de protecţie pentru şolduri şi pentru cap, dar cutia toracică şi abdomenul prezentau un nivel inferior de protecţie, catalogat drept ”adecvat” de cei de la EuroNCAP. În cazul unui impact din spate, A-Klasse s-a descurat bine, merit împărţit între scaune, tetiere şi sistemul Collision Prevention Assist, oferit standard, care încearcă să evite un asemenea accident sau să-i reducă, pe cât posibil, consecinţele.

  • Mitsubishi Outlander - 5 stele

    PROTECŢIA PASAGERILOR 94%
    PROTECŢIA COPIIILOR     83%
    PROTECŢIA PIETONILOR   64%
    SISTEME DE SIGURANŢĂ   100%

    În timp ce a obţinut un rezultat bun pentru protecţia la impactul frontal şi la impactul lateral cu o barieră a primit punctajul maxim, Outlander a primit mai multe critici la impactul cu un stâlp. În cazul acestui test, modelul nipon a prezentat protecţie marginală pentru cutia toracică. Însă, Outlander a obţinut un punctaj bun la coliziunea din spate.

  • Opel Mokka - 5 stele

    PROTECŢIA PASAGERILOR 96%
    PROTECŢIA COPIIILOR     90%
    PROTECŢIA PIETONILOR   67%
    SISTEME DE SIGURANŢĂ   100%

    Opel Mokka a prezentat un rezultat bun la toate categoriile de impact, reuşind să obţină 96% din punctele disponibile. Mokka şi un punctaj pentru protecţia copiiilor, 90%. Protecţia în cazul unui impact din spate a fost bună, doar impactul lateral cu un stâlp marcând o depunctare a lui Mokka, pentru că protecţia cutiei toracice a fost clasificată ca fiind ”adecvată”, în timp ce alte zone au primit un calificativ superior.

  • Range Rover - 5 stele

    PROTECŢIA PASAGERILOR 91%
    PROTECŢIA COPIIILOR     84%
    PROTECŢIA PIETONILOR   63%
    SISTEME DE SIGURANŢĂ    86%

    Noul Range Rover a obţinut un nivel bun de protecţie la testele de impact ale belgienilor, fiind criticat pentru comportamentul la impactul lateral cu un stâlp şi pentru impactul din spate, unde cutia toracică a prezentat un nivel marginal de protecţie. În cazul impactului posterior, scaunele şi tetierele au prezentat un nivel marginal de protecţie pentru ocupanţii SUV-ului britanic.

  • Seat Leon - 5 stele

    PROTECŢIA PASAGERILOR 94%
    PROTECŢIA COPIIILOR     92%
    PROTECŢIA PIETONILOR   70%
    SISTEME DE SIGURANŢĂ    71%

    Fratele iberic al lui Golf a avut un comportament bun la impactul frontal şi impactul laterale cu o barieră, la testul din urmă obţinând punctajul maxim. La impactul lateral cu un stâlp, Leon a prezentat un nivel adecvat de protecţie pentru abdomen şi pentru cutia toracică, în timp ce capul şi şoldul erau protejate la un nivel bun. În cazul unui impact din spate, Leon a obţinut un punctaj bun.

  • Seat Toledo/Skoda Rapid - 5 stele

    PROTECŢIA PASAGERILOR 94%
    PROTECŢIA COPIIILOR     80%
    PROTECŢIA PIETONILOR   69%
    SISTEME DE SIGURANŢĂ    71%

    Din moment ce Seat Toledo şi Skoda Rapid sunt fraţi de platformă şi au acelaşi nivel de echipamente de siguranţă, cei de la EuroNCAP le-au evaluat ca un singur model. Noua creaţie a Volkswagen Group prezintă un comportament bun în cazul unui impact frontal, obţinând punctajul maxim atât la protecţia pasagerului, cât şi la impactul lateral cu o barieră. La impactul lateral cu un stâlp, Rapid/Toledo prezintă un nivel bun de protecţie pentru majoritatea regiunilor corpului, cu excepţia cutiei toracice, unde protecţia este cotată cu "adecvat". Protecţia la impactul cu spatele este marginală.

  • Subaru Forester - 5 stele

    PROTECŢIA PASAGERILOR 91%
    PROTECŢIA COPIIILOR     91%
    PROTECŢIA PIETONILOR   73%
    SISTEME DE SIGURANŢĂ    86%

    Forester a obţinut un punctaj bun la impactul frontal şi la impactul lateral cu o barieră, al doilea test marcând punctajul maxim posibil. În cazul impactului cu un stâlp, modelul nipon a prezentat protecţie marginală pentru torace. La impactul din spate, tetierele şi scaunele au rezistat bine, oferind un nivel bun de protecţie.

  • Volvo V60 Plug-in Hybrid - 5 stele

    PROTECŢIA PASAGERILOR 93%
    PROTECŢIA COPIIILOR     83%
    PROTECŢIA PIETONILOR   65%
    SISTEME DE SIGURANŢĂ  100%

    Modelul suedez a oferit un nivel bun de protecţie la impactul frontal şi la impactul lateral cu o barieră, obţinând punctajul maxim posibil la al doilea test. În cazul impactului lateral cu un stâlp, V60 Plug-in Hybrid a avut protecţie adecvată pentru cutia toracică, în timp ce alte zone ale corpului aveau un nivel superior de protecţie. La impactul din spate, versiunea hibridă plug-in a lui V60 oferă un nivel bun de protecţie.

  • Volkswagen Golf VII - 5 stele

    PROTECŢIA PASAGERILOR 94%
    PROTECŢIA COPIIILOR     89%
    PROTECŢIA PIETONILOR   65%
    SISTEME DE SIGURANŢĂ    71%

    Golf a obţinut punctajul maxim la testul de impact lateral cu o barieră. Însă, la impactul frontal, datele înregistrate de manechin arată un nivel de protecţie adecvat pentru partea inferioară a picioarelor pasagerului. Impactul lateral cu un stâlp a relevat faptul că Golf oferă un nivel marginal de protecţie pentru cavitatea toracică, dar modelul german compensează prin rezultatul bun obţinut la impactul din spate.

  • Dacia Lodgy - 3 stele

    PROTECŢIA PASAGERILOR 72%
    PROTECŢIA COPIIILOR     77%
    PROTECŢIA PIETONILOR   44%
    SISTEME DE SIGURANŢĂ    29%

    Lodgy a fost singurul model testat de EuroNCAP în această sesiune care nu a obţinut cinci stele de siguranţă. Modelul produs în Maroc a înregistrat probleme la nivelul montanţilor A şi B în cazul unui impact frontal, precum şi la nivelul podelei. Cei de la EuroNCAP nu au fost impresionaţi nici de protecţia oferită la un impact lateral, fie el cu un stâlp sau cu o barieră, în timp ce nivelul echipamentelor de siguranţă a fost dezamăgitor şi notat ca atare.

Mai departe...
  • bbb, miercuri, 28.11.2012 19:05

    hahaha

  • aham, miercuri, 28.11.2012 21:13

    Luand in calcul ca piata monovolumelor compacte incepe de la ~15.000 € si se duce pana la 30.000 €, insa Lodgy se plaseaza pe un segment inferior de pret, cuprins intre 9.500-14.700 €, rezultatul e absolut decent. Mai ales ca Dacia s-a adaptat noilor cerinte, mult mai stricte la EuroNcap. E o reteta ce va functiona cu succes in continuare.

  • LCD, miercuri, 28.11.2012 21:36

    noroc ca iti poti pune LCD .. ne mai cramponam de 3 stele la o masina din segmentul Low'cost...

  • LUCCI, miercuri, 28.11.2012 21:57

    Aoleo!!!Volvo e mai stramb ca Lodgy la nivelul portierei soeruluiVolvooooooooooo! Sigur are multe leduri,becuri si tiuitori pt. usi dechise de a acumulat punctajul de 5 stele. V-ul nu arata (dpdv al deformarii) ca o masina de 5 stele! A fost odata Volvo,acum e Geely.

  • bbb, joi, 29.11.2012 11:05

    inca odata...hahaha dacia cu al lor dric

  • cv, joi, 29.11.2012 11:27

    Interesant ca cel mai mare punctaj mediu il are Mokka cu 88.25%, peste toti ceilalti...

  • stergeti - ascundeti, joi, 29.11.2012 14:43

    cum ascundeti voi comentariile negative pt Dacia (cica vot negativ) Asta pt ca Dacia va plateste reclama pe website

  • @LUCCI, joi, 29.11.2012 16:37

    Asa e normal, mai bine se deformeaza masina decat pasagerii. Se numesc zone de absorbtie a socului. Sunt facute sa preia si sa consume socul impactului, ca sa nu ajunga la pasageri. Dar daca vrei tu, fa un accident cu o Dacia in loc de Volvo ;) Si faza cu Geely si Volvo e defapt invers, ca acum Geely are 5 stele la Euroncap la fel ca Volvo.

  • Robert, joi, 29.11.2012 20:17

    Este corect ce s-a scris anterior.Pentru pretul platit pentru un lodgy/dokker sunt rezultate multumitoare.Daca fiabilitatea va fi aceeasi ca a modelului logan,noile model vor fi un succes.In teste apara doar doua monovolume.Fiat 500L si Lodgy.Nu pot fi facute comparatii intre un turism,monovolum si/sau SUV.Total irelevant.Fiecare masina deserveste unui scop. Desi LandRover este o masina scumpa,considerata premium are rezultate mult mai slabe decat Ford Kuga,amandoua la clasa SUV.Deci ?