EuroNCAP: 14 modele au obţinut 5 stele de siguranţă, Lodgy a obţinut 3 stele
Belgienii de la EuroNCAP au publicat rezultatele unei noi sesiuni de teste. Aceasta a vizat 15 modele, dintre care 14 au obţinut cinci stele de siguranţă.
EuroNCAP a publicat astăzi rezultatele ultimei sesiuni de teste, care a vizat 15 modele, printre care se numără şi Dacia Lodgy. Dintre toate modelele testate, 14 au obţinut cinci stele de siguranţă, iar modelul mărcii din Mioveni a fost singurul care nu a obţinut punctajul respectiv. Remarcăm că toate modelele de cinci stele au un punctaj de peste 90% la protecţia pasagerilor, iar multe dintre acestea au obţinut punctajul maxim la capitolul sisteme de siguranţă, unde se notează prezenţa sistemului ESP şi a altor elemente de acest gen.
-
Fiat 500L - 5 stele
PROTECŢIA PASAGERILOR 94%
PROTECŢIA COPIIILOR 78%
PROTECŢIA PIETONILOR 65%
SISTEME DE SIGURANŢĂ 71%Compartimentul destinat pasagerilor lui Fiat 500L s-a descurcat bine în cazul impactului frontal, iar protecţia manechinelor de test a fost bună pentru toate regiunile corpului. Protecţia în cazul unui impact lateral cu un stâlp a fost adecvată pentru cutia toracică, pe când protecţia altor regiuni a fost bună. În cazul unui impact din spate, scaunele faţă şi tetierele acesotra oferă protecţie marginală la rănile care pot să apară în urma unui asemenea impact.
-
Ford Fiesta facelift - 5 stele
PROTECŢIA PASAGERILOR 91%
PROTECŢIA COPIIILOR 86%
PROTECŢIA PIETONILOR 65%
SISTEME DE SIGURANŢĂ 71%Facelift-ul lui Fiesta nu a schimbat niciun element care să-i modifice comportamentul în cazul unui impact frontal. Astfel, rezultatele obţinute la testul precedent au fost utilizate la evaluarea de mai sus. EuroNCAP a organizat teste noi pentru a analiza comportamentul în cazul unui impact lateral, unde Fiesta a oferit un nivel bun de protecţie pentru toate elementele cu excepţia cutiei toracice, care era protejată doar la un nivel adecvat. În cazul unui impact lateral cu un stâlp, protecţia coastelor este marginată. Însă, la un impact din spate, Fiesta oferă protecţie bună prin modul în care sunt proiectate scaunele şi tetierele.
-
Ford Kuga - 5 stele
PROTECŢIA PASAGERILOR 94%
PROTECŢIA COPIIILOR 86%
PROTECŢIA PIETONILOR 70%
SISTEME DE SIGURANŢĂ 100%Habitaclul lui Kuga a rămas stabil la impactul frontal, iar datele înregistrate de manechinele de test prezintă un nivel bun de protecţie pentru genunchi şi femur. Kuga a obţinut punctajul maxim la impactul lateral cu o barieră, iar la impactul lateral cu un stâlp, SUV-ul de la Ford a obţinut un punctaj adecvat pentru cutia toracică şi bun pentru celelalte regiuni. În cazul unui impact din spate, Kuga oferă un nivel bun de protecţie.
-
Hyundai Santa Fe - 5 stele
PROTECŢIA PASAGERILOR 94%
PROTECŢIA COPIIILOR 86%
PROTECŢIA PIETONILOR 70%
SISTEME DE SIGURANŢĂ 100%Hyundai Santa Fe a obţinut punctajul maxim la impactul lateral cu bariera, iar la impactul cu stâlpul a înregistrat un punctaj adecvat pentru protecţia cutiei toracice şi bun pentru celelalte zone. În cazul unui impact posterior, nivelul de protecţie este marginal, pe când la impactul frontal, Santa Fe oferă un nivel bun de protecţie.
-
Mercedes-Benz A-Klasse - 5 stele
PROTECŢIA PASAGERILOR 93%
PROTECŢIA COPIIILOR 81%
PROTECŢIA PIETONILOR 67%
SISTEME DE SIGURANŢĂ 86%A-Klasse a prezentat un comportament bun la impactul frontal şi impactul laterale cu o barieră, dar impactul cu stâlpul nu a avut rezultate la fel de bune. Astfel, modelul german a oferit un nivel bun de protecţie pentru şolduri şi pentru cap, dar cutia toracică şi abdomenul prezentau un nivel inferior de protecţie, catalogat drept ”adecvat” de cei de la EuroNCAP. În cazul unui impact din spate, A-Klasse s-a descurat bine, merit împărţit între scaune, tetiere şi sistemul Collision Prevention Assist, oferit standard, care încearcă să evite un asemenea accident sau să-i reducă, pe cât posibil, consecinţele.
-
Mitsubishi Outlander - 5 stele
PROTECŢIA PASAGERILOR 94%
PROTECŢIA COPIIILOR 83%
PROTECŢIA PIETONILOR 64%
SISTEME DE SIGURANŢĂ 100%În timp ce a obţinut un rezultat bun pentru protecţia la impactul frontal şi la impactul lateral cu o barieră a primit punctajul maxim, Outlander a primit mai multe critici la impactul cu un stâlp. În cazul acestui test, modelul nipon a prezentat protecţie marginală pentru cutia toracică. Însă, Outlander a obţinut un punctaj bun la coliziunea din spate.
-
Opel Mokka - 5 stele
PROTECŢIA PASAGERILOR 96%
PROTECŢIA COPIIILOR 90%
PROTECŢIA PIETONILOR 67%
SISTEME DE SIGURANŢĂ 100%Opel Mokka a prezentat un rezultat bun la toate categoriile de impact, reuşind să obţină 96% din punctele disponibile. Mokka şi un punctaj pentru protecţia copiiilor, 90%. Protecţia în cazul unui impact din spate a fost bună, doar impactul lateral cu un stâlp marcând o depunctare a lui Mokka, pentru că protecţia cutiei toracice a fost clasificată ca fiind ”adecvată”, în timp ce alte zone au primit un calificativ superior.
-
Range Rover - 5 stele
PROTECŢIA PASAGERILOR 91%
PROTECŢIA COPIIILOR 84%
PROTECŢIA PIETONILOR 63%
SISTEME DE SIGURANŢĂ 86%Noul Range Rover a obţinut un nivel bun de protecţie la testele de impact ale belgienilor, fiind criticat pentru comportamentul la impactul lateral cu un stâlp şi pentru impactul din spate, unde cutia toracică a prezentat un nivel marginal de protecţie. În cazul impactului posterior, scaunele şi tetierele au prezentat un nivel marginal de protecţie pentru ocupanţii SUV-ului britanic.
-
Seat Leon - 5 stele
PROTECŢIA PASAGERILOR 94%
PROTECŢIA COPIIILOR 92%
PROTECŢIA PIETONILOR 70%
SISTEME DE SIGURANŢĂ 71%Fratele iberic al lui Golf a avut un comportament bun la impactul frontal şi impactul laterale cu o barieră, la testul din urmă obţinând punctajul maxim. La impactul lateral cu un stâlp, Leon a prezentat un nivel adecvat de protecţie pentru abdomen şi pentru cutia toracică, în timp ce capul şi şoldul erau protejate la un nivel bun. În cazul unui impact din spate, Leon a obţinut un punctaj bun.
-
Seat Toledo/Skoda Rapid - 5 stele
PROTECŢIA PASAGERILOR 94%
PROTECŢIA COPIIILOR 80%
PROTECŢIA PIETONILOR 69%
SISTEME DE SIGURANŢĂ 71%Din moment ce Seat Toledo şi Skoda Rapid sunt fraţi de platformă şi au acelaşi nivel de echipamente de siguranţă, cei de la EuroNCAP le-au evaluat ca un singur model. Noua creaţie a Volkswagen Group prezintă un comportament bun în cazul unui impact frontal, obţinând punctajul maxim atât la protecţia pasagerului, cât şi la impactul lateral cu o barieră. La impactul lateral cu un stâlp, Rapid/Toledo prezintă un nivel bun de protecţie pentru majoritatea regiunilor corpului, cu excepţia cutiei toracice, unde protecţia este cotată cu "adecvat". Protecţia la impactul cu spatele este marginală.
-
Subaru Forester - 5 stele
PROTECŢIA PASAGERILOR 91%
PROTECŢIA COPIIILOR 91%
PROTECŢIA PIETONILOR 73%
SISTEME DE SIGURANŢĂ 86%Forester a obţinut un punctaj bun la impactul frontal şi la impactul lateral cu o barieră, al doilea test marcând punctajul maxim posibil. În cazul impactului cu un stâlp, modelul nipon a prezentat protecţie marginală pentru torace. La impactul din spate, tetierele şi scaunele au rezistat bine, oferind un nivel bun de protecţie.
-
Volvo V60 Plug-in Hybrid - 5 stele
PROTECŢIA PASAGERILOR 93%
PROTECŢIA COPIIILOR 83%
PROTECŢIA PIETONILOR 65%
SISTEME DE SIGURANŢĂ 100%Modelul suedez a oferit un nivel bun de protecţie la impactul frontal şi la impactul lateral cu o barieră, obţinând punctajul maxim posibil la al doilea test. În cazul impactului lateral cu un stâlp, V60 Plug-in Hybrid a avut protecţie adecvată pentru cutia toracică, în timp ce alte zone ale corpului aveau un nivel superior de protecţie. La impactul din spate, versiunea hibridă plug-in a lui V60 oferă un nivel bun de protecţie.
-
Volkswagen Golf VII - 5 stele
PROTECŢIA PASAGERILOR 94%
PROTECŢIA COPIIILOR 89%
PROTECŢIA PIETONILOR 65%
SISTEME DE SIGURANŢĂ 71%Golf a obţinut punctajul maxim la testul de impact lateral cu o barieră. Însă, la impactul frontal, datele înregistrate de manechin arată un nivel de protecţie adecvat pentru partea inferioară a picioarelor pasagerului. Impactul lateral cu un stâlp a relevat faptul că Golf oferă un nivel marginal de protecţie pentru cavitatea toracică, dar modelul german compensează prin rezultatul bun obţinut la impactul din spate.
-
Dacia Lodgy - 3 stele
PROTECŢIA PASAGERILOR 72%
PROTECŢIA COPIIILOR 77%
PROTECŢIA PIETONILOR 44%
SISTEME DE SIGURANŢĂ 29%Lodgy a fost singurul model testat de EuroNCAP în această sesiune care nu a obţinut cinci stele de siguranţă. Modelul produs în Maroc a înregistrat probleme la nivelul montanţilor A şi B în cazul unui impact frontal, precum şi la nivelul podelei. Cei de la EuroNCAP nu au fost impresionaţi nici de protecţia oferită la un impact lateral, fie el cu un stâlp sau cu o barieră, în timp ce nivelul echipamentelor de siguranţă a fost dezamăgitor şi notat ca atare.
-
aham, miercuri, 28.11.2012 21:13
Luand in calcul ca piata monovolumelor compacte incepe de la ~15.000 € si se duce pana la 30.000 €, insa Lodgy se plaseaza pe un segment inferior de pret, cuprins intre 9.500-14.700 €, rezultatul e absolut decent. Mai ales ca Dacia s-a adaptat noilor cerinte, mult mai stricte la EuroNcap. E o reteta ce va functiona cu succes in continuare.
-
LCD, miercuri, 28.11.2012 21:36
noroc ca iti poti pune LCD .. ne mai cramponam de 3 stele la o masina din segmentul Low'cost...
-
LUCCI, miercuri, 28.11.2012 21:57
Aoleo!!!Volvo e mai stramb ca Lodgy la nivelul portierei soeruluiVolvooooooooooo! Sigur are multe leduri,becuri si tiuitori pt. usi dechise de a acumulat punctajul de 5 stele. V-ul nu arata (dpdv al deformarii) ca o masina de 5 stele! A fost odata Volvo,acum e Geely.
-
bbb, joi, 29.11.2012 11:05
inca odata...hahaha dacia cu al lor dric
-
cv, joi, 29.11.2012 11:27
Interesant ca cel mai mare punctaj mediu il are Mokka cu 88.25%, peste toti ceilalti...
-
stergeti - ascundeti, joi, 29.11.2012 14:43
cum ascundeti voi comentariile negative pt Dacia (cica vot negativ) Asta pt ca Dacia va plateste reclama pe website
-
@LUCCI, joi, 29.11.2012 16:37
Asa e normal, mai bine se deformeaza masina decat pasagerii. Se numesc zone de absorbtie a socului. Sunt facute sa preia si sa consume socul impactului, ca sa nu ajunga la pasageri. Dar daca vrei tu, fa un accident cu o Dacia in loc de Volvo ;) Si faza cu Geely si Volvo e defapt invers, ca acum Geely are 5 stele la Euroncap la fel ca Volvo.
-
Robert, joi, 29.11.2012 20:17
Este corect ce s-a scris anterior.Pentru pretul platit pentru un lodgy/dokker sunt rezultate multumitoare.Daca fiabilitatea va fi aceeasi ca a modelului logan,noile model vor fi un succes.In teste apara doar doua monovolume.Fiat 500L si Lodgy.Nu pot fi facute comparatii intre un turism,monovolum si/sau SUV.Total irelevant.Fiecare masina deserveste unui scop. Desi LandRover este o masina scumpa,considerata premium are rezultate mult mai slabe decat Ford Kuga,amandoua la clasa SUV.Deci ?
Citeste si
-
SIGURANTA | miercuri, 9 octombrieStatisticile dureroase ale siguranţei rutiere în România anului 2013Ştiaţi că România se află pe primele locuri în Uniunea Europeană în ceea ce priveşte decesele survenite în accidente auto, deşi procentul de şoferi din totalul populaţiei este cel mai redus de pe continent? Iar veştile triste nu se opresc aici. Citeste tot
-
SIGURANTA | miercuri, 23 ianuarieEuroNCAP: Cele mai sigure maşini testate în 2012Într-o lume în care cele cinci stele EuroNCAP sunt din ce în ce mai des oferite maşinilor noi, există câteva modele care ies totuşi în evidenţă prin punctajele la fiecare categorie de testare. Care sunt cele mai sigure maşini testate de EuroNCAP în 2012? Citeste tot
-
SIGURANTA | miercuri, 12 decembrieEuroNCAP a testat şase vehicule de transport persoane, iar rezultatele sunt slabeEuroncap a publicat astăzi rezultatele testelor de siguranţă pentru şase vehicule destinate transportului de persoane. Dintre acestea, unul singur a obţinut cinci stele de siguranţă, celelalte având rezultate slabe. Citeste tot
-
SIGURANTA | joi, 22 noiembrie15 lucruri pe care nu le ştiai despre accidentele autoAutomarket publică astăzi o statistică neagră a accidentelor auto din lume şi din ţara noastră. Ele oglindesc cât de prost stă România la capitolul prevenirea tragediilor rutiere. Citeste tot
hahaha