EuroNCAP a publicat primele rezultate din 2017: Ford Mustang dezamăgește cu doar două stele, Volvo excelează cu noile S90 și V90
EuroNCAP a început anul 2017 cu trei mașini testate. Dacă toată lumea se aștepta ca Volvo S90 și V90 să obțină cinci stele, nimeni nu anticipa rezultatul dezamăgitor al lui Ford Mustang: doar două stele.
Anul 2017 a debutat cu una caldă, una rece pentru cel mai popular coupe din lume: Ford Mustang. Mai întâi, constructorul american a dezvăluit faceliftul popularului muscle-car în ambele variante, coupe și cabrio. Bucuria fanilor nu a ținut mult, întrucât actualul Mustang, acesta care se vinde în prezent pe piața din Europa din 2015, a primit doar două stele din partea organizației EuroNCAP.
Este un rezultat dezamăgitor pentru o mașină devenită atât de populară și în Europa în ultimii ani. Testele organizației EuroNCAP au arătat că Mustang dovedește o slăbiciune îngrijorătoare când vine vorba despre protejarea pasagerilor.
Lacune mari în cazul lui Ford Mustang
În cazul impactului frontal parțial, umflarea airbagurilor frontale nu a fost suficientă, astfel că șoferul și pasagerul au lovit cu capul structurile bordului. A urmat apoi testul frontal complet, care a scos la iveală posibilitatea ca pasagerul de pe scaunul spate să alunece pe sub centura de siguranță și să sufere răni grave la nivelul genunchilor, femurului și a regiunii pelvisului.
De asemenea, în cadrul aceluiași test, centura de siguranță fără pretensionare a oferit o protecție slabă pasagerilor spate. Pieptul acestora a fost contractat puternic. La rândul lor, testele de decelerare au arătat o protecție slabă și la nivelul capului pasagerilor spate.
Testul de impact lateral a fost trecut cu bine de Mustang, ca de altfel și cel de impact cu un stâlp. Au apărut însă din nou probleme la un impact posterior. Protecția oferită de scaune și tetiere a fost cotată ca fiind slabă.
Ford Mustang: europenii au primit mai puține sisteme de siguranță decât americanii
EuroNCAP susține că rezultatele ar fi putut fi îmbunătățite dacă exista un sistem de frânare automată de urgență. Acesta ar urma să fie disponibil abia pe faceliftul lui Mustang.
Oficialii EuroNCAP au acuzat Ford că versiuna europeană actuală nu folosește un sistem automat de frânare de urgență, deși în Statele Unite mașina se comercializează cu această dotare.
Ford a promis că noua versiune a modelului Mustang, prezentată luna aceasta, va fi echipată cu o mulțime de sisteme de siguranță, dintre care standard va fi asistentul împotriva coliziunilor și pentru păstrarea benzii de mers.
EuroNCAP a promis că va retesta modelul Mustang odată ce faceliftul va fi introdus pe piața din Europa, adică cel mai probabil la începutul lui 2018.
Michiel van Ratingen, secretarul general EuroNCAP, susține însă că Ford trebuie să modifice o mulțime de aspecte ale noului Mustang, pentru ca acesta să obțină punctajul maxim. Nu sunt suficiente doar noile sisteme de siguranță.
Volvo S90 și V90, cele mai sigure mașini testate de EuroNCAP
Rezultatul obținut de Ford Mustang eclipsează performanța excepțională reușită de Volvo. Văzut mereu ca un guru al siguranței auto, producătorul suedez nu a dezamăgit nici cu S90 și V90.
Ambele modele au obținut cinci stele și un punctaj care a depășit cea mai bună performanță din 2016. Mai mult, ele au fost incluse în topul celor mai sigure trei mașini testate vreodată de EuroNCAP. Un top trei în care toate mașinile aparțin Volvo.
Mă doare să văd rezultatul lui Mustang…Dacă la IIHS nu mi s-a părut o surpriză, acum mă simt…şocat. Oricum, rămâne de văzut care va fi impactul comercial în Europa…Oare îşi va pierde coroniţa de cel mai dorit model sport? Dacă idioţii de la Opel nu i-ar fi dat brânci lui Chevy de pe bătrânul continent, poate că acum ar fi apărut un culoar neaşteptat pentru…Camaro de a-şi valorifica şansele, profitând de necazul lui Mustang. N-ar fi fost etic, desigur, dar economia de piaţă numai pe principii morale nu se bazează, nu?