Noutăți pentru Toyota Yaris: modelul primește un motor pe benzină de 1.5 litri și 111 CP cu sistem de evacuare cu răcire pe apă

Publicat miercuri, 25.01.2017 11:42 de Daniel Popescu

Noua generație Toyota Yaris va beneficia de un motor aspirat de 1.5 litri care generează 111 cai putere. În plus, japonezii introduc un sistem de evacuare cu răcire pe apă care îmbunătățește consumul de carburant.

Cu numai câteva zile în urmă, Toyota a dezvăluit primele imagini cu cea de-a patra generație a modelului Yaris, care va fi prezentată oficial cu ocazia Salonului Auto de la Geneva din luna martie.

La vremea respectivă, printre puținele informații se număra disponibilitatea unei versiuni sportive de 210 cai putere, iar constructorul japonez a oferit acum mai multe detalii despre motorizările modelului de segment B.

Astfel, Toyota Yaris va primi un motor aspirat pe benzină cu 4 cilindri de 1.5 litri care va oferi 111 cai putere și un cuplu de 138 Nm. Performanțele sunt astfel cu 12 cai putere mai mari decât în cazul unității de 1.33 litri, care va fi eliminată din oferta lui Yaris, în timp ce consumul mediu de carburant va scădea cu până la 12%, fără însă ca Toyota să furnizeze pentru moment cifre exacte. Tot la capitolul performanțe merită remarcat faptul că Yaris va accelera de la 0 la 100 km/h în 11 secunde, cu 0.8 secunde mai rapid decât în cazul motorului de 1.33 litri.

Nu în ultimul rând, Toyota a anunțat și introducerea unui sistem de răcire a galeriei de evacuare pe apă, care se va dovedi util în special pe autostradă. Acest sistem va permite o limitare a temperaturii gazelor de eșapament, astfel că nu mai este nevoie de reducerea temperaturii de combustie. Efectul va fi dat de reducerea consumului de carburant și a emisiilor de noxe.

Toyota nu a oferit și alte detalii despre motorizări, însă a menționat că versiunea hibridă, care asigura 40% dintre vânzările europene ale modelului, va fi în continuare disponibilă.

Via Toyota

  • hi, miercuri, 25.01.2017 12:04

    Toata lumea face downsizing si toyota face upsizing

  • vianu, miercuri, 25.01.2017 12:51

    downsizing fac si ei...la vanzari in Europa

  • Andrei, miercuri, 25.01.2017 13:45

    O masina total neinteresanta si anosta. Vanzarile atesta lucrurile acestea. Clasa mica e puternic concurentiala, iar daca facelift-ul ramane atat de discret vom vedea din ce in ce mai putine pe strada. Nu inteleg cum poti lansa asa ceva in 2017...

  • kalashnikov, miercuri, 25.01.2017 14:25

    sistem de racire a gazelor auzi tu la ei, pe autostrada la viteze supersonice, la ce avion de masina e cu motoru ala......da avem suspensie multilink, avem si aia face toti banii :)))))

  • joe, miercuri, 25.01.2017 14:56

    Cu cat ies gazele mai lejer cu atat motorul e scutit sa mai piarda putere din asta.O racire a gazelor,inseamna o contractie a lor deci mai "putine".Normal ca pe autostrada efectul e mai mare! Cand se incinge toba mai tare,nu cand o forjezi?

  • Andy, miercuri, 25.01.2017 15:45

    @Andrei Pe principiul enunat de tine, nici VW sau alte marci nu ar trebui sa vanda in Europa. Sunt marci care de generatii bune fac doar schimbari discrete. Realitatea e alta. @kalashnikov Yaris nu are independenta pe spate pe nicio motorizare/echipare. Valabil si la Aygo si Corolla. De la Auris in sus exista, insa doar la motorizarile de top. Mi-e greu sa cred ca vor schimba politica respectiva odata cu noul model. Motorul e interesant dpdv al pretului. E entry-level si performantele par ok pentru o citadina care se vrea ieftina. O citadina cu care mai poti iesi si la un drum lung pe distante de 1-200 km. Hibridul ramane insa cea mai buna varianta. Valabil si la Auris.

  • someone, miercuri, 25.01.2017 16:41

    va fi interesanta comparatia cu mazda 2 -1.5 115 cai, pt ca sant japoneze ambele, aceeasi clasa, aceeasi cilindree si ambele motoare aspirate. dar din ceea ce stim acum, cel putin la acceleratia, mazda2 e cu mult in fata toyotei, la acelasi nivel de putere. @andy, nu cred ca acesta va fi motorul de baza, ci cel de 1.0 in 3 cilindri, cum a fost si pe generatia precedenta ( sau inca actuala ). hybridul ramane insa cea mai interesanta optiune, impreuna cu versiunea sportiva ( asta asa de dragul imaginii )

  • Andrei, miercuri, 25.01.2017 17:43

    @Andy, Vw , Opel, Ford, Renault vand bine in Europa pentru ca au motoare, cutii de viteze performante, posibilitati de configurare (nu linii de echipare in care toate masinile sunt la fel). Yaris e mai putin interesant si decat vechea generatie. Iar hibridul foloseste un sistem vechi de aproape 20 de ani, care pe hartie e economic, dar in realitate consuma mult. In plus, cutia CVT este absolut atroce. Am avut cateva luni o astfel de masina si nu mi-a placut absolut deloc. La inceput poate fi interesant sa mergi fara sa auzi motorul, dar la cea mai mica apasare a acceleratiei incepea sa zbarnaie cutia aia si intra motorul pe benzina. Sa consumi 8% in oras cu un hibrid fara sa fortezi masina e aiurea, nu crezi?

  • Seat, miercuri, 25.01.2017 22:10

    vw ar scoate 200 de cai din motorul ala..

  • @Seat, joi, 26.01.2017 10:41

    probabil ca ai dreptate dar dupa cum ne-a obisnuit vw fiabilitatea ar fi o mare problema la fel ca si onestitatea

  • scamel, joi, 26.01.2017 13:19

    @ someone comparatia nu mai e interesanta deoarece mazda a anuntat in 2018 un motor nou de 1,5 l pe benzina cu aprindere revolutionara care va fi mai puternic si mai economic decat tot ce stim noi.

  • Andy, joi, 26.01.2017 15:00

    @scamel Nu pe Mazda 2 insa...

  • petrush, vineri, 27.01.2017 08:39

    dupa cum vedeti tehnologia performanta vine de la soarerasare. prietenul nostru este pe val.