Definitia exclusivismului: Ferrari 575 Zagato
Aveti in fata prima fotografie oficiala a singurului model Ferrari 575GTZ existent. Povestea lui e una fascinanta.
Yoshi Hayashi, un celebru colectionar japonez (foto), a cerut casei Zagato sa creeze o caroserie speciala pentru un 575M Maranello, model pe care Hayashi il avea deja printre exponatele din colectia sa. Cererea sa era insa una mai speciala: colectionarul voia ca noua caroserie sa fie construita pe cat posibil in stilul faimoasei 250GTZ berlinetta.
Aceasta provocare a reprezentat, pentru Zagato, un nou capitol din indelungata sa traditie in crearea unor caroserii exclusive construite pe baza unor modele Ferrari. Pana si constructorul de la Maranello s-a aratat incantat de aceasta veste, avand in vedere ca in acest mod se puteau celebra cei 50 de ani de la lansarea lui 250 GTZ. Modelul in discutie a reprezentat prima incercare de carosare pe care Zagato a operat-o pe baza modelului Ferrari 250 si ramane si astazi printre cele mai admirate masini din istorie.
Noul 575GTZ prinde perfect liniile valorosului 250GTZ, care la vremea sa a starnit multe discutii cu privire la pozitia partii frontale foarte joase, a carei explicatie tinea de domeniul aerodinamicii. Pe noul model se pot recunoaste, de asemenea, aripile posterioare imense, partea din spate sau acoperisul “umflat”, toate elemente definitorii pentru vechiul 575GTZ. Nuanta folosita este insa alta, cenusiul metalic fiind mult mai subtil decat alb-albastrul pe care Galluzzi (proprietarul care a comandat 250GTZ-ul) l-a dorit pentru modelul sau.
Noul 575GTZ nu este doar un tribut adus celor de la Ferrari, ci si unul adus masinilor sport italiene care de-a lungul anilor au construit adevarate mituri in jurul lor. Ferrari 575GTZ va fi prezentat in premiera publicului la Concursul de Eleganta Villa d’Este, care va avea loc la Cernobbio (Italia) in weekendul viitor.