Cum vad strainii Logan break?
Am adunat pentru dumneavoastra cele mai importante voci din Germania, Franta, Italia si Spania pentru a analiza cum este vazut Dacia Logan MCV dupa testele oficiale.
Dacia Logan MCV a ajuns pe pietele occidentale si, odata cu debutul modelului franco-roman in Europa buna, jurnalistii din vest au pus la lucru ceea ce ei numesc la unison “un break cu valente de monovolum”. Pentru a deschide orizontul de analiza si in exterior, Automarket si-a propus sa va spicuiasca din concluziile unor jurnalisti auto care nu mai au nevoie de nicio prezentare. Iar pentru a asigura un comentariu echilibrat, va prezentam detalii ale test drive-urilor unor publicatii frantuzesti, spaniole, italiene si germane.
“Prin dimensiunile interioare generoase, prin modularitate si prin cateva schimbari mai mult sau mai putin vizibile, vorbim de o cu totul alta masina. Dupa testul pe care l-am efectuat in sudul Italiei, avem certitudinea ca versiunea MCV se va vinde mai bine decat berlina. Iar pentru asta, Dacia vine cu multe ajustari suplimentare”, noteaza francezii de la Caradisiac in articolul denumit “TGB comme Tres Grand Break (Break Foarte Mare – n.r.)”. Francezii trec insa la dezavantaje: “Printre minusuri se remarca faptul ca, in configuratie cu sapte locuri, padurea de tetiere face inutila oglinda retrovizoare centrala. Apoi, alegerea usilor posterioare in locul unui hayon este mai putin practica pentru oras insa este adevarat ca aceasta solutie nu cere costuri suplimentare de ranforsare la nivelul pavilionului”.
Spaniolii de la Km77 lauda capacitatea de incarcare a lui Logan MCV, comparand-o cu cele inferioare ale unor monovolume precum Opel Zafira sau Citroen C4 Picasso. Nici italienii de la Quattroruote nu trec repede peste capacitatile de incarcare si de confort al lui MCV, afirmand ca spatiul este principalul plus al modelului romanesc. In schimb, germanii de la Financial Times Deutschland vorbesc despre plasticul ieftin din interior si de aspectul mai putin practic al materialelor utilizate. Acestia amintesc si de pedale, pe care le considera usor moi. Francezii au fost insa in general mai multumiti de modelul creat de Renault si de Dacia, reamintind in startul articolelor ca la Paris, locul in care a fost lansat, Logan MCV a inregistrat 600 de comenzi ferme din parte doritorilor. Leblogauto spune despre Logan MCV chiar ca acesta va fi un “viitor best-seller” avand in vedere faptul ca in Franta dealerii Renault dau deja un termen de patru luni pentru satisfacerea comenzilor.
Interiorul este considerat ca “la fel de auster insa iti da aceeasi senzatie de robustete ca versiunea berlina”. In ceea ce priveste designul exterior, parerile sunt impartite. “Un lucru a dictat formele exterioare: costurile. Toate panourile din metal de la exterior sunt gandite astfel incat sa fie fabricate cat mai usor si mai economic cu putinta. Si totusi, masina nu arata rau. Vine cu un fel de gust neutru care pentru o masina durabila poate fi foarte benefic”, spun – oarecum suprinzator – germanii de la auto-news. Spaniolii de la Km77 afirma ca Logan MCV vine cu imaginea unui vehicul comercial, aceasta fiind indusa mai ales de portierele inegale. Quattroruote lauda insa aceste portiere, considerand ca ele aduc un plus de versatilitate.
Trecem la partea tehnica, unde jurnalistii de diferite nationalitati incep sa simta diferente notabile. Astfel, francezii vad in Logan MCV “remarcabile calitati rutiere, comportamentul si confortul suspensiilor versiunii berline”. Cu sapte persoane la bord, aceiasi francezi de la Caradisiac afirma insa ca directia devine mai dificila iar comportamentul mai putin precis. Jurnalistii din Hexagon considera motorizarile existente la ora actuala pe MCV usor sub necesitatile unei astfel de versiuni. “Motorul diesel de 1.5 litri ni s-a parut destul de modest atunci cand a fost nevoit sa traga sapte pasageri”. Acestia continua: “Am uitat insa, evident, faptul ca pietele principale ale lui Logan MCV sunt reprezentate de tari unde standardul auto este la cativa ani-lumina de cel regasit in Europa de Vest”.
Germanii se contrazic insa puternic la acest capitol. Cei de la auto-news lauda dieselul, care este “linistit, silentios si numai bun pentru a te strecura prin trafic sau a ajunge cu masina prin zone rurale”. Ei bine, Financial Times Deutschland spune ca motorul dCi de 1.5 litri este “zgomotos si se descurca bine doar cu putini pasageri la bord. Poti trai cu viteza nmaxima de 150 km/h, insa cu scaparile de putere la acceleratie nu te poti impaca atat de usor. Singurul lucru bun este consumul, care a ajuns doar pe la 6.1 litri/100 km”. Insa germanii nu se pot abtine nici la acest capitol: “capacitatea rezervorului este suparatoare: doar 50 de litri”. La final, nemtii ii sfatuiesc pe cititori sa astepte dieselul care va fi lansat din toamna (84 de cai putere) pentru performante mai bune.
Oricum ar fi, finalul testelor vine cu o concluzie generala: la banii pe care ii dai pe MCV, modelul merita incercat. “La tarife care se invart intre 8.800 si 12.500 de euro, dacia Logan MCV dispune de toate elementele care pot satisface nevoile unei familii cu un buget auto redus. Spatiul sau interior, robustetea si fiabilitatea dar mai ales pretul sau seducator vor prinde la cei pentru care automobilul este doar un mijloc de deplasare de la punctul A la punctul B”, noteaza francezii de la Caradisiac. Acestia sunt secondati de germanii de la auto-news: “Principalii competitori ai lui Logan MCV, Chevrolet Nubira Wagon, Skoda Roomster, Fiat Doblo sau Opel Zafira sunt cu mult mai scumpi decat Logan MCV. Clientii pentru care a fost conceput modelul romanesc nu au nevoie de performante exorbitante sau de siguranta de nivel foarte inalt. In acest caz conteaza doar pretul, aspectul practic si fiabilitatea, desi ultima se va vedea doar peste ani”.
Asa tata, fiti oleaca mai realisti ! Ca nu este LOGANUL chir atat de negru ... adica dracul, asa cum vor sa-l faca unii. Mai vedeti si partile bune de pe meleagurie acestea romanesti, ca nu tot ce zboara este numai in occident.