Corespondenţă de la Geneva 2014: Maserati Alfieri, surpriza exotică de la standul Tridentului

Publicat marţi, 04.03.2014 13:59 de Bogdan Mirică

Maserati a pregătit una dintre cele mai frumoase surprize ale Salonului Auto de la Geneva: Alfieri. Conceptul anticipează viitorul design al modelelor italiene.

După un 2013 în care eforturile i-au fost răsplătite cu un record de vânzări, Maserati promite să îşi facă temele şi anul acesta. Primul pas se face astăzi la Geneva, unde constructorul italian promite o nouă revoluţie, cel puţin în materie de design.

Pe scena înţesată de jurnalişti din toate colţurile lumii, italienii au derulat principalele lor noutăţi, sub atenta supraveghere a lui Sergio Marchionne, omul care a renăscut cu succes brandul de lux.

Oameni cu vocaţie: Sergio Marchionne, magicianul care a construit mariajul Fiat-Chrysler

Alături de versiunea de serie a conceptului Quattroporte Ermenegildo Zegna, care se va adresa doar unui număr limitat de clienţi (100 de exemplare), Maserati retrasează filosofia sa de design cu ajutorul unui nou concept.

Maserati  Quattroporte Ermenegildo Zegna - detalii şi imagini

Se numeşte Maserati Alfieri, în cinstea unui dintre cei cinci fraţi care au fondat compania, şi îşi propune să anticipeze linii pe care le vom vedea pe viitoarele modele ale Tridentului. În cadrul conferinţei de presă care a marcat debutul conceptului, Alfieri a fost condus pe scenă, în sunetul incredibil şi mirosul de benzină arsă ale unui motor V8 pe benzină.

La volanul său s-a aflat Andrea Bertolini, campion mondial de FIA GT în 2010 alături de Maserati. Bertolini s-a aflat şi la Bucureşti cu ocazia cursei desfăşurate în jurul Casei Poporului, când a şi acordat un interviu Automarket.

EXCLUSIV: Interviu cu invingatorii FIA GT Bucuresti

Noul Alfieri vine cu un design inspirat de legendarul model A6 GCS din 1954. Atât jantele, cât şi linia foarte profilată a capotei amintesc de vechiul model italian. Conceptul ar putea anticipa versiunea de serie a noii generaţii Gran Turismo, existentă deja pe piaţă de mai mulţi ani.

Sub capotă, italienii au ascuns un motor V8 de 4.7 litri, regăsit deja şi pe GranTurismo. Unitatea livrează 460 de cai putere la 7000 de rotaţii şi 520 de Nm la 4750 rpm. Deşi nu vorbim de resurse impresionante, inginerii Tridentului au reuşit să obţină o masă totală de numai 1400 de kilograme pentru a sublinia performanţa.

  • joker, marţi, 04.03.2014 21:06

    domnule jos palaria bravo lor maserati ramne maserati

  • esel, miercuri, 05.03.2014 11:49

    O singura problema are aceasta masina: inlocuieste GranTurismo-ul