Corespondenţă de la Geneva 2014: Jeep Renegade şi Cherokee sunt vedetele standului american
Standul Jeep a fost plin ochi în momentul dezvăluirii celor două premiere: Cherokee şi Renegade. Modelele vin cu motoare diesel eficiente şi cu prima transmisie cu 9 trepte din segment.
Salonul Auto de a Geneva a căpătat o importanţă tot mai mare pentru Jeep. Iar anul acesta mai mult ca oricând. Constructorul american deţinut de Chrysler a promis în urmă cu patru ani o revoluţie în gama sa. Pe atunci, dincolo de Ocean, se punea la cale un plan de expansiune în care mulţi nu au crezut.
Azi, el prinde contur în cadrul celui mai important eveniment auto al începutului de an. În standul pe care l-a organizat la Geneva, Jeep a recreat pe cât posibil provocările naturale ale unui teren accidentat. Buşteni, stânci şi chiar o potecă au fost cel mai bun decor pentru debutul a două modele extrem de importante.
Jeep Cherokee renaşte şi în Europa
Primul dintre ele a fost noul Cherokee, introdus deja pe piaţa nord-americană, dar gata să o ia cu asalt şi pe cea europeană.
Noul Jeep Cherokee - imagini şi detalii cu versiunea europeană
Criticat pentru designul său ciudat, Jeep îşi susţine filosofia prin raţiuni aerodinamice. Pe viu, raţiunile prind contur, iar SUV-ul compact nu mai pare atât de greu de digerat. E drept că designul este unul neobişnuit, însă este fără îndoială o pată de culoare în linia scorţoasă Jeep.
Debutul său la Geneva marchează şi intrarea pe piaţa europeană. Pentru a cuceri un public îndrăgostit de eficienţă, Jeep promit două motorizări diesel, născute din acelaşi bloc de 2.0 litri, de generaţie Multijet II. El va fi oferit clienţilor în două versiuni de putere, una de 140 şi una de 170 de cai putere. Ambele vor beneficia de sistem Start-Stop în standard, pentru a garanta consum şi emisii reduse.
Jeep Renegade, primul SUV mic cu apetit off-road
Pe scena din lemn, unde Cherokee fusese deja cocoţat, Jeep a dat startul unei noi pagini din istoria sa, alături de figura omului care i-a schimbat soarta, Sergio Marchionne. Introducerea primului său SUV de segment mic: Renegade. O declaraţie de război împotriva unor modele de succes precum Nissan Juke sau Peugeot 2008. Spre deosebire de acestea, noul Renegade se vrea a fi o abordare ceva mai masculină, dedicată celor care doreau şi o oarecare moştenire a genei off-road.
Jeep Renegade - imagini oficiale ale celui mai mic SUV al americanilor
Mai exact, noul Jeep este mai dispus la escapade off-road decât orice alt rival. Pentru asta, Jeep a oferit o gardă la sol de 22 de cm, unghiuri de atac şi de degajare foarte bune, pasaje ale roţilor generoase şi o versiune botezată Trailhawk.
Aceasta din urmă a fost croită după cele mai provocatoare escapade off+road. Expus într-un portocaliu aprins, noul Renegade Trailhawk promite să remorcheze 900 de kilorame şi să traverseye vaduri cu apă de 48 de cm. Nu lipsesc protecţiile pentru caroserie şi asistentul la coborâre, Hill Descent Control.
Gama de motorizări include şi două dieseluri, unul de 1.6 litri şi 118 cai putere, şi un Multijet II de 2.0 litri şi 167 de cai. Alături de ele, Renegade introduce şi o premieră absolută în segment: o transmisie automată cu nouă trepte.
Debut autohton la sfârşitul lui 2014
Confirmând intenţiile sale de europenizare, noul Jeep Renegade va fi produs pe Bătrânul Continent, la o uzină din Italia. Motiv pentru care îl vom vedea pe piaţă destul de curând. Ptrivit oficialilor AutoItalia, importatorul brandului Jeep în România, noul Renegade va fi disponibil pentru comercializare în ţara noastră la finele acestui an.
Cel putin in imagini, Renegade arata foarte bine! In schimb, Cherokee nu imi place deloc! Nu stiu cat de bine se va vinde acest model in Europa! Un Renegade as cumpara, ceva mic, util in oras, dar si pe drumuri neamenajate! Oricum, este un mare pas inainte pentru Jeep!