Cele mai noi SUV-uri Mercedes-Benz au fost prezentate oficial în România
Mercedes-Benz România a adus oficial pe piața națională cele mai noi modele SUV din oferta constructorului german. Am fost, astfel, invitați la un eveniment numit Cucerește orice drum!, unde am făcut cunoștiință cu noile modele GLC, GLE și GLE Coupe.
Poate vă mai amintiți că acum ceva vreme Mercedes-Benz a decis să schimbe nomenclatorul modelelor sale. Dintr-o serie de denumiri cunoscute și destul de bine încetățenite în memoria clienților săi, Mercedes a ales să creeze un sistem "logic" bazat pe clasele sale celebre: A, B, C, E și S. Ca în orice sistem serios, există bineînțeles, și excepții perfecte pentru a creea o confuzie generală.
Ce ne interesează pe noi astăzi din noul sistem de denumiri este zona care face referire la SUV-urile producătorului german. Dacă G-Klasse rămâne într-o clasă aparte și își păstrează denumirea iconică, restul de modele au primit nume noi. Astfel, a doua generație GLK se numește acum GLC, iar fost ML primește numele de GLE. Cele două modele se alătură celui mai mic crossover din gama Mercedes, GLA. Practic, denumirea SUV-urilor Mercedes-Benz este alcătuită din particula GL plus denumirea clasei de care aparțin (A, C sau E).
Acestea fiind spuse, ne întreptăm către Casa Vlăsia din Snagov, un loc retras, departe de agitația Bucureștiului. Motivul? Mercedes-Benz România ne-a invitat să facem cunoștiință cu trei dintre cele mai modele SUV din gama sa pe parcursul a două zile. Urma o excursie la Cheile Grădiștei și câteva trasee de soft off-road pe drumurile din zona Fundata și Peștera. Vedetele zile: noile modele GLC, GLE și GLE Coupe.
Mercedes-Benz GLE Coupe
Mercedes-Benz GLE Coupe a fost modelul cu cea mai mare atracție, fiind un membru nou în familia de crossovere cu stea. Este prima încercare a constructorului din Stuttgart de a intra în zona SUV-urilor cu linie de coupe, segment dominat de rivalii bavarezi de la BMW. Mulți vor spune că GLE Coupe este o copie a modelului BMW X6, dar cele două modele împart doar linia generală de design, în rest având caractere diferite. GLE Coupe este deja prezent pe piața din România încă din luna iulie, dar a fost prima ocazie în care am putut conduce acest nou model.
Cu o linie impozantă subliniată de jantele de 21 inch, modelul GLE Coupe este cu sigurnață o apariție specială. Întoarcerea capetelor trecătorilor este asigurată, iar dacă ai nevoie de atenție în trafic, este cu siguranță un automobil pe care trebuie să îl pui pe listă. Mercedes-Benz GLE Coupe este disponibil cu o gamă de motorizări pe benzină și diesel cu puteri cuprinse între 258 și 585 CP.
În cadrul experienței de două zile am putut conduce un GLE 350d, puterea fiind furnizată de un V6 diesel de 3.0 litri de 258 CP. Puterea este transmisă către toate cele patru roți prin intermediul unei transmisii automate cu nouă trepte. Nu vom intra în detalii, acest model, precum și GLE și GLC urmând a face obiectul unor teste detaliate. La acest prim contact ne-a dezamăgit interiorul, cu plastice tari și comenzi deja datate, preluate de la ML. Habitaclul pare o generație în spatele celei oferite de BMW X6, dar GLE Coupe recuperează ceva teren la capitolul ținută de drum. Este un SUV confortabil și ușor de condus, în ciuda dimensiunilor impozante și a inerției pe care o păstrează în viraje. Ba chiar ne-a dovedit că poate parcurge fără probleme și un drum de macadam cu denivelări moderate, în ciuda jantelor de 21 inch. Bineînțeles, acestea necesită o atenție sporită în apropierea bolovanilor de pe marginea drumului, dar excursia noastră de la Fundata ne-a arătat că un SUV de acest calibru poate trăi și la țară, deși nu este în elementul său primordial.
Mercedes-Benz GLE
Pentru o experiență mai adecvată pe drumuri de macadam, mult mai potrivit este modelul Mercedes-Benz GLE. Acesta este practic SUV-ul ML facelift, așa cum era el cunoscut până nu demult. Conform noii schițe de denumiri, avem acum în față modelul GLE.
Urmaș al modelului M-Klasse lansat în 1997, actualul GLE este practic a treia generație a modelului crossover de clasă medie. Actualul model a fost lansat în 2011, poartă indicativul W166 și la jumătatea vieții a primit un facelift optic precum și noua denumire GLE. Vizual, există modificări la blocurile optice, dar și un interior upgradat, unde cea mai evidentă este display-ul central de 7 inch. Interiorul este similar cu cel pe care îl regăsim la modelul GLE Coupe, dar poziția de condus pentru GLE este parcă chiar mai înaltă față de cea a fratelui său coupe.
Al treilea model pe care am avut ocazia să îl încercăm în această primă luare de contact este noul SUV de clasă medie numit GLC. Este urmașul apreciatului model GLK și se prezintă cu o imagine total nouă, în stilul actual al mărcii. Din păcate, noul GLC pierde ceva la capitolul caracter, vechiul GLK fiind ușor de identificat datorită liniilor angulare. Noul model se pierde în mulțime și va fi probabil un crossover apreciat în special de publicul feminin. La interior, noul model este mult superior modelelor GLE și GLE Coupe, comenzile minimaliste fiind împrumutate de la noul model C-Klasse. Așa cum ne-a obișnuit Mercedes în ultima vreme, display-ul central este ieșit în afara planșei de bord fără a avea posibilitatea de rabatare, iar sistemul infotainment este controlat de pe consola centrală cu ajutorul futuristului modul de comandă ce îmbină un element rotativ cu o suprafață asemănătoare unui trackpad de computer.
Mercedes-Benz GLC
Am putut conduce un Mercedes-Benz GLC 220d echipat cu motorul turbodiesel de 2.2 litri și 170 CP plus tracțiune integrală 4Matic. Este un model plăcut, indiferent de suprafața de rulare, chiar dacă uneori zgomotul la vânt își face simțită prezența în habitaclu. Este însă un automobil capabil, un soi de C-Klasse în variantă crossover, ce poate parcurge fără probleme un drum de macadam sau un teren denivelat în limite decente. Noul GLC va face parte dintr-o familie mărită de SUV-uri în această clasă, fiind cunoscută întenția constructorului din Stuttgart de a creea și un GLC Coupe, un viitor rival pentru actualul BMW X4.
Plecați din București pe autostrada A3 și parcurgând apoi traseul clasic pe DN1 de la Ploiești către Comarnic, Sinaia și apoi serpentinele către Pârâul Rece, am putut vedea în doze mici cum se comportă fiecare dintre cele trei SUV-uri pe asfalt. A doua zi, de la baza stabilită de Mercedes la Cheile Grădiștei, am putut experimenta și drumurile de macadam din zona Fundata, cu urcări și coborâri moderate. După pauza de prânz un nou traseu de soft off-road ne-a dus în zona satului Peștera pentru ca apoi să încheiem periplul nostru în Zărnești.
Pentru că acest eveniment de prim contact cu modelele SUV din gama Mercedes-Benz nu ne-a permis să experintăm pe larg cele trei modele, vom reveni cu teste amănunțite cu fiecare model în parte.
Deja am inceput sa vad GLE-uri coupe... si doar cateva BMW X6 model nou.