Breakul pentru toti si toate
Dacia Logan MCV marcheaza revenirea caroseriei de tip break in gama
modelelor produse la Mioveni. Dar, spre deosebire de concurenta, Dacia
ofera sapte locuri la un pret imbatabil.
Este greu de definit clasa din care face parte noul model venit in familia Dacia Logan. In principiu este un break de clasa compacta. Dar de ar fi atat de simplu....
In filosofia Logan de a oferi maximum pentru cat mai putini bani, Logan MCV nu este doar un simplu break. Are elemente de utilitara ce se vor regasi pe viitorul Logan Van dar si elemente de monovolum compact. Dar sa le luam pe rand.
Functionalitate
Dacia a reusit sa surprinda si a oferit noul model cu o optiune care da de gandit concurentei. Astfel, optional, Logan MCV poate fi comandat cu sapte locuri. Iar al treilea rand de scaune nu este doar de forma. Sunt inca doua locuri adevarate pe care pot calatori in deplin confort doi adulti de dimensiuni normale. Si chiar si in configuratia cu sapte locuri mai exista loc in portbagaj pentru doua genti nu prea mari. Bacheta se pliaza usor daca nu avem nevoie de ea la fel ca si randul doi. Sistemul folosit este simplu si probabil va fi si foarte fiabil din acest motiv. Daca renuntam la bancheta suplimentara, portbagajul devine imens, putand inghiti aproape orice. Volumul portbagajul ajunge astfel de la 198 litri la aproape incredibila valoare de 700 litri.
Accesul in portbagaj se face prin intermediul a doua portiere asimetrice iar aici apar elementele de utilitara. In mod normal, pentru caroseria break majoritatea constructorilor prefera varianta hayonului. Este mai usor de operat si mai practica. Cele doua portiere ofera acces facil dar sunt greu de deschis daca o alta masina este parcata in spate. In plus, cele doua lunete nu sunt cea mai grozava solutie in ceea ce priveste vizibilitatea. Si, doar luneta de pe portiera mai mare are dezaburire electrica. Aceste portiere se vor dovedi insa extrem de utile pe versiunea utilitara. Aceasta va fi practic identica cu breakul doar ca in loc de geamuri la portierele din spate si luneta va avea portiere in intregime din tabla.
Motorizare
Sub capota masinii de test se afla motorul 1.6 16v care este cunoscut proprietarilor de masini Renault, fiind prezent pe modele din gama Megane. Cei 105 CP dezvoltati la 5.750 rpm dau o agilitate deosebita break-ului Logan. Lucrurile incep sa se precipite de la 4000 rpm in sus. Aici se atinge valoarea cuplului maxim motor: 148 Nm la 3.750 rpm. In ceea ce priveste performantele, Loganul break atinge 100 km/h 11.8 secunde mai tarziu, iar viteza maxima este de 174 km/h. Greutatea unui Logan MCV la gol este de 1.195 kg.
Dar, surprinzator, in realitate masina arata mai bine decat ne inchipuiam din poze. Surprinde, ce-i drept, ampatamentul de aproape trei metri, puntea spate parand a fi asezata aproape la finalul caroseriei. Dar privita din spate, Loganul MCV afiseaza o silueta inalta cu lini rotunjite. Noile stopuri aduc un plus de imagine iar linia celui de-al treilea rand de geamuri este interesanta. In fata, aproape totul este identic cu versiunea berlina. Singurul lucru diferit este spoilerul care are alt desen. Proiectoarele de ceata sunt acum ingropate iar priza de aer este desenata diferit. La interior, nu s-a schimbat aproape nimic, doar levierul schimbatorului de viteze fiind nou. Comezile sunt identice cu cele ale berlinei, in plus fiind doar stergatorul si spalatorul de luneta. De remarcat si renuntarea la unitatea audio fixa in favoarea unui nou model de cd-player marca Blaupunkt cu fata detasabila. Optional, poate fi comandat chiar si MP3-player.
Latura practica
Revenim si atacam capitolul practic. Orice break are o latura utilitara. Sunt masini pentru familiile care au nevoie de spatiu. Aici, Logan MCV are toate atuurile de partea sa. Fiind un model din care va deriva si o versiune utilitara, spatiul este la el acasa. In versiunea cu cinci locuri testata de noi, spatiul in portbagaj este 700 de litri. Da, ati citit bine! Incape cam orice, fara probleme. Singurul lucru care strica un pic ordinea sunt pasajele rotilor care apar in portbagaj. In schimb, podeaua este perfect plata, roata de rezerva aflandu-se sub masina. Usile asimetrice asigura un acces facil iar daca avem nevoie sa strecuram un obiect mai voluminos, doua clapete permit deschiderea usilor la 180 grade. Mai mult, daca cei 700 de litri sunt insuficienti, alte doua clapete rabateaza bancheta fractionabila asimetric. Aceasta se pliaza practic in spatele locurilor din fata printr-un sistem extrem de simplu si elibereaza un volum de 2.350 litri. Credeti ca o aveti cu ce sa il umpleti? In plus optiunea pentru inca doua locuri adevarate fac din Logan MCV sa ia un avans decisiv.
Un lucru devine certitudine. Dacia Logan MCV este un break multifunctional cu veleitati de monovolum compact. Desi nu este cea mai frumoasa masina de pe piata, castiga detasat la capitolul practicabilitate. Dacia Logan MCV 1.6 16v cu cinci locuri costa 10.600 euro (toate taxele incluse) iar in versiunea cu sapte locuri 11.000 euro.