Brașovul interzice trotinetele închiriate

Publicat miercuri, 20.11.2024 17:04 de Tiberiu Safta

Primăria Brașov a interzis oficial trotinetele de închiriat în tot orașul. Serviciile de închiriere a trotinetelor nu vor mai funcționa în Brașov pentru o perioadă nedeterminată.

Comisia de Circulație a Primăriei Brașov a decis astăzi să interzică circulația trotinetelor închiriate în întreg orașul. Decizia vine după ce operatorii de trotinete nu au reușit să vină cu soluții prin care aceste vehicule să nu mai fie parcate la întâmplare pe mijlocul trotuarului sau chiar direct pe șosea. În mod normal, trotinetele lăsate în urmă sunt recuperate de operatori, însă recuperarea lor poate dura chiar și câteva săptămâni.

Uber și Bolt, cei mai mari operatori de trotinete din România, nu vor mai putea să presteze acest serviciu în Brașov pe o perioadă nedeterminată. Comisia de Circulație a Primăriei Brașov a precizat că circulația trotinetelor închiriate va fi permisă în viitor cu condiția ca operatorii să nu le mai permită utilizatorilor să-și abandoneze trotinetele pe drum.

În Brașov, Uber are 900 de trotinete de închiriat, în timp ce Bolt are 500 de trotinete în acest oraș. De asemenea, Uber deține 91 de stații de preluare în Brașov, iar Bolt are 48 de astfel de stații.

Trotinetele închiriate sunt deja implicate în câteva sute de accidente în România. Un raport al Ministerului de Interne arată că s-au produs 396 de accidente grave în care au fost implicate trotinete închiriate, în intervalul iunie 2021 – iunie 2024. În asemenea accidente, 24 de persoane și-au pierdut viața, iar alte 370 au fost grav rănite.

Cele mai multe accidente au avut loc în București, 187 în perioada amintită, dintre care 3 accidente au fost fatale.

via ProMotor

  • mda, miercuri, 20.11.2024 17:58

    Nu vad cum ar putea operatorii sa nu mai permita abandonarea trotinetelor pe drum. Daca bivolii care le folosesc le arunca apoi peste tot, asta tine de bun simt.

  • Dutz, miercuri, 20.11.2024 20:24

    @ mda… de acord, este o problema pe care am văzut-o și în Helsinki clar la o scara mai redusa, dar făcea o notă discordantă cu restul “peisajului”. Cred ca este nevoie ca aceste trotinete să aibă lucuri clar definite unde se pot parca. Ai parcat-o, faci o poză direct în aplicație și gata. Altfel spus dacă nu o lași la o asemenea locație special amenajată să fi taxat cu 200 de euro (un exemplu). Nu ne putem baza pe bun simț atunci când se pot produce consecințe nasoale. Pentru asta legea ar trebuie să permită operatorilor să pună în aplicare penalități în caz ca nu se respectă scopul și destinația acestor trotinete. Chiar sunt utile în multe situații, dar sunt și aspecte negative care trebuie anticipate și pe cât posibil eliminate. Nu este o soluție pe care oricine o poate utiliza și nici nu trebuie încercat acest lucru.

  • Korp, miercuri, 20.11.2024 22:21

    Tristețe mare pentru corporatiști :(

  • Sak, miercuri, 20.11.2024 23:18

    Nu a primit Scripi nik la negocieri. După comision, se va găsi miraculos o soluție. Bineînțeles că sunt și oi negre dar situația nu este chiar așa rea cum spune primăria

  • Matei_cel_nou, joi, 21.11.2024 01:24

    Chestiile astea sunt lăsate peste tot, o porcărie. Aceeași problema e (era) și în Londra. Diferența e ca un UK sunt ilegale și pe carosabil și pe trotuar. Pe carosabil din cauza vitezei și lipsei de protecție, iar pe trotuar nu au voie niciun fel de vehicule decât scaune cu rotile. Nici biciclete. Soluția îmi pare a fi ca firmele care le închiriază sa fie responsabile dacă sunt lăsate aiurea, ori sa plătească amenzi grase. Atunci ele s-ar sinchisi sa implementeze un sistem care sa taxeze suplimentar utilizatorii dacă nu le returnează in locuri amenajate. Așa cum se întâmplă dacă închiriezi o mașină și o lași aiurea în loc sa o returnezi unde te-ai angajat sa o returnezi.

  • aha, joi, 21.11.2024 11:03

    Ce bine. Acum nu va mai trebui sa te strecori decat printre masinile parcate pe trotuar.