DS își dorește să transforme conceptul SM Tribute în model de serie

Publicat miercuri, 20.11.2024 16:18 de Tiberiu Safta

Francezii de la DS își doresc să transforme noul concept SM Tribute într-un model de serie produs în numere limitate. Dacă transformarea se materializează, este foarte probabil ca modelul să primească un motor V6 de origine Maserati.

La începutul toamnei, DS Automobiles a dezvăluit noul concept SM Tribute. Așa cum reiese din numele său, noul concept este un omagiu adus celebrului Citroen SM, un model futurist de lux produs între 1970 și 1975. Alături de acest omagiu special, conceptul a fost creat și pentru a sărbători 10 ani de când numele DS a devenit o marcă de sine stătătoare.

Atunci când conceptul a fost prezentat, DS nu avea în plan să transforme SM Tribute într-un model de serie. În schimb, se pare că noul concept a fost foarte bine primit, iar acum DS și-a exprimat dorința de a transforma acest vis în realitate.

Potrivit lui Thierry Metroz, șeful de design DS, marca franceză ia acum în considerare mai multe opțiuni pentru a aduce o nouă generație SM în producție de serie. Designer-ul șef al mărcii franceze oferă câteva detalii despre cum ar construi DS această mașină. În primul rând, un asemenea model ar urma să fie bazat pe platforma lui Maserati GranTurismo. Caroseria ar urma să fie desenată nu de către DS, ci de către un carosier.

Într-un interviu acordat publicației Top Gear, Metroz a dezvăluit că ideea de a transforma conceptul DS SM Tribute este susținută atât de Olivier Francois, șeful DS, cât și de Carlos Tavares, șeful Stellantis. Singura condiție este ca noul model să fie unul profitabil. Și pentru că tot am ajuns la chestiunea banilor, Thierry Metroz a precizat că ar trebui să ne așteptăm la un preț care să se apropie de 1 milion de euro pentru noul model.

Întrebat dacă viitorul DS SM de serie va fi termic sau electric, Metroz a dat următoarea replică: „Când cumperi o mașină de un milion de euro, nu-ți dorești o electrică.” Așadar, este foarte probabil ca viitorul SM de serie să primească motorul Nettuno V6 de 3.0 litri. Inclusiv modelul original lansat în urmă cu 54 de ani avea tot un motor Maserati V6.

Deocamdată, DS nu a confirmat 100% dacă va transforma conceptul SM Tribute într-un model de serie cu producție limitată.

via Top Gear

  • Ryce, miercuri, 20.11.2024 22:21

    Rară ocazie în care Stellantis chiar are idei bune

  • Ovidiu, joi, 21.11.2024 07:36

    Din pacate ideea pretului nu este buna.....

  • johnny_tm, joi, 21.11.2024 12:08

    Stellantis se confrunta cu un efort prea mare de a tine in viata atatea marci si inca mentin DS-ul separat de Citroen, fara nicio justificare economica sau de imagine. Doua marci cu acelasi ADN, si totusi...prea multe marci....nu le zice nimeni?