Stellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogen

Publicat miercuri, 20.11.2024 15:40 de Tiberiu Safta

Stellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen.

Deși Stellantis se concentrează mai mult asupra tranziției către o gamă de mașini electrice, acesta nu are de gând să neglijeze mașinile cu motoare termice și hibride, mai ales în contextul incertitudinii din prezent a industriei auto. Pentru asta, Stellantis a pregătit o platformă complet nouă, care promite să fie cea mai flexibilă din punctul de vedere al compatibilității diferitelor tipuri de propulsoare.

Noua arhitectură Stellantis se numește STLA Frame. Aceasta va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale grupului multinațional. Stellantis spune despre noua platformă că este compatibilă cu toate motorizările existente pe piață: termice, hibride simple și plug-in, electrice simple și cu range extender și chiar cu motoare alimentate cu hidrogen.

Platforma nouă are o arhitectură de 800 de volți, precum și 3 motoare electrice integrate într-o singură unitate. Aceste unități sunt prezente în punțile din față și din spate și sunt capabile să ofere până la 340 de cai putere fiecare. În standard, platforma va avea o configurație cu tracțiune integrală. Puterea către roțile din față va putea fi oprită pentru mai multă eficiență.

PÂNĂ LA 1100 KM AUTONOMIE

În ceea ce privește autonomia, noua platformă STLA Frame garantează o autonomie de până la 800 de kilometri în configurația electrică. Dacă adaugi un range extender, autonomia crește până la 1100 kilometri. Arhitectura de 800 de volți garantează o încărcare rapidă la un curent de maxim 350 kW.

Asta înseamnă că o încărcare de 10 minute este de ajuns pentru o autonomie de 161 de kilometri. Noua platformă primește și tehnologie de încărcare bi-direcțională pentru alimentarea cu energie electrică a unei case, a unei alte mașini electrice sau a unor electrocasnice.

Ca performanțe, viitoarele modele bazate pe noua platformă vor putea să accelereze de la 0 la 97 km/h în 4.4 secunde. De asemenea, viitoarele SUV-uri și camionete bazate pe această arhitectură vor avea o capacitate de tractare de maxim 6342 de kilograme și o sarcină de încărcare de maxim 1223 de kilograme.

Primele mărci care vor utiliza noua platformă STLA Frame vor fi Jeep și Ram. Deocamdată, Stellantis nu a confirmat anul în care noua arhitectură va debuta pe un model de serie.

via Stellantis

  • johnny_tm, joi, 21.11.2024 12:14

    Tehnologia cu range extender reprezinta viitorul in urmatorul "cincinal". Cine nu investeste masiv in asta ramane de caruta. Din pacate nu pare sa existe un research pt motoare/generatoare performante, se folosesc cele conventionale, mare prostie as zice.