Berlina de clasa medie in versiune frantuzeasca
Noul Renault Laguna, lansat in aceasta primavara pe piata din Romania, este solutia constructorului francez pentru relansarea vanzarilor pe piata autohtona. Modelul de clasa business incepe de la 17.900 de euro cu TVA si promite fiabilitate, confort interior si spatiu pentru pasageri.
Rezultatele slabe inregistrate de Renault pe piata din Romania i-au determinat pe francezi sa se gandeasca la solutii rapide pentru a nu mai pierde teren. Lansarea noii generatii Laguna a fost solutia optima pentru recastigarea publicului roman si relansarea vanzarilor.
Berlina de clasa medie a fost lansata in aceasta primavara in Romania si a castigat deja simpatia specialistilor si a publicului. Incercarea celor de la Renault de a spala rusinea fiabilitatii scazute si a materialelor de proasta calitate a avut succes, noul model exceland la toate capitolele.
Desi o mare parte din public s-a aratat reticent in privinta designului noii Laguna, liniile modelului de clasa business sunt pana la urma o chestie de gust care difera de la caz la caz. Ca orice model nou insa, Laguna III a stranit interesul imediat al participantilor la trafic, mai ales al fanilor auto.
Privita din spate, noua Laguna este familiara ochiului avizat, dar designul frontal este o noutate, pusa in evidenta de producatorul francez prin liniile ferme si elegante in acelasi timp, prin noua forma a blocurilor optice si prin aspectul rafinat si impunator.
Unghiurile ascutite sunt elementele de baza ale noului limbaj Laguna, transmintand in acelasi timp mai multa agresivitate si nu in ultimul rand mai multa fermitate. O interpretare personala pe care ne-o permitem este ca Laguna sedan a imbatranit si nu in sensul rau. Putem spune ca Laguna este precum vinul frantuzesc, mai buna odata cu inaintarea in varsta.
Dar sa trecem peste aspectele profane si sa ne concentram mai mult asupra a ceea ce se ascunde sub capota noului Laguna. Este vorba despre propulsorul diesel de 1.5 litri diesel care ofera 110 cai putere. Am putea spune ca este insuficient pentru masivul sedan, la fel cum am putea spune ca este si necesar clientului doritor de un model luxos si economic in acelasi timp.
Pentru cele 1500 de kilograme ale masinii, motorul este subdimensionat, senzatie creata si de cuplul motor care apare destul de tarziu. Cu toate acestea, Laguna incepe sa isi arate coltii undeva dupa 2800 de rotatii cand cei 110 cai putere se simt din plin si limuzina incepe sa fie destul de agila. Din pacate daca veti incerca sa experimentati un astfel de condus trebuie sa stiti ca ati pierdut din vedere aspectul primordial al motorului de 1.5 litri: consumul.
In asemenea conditii, consumul mediu urca pana la 10 litri la 100 de km in mediul urban, cu mult peste ceea ce constructorul francez anunta in fisa tehnica. Asadar sunteti pusi in fata unei dileme: sa simtiti cei 110 de cai sau sa atingeti consumul economic pentru care ati ales initial masina. Decizia este numai a dumneavoastra. Si in aceasta situatie, ca si in cazul comparatiei design exterior si interior, Laguna III este o masina a extremelor.
Pentru ca este vorba de un diesel se cade sa vorbim si despre zgomotul resimtit in habitaclu, care se inscrie in limitele acceptabile si nu este atat de deranjant ca in cazul acelorasi propulsoare ale grupului Volkswagen.
In materie de design interior Laguna nu dezamageste, ridicand cu mult Renault pe scara ierarhica a confortului si calitatii. Luxos, confortabil si eficient, sunt doar cateva cuvinte care ar putea defini habitaclul. Pornind de la finisajele extrem de bine realizate si trecand prin rafinamentul si eleganta materialelor existente la interior, Laguna III sedan este un model de lux.
Designul plansei de bord si dispunerea ergonomica a functiilor exprima o noua abordare interioara mult mai eficienta. Spatiul interior foarte mare, atat pentru pasagerii fata cat si pentru pasagerii spate este completat de o sumedenie de compartimente de depozitare si de bancheta spate foarte mare. Cat de mare o sa va intrebati? Atat de mare incat sa puteti sta turceste fara sa simtit vreun disconfort. Tot despre spatiu vorbim si atunci cand ne referim la capacitatea portbagajului care inghite 450 de litri.
Daca tot am ajuns la confort se cade sa amintim ca Laguna pune mare pret pe senzatiile traite de pasageri. Sistemul audio de inalta fidelitate, climatizarea automata foarte facila, reglajul scaunelor pe inaltime si tapiseria mixta cu piele si textil sunt caracteristici care concura pentru a oferi pasagerilor o croaziera cat mai placuta.
Sarcinile soferului sunt usurate de afisajul digital color, oglinzile electrice incalzite, comenzile pe volan, pilotul automat si luneta heliomata. Cireasa de pe tortul Laguna este insa trapa electrica pentru locurile din fata si acoperisul panoramic pentru pasagerii din spate, accesorii care cresc senzatia de confort si de libertate.
In materie de siguranta, reputatia celor de la Renault nu a fost stirbita, Laguna obtinand cinci stele la testele EuroNCAP. Versiunea standard este echipata cu sase airbaguri, ABS, asistenta la franarea de urgenta, pedala de frana retractabila in caz de impact si deschiderea usilor in momentul unui accident.
Renault Laguna promite viitorilor sai clienti rafinament si o calitate superioara generatiilor anterioare. Noua Laguna vrea sa spulbere si mitul fiabilitatii Renault si ofera clientilor sai o garantie de 3 ani sau 150.000 de kilometri, o premiera pentru intreaga gama a constructorului francez. Daca la toate aceste ingrediente veti adauga si un pret de pornire de 17.900 de euro cu TVA veti obtine reteta succesului pe care mizeaza Renault in relansarea vanzarilor de pe piata mioritica.