Automarket a testat Subaru Forester diesel

Publicat marţi, 23.09.2008 17:51 de Robert Gherghe

Noul Subaru Forester echipat cu motorul boxer diesel 2.0 litri si 147 CP a fost testat de Automarket.

Subaru a intrat in 2008 intr-o noua era a existentei sale. Lansarea motoarelor boxer diesel este cel mai important drum pe care marca japoneza l-a luat de la introducerea tractiunii integrale pe toate modelele sale, in 1989. Identitatea marcii Subaru este data de doua caracteristici de ordin ethnic: tractiunea integrala si motorul boxer.

BOXER DIESEL

Vorbim de o noua tehnologie, care combina constructia compacta si usoara a unui motor orizontal opus ce asigura nivele minime de vibratii si zgomot si transmiterea optima a puterii la punti, cu o economie excelenta de combustibil si un cuplu de pornire generos, la gama de turatii joase specifica motorului diesel. Povestea motorului boxer diesel a inceput in 1999 cu o echipa de numai patru ingineri. Pana atunci, performantele motorului diesel fusesera imbunatatite considerabil, datorita progresului tehnologic in materie de control al combustiei, iar motorul diesel dovedise ca este un grup motor promitator, cu si mai putine emisii de dioxid de carbon.

Ceea ce deosebeste Subaru de ceilalti este motorul „boxer” in combinatie cu tehnologia AWD, care ofera performante de condus extraordinare, combinate cu caracteristici de siguranta. Inginerii au fost convinsi ca aceasta identitate unica a marcii trebuie incorporata in noul motor diesel. Spre deosebire de motoarele in linie, motorul boxer diesel prezinta vibratii scazute, un centru de greutate coborât si un grad de rigiditate ridicat.

Pentru constructia unitatii de propulsie s-a utilizat un bloc motor din aliaj de aluminiu pentru maximizarea potentialului de inalta rigiditate a dispunerii motorului orizontal opus. Folosirea sistemului de alimentare common-rail si a turbocompresorului cu geometrie variabila, amplasat sub motor, au dus la imbunatirea poerformantelor si la coborarea centrului de greutate.

Forester cu motor boxer diesel

Noul motor Subaru a debutat, in acest an, pe modelele Legacy si Outback. Succesul incontestabil al noii tehnologii Subaru a facut marca nipona sa nu se opreasca aici. A venit si randul SUV-ului Forester sa vireze catre noul drum al constructorului nipon.

Pe Forester, motorul boxer diesel este cuplat cu prima transmisie manuala cu 6 trepte speciala pentru motoare diesel realizata de Subaru, care este combinata cu un filtru de particule diesel inchis (DPF), pentru a asigura o si mai buna protectie a mediului.

Pornind de la lozinca „Best packaging for an active lifestyle”, Subaru a redesenat odata cu facelift-ul din acest an principalele trasaturi ale modelului Forester. Dar sa nu vorbim la general de modelul Forester si sa ne referim la particularitatile noului SUV echipat cu motor de 2.0 litri cu 147 cai putere.

In primul rand merita mentionat ca cei 147 de cai sunt disponibili in totalitate la 3.600 rot/min. Asadar, este necesara o serioasa apasare a pedalei de acceleratie pentru obtinerea unei puteri maxime din partea vehicului. In schimb, cuplul maxim al motorului boxer diesel este disponibil pe plansa de turatii 1800-2400 rot/min si are valoarea de 350 Nm.

Daca tot este vorba despre Forester diesel nu trebuie sa uitam de noua transmisie manuala cu 6 rapoarte, special creata pentru boxer diesel. Setul de rapoarte de transmisie ample creste manevrabilitatea in orice situatii de rulare, de la turatii reduse la turatii mari, imbunatatind in acelasi timp economia de combustibil. Consumul este unul excelent: 6.3 litri la 100 km.

Design

Odata cu facelift-ul realizat la modelul Forester, acesta nu mai este un crossover ci devine un SUV. Modelul nipon a crescut in dimensiuni, ajungand la o lungime de 4.560 mm, o latime de 1780 mm si un ampatament de 2.650 mm. Plecand de la acest cifre putem spune ca noul Forester reda imaginea unui adevarat SUV, caracterizat prin linii clare, unghiuri ascutite si o tinuta agresiva. Rigiditatea si prestanta unui vehicul de teren sunt elemente care se regasesc in gandirea designului elaborat la modelul Forester.

Lasand cuvintele in urma si incercand sa fim un pic mai realisti, credem ca infatirea noului Forester este o conventie intre vechea forma a modelului nipon si noile dimensiuni pregatite de inginerii japonezi. In orice caz, avem de a face cu un look mult mai agresiv, cu un aer pompos, care exprima mai multa duritate, mai multa brutalitate. Finetea a fost pastrata pentru conturarea grilei frontale si desenul noilor blocuri optice. Bineinteles, nu putea lipsi gura de admisie din capota.

Interior

Lansand la o parte designul controversat, am spune noi, al noului model Forester, poposim in habitaclul modelului Subaru. Aici senzatii nu pot fi deloc contradictorii, ba din contra lucruirile sunt clare. Dam de un confort si o eleganta exemplare. Designul interior este pus in evidenta de calitatea superioara a materialelor si executia finisajelor.

Plansa de bord se distinge mai ales prin amplasamentul ideal al cadranelor de bord si amplasarea ergonimica a butoanelor de control. Instrumentele de bord se compun din trei contoare albastre cu rame rotunde cromate. In mod normal, contoarele sunt iluminate atat noaptea, cat si ziua, pentru a imbunatati vizibilitatea. In plus, ornamentele decorative cu finisaj metalic adauga eleganta designului. Pozitia la volan este mai mult decat ideala, in conditiile in care Forester ofera un volan reglabil pe adancime. Volanul si manerul schimbatorului au fost imbracate in piele, pentru versiunea Forester diesel, in vederea oferirii unui rafiment deosebit.

Consola centrala multifunctionala ofera un compartiment spatios. Compartimentul consolei are un capac glisant a carui parte superioara este capitonata pentru a servi drept cotiera. Acest compartiment include si o tavita mobila.

Feeling

Dincolo de confortul si luxul oferit de la interior, Forester diesel este un model care cunoaste ceva mai mult decat media si in domeniul comportamentului pe sosea si nu numai. Cuplul mare, realizabil de la 1800 rot/min nu putea sa nu ofere senzatia de sportivitate la care visezi atunci cand te urci intr-un Subaru.

Da, este un diesel, dar nu prea suna a diesel! Este adevarat! Subaru a facut o treaba excelenta si cu dieselul de pe modelul Forester, vibratiile si zgomotele nefiind parca reale, daca stam sa ne gandim ca prin venele modelului curge motorina. Senzatia la drum este mai degraba una reconfortanta, decat una solicitanta, manevrabilitatea vehiculului facand mult mai linistit si mai lin drumul.

Mai putin comportament sportiv, mai mult confort.

Stabilitatea in viraje nu este pana la urma o problema pentru Forester diesel, gratie si suspensiei fata cu brate rigide, iar ecartamentul lat imbunatateste semnificativ tractiunea, aderenta pe suprafata de drum si confortul in timpul deplasarii. Suspensia spate, cu doua brate de tip multilink aduce un plus la capitolul rulare si flexibilitate, dar este prea moale pentru cei care doresc sa atace cu toata forta un viraj mai strans.

Subaru anunta o viteza maxima constructiva de 186 km/h pentru modelul Forester diesel, model care beneficiaza de o multitudine de sisteme de siguranta.

Noul Subaru Forester este un SUV. In general, SUV-urile sunt vehicule care sunt si nu prea sunt facute pentru off-road. Nu este si cazul lui Forester, care a dat dovada de multa abilitate pe circuitul de moto-cross de la Ciolpani. Asadar, la acest capitol Subaru merita toti banii, mai rar sa vezi un crossover-SUV care sa urce rampe abrupte si sa coboare pante noroioase.

Si daca tot am mentionat cuvantul bani, trebuie spus ca noul model Forester diesel este disponibil si in Romania in trei variante de echipare, cu preturi de 23.590 euro, 25.790 euro si 27.580 euro, fara TVA.

  • biofreack, miercuri, 24.09.2008 00:46
    sinceritatea

    pe bune acuma sincer comparati calitatea plasticelor VW cu subaru asta da va rog sa fiti obiectivi, cat urat e bordul la subaru, 1000 de culori au ceasurile alea parca is pom de iarna pacat ca astora de la autormarket le plac toate masinile, is exceptionale pt ei, fomistilor v-au dat aia o ciorba si e masina de lux se vede de la o posta musamaua de pe levierul franei de mana

  • Alex, miercuri, 24.09.2008 06:42
    mai-mai

    m-AM PLICTISIT ! TOATE MASINILE SUNT SUNT FRUMOASE , BUNE SI MERG , MERG ,MERG........AS VREA SA MAI GRESASCA.....HEGEMONIA ASTA MA PLICTISESTE/ENERVEAZA !

  • Katana, miercuri, 24.09.2008 07:10
    reveniti-va romani

    AM COMPARAT. Frati romani mai lasati naibii moda asta cu "masina germana". Nu zic ca Tiguanul n-o fi bun sau ca preturile nu sunt comparative, dar de urat e urat ca naiba, (mai ales la interior unde plasticele or fi ele de calitate dar grafic arata de parca le-a conceput fetita mea care are trei ani) iar fiabilitatea masinilor germane nu mai e de mult ce a fost, in timp ce Subaru si Toyota raman in continuare un standard la capitolul asta. Sar oricum mentiunea cu "cat de bine" esti tratat la Porsche Romania in service...

  • MIni-romanu', miercuri, 24.09.2008 12:40
    @biofreack

    Ce-ar fi sa ne mai lasi cu nemtoaicele tale?!? Pari a avea un fix cam grav! Sunt si oameni care judeca pe raportul calitate/pret si automat isi iau japoneza ... Degustibus non disputandum - faptul ca tie nu-ti place plasticul subaru vs. vw e treaba ta. Iar luminitele de pom de iarna apar numai cand pui contactul, atotstiutorule! - si se intampla pe multe tipuri de masini. Acest Subaru, oricat nu-mi plac mie suv-urile (exceptand cazurile cand oamenii chiar au nevoie de ele - la munte etc.), arata si aparent se comporta foarte bine: performante, consum samd.

  • Freeman, miercuri, 24.09.2008 21:05
    Pentru toti....

    Masina Subaru este o masina scumpa, care nu ofera la partea de design, plastice (cum spun altii mai sus) aceleasi "atingeri" ca o masina europeana. In schimb Subaru nu pune accent pe aceste lucruri. La o masina motorul isi spune cuvantul si da pretul masinii. Daca stai sa compari Subaru cu alte marci o sa vezi ca la ce-ti ofera platesti destul de mult. In schimb placerea care o ai cand conduci un Subaru nu-ti ofera alta masina. Motorul boxer ofera prin centrul de greutate al masinii coborat o stabilitate de zile mari. Cu ajutorul tractiunii integrale simetrice nu mai ai adversar. Fun is not a straight line, iar Subaru se contopeste cu aceste cuvinte. Placerea nu o ai pe o linie dreapta, unde si un Logan poate sa mearga cu 180. Placerea o ai in curbe montane in special, unde nici o alta masina din clasa ei nu o sa te depaseasca! Spor la condus cu grija si fara accidente.

  • Gaby, luni, 29.09.2008 20:55
    forester

    Masina e sooper nici nu se compara cu vw tiguan ma refer la motor pai motorul de la vw de 170 de cp diesel nu ajunge la pefrormantele care le are forester si un consum urban de doar 7,2% pt forester este fff bine ... am auzit ca acest motor boxer ar fi cel mai silentios motor diesel din lume

  • Nick, luni, 06.10.2008 15:40
    Vorbe

    Salutare. Bun internetul asta. Aici toti isi dau cu parerea. Am si eu o parere. In Romania de abia de acum romanii au inceput sa pretuiasca calitatea japoneza. Se pune intrebarea, de ce? Pai e simplu. Ca sa lauzi ceva trebuie sa ai acel ceva in primul rand, in al doilea rand nu ai, citeste (pe forum) si o sa vezi pareri, dar cel mai vizibil lucru e ca masinile europene au inceput sa fie facute cam peste tot unde este mana de lucru ieftina pe cand japonezele nu.

  • ludovic, sâmbătă, 22.11.2008 03:15
    boxer diesel

    ce nu suna?motor boxer adica care vibreaza putin ptr ca cilindrii sunt opusi si se anuleaza intre ele .dezavantaj/consum mare dar din moment ce este diesel nu mai are consum mare.si atentie nu porche a facut primul motor boxer diesel din lume ci subaru ,si daca vreti sa stiti cdti de la honda la fel consuma in medie cu un litru mai putin la suta decat tdi.

  • Razvan, marţi, 02.12.2008 11:55
    subaru rules

    Va salut cu respect pe toti! Nu este cazul sa ne razboim care poate si ce poate mai mult decat celalalt!este pur si simplu pierdere de timp. ceea ce este de spus ,este ca japonezii au vrut sa faca ceva iesit din comun(subaru diesel)si au facut!au reusit!bv lor!parerea personala este ca in materie de stabilitate,abilitati off-road,confort,si mai nou consum, Subaru Forester ecgipat cu motorul boxer diesel, nu se compara cu nici un model din gama sa, este mult superior din toate punctele de vedere.sa spunem ca, poate doar la design au scaldat-o, din spiritul strict masculin initial, au transformat-o intr-un unisex vehicle,dar mentionez ca asta tine numai si numai de gustul fiecaruia, deci nu face subiectul unei contradictii cu alti posesori ale altor marci.felicitari posesorilor, si multi km fara incidente neplacute!

  • Papi, duminică, 20.06.2010 23:32
    Subaru Forester Diesel VQ

    Salut, Am un Forester diesel de 3 luni.Tot ce pot sa spun ca isi merita toti banii.E spatios,elegant si puternic. Pe sosea la clasa lui nu-i sta nimic in cale.Pe drumuri de munte se misca excelent. Nu pot spune daca e mai bun sau mai rau decat concurentii sai deoarece nu am condus alte marci. Spor la cumparat.