Automarket a testat Opel Agila
GM a colaborat cu Suzuki la dezvoltarea noii generatii Opel Agila. Aceasta este acum pregatita de lupta cu rivalii Fiat Panda, Ford Ka si Renault Twingo.
GM a colaborat cu Suzuki la dezvoltarea lui Agila si Splash. Acestea sunt create pe o platforma modificata a lui Suzuki Swift, dar cu design Opel. Acesta a primit un aspect in ton cu tendintele marcii germane, complet diferit fata de cel monoton afisat de modelul precedent.
Design-ul interior este subtil, elementele care ne-au atras atentia fiind ornamentele colorate in albastru de pe bord, turometrul amplasat pe bord in loc de pozitia traditionala, impreuna cu tapiteria scaunelor. Singurele ceasuri analogice din bord sunt vitezometrul si turometrul, restul informatiilor importante fiind afisate pe un mic display in cadul vitezometrului supradimensionat. Butonul de actionare al computerului de bord este amplasat chiar langa vitezometru, ceea ce implica dificultate in actionarea acestuia.
In materie de spatii de depozitare, Agila are un suport pentru ochelari pe partea soferului si suporturi pentru sticle de plastic integrate in buzunarele portierelor. Topedoul este relativ mic in materie de dimensiuni, deoarece a facut loc unui spatiu de depozitare integrat in bord, deasupra acestuia. Agila are cinci locuri, dar cei cinci pasageri vor fi inghesuiti la drum lung, pe cand patru pasageri pot sta comod.
Pozitia de condus este relativ inalta si modul de reglare al scaunului este diferit de alte modele, fiind mai dificil de gasit o pozitie confortabila. Reglarea pe inaltime nu poate fi efectuata fara a misca si spatarul scaunului.
Odata asezati la volan, putem spune ca pedala de acceleratie nu ofera un feeling potrivit, aceasta fiind prea moale si nu opune o rezistenta mecanica suficient de mare incat sa poata fi controlata cu usurinta. Pedala de ambreiaj, in schimb, ofera sentimentul de control necesar. Servodirectia este usor de manevrat, nefiind nevoie de un efort prea mare din partea soferului. Din pacate aceasta nu te ajuta sa simti soseaua foarte bine. Aceasta este foarte buna cand vine vorba de strecurat printre masini in trafic si pentru efectuarea unor parcari rapide. Desi cursa schimbatorului este scurta si precisa, aceasta este relativ greoaie. Spre deosebire de volan, schimbatorul de viteze nu este imbracat in piele si are un manson inestetic din cauciuc.
Portbagajul lui Opel Agila are o capacitate de 220 litri, modelul testat de Automarket avand si optiunea unui compartiment suplimentar de depozitare care poate fi accesat ridicand fundul fals al portbagajului. Spatiul portbagajului poate fi utilizat la capacitatea maxima datorita design-ului sau vertical. Bancheta din spate este fractionata 60/40 si poate fi rabatata complet, obtinandu-se o suprafata plana. Volumul disponibil ajunge la 1100 litri, fiind cel mai mare din clasa sa.
In materie de stabilitate, la cele doar 990 kg ale sale, Agila se comporta destul de bine, chiar si in afara orasului. Prin latimea sa, aceasta da senzatia unei masini mai mari. Suspensiile sunt relativ rigide, dar tocmai acest aspect ii confera un comportament rutier potrivit pentru o masina care este gandita in principal pentru oras, dar poate fi folosita fara impedimente in afara acestuia.
Exemplarul testat de Automarket era echipat cu un motor de 1.2 litri cu patru cilindri si patru supape pe cilindru. Acesta dezvolta 86 cai putere la 5500 rpm si accelereaza de la 0 la 100 km/h in 12.3 secunde. Cutia de viteze este etajata potrivit, dar cuplul motor insuficient la turatii joase forteaza soferul sa urce in turatii pentru a efectua o depasire – cel putin pentru motorul de 1.2 litri, deoarece cuplul motor maxim este atins la 4400 rpm. In conditiile in care manualul arata un consum de 6.9 litri la suta de kilometri, Agila 1.2 ne-a dus prin oras si autostrada, in medie, cu 8 litri/100 km.
In configuratia testata de Automarket, modelul costa aproape 13.000 euro cu TVA. Agila era echipata cu aer conditionat, jante de aliaj, vopsea metalizata Albastru Morocco, printre altele.
Imi place noul agila!