Automarket a testat noul Hyundai i30 CW

Publicat marţi, 02.09.2008 17:53 de Cătălin Dinu, Foto (1-9): Freelancer

Hyundai a lansat in Romania i30 CW, versiunea break a compactului coreean, o masina destinata familiilor.

Hyundai a lansat in Romania versiunea break a compactului i30 in cadrul unui eveniment cu drivetest organizat pe litoralul romanesc. Automarket a fost prezent la eveniment, unde am avut ocazia de a testa noul Hyundai i30 CW (crosswagon) in versiunea de echipare GL MT Classic cu motorizarea 1.6 CRDi.

Din pacate, nu am avut la dispozitie o versiune de top a noului break coreean pentru a remarca nivelul maxim de confort posibil. Insa, ne bucuram ca am fost nevoiti sa testam o versiune entry-level pentru a va descrie cu exactitate un exemplar comercializat in masa, reprezentand, cel mai probabil, echiparea cu un procent semnificativ din vanzarile acestui model.

Noul automobil lansat de Hyundai este destinat familiilor pentru calatorii pe distante lungi. Acest lucru implica un spatiu interior destul de generos pentru clasa sa, atat pentru pasageri, cat si pentru bagajele acestora. Interiorul spatios permite suficient spatiu pentru transportarea a trei adulti pe bancheta din spate, iar portbagajul are o capacitate de 415 litri, care poate ajunge pana la 1.395 litri daca se renunta la locurile din spate. Dimensiunile exterioare ale noului Hyundai i30 CW sunt de 4.475 mm lungime, 1.775 mm latime si 1.565 mm inaltime. Acestea, impreuna cu ampatamentul de 2.700 mm si ecartamentul puntii din fata de 1.552 mm si al celei din spate de 1.550 mm au permis crearea unui habitaclu spatios.

Motorizarea diesel testata de noi ofera o autonomie relativ buna pentru calatoriile lungi, datorita consumului mediu de doar 4.9 litri/100 km si capacitatea de stocare a rezervorului de 53 litri, date preluate din fisa tehnica a masinii. Acest lucru nu vi-l putem confirma cu exactitate din cauza lipsei functiei de afisare a consumului pe computerul de bord, dar putem declara ca, din aproximarile noastre, valorile anuntate de producator nu difera prea mult de cele reale, in conditiile in care se intalnesc destul de rar modele care inregistreaza exact acelasi consum ca cel anuntat de producator.

Altfel, la drivetest-ul efectuat de noi, dupa parcurgerea a 500 de kilometri, acul indicatorului de nivel al revervorului de combustibil coborase abia la jumatate. De asemenea, la plecarea din Mangalia, dupa ce rezervorul break-ului coreean a fost umplut “ochii”, acul indicatorului refuza sa coboare din pozitia “Full” desi parcursesem deja aproximativ 200 de kilometri. Abia la intrarea in Bucuresti si dupa parcurgerea a aproximativ 300 km, indicatorul rezervorului coborase spre trei sferturi. Trebuie mentionat ca drumul a constat in 165 km de autostrada, ceea ce se traduce intr-un regim de mers economic, dar nu neaparat in limitele legale.

Asadar, viteza medie in regimul de mers de autostrada a fost de 160 km/h, unde turometrul indica 3.500 rpm, iar la viteza de 140 km/h turatia motorului era stabilizata la 3.000 rpm. Propulsorul diesel de 1.6 litri dezvolta 115 CP la 4.000 rpm, ceea ce ne face sa spune ca nu am fortat deloc motorul, in acest sens contand si faptul ca am efectuat prima mie de kilometrii a masinii. De mentionat este si cuplul maxim al motorului, de 225 Nm realizabil la 2.000 rpm, care are o acceleratie decenta pentru o masina de familie, de 1.517 kilograme.

Transmisia exemplarului testat de Automarket a fost asigurata de o cutie de viteze manuala cu cinci rapoarte. Treptele unitatii de transmisie sunt etajate bine, iar cursa levierului de comanda este scurta si aproape exacta, lasand loc de imbunatatire in ceea ce priveste trecerea in marsarier si dintre treapta a doua catre a treia. In schimb, colaborarea dintre transmisie si motor pare optimizata la maxim de inginerii coreenilor, rezultand timpul de acceleratie de la 0 la 100 km/h de 11.6 secunde si viteza maxima constructiva de 188 km/h.

La partea tehnica se mai distinge sistemul de franare cu discuri de frana pe toate rotile, dintre care cele de pe fata sunt ventilate si de dimensiuni mai mari fata de cele de pe puntea spate. Sistemul de franare dispune de servofrana, ABS si EBD in dotarea standard, iar in versiunile de echipare superioare poate beneficia de aportul unui sistem electronic de control al stabilitatii. Suspensia este complet independenta pe toate rotile, fiind de tip McPherson pe fata si multi-link pe spate care asigura o rigiditate destul de mare. In plus ambele punti beneficiaza de bare antiruliu. Suspensiile celor patru roti includ arcuri elicoidale si amortizoare pe gaz. Suspensia nu recomanda masina pentru utilizarea urbana, recomandand-o in schimb pentru regimul de mers extra-urban. De asemenea, directia de tip pinion-cremaliera este asistata electric si parca prea sensibila pentru a fi condusa la viteze mari.

La exterior Hyundai i30 CW prezinta un design clasic pentru un model din clasa sa si preia in acelasi timp elementele stilistice de la versiunea hatchback. Astfel, putem remarca acelasi stil de design european, dispunand de aceeasi grila frontala ca si modelul din care este derivat. Break-ul coreean dispune de spoilere in culoarea caroseriei, deflector de aer pe hayon cu lampa de stop si deschidere din interior a capacului de la rezervorul de combustibil. De asemenea, versiunea Crosswagon a compactului coreean dispune in versiunea de baza de geamuri cu tenta inchisa si jante de 15 inch. La versiunile superioare de echipare exista optiunea de a fi echipat si cu jante din aliaj care pot ajunge pana la dimensiunea de 17 inch.

Interiorul noii masini de familie din gama Hyundai este conceput pentru a avea o functionalitate sporita. Versiunea Classic a modelului i30 CW dispune de urmatoarele dotari de confort: aer conditionat manual, inchidere centralizata cu imobilizator motor, plafoniera centrala, sistem audio cu radio, CD player si mp3 player, legat la patru boxe si port USB 2.0, precum si cu posibilitatea de a fi legat la un dispozitiv audio auxiliar (iPod), temporizare variabila pentru stergatoarele parbrizului, faruri cu reglaj pe inaltime, geamuri electrice fata, oglinzi electrice si incalzite, scaun sofer cu reglaj pe inaltime, bancheta spate rabatabila asimetric, volan cu reglaj manual pe inaltime si torpedou refrigerant. Alaturi de acestea, in lista de dotari a versiunii de baza sunt regasite si o serie de echipari pentru siguranta pasiva si activa a pasagerilor: airbaguri pentru sofer si pasager, laterale si cortina, intrerupator airbag pasager, tetiere active pentru scaunele din fata, sistem Isofix de fixare scaun copil, buton pentru blocarea usilor din spate pentru siguranta copiilor, avertizor sonor de necuplare a centurilor de siguranta de pe toate locurile si indicator vizual pe plansa de bord pentru fiecare loc din masina.

Plansa de bord are o dispunere ergonomica a comenzilor, iar la fabricarea ei au fost folosite materiale placute la atingere. Acelasi lucru se poate spune si despre scaunele din fata si bancheta din spate, care sunt ergonomice si acoperite cu o tapiterie de calitate superioara. Exceptia fac, insa, volanul si manerul schimbatorului de viteze, pentru care a fost utilizat un material de plastic de calitate inferioara. Probabil, la nivelele superioare de echipare se vor regasi materiale mai bune din punct de vedere calitativ pentru aceste elemente cu care soferul intra in contact permanent. Intrumentele de bord sunt iluminate cu LED-uri albastre, prezentand claritate si nu permit obosirea vederii conducatorului auto. Cu acelasi ton de culoare este iluminat si display-ul sistemului audio de pe consola centrala, care, desi are dimensiuni relativ mici, este destul de bogat in informatii.

In Romania, Hyundai i30 CW poate fi comandat si cu motorizare pe benzina de 1.6 litri care dispune de 126 CP la 6.300 rpm si cuplu maxim de 154 Nm, realizabil la 4.200 rpm. La fel ca si versiunea diesel, motorul nu poate fi echipat decat cu transmisie manuala cu cinci viteze. De asemenea, exteriorul poate fi configurat in 12 nuante de culori. Exemplarul Hyundai i30 CW GL MT Classic 1.6 CRDi testat de Automarket poate fi achizitionat de la dealerii din Romania cu pretul de 16.172 euro cu TVA inclus. Pretul modelului cu aceeasi versiune de echipare de baza dar cu motorizarea pe benzina este de 14.839 euro cu TVA inclus.

  • jondaniel, marţi, 02.09.2008 19:31
    Corsa GSI

    de vreo luna tot va chinuiti sa-l testati. Ce este asa de greu de nu reusiti? Astept cu nerabdare acel test.

  • Mircea Mester, marţi, 02.09.2008 19:41
    Corsa GSI

    Vine, vine. O sa vezi la momentul respectiv de ce a durat atat :)

  • Alex, miercuri, 03.09.2008 06:35
    mai-mai

    SUNTETI CURIOSI CE MAI FAC AMERICANII DE LA OPEL ? SUNT CONVINS CA VOR VENI CU CEVA INTERESANT.

  • misu, miercuri, 03.09.2008 09:10
    poze interior=poze prezentare

    cum se face ca toate pozele de interior sunt pozele din mapa de prezentare si nu facute cu ocazia drive-test-ului? chiar a fost facut un drive test sau doar s-au facut cateva poze cu exteriorul si apoi s-a compus un articol?

  • Dr. Felix, miercuri, 03.09.2008 09:53
    FELICITARI!

    Mi-a placut descierea masinii, obiectiva, fara exagerari. Oricum merita apreciat si faptul ca ati descris o masina pentru oameni normali (nu una de "fitze"). Tot asa de-acum inainte!

  • biofreack, miercuri, 03.09.2008 10:36
    tarane @Alex

    ce americani ma de la opel? da gm detine pachetul majoritar de la opel. dar cercetarea este facuta de nemti si inginerii sunt tot nemti. ai o dovada vie industria auto americana care e depasita tehnologic, mai rasufla artificial cu bani de la stat. dar tu taranel ajuns in america ti se pare ca esti mai tare decat columb. tu si cu travestitul ala de andreirn. chiar e asa de greu sa vezi diferenta de calitate dintre europa si state. voua va trebuie mult si ieftin, vin companii din toata lumea si va dau furaje. pe bune la semafor cand opresc in state tre sa imi pun ochelari de soare sa nu fiu orbit de luciul ieftin al plasticului dintr-un GM

  • Mihai, sâmbătă, 06.09.2008 19:56
    @ biofreack

    Opel nemti ? Ai vazut tu nemti care sa nu stie sa faca motoare diesel ? Tocmai in tara in care s-a inventat dieselul ? Desigur ca nemtii care lucreaza la Opel isi pun serios amprenta asupra calitatii masinilor produse de compania respectiva,dar atat ! Cifrele bune pe care le mentionezi li se datoreaza dar compania este chiar AMERICANA. Pe de alta parte bati serios campii si in ceea ce priveste masinile americane si in ceea ce priveste rolul Americii in dezvoltarea automobilului in general. Si eu sunt un fan al marcilor europene, insa nu pot sa nu recunosc meritele unui Henri Ford sau faptul ca atunci cand masinile comune americane erau echipate cu geamuri electrice si servodirectie pe batranul continent astea erau dotari de lux.