Automarket a testat noul Fiat Bravo!
Dupa cateva luni de asteptare, Bravo a venit in Romania. L-am testat si va oferim primele impresii de la bordul noii compacte Fiat.
Maratonul Fiat (italienii au anuntat acum jumatate de an 23 de modele noi pana in 2010) a ajuns la un moment asteptat de mai toata lumea in Romania: lansarea noului Bravo. Noul Bravo este modelul care renaste un nume apreciat in gama italienilor de la mijlocul anilor '90 si care reuseste cu prisosinta sa continue succesul ascendent pe care Fiat l-a inceput odata cu lansarea lui Grande Punto.
Dupa aceasta introducere destul de elogioasa, sa trecem, in clasicul nostru stil, la test drive-ul in premiera nationala realizat cu noul reprezentant al celor de la Fiat in gama compactelor. Parerea unanima la finalul testului realizat in conditii mixte de rulare (pe un DN1 destul de liber pana la Sighisoara, via aglomeratia infernala din Bucuresti si o tentativa de blocaj in trafic in Brasov) a fost ca noul Bravo, un succes absolut din punct de vedere estetic, este un Grande Grande Punto. Sau, mai bine, un Mega Punto. Si, evident, avand in vedere antecedentele Fiat, acest amanunt poate fi privit ca o incercare reusita de pastrare a unor linii de succes.
Insistam mai mult pe partea estetica deoarece aceasta este, spunem noi, principalul avantaj al noului model in clasa sa. Segmentul dominat de iconicul Golf si recent condimentat de Kia Cee'd si Auris primeste acum un adeverat exponent al artei italiene moderne. Liniile frumoase, lipsite de unghiuri inutile si abundand in curbe inspirate completeaza partea frontala 90% imprumutata de la Grande Punto si spatele bine infipt si armonios. Poate stopurile ar putea bate spre cele ale lui Golf 5, insa dispunerea lor intr-o parte posterioara lucrata migalos, in contrast cu fundul sec al lui Golf, impiedica efectuarea unei astfel de comparatii. In aceste conditii, ramane de vazut daca anuntata versiune cu trei usi va fi la fel de seducatoare sau va deveni un Hot-Hatch autentic. Insistenta pe cadrul estetic este preluata de altfel inca din nastere de Fiat, care isi recunoaste modelul ca pe o "creatura minunata" (sau "Meravigliosa creatura" cum este prezentat Bravo in campania de promovare).
Interiorul a preluat elementele de succes de pe Grande Punto, Fiat realizand o redispunere a acestora si o rafinare a materialelor de interior. Diferentele de pret dintre versiunile asemanatoare intre Grande Punto si Bravo sunt, de altfel, reflectate mai ales de interior, referindu-ne aici mai ales la spatiu si la calitatea asamblarii si a materialelor utilizate. Si pentru ca veni vorba de spatiu, sa spunem ca portbagajul lui Bravo asimileaza pana la 400 de litri in conditii normale, capacitatea crescand pana la 1175 de litri daca bancheta spate este rabatata. Stilul superior este subliniat prin fineturile artistice de tipul marginilor cromate ale indicatoarelor de bord, ale manerelor interioare ale usilor si ale comensilor de pe plansa.
Legatura dintre Fiat si Windows se vede la nivelul portului USB de la baza consolei centrale, acesta fiind destinat gurmanzilor de tehnologie care vor putea asculta piesele preferate direct de pe stick-ul din dotare. Este adevarat, Fiat a inlus in oferta, pe langa spuma de pe bord cu aspect de fibra de carbon, un set de elemente din plastic mai putin inspirate. Totul tine insa de puterea de asimilare a fiecaruia.
Trecem la partea tehnica, acolo unde Fiat se bazeaza in principal, inca o data, pe nemuritoarele motoare Multijet. Am avut ocazia sa testam extensiv in cadrul testului pentru presa doua versiuni ale lui 1.9 Multijet, cele de 120 si de 150 de cai putere. Niciunul nu te lasa in pana de idei in momentul in care depasirea devine o necesitate, insa plusul evident pentru varianta mai potenta este reprezentat de cele sase trepte ale cutiei de viteze care te transporta automat intr-un alt nivel.
Putere exista din belsug, comportamentul caracteristic unui model sport este bifat si el (in versiune sport sistemul de gestiune a motorului schimba coordonatele de performanta ale acestuia iar suspensiile fac si ele parte dintr-un pachet ceva mai aplecat spre dinamism), singurul lucru negativ transparent, mai ales in versiunea de 150 de cai, fiind zgomotul in turatii inalte. Un element absolut normal insasi uneori chiar placut, mai ales cand vorbim de o varianta superioara aplecata spre performante. In schimb, versiunea de 120 de cai nu anunta deloc atingerea unui nivel superior de viteza, treapta a cincea fiind taramul unor capacitati nebanuite de urcare in viteza.
Pe langa versiunile deja enuntate, Fiat a pregatit si trei versiuni de motoare pe benzina, toate 1.4: 90, 120 si 150 CP. Previziunile de vanzare se apleaca insa, normal, spre diesel. Consumul este factorul decisiv in alegere: Multijet-urile reusesc sa manance intre 5.5 si 8 litri/100 km, in functie de conditiile de rulare si de stilul de sofat. Si in cionditiile in care niciuna dintre masinile de test nu era iesita din programul de rodaj. Suspensiile standard reusesc sa imprime o tinuta de drum buna, stabila, care divulga o abordarea robusta a conceptului Bravo.
Va fi foarte interesant de urmarit modul in care Bravo, model conceput in totalitate in doar 18 luni, se va impune pe o piata dominata de Focus si Golf, un segment pe care bataia se duce la nivel inalt pe volum de vanzari. Oricum, conform reprezentantilor AutoItalia, importatorul oficial Fiat in Romania, avem toate sansele ca pana la sfarsitul anului sa vedem pe strazi circa 250 de exemplare Bravo, numarul crescand in cursul anului viitor. La acest lucru va contribui si faptul ca preturile din Romania sunt ceva mai scazute decat cele din Italia pentru versiuni identice, varianta de echipare de baza de la noi fiind si ea ceva mai bogata decat versiunea de start din Peninsula.
-
dumiflo2003, joi, 20.09.2007 08:22Fiat
Arata bine ce sa zic, arata si mai bine daca o stergeati un pic inainte de a o fotografia, totusi nu e un offroad.
-
Mircea Mester, joi, 20.09.2007 08:30...
@marse: S-a rezolvat. Ai doua si cu spatele :) @dumiflo2003: A fost un drum pana la Sighisoara cu portiuni ude.Daca am fi sters masina de fiecare data cand se faceau fotografii am fi stat in tara doua luni...Am cautat insa sa nu o murdarim pea tare, desi fiecare dintre cele 12 masini de test erau aproape identice din acest punct de vedere.
-
asm, joi, 20.09.2007 08:31observatie
masina arata super. Felicitari, Fiat!
-
Eugen, joi, 20.09.2007 09:46Fiat Lux...
Frumoas si interiorul si exteriorul. Fata putea fi putin mai reusita. Dupa ce voi pune "mana" pe ea sper sa-mi placa si mai mult.
-
Sori, joi, 20.09.2007 09:55
Fiat: Creatura minunata, Putere din belsug,varianta superioara aplecata spre performante.. Astea nu sunt cuvinte care sa reprezinte un Fiat, hai sa fim seriosi.. POate daca ati fi mers toata viata cu lastun sau trabant , atunci poate da, vi s-ar parea o masina performanta, sau puternica, sau mai stiu eu cum.. Cat despre spatele Fiatului, superior estetic Golf-ului 5: hmm,, poate e si chestia de gust, dar nu cred ca poti sa compari Golf-ul cu fiatul, nici macar estetic.. Pare un articol cu reclama mascata, si fara sa fie obiectiv..
-
Rem, joi, 20.09.2007 10:39no1
"se va impune pe o piata dominata de Focus si Golf" Opel Astra e numarul 1 la vanzari din acest segment in Europa.
-
emil, joi, 20.09.2007 11:11@sori
tu esti un d-ala care jura numai pe golf... pe linga fiat, golful e o cutie fara suflet (estetic vorbind). incearca sa faci diferenta intre calitatile mecanice si estetica. in plus, nu prea cred ca mai e asa extraordinar dragul tau de golf, cel putin in versiunea asta a 5-a...
-
jazzboy, joi, 20.09.2007 11:32bravo
am avut fiat bravo tipul vechi.... si m-a tinut 180 000 km... si era si frumoasa ptr vremea ei... acum am alt tip pe marca, dar intr-adevar, fiatul are grafica de interior foarte prietenoasa...ai loc de telefon, tigari, suc si alte prostii...pe langa VW care e plastic gol.
-
Sori, joi, 20.09.2007 11:36
Nu am Golf, si nici nu sunt fan Golf.. Dar cand vad genu asta de comparatii... Sunt o groaza de masinute frumoase, mai frumoase ca Bravo, dar asta nu le face ''creaturi minunate'', sau mai stiu io ce mari realizari de masini. Dar nu despre asta e vorba.. M-a nemultumit lipsa de obiectivism a acestui articol, care nu gaseste nici un cusur acestei masini.. parca ar fi genul de masina care da fum la restul masinilor, si te tine si 20 de ani.. get real..
-
Dragos, joi, 20.09.2007 12:16Fiat
Observ un lucru : cotradictiile se dau intre fanii lui Golf 5, Ford si Opel Astra.Stimati fani mai sunt si alte marci care concureaza cu succes la aceasta categorie. Fiat Bravo are un design exterior forte bine pus la punct, dar diferenta se vede la interior unde calitatea materialelor lasa de dorit. Poate va sta mai bine la capitolul fiabilitate.
-
clavalik1, joi, 20.09.2007 12:59De frumoasa e frumoasa...dar...
Conduc o Skoda Octavia 2 de 23500 km.Acum o luna am fost plecat o luna din tara si am inchiriat pe unde am umblat un Fiat Grande Punto. Frumoasa masina, in fiecare zi ma uitam la ea si imi placea, dar ca tinuta de drum...Focus/Golf/Octavia astea sunt masini serioase, Fiat e pentru boemi.
-
Maka, joi, 20.09.2007 13:28Frumoasa, dar...
pretul din Italia e enorm. Daca nu va costa cu 10-20% mai putin decat Golf-ul, in ROmania nu are sanse. Merita cunparata daca cel mai important aspect pe care il cauti la o masina este designul. Altfel, nu poate fi comparata cu Golf, Focus , Octavia care au o mentinere a valorii f buna la mana a doua si ofera un condus mult mai placut. Daca e sa coste mai putin decat Opel Astra poate fi interesanta. Sau cat un Peugeot 308 cand va fi lansat pentru ca probabil sunt cam la acelasi nivel de calitate/tehnica si ar trebui si la nivel de costuri.
-
eu, joi, 20.09.2007 13:42toteu
fac masinutze bune fiatu, degeaba va plangeti. multijetul lor una din cele mai bune tehnologii diesel... iar cei care se plang, cumparativa mult doritul golf sh cu 200.000 km din germania sa vedeti care tine mai mult, o masina noua (indiferent de marca) sau un sh ... toti vin cu comentari idar nu au bani nici de un cielo din germania (700 euro)
-
audist, joi, 20.09.2007 13:50dragutza
Fiat face masini frumoase dar din cate cunosc eu de la cei ce au asha ceva nu extraordinar de fiabile. Mai fiabile ca alte marci si mai ieftina intretinerea decat marcile de acelasi nivel. Mi se pare un loc f nepotrivit sa pui mufa USB. Din ce vad eu inseamna sa mergi cu torpedoul deshis in timp ce asculti muzica de pe stick.
-
Sylver, joi, 20.09.2007 14:42@ Maka
Am vazut ceva preturi la ea, pt motorul de 1.6 120 cai benzina, echiparea medie (care are cam aceleasi dotari cam ca Astra enjoy, cu pachetul enjoy plus) si costa 15900 Euro. Fara vopsea. Deci mai scumpa decat Astra Enjoy de 1.6. Nu stiu cate vor vinde. Masina e frumoasa, dar nicidecum "o creatua minunata". Peugeot 308 parerea mea e ca arata mai bine, pt cei care iubesc designul mai agresiv. Am vazut una in realitate, intr-un showroom in Bordeaux, desi masina nu se lansase la Frankfurt inca...si arata foarte bine. Nivelul de calitate la 308 sa stii ca e foarte ridicat, o poti vedea cand vine in Ro. Finisajele interioare amintesc de segmentul de mai sus al hatch-urilor, cu Audi A3 si BMW Serie 1. Ca Bravo sa aiba ceva succes, trebuie sa coste mai putin decat concurenta, in timp ce 308-ul va avea succes si la acelasi pret cu concurenta, dovada stau si foarte multele 307 de pe strazi. Parerea mea, cel putin.
-
Sylver, joi, 20.09.2007 14:44Re
Scuze, am vrut sa zic 1.4 de 120 cai, cu echiparea medie din cele 3 disponibile. Apropo masina e deja in unele showroom-uri, am vazut si pe strada 2 cu numere rosii, de DJ ambele.
-
Alin, joi, 20.09.2007 15:49Materiale ieftine si idei furate
Fiat nu a facut niciodata cine stie ce masini, dar macar masinile Fiat erau originale (urate, frumoase ... originale). Acest nou Bravo e o copie de la un capat la altul. Are multe elemente din design-ul Seat Leon, unele de la Golf, a mai luat cate ceva si de la Astra, garda inalta a lui Albea (daca tot a luat ceva din familie, a luat de la ruda cea mai proasta si mai banala), iar una peste alta e o masina care mie unul nu-mi spune nimic. Vechiul Bravo e o masina frumoasa si originala, noul Bravo este o strutocamila ... si aia facuta la xerox. Si sa-l compare cu Grande Punto ... masinuta aia e aparte, o remarci pe strada, iti atrage privirea, hai sa nu o jignim. Dezamagitor venind de la italieni ... Salve
-
mihnea, joi, 20.09.2007 16:25bravo, bravo!
eu am vazut-o pe strada..arata chiar mai bine decat in poze! iar pentru toti astia care lauda golf, astra si altele de genul nu va spun decat un singur lucru: nu va mai amagiti cu faptul ca masinile voastre SH sunt grozave..nu sunt! Fiat de data asta chiar a scos o masina mai buna decat germanele..probabil chiar si decat francezele!
-
Barbu I, joi, 20.09.2007 17:25Mai multe anmanunte...
Mai multe anmanunte puteti gasi si pe www.clubfiat.ro - clubul celor care au conduc si le place fiat in romania!
-
Ali Baba, joi, 20.09.2007 19:13Sori - specialistul! :))))))))
Auzi, tu, Sori! Serios acuma, cred ca noi - cei de aici - suntem prosti si tu te-ai gasit sa ne luminezi! Ia zi tu, "obiectiv" vorbind (tie asa iti place, nu?), care sunt cei mai mari designeri in domeniul auto din lume? Si ghici cine a facut Bravo-ul! Da, acuma e randul meu sa zic "get real!" Si inca un lucru: poate ca Fiat a avut neajunsuri in trecut, dar - eu vand Audi - urcati-va intr-un A3 si apoi in Stilo. Fanii VW - Audi sa se pregateasca pt un soc! ;)
-
neamtu, joi, 20.09.2007 19:22toate sunt bune ??
La ce bun sa citeasca cineva opiniile automarket dupa un test drive?.Toate masinile in general au calitati si defecte.Voi la toate le gasiti numai calitati desi poate mai interesant ar fi sa stim ce minusuri are o masina.In cazul de fata parca sunteti membrii fan club fiat.Pierdere de timp citirea articolului.
-
neamtu, vineri, 21.09.2007 01:40pt ali baba
Are dreptate sori man.Si S-ar putea sa-ti para rau dupa A3 ala.Vorbind despra masini si nu despre palarii sa conteze 90% designul.Asa sa ne amintim de vestita fiabilitate FIAT,pretul pieselor de schimb si consumabilelor (concurenti directi ai renault,masini japoneze,mercedes :(...)Verifica preturile sh la Fiat si fa o comparatie daca ti se pare ca vorbesc prostii. Who should get real ??
-
Mihai 2, vineri, 21.09.2007 10:32Bravo
Sper ca autorul sa nu se supere dar eu unul as fi vrut mai multe detalii depre comportamentul masinii la drum. Nici cele tehnice nu abunda. Asta inseamna drive-test in opinia mea. Cat de precisa e cutia?In cat timp fuge de la 0 la 100? Daca franele spate sunt pe discuri sau pe tamburi? Cat de exacta este cutia de viteze? Cum se comporta masina la trecerile peste denivelari? Daca am citit eu printre randuri imi cer scuze. Masina e frumosa foc. Si se pare ca Fiatul si-a revenit si in ceea ce priveste fiabilitatea. Totusi le va fi greu italienilor sa concureze in clasa asta in care Golful e imparat. Toate bune!
-
Oligarh, vineri, 21.09.2007 13:55Imi este rusine cas Roman
Cand vad cata prostie zace mai sus imi vine sa plec. Toate publicatiile romanesti si straine au avut numai laude la adresa noului Fiat. De ce? Pt ca este inca primul drive cu el, nu era un test comparativ, inca nu se stiu costurile de exploatare si......ARATA BESTIAL. Acceasi imbecili care se roaga la Logan ca la un Dumnezeu zic de Bravo ca nu este cine site ce ca design. Bai tzaranilor fuga la IDM ca s-au bagat reduceri la tzoale din turcia, si mai lasati internetul ca numai cretinitati vorbiti.
-
cineva, vineri, 21.09.2007 21:28pentru unii dintre voi
Sunt curios cati dintrei cei care comenteaza s-au apropiat macar de un Bravo. Sau cati au mers cu motorul multijet ( in special 1.9 de 150 cai ). Nu sunt deloc un fan FIAT, dar acest Bravo e chiar reusit, iar finsajele interioare sunt chiar bune ( apropos- sunt peste Seat Leon ).Pretul este cam mare cei drept, dar pentru pentru cei cu ceva bani, merita ( macar ies din tiparul fraierilor cu masini la moda - gen Golf, Astra, etc, majoritatea fiind SH ). In privinta fiabilitatii e deocamdata prematur sa vorbim, dar pentru soferii cu obraz fin, care schimba masinile la 2-3 ani ar fi chiar o super alegere. In alta ordine de idei, politica in economie s-a schimbat, cine mai face masini sa duca 'n-spe mii de km ? NIMENI. Totul pe consum, ai mers 2/3/4 ani(5 pentru noi cei mai amaresteni ) si la revedere, alta la rand.
-
Alin, sâmbătă, 22.09.2007 00:25Aici se pare ca mai mult vorbesc pietonii
Am sa scru cate ceva pentru Oligarth si cineva (original nume, fratzica). Voi cititi ce scrieti? "fraieri cu masini la moda", tu ce conduci, Dacia de la munca a lu' tata? "soferi cu obrazul fin, care schimba masina la 2-3 ani" stii ce e ala obraz fin? Arata-mi tu un sofer cu obraz fin care conduce Fiat! Esti incredibil baiete, adica daca ma iau dupa tine, oamenii vor o varza de masina, pe care sa fie nevoiti sa o vanda in 2-3 ani,soferii cu obraz fin conduc Clio si Fiat, iar Fiat e o marca mai buna decat oricare din grupul VAG. Cine draq mai vrea fiabilitate, nu? Noul Bravo "ARATA BESTIAL" - ti-ai uitat fundurile de borcan acasa in dimineata aia, nu? Care e cea mai tare motorizare la Fiat asta al vostru, 150 de cai, sau au si versiunea de 160? uuuuuuuuuu Portbagajul se deschide inca cu cheia sau acum i-au pus si lacat? Si toate astea pe langa faptul ca fura idei in materie de design. Sa-mi arati Fiat cand va avea un GTI, un Cupra sau un RS. Pana atunci las-o acolo unde-i e locul, printre rudele mai sarace si cu pantalonii rupti. E plin de conducatori de biciclete pe-aici, eu ma retrag de tot. Sanatosi sa fiti si bafta-n viata
-
Mircea, sâmbătă, 22.09.2007 06:44Bravo
Frumos Bravo dar atat, m-am cam lamurit si cu Grande Punto! am unul de la inceputul anului, am 20.000 cu el si deja bate ingrozitor la gropi, baietii de la service nu vor sa schimbe nimic pana nu se strica...deci atunci cand raman cu masina in drum o sa se remedieze problema! deageaba, nu sunt masini care trebuie tinute mai mult de 100.000 km, din punct de vedere calitativ golf IV nu are ce discuta....
-
Oligarh, duminică, 23.09.2007 22:12Pt Alinutz
Pustiulica nu mai scrie concluzii facute de pe scaunul autobuzului, in timp ce mori de frica unui eventual control. Taci si munceste si poate o sa ai bani sa iti iei un poster cu un GTI ceva. :)
-
Ovidiu, miercuri, 26.09.2007 09:44Hmmm....
Mai baieti si fete, mi se pare mie sau farurile noului Bravo sunt la fel cu cele ale noului Mondeo? Iar spatele seamana cu cel ai lui "GRANDE" Punto... Haha.. grande pe naiba... la cat de inghesuita e in spate. Fiat face masini frumoase ... si ATAT. Am uitat - si SCUMPE. Daca vreti Fiat ca lumea, luati-va un Fiat Croma SW. E superb.
-
urmuz, miercuri, 26.09.2007 18:06Bravo
baieti ,sunteti plecati de mult de pe acasa , nu stiti ce vorbiti sau nu aveti ce face , cand mai vorbiti mai si ganditi , fara suparare . Daca ati avea ceva experienta in condus v-ati da seama ca o masina nu se rezuma doar la cai putere , frumusete si fitze ... adevarat ,articolul isi propune doar sa faca pubica aceasta masina .La mai bine ..., pentru unii .
-
Laurentiu, luni, 01.10.2007 23:58ALEGEREA MEA
am ales..dintre un bravo 1.9 multijet 120cp emotion + geamuri fumurii, jante 17", rosu, audio hi-fi + navigator (adica 19.500 euro cu tva)..si opel astra gtc 1.7 100cp cosmo + diferite optionale, tot rosu cu jante de 17" (tot la 19500 euro) ..ce anume am ales???? FIAT BRAVO ...E CRIMINALA MASINA...arata incredibil..eram innebunit dupa astra gtc..dar acum FIAT BRAVO a luat fata + la acest pret ofera mai multe decat astra gtc (navigatie cu dvd, sistem hi-fi, motor mai puternic si frumusetea italiana - nu ca astra gtc n-ar fi frumoasa, dar bravo e si senzuala :) ..daca as avea 25.000 as lua noua mazda 6..alta frumusete :) dar cred ca ma opresc la 19.500
-
pomik, miercuri, 03.10.2007 18:19
urata masina.... si scumpa... oooaahh!!!!!
-
radu, vineri, 05.10.2007 21:25unii sunt retarzi
cum poti sa zici ca este scumpa masina asta, tu te-ai uitat vreodata sau stii cum arata un catalog de la vw sau opel sau seat si sa pui cap la cap dotarile fiecareia? cu banii pentru un fiat punto sport standard iti iei o bashina de golf cu geamuri la manivela
-
Ionut, luni, 08.10.2007 08:15Verificati inainte de a vb
Poi daca un golf pleaca de la 14k sa stii k nu ai nici clima nici geamuri electrice si multe altele in minus fata de bravo la aceeasi bani.problema a fi fiabilitatea.
-
antiforum, sâmbătă, 13.10.2007 12:31bashinosii
Pentru idiotii care se dau mati cunoscatori intr-ale masinilor: Golf cu geamuri la manivela si fara clima ati vazut voi in pseudointeligenta voastra amfibiana. Cat despre Fiat, mai bune fetele ce se fataie pe langa ele pe la SIAB
-
Daniel, miercuri, 17.10.2007 10:41Frumos!
Trebuie sa recunoastem ca este frumos acest minunat BRAVO! BRAVO FIAT, frumos model si reusit, cat despre fiabilitate ... asteptam sa treaca ceva timp ... dar sunt sigur ca se va demonstra ca o are. Totusi sunt masini care se bazeaza pe fiabilitate si nu este un domeniu nou pt ele, gusturile nu se discuta, dar ce este frumos .... frumos ramane. Cei cu GOLF, vorbim despre modele noi pe piata nu despre ce este plin pe strada .... mai ales SH, sa fim seriosi. Bravo Fiat.
-
racu, miercuri, 17.10.2007 17:35diferenta de opinii
Am condus si nemtesti si italience.parerea mea ca daca vrei ceva sobru,ale carei piese sunt ieftine dar cand se strica sunt scelea scumpe,gen comp injectie,turbo si alte chestii,adica Golf,Astra atunci mergi pe nemtesti, iar daca crei ceva sportiv,sa simti condusul,plus ceva linii care iti mangaie sufletul, atunci Fiat este o alegere buna. Apropo de piese,uite un deviz de lucrari facut la service auto fiat pentru un Bravo care dupa parerea mea nu este mult,cu tot cu manopera 1185 RON:distributia, filtre ulei, aer, polen, uleiul motor, servo, lichid frana, placute frana, freon, becuri etc. nush cat de mare este diferenta fata de VW sau Opel.
-
Kame, joi, 18.10.2007 18:50Nice...NICEEEEEE
E frumoasa...shi Exteriorul Shi Interiorul ...
-
patriotu, joi, 18.10.2007 18:53distrusilor
golf sau fiat = caca. hai loganu!
-
gabe, miercuri, 24.10.2007 23:38fiatu'
fiatu', fratilor, a fost dintotdeauna o masina mica shi uratzica, dar de curand (ani buni) broscarii au umblat la design ( ULYSSE, BRAVA, BRAVO...lor), da' va spun io ca la fiabilitate au mult de lucru (in special partea electronica), DA' SI LA PRETZ...
-
Dr.Francisc, joi, 25.10.2007 15:05Fiaturile.....
Nu pentru ca sunt fan Fiat....sau pentru ca am fiat....dar daca am fi un pic realisti si am aprecia un consum si o eleganta ce iese din tare .......orice sofer vrea sa fie remarcat pe strada...lucru care nu il vei putea face cu un golf Sh pe care il are toata lumea....eu am 2 fiaturi.....un Fiat Uno din 98..luat de nou atuncea...si are 366000 Km parcursi...nu sa umblat la carburat sau la motor pana acuma....si consuma 6.....si un Punto Classico Multijet de 1.4 care sonsuma 4 in oras si care merge 1200 km la drum lung cu rezervorul plin....aratati'mi si mie care dintre masinile din aceeasi clasa pot face asta.....si sa fim seriosi...italieni sunt cei mai tari la design pe toate planurile......iar masinile actuale sunt cu adevarat bune.....asta ca amanunt pentru cei care conduc Logan si comenteaza pe dif site'uri despre masini cu adevarat...nu imitatii jalnice....un fel de carutze actuale....
-
dudu, vineri, 26.10.2007 13:20fiatu
super,mai multe poze cu interiorul masini.
-
robertto, duminică, 11.11.2007 17:41o parere doar...
...nu vreau sa jignesc pe nimeni si nu vreau sa intru in polemica cu nimeni,mai ales ca vad ca sunt multi fani inraiti pe aici...masina dpdv estetic arata super bine,poate mai bine decat multe din concurentele ei...dar totusi...ideea generala este ca "masina cea mai buna e aia care o ai...:daca ai golf,ala e cel mai bun,daca ai fiat aceeasi poveste si tot ajea..."eu personal am golf 5 gt sport si mias dori macar odata sa mergeti cu unul,nu sal conduceti,e o masina careia nai ce sai reprosezi,e perfecta,iar chestie de design e o faza de gusturi...problema este ca cu banii de pe golful meu imi cumparam un bravo si jumate(dar pretul reflecta calitatea),numai faceti comentarii gratuite,mergeti intai cu masinile in discutie si facetiva o parere...nu vorbiti din auzite ca spuneti prostii...AM CITIT AICI CA CINEVA ZICEA CA FIAT E MAI TARE CA AUDI SI VW LA DESIGN SAU CEVA DE GENUL ASTA...prietene trezestete te rog la realitate...toate cele bune
-
iceman, vineri, 16.11.2007 11:23fiat bravo meravigliosa creatura
am fost si am testa focus, hyundai i 30, seat leon, alfa romeo 147 si totusi ... am achizitionat un FIAT BRAVO care m-a vrajit de la prima impresie la exterior (desi era la concurenta mare cu seat leon) pana la ultimul detaliu de interior (la care se departajeaza mult, mult, foarte mult fata de seat leon , hyundai I 30, ford focus si e mult peste alfa 147) motorizarea la 1.9 120 cp este super nu cred ca ai avea nevoie de mai mult pt o masina ca FIAT BRAVO si in plus cea ma importanta componenta in factorii decisivi este pe linia pret calitate unde FIAT BRAVO merita locul 1 . Nu stiu altii cum sunt dar eu cand ma gandesc ca seat leon este cu aproape 8000 de euro mai mult decat Fiat Bravo doar pt ca are sigla seat si pt ca are 10 cp in plus m-i se pare neinteresant si ma lasa rece ... parerea mea personala.
-
bravissimo, marţi, 20.11.2007 11:12parere
sunteti niste fraieri, Fiat Bravo este super! ca design bate de departe Leon,Golf si Astra! sunt posesoarea unui Bravo 1.4 90CP de 3 saptamani si ma declar absolut multumita de performantele ei...sa nu mai vorbesc de confortul la volan, climatizarea excelenta, sistemul audio, etc. Cred ca este tipic romanesc sa comentati aiurea fara sa aveti habar, doar asa, din auzite!Fitze ieftine de Dambovita, asta aveti in cap! Toti TZARANII dau navala sa-si ia VW, Opel si alte marci asa-zis "adevarate"...in concluzie, mai scutiti-ne de comentarii "avizate"!
-
mihai, duminică, 20.01.2008 21:20masinile in general......
cumparativa opel-masina taranului,BMW-masina smecherului si fara bani,mercedesurile vechi-masina tiganului.
-
Cip, duminică, 02.03.2008 16:23despre fiat bravo
Sall. Maisina arata destul d bn ... dar mi se pare k e un pic cam d femei ?Oriqum pot spune k e o masina buna. Nu ma asteptam k Fiat sa fak o asemenea masina . Bravo Fiat :D
-
George, luni, 10.03.2008 14:10Grupul Fiat
Fratilor inainte sa vorbiti despre o masina cititi va rog mai mult despre ea!!! Daca a ajusn fiatul sa se compare cu Golf 5, inseamna ca au crescut enorm in ultimii 10 ani si ca Golful a stagnat. Sa nu uitam ca FERARI e facuta tot de Grupul Fiat... voia astia cu opel astra si gu golf... ce masini mai fac nemtii aia in afara de alea care le cumparati voi din germania si de care va bucurati asa mult ...
-
Calin, vineri, 14.03.2008 00:27Gramatica... bat-o vina
Cat am mai cetit....pfui...ma doare ochilili, creierili si sufliturili. Si daca gramaticu nar fi-namicula unii poate chiar ai crede ca ari dreptati la ci zici si se pricepi... BRAVO "la" George cu remarca asta ca Fiat a bagat mare in ultima perioada, pentru a castiga cota de piata in timp ce nemtii mai dorm inca pe laurii care i-au strans pana acum. Si un mic studiu de piata autoturismelor noi din Romania n-ar strica pentru inceput, inainte de a spune ceva. E o mica .... foarte mare diferenta intre pretul platit pentru Bravo-urile de la Fiat si ce obtii la ora aceasta de la foarte multi dintre concurentii sai pentru produse cu caracteristici asemanatoare. Putina informare o sa va aduca in vedere ca o sa obtineti un raport calitate/pret , un raport consum/putere si altele foarte bune. Asta pentru cine intereseaza! Pentru cei care-s interesati de alte amanunte(bling-bling, piese ieftine, garantie pe viata) masina cea mai buna e aia care va place fratilor! E bine ca stiti ce vreti....da' cu gramatica ce aveti? Bravo, ca Bravo....da' ce nu va place la limba romana de-o ucideti asa? Sau e doar updatata?
-
ciprian, vineri, 14.03.2008 08:48parere si nimic mai mult
e o msina frumoasa,totul tine de gustul fiecaruia si cat circuli cu ia....si cum circuli cu ia, la drumurile noastre.dect sh mai bine o masina noua.
-
cipi, marţi, 01.04.2008 22:09blablabla
dindata ce a castigat titlul de masina anului 2007 in Romania inseamna ca e o masinuta buna, chiar daca nu sunt fan fiat (adica nu le cunosc) le trebuie recunoscut succesul.
-
je, marţi, 15.04.2008 00:57tot je
am citit multele discutii aprinse de aici si sunt f amuzante. am avut ocazia sa conduc noul bravo si chiar am fost placut impresionat de performantele lui desi am o masina mai mare si mai puternica. cum spunea si ciprian mai sus totul tine de gustul fiecaruia si de banii de care dispune si pentru ce vrea sa foloseasca masina. masinile nemtesti au anumite atuuri dar trebuie sa ne uitam si la costurile de intretinere(la masinile noi, cumparand piese noi) si raportul putere/consum
-
ionutz, joi, 24.04.2008 17:49bravo
hai salut...m-am uitat la multe masini inainte sa ma decid sa imi i-au bravo...merita cel putin pentru mine, 1,9-multijet120 cp cred ca este de ajuns. Depinde ce vrei...iar amatorii de pareri care doar stau sa conduca tastele compului( bravo e naspa, golful e marfa, gt-urile super) mai lasati NFS-ul si reveniti-va. La 17-18 mii euro DDP bate golful la poponetz...duceti-va si va luati voi gt-uri,golfuri si alte asemenea "nave"ca asa le ziceti,cu 17 mii.. salutare mai vb
-
Alfa, vineri, 23.05.2008 13:39SUPER
Fratzilor, Romania a devenit o tara a masinilor germane si mitului lor ca fac masini rezistente. Mai aflati ca VW are 5 fabrici in China, Audi are 2 fabrici in India, 2 in Polonia, etc, sunt multe exemple in acest sens. Asa ca mitul nemtilor ca sunt cei mai tari a cam inceput sa moara de ceva vreme incoace. Fiat, Kia, Hyundai, sunt masini care vin tare din spate, si sa nu uitam faptul ca fiatul nu este nou pe piata si face de ceva timp masini, nu de azi ci de zeci de ani are experienta in design si motoare, iar inventatorul Common Rail-ului este nimeni altul decat FIAT. asa ca scutiti-ma cu motoarele VAG care mananca ulei si cu calitatea nemtilor pe care o vand de 3-4 ori mai scumpa. Mai uitati-va pin clasamentele din afara si o sa vedeti ca nu nemtii domnina piata ci altii mult mai destepti si nu pusi pe a jegmani omul. Unul dintre lideri este Toyota. Si apropo ca am vazut ca s-a vb de Opel, sa nu uitam sa motorasele de pe ele in cea mai mare parte cele pe motorina sunt FIAT, interesati-va. Nu mai dati in italieni ca or fi ei cum or fi dar designul pentru primul VW Passat a fost facut de o casa italiana. Asa ca nu masinile sunt de vina pentru fiabilitate ci drumurile pe care le avem in tara dintotdeauna si le vom avea in continuare. Salutare
-
marina, duminică, 27.07.2008 01:46sunt indragostita de ea ...
O conduc de aproape un an si imi place la fel de mult ca in prima zi ( design , sonorizare , motor ,etc.)Am testat multe masini inainte de a o alege . Sunt multumita de raportul calitate -pret .
-
BABY, sâmbătă, 20.09.2008 20:59e super
Am un FIAT ALBEA de 2 ani de care sunt foarte multumita si incantata ,insa acum imi doresc un FIAT BRAVO ,mai ales dupa ce am citit toate comentariile pro si contra. De fapt am ales intre FORD FOCUS ( superb dar cam scump)si FIAT BRAVO.
-
kazuma, luni, 22.09.2008 13:25super mashinutza
Mi-am luat si eu recent un Fiat Bravo de 90 cp varianta Dynamic - am parcursi doar 1100 km. Deocamdata se comporta binisor, absoarbe bine "craterele" de pe drumurile noastre numai ca la denivelari, daca ai inclus regimul asistat "city" de servo cam simti "tremuriciul" volanului ))) E nitel cam lenesa si zgomotul motorului se aude in habitaclu odata cu cresterea turatiilor - are un sunet placut, insa te cam plictisesti de el la drum lung. Raportul pret/calitate e bun pt. o asa masina si cei care isi doresc o asa masinuta i-as sfatui sa se orienteze catre varianta de 120 cp (pe care din pacate nu am avut posibilitate a o cumpara). In general, sant multumit de Bravo, cu unele mici exceptii, dar de...nu este o masina din clasele superioare oricum si pe banii astia nu poti pretinde la mai mult. Am facut alegerea intre un Ford Focus New inainte a o cumpara si ceea ce m-a determinat in favoarea lui Bravo a fost numarul optiunilor standard de echipare - Focusul e cu mult mai saracut in aceasta privinta si la banii pe care-i pretinde te multumesti cu un habitaclu spartan, cu toate ca interiorul lui Focus e mai practic decat cel la Bravo pe care te temi sa-l atingi, ca nu cumva sa apara vreo zgaraietura (deja am vreo cateva pe insertiile imitative de carbon de pe partea centrala a consolei, din cauza ca niste domnite cu unghiile cat ghiarele de soim au incercat calitatea materialelor)))))) Daca va doriti o masina aparte din clasa C (care sa iasa in evidenta), atunci Bravo este solutia, dar daca santeti mai practici ar fi bine sa va orientati (pt. acelasi pret) catre un KIA Cee'd - am testat si masinuta asta (concluzie: e foarte fiabila si placuta din punct de vedere a sofatului). Succese!
-
gabi, vineri, 28.11.2008 23:53test drive fiat bravo 1,9 mjet 150 sport
Salut, imi adaug si eu impresiile dupa test-drive, foarte pe scurt pentru ca deja s-au spus multe aici: -e frumoasa foc - si pe dinauntru si pe dinafara -motorizarea de 1,9 150 e super -marele minus pe care i l-am gasit ar fi suspensia care nu pare sa fie independenta si nici prea sport , lucru care o descalifica in fata unui golf sau a unui focus si chiar a unei astre echipate sport. Asta e parerea mea personala - zici sport - zici si masaj la rinichi.
-
sorina, miercuri, 21.01.2009 15:17bravo
fiat Bravo , cea mai tare masina
-
moro, joi, 05.02.2009 13:42bravo
super BRAVO,il am de 1an, am15000 de km. si sunt super multumit.Ai si consumul super daca stii sa il conduci.Ce sa mai cerem de la el ca are de toate;clima,comfort consum bun,fiabilitate,revizii la 30000 si multe alte avantaje.BRAVO FIAT.
-
gabi, miercuri, 22.04.2009 23:10pentru sori
ai condus ba vreodata un Bravo macar de 120 CP?!....macar ai mers cu vreunu?...yo am un Bravo tjet de 120CP si credema ca intrece muuulte golfuri pe care leam vazut....la toate capitolele...dar ce pot sati spun yo tie?!...ai vazut si tu 2 masini la viata ta si gata....ai impresia ca esti un mare cunoscator al masinilor....ai auzit si tu de golfuri si gata...cum sa compari un fiat cu un ditamai golfu.....veziti ba de treaba.....
-
teo, luni, 15.03.2010 00:46apropos de golf
Cel mai ieftin GOLF pe care l-am putut scoate de la VW de pe site este Golf VI CL Edition 1.2 TSI/105 CP,M6 / Benzina / 1.2l / 77 kW/105 CP / Manuala - 6 viteze / 4-usi care costa 13.138EUR fara TVA. Deci la 13138EUR ai un motor de 1.2L, 105CP (care ar fi ok), si dotarea standard, nimic nimic altceva. Asta ca sa nu mai vorbim vorbe....
-
redsin, marţi, 28.12.2010 22:36
MAI, OAMENI BUNI, LASATI NAIBA MASINILE, MERGETI CU TROLEIBUZUL...DACA VA LUATI DUPA TOATE COMENTARIILE DE PE NET, ORICE MAsina este jaf; loganul e de tarani, fiatul e doar frumoasa, opelul este de tavaleala si comuna, golful este peste tot si nu e bine, mazda este prea scumpa, etc. toate masinile sunt bune la banii pe care ii avem. daca vreti lamborghini starngeti bani si luati. cata bani are omul atata da. noi avem o corsa si e superba, dar mi-as lua si o mazda 6 peste 1 an. Sa zicem mersi ca avem de unde alege si an de an masinile sunt tot mai bune...sa traiasca fiat bravo... si sa-mi iau si eu unul la anul. LA MULTI ANI!
-
maryo, joi, 01.09.2011 00:20FIAT BRAVO
E FFFOARTE FRUMOS
-
MARYO, joi, 01.09.2011 00:28FIAT BRAVO
Salut ,vad aici tot felul de comparatii intre golf si fiat bravo , fratilor eu am avut un golf 4 an 2002 adusa din afara , buna masinuta primii 2 ani nici macar aia neimpliniti in cap , in fine , dupa care au inceput probleme la ea consumul mare , schimba computer bord ( mai exact unele componente din computer ) o gramada de bani .Acum mi`am cumparat un FIAT BRAVO an 2010 noiembrie 1,6 multijet 120 cp ,super masinuta am facut un drum de italia consum 4,2 ce mai vrei in oras imi ia cam 5,5 ` 5,6 ,se comporta excelent la drum ,confortabila ar fi multe de zis despre FIAT BRAVO dar pana nu il testezi nuti poti da cu parerea .Sa zice aa FIAT nu e masina ,masina e bmw , golf , audi , ca na daca ai asa ceva cica esti smecher , fratilor un BRAVO e mult mai bun garantat BAFTA si care nui place masina sa nu comenteze
Citeste si
-
NEW_DRIVETEST | joi, 4 decembrieAtac la varfHyundai Veracruz isi propune sa se bata cu mai-marii segmentului SUV-urilor cu gabarit ridicat. Veste buna este ca modelul coreean reuseste sa intre in lupta. Ramane de vazut cate runde castiga. Citeste tot
-
NEW_DRIVETEST | sâmbătă, 22 noiembrieDiferente si contrasteIslanda este o tara a contrastelor. Volkswagen Golf este un model ale carui generatii difera in extrem de putine privinte. Este si cazul celei de-a sasea generatii. Citeste tot
-
NEW_DRIVETEST | miercuri, 19 noiembrieFocusul pe GolfNoul Renault Megane reuseste sa intre in segmentul compact cu un avantaj care pana nu demult parea imposibil pentru Renault: designul. Razboiul cu Golf si Focus se ascute. Citeste tot
-
NEW_DRIVETEST | marţi, 18 noiembrieAutomarket a testat noul Renault Megane!Automarket a testat in Spania ultima generatie Renault Megane. Expresia de ordine: design la superlativ! Citeste tot
-
NEW_DRIVETEST | luni, 17 noiembrieSprechen Sie francais?Tehnologia germana si imaginatia frantuzeasca haute couture pot naste produse simpatic de inalte din punt de vedere calitativ. Iar noul Citroen C5 este exemplul perfect. Citeste tot
Poate ca FIAT nu face cele mai bune masini din lume, dar face unele din cele mai frumoase... P.S. Imi doream macar o poza in care sa se vada spatele complet.