Anvelopa potrivită vremii din AlpineTour: Continental AllSeasonContact 2

Publicat sâmbătă, 21.09.2024 14:00 de Silvian Irimia

În articolele precedente, v-am povestit despre pneurile cu care au fost încălțate mașinile noastre, în AlpineTour. Vremea a fost foarte schimbătoare, atât pe Transfăgărășan, cât și pe Transalpina, iar noi ne-am dat seama că o anvelopă Continental AllSeasonContact 2 s-ar fi potrivit de minune.

În drumeția noastră pe cele mai înalte șosele alpine din România, adică Transfăgărășan (care în 2024 a împlinit 50 de ani) și Transalpina, am avut modele performante încălțate cu pneuri excelente. Modelele performante au fost oferite de Mercedes-Benz, iar noi am avut parte doar de modele AMG, adică C43, GLC43, CLA35 și A45 S.

Dacă mașinile noastre au fost echipate cu pneuri Continental SportContact 7 și PremiumContact7, asta nu înseamnă că este singura ofertă de pneuri pe care o are compania germană. Pentru vremea atât de urâtă și schimbătoare care ne-a urmărit peste tot în cele 3 zile de excursie, niște pneuri AllSeason ar fi „venit mănușă”. Mănuși ne-ar fi trebuit și nouă în unele momente pe traseu. Dacă voi vreți să fiți mai inspirați ca noi, cei de la Continental au în gamă anvelopa AllSeasonContact 2.

PANA NU MAI ESTE O PANICĂ

Cred că orice șofer are cel puțin un pitic pe creier atunci când pleacă la drum. De exemplu, piticul meu pe creier este să nu îmi sară vreo piatră în parbriz. Din păcate sunt un magnet pentru asemenea evenimente. Și dacă credeți că exagerez, în două săptămâni am spart 3 parbrize.

Probabil că pentru mulți oameni, să faci o pană de roată reprezintă o panică destul de mare, mai ales că în general se întâmplă când „îți este lumea mai dragă”. Dacă problema cu parbrizul spart sau ciobit nu s-a rezolvat încă, aflați că inginerii de la Continental au reușit să rezolve într-o mare măsură problema cu pana.

Aflați că anvelopele AllSeasonContact 2 au tehnologia ContiSeal. Practic, cu această tehnologie, 80% dintre toate perforațiile sunt reparate instant. Un strat vâscos și lipicios aflat în interiorul anvelopei remediază deteriorările cu diametrul de până la 5 mm. Cu ajutorul acestui ContiSeal, nu aveți nevoie de o anvelopă de schimb sau de asistență rutieră. Vă puteți continua pur și simplu drumul, ca și cum nu s-ar fi întâmplat nimic.

TEHNOLOGIA SSR

Sistemul SSR e o tehnologie de rulare pe pană dezvoltată de Continental, mai ales pentru anvelope cu secțiune transversală mică. Această tehnologie păstrează compatibilitatea anvelopelor cu jantele standard. Principiul SSR se bazează pe un perete lateral ranforsat autoportant. Dacă tehnologia ContiSeal te salvează de pana în sine, SSR mai rezolvă o problemă. 

De multe ori când facem pană și nu putem opri imediat, pneul poate sări de pe jantă. Dar, sistemul SSR te salvează. Acesta previne ca peretele lateral să fie prins între jantă și carosabil și ca anvelopa să sară de pe jantă. Asta face ca roata de rezervă să nu mai fie necesară.

CEL MAI BUN RANDAMENT KILOMETRIC

Cei de la Continental au declarat că anvelopa AllSeasonContact 2 este construită din materiale avansate, cu un profil îmbunătățit al benzii de rulare, capabil să reducă frecarea. Acest lucru asigură o abraziune minimă și asigură o durată de viață mai lungă pentru anvelopă. În același timp, ai și mai puține pierderi de energie. Aceste lucruri sunt esențiale pentru a reduce la minimum consumul de carburant și pentru a parcurge o distanță mai lungă.

Continental a realizat un test comparativ de uzură a benzii de rulare, realizat pe 5 anvelope AllSeason. Pneurile au fost puse pe același model de test. Durata de viață preconizată a benzii de rulare (randamentul kilometric) se determină destul de simplu. După 15.450 de kilometri conduși, se realizează o extrapolare liniară până la o limită de uzură de 1.6 mm în centru și 0 mm în umăr, și ia în considerare durata de viață medie a benzii de rulare a anvelopelor din față.

ALLSEASON, ADICĂ CEA MAI VERSATILĂ ANVELOPĂ?

Aș putea spune că pneurile AllSeasonContact 2 sunt definiția versatilității. Pe lângă faptul că pot fi puse pe o gamă variată de jante, de la 15 inch, până la 21 de inch, acestea au și un profil adaptiv al benzii de rulare. Deoarece anvelopa are niște blocuri tip C, aceasta are o rigiditate sporită. Umerii săi deschiși contribuie la evacuarea apei din anvelopă mult mai bine. Aceasta înseamnă o mai bună manevrabilitate în curbe și o călătorie mai lină pe drum drept, indiferent de vreme.

Chiar dacă poate părea că un pneu AllSeason este mai mult un compromis între pneurile de vară și cele de iarnă, aflați că lucrurile nu stau chiar așa. O anvelopă AllSeason este extrem de potrivită pentru țări în care zilele de iarnă nu mai sunt ce erau odinioară. Exact cum am tot văzut în România în ultimii ani. Dacă este și o anvelopă de calitate, precum AllSeasonContact 2, atunci vei obține performanțe excelente, indiferent de vreme.

  • ccc, luni, 23.09.2024 16:15

    Na, ca asa cum banuiam ati dat-o pe reclama fatisa...:) pai ori sunt bune Premium Contact 7 ori nu.. :D .. parca erau minunate..acum stai ca mai are Continental niste anvelope.. :D Sunteti tari.. :D

  • ds, luni, 23.09.2024 16:31

    @16.15 Simplu: AlpineTour este un proiect Continental & Mercedes-Benz.