Anvelopele din AlpineTour: Continental SportContact 7, pentru condus sportiv și aderență maximă
Mașinile care ne-au însoțit în proiectul AlpineTour au fost încălțate cu anvelope Continental. Pneurile SportContact 7 au fost, de departe, preferatele publicului, mai ales că s-au regăsit pe cele mai puternice mașini din tur. Acum, hai să le cunoaștem mai bine.
În cadrul proiectului AlpineTour, am teleportat patru modele Mercedes-AMG pe cele mai populare șosele alpine din România: Transfăgărășan (chiar anul acesta împlinește 50 de ani de existență) și Transalpina.
Toate cele patru mașini, adică C 43, GLC 43, CLA 35 și A 45 S, au fost încălțate cu anvelope Continental. Indiferent că ne referim la SportContact 7 sau la PremiumContact 7, pneurile și-au dovedit calitățile, atât pe suprafețe uscate, dar mai ales pe carosabil umed. Pe alocuri chiar inundat de apă.
În acest articol te invit să afli mai multe despre anvelopele Continental SportContact 7. Acestea sunt personalizate pentru fiecare clasă de vehicule și vin ca echipare de fabrică pe modele din curtea Audi, BMW, Maserati, Mercedes-Benz și, nu în ultimul timp, BYD. Așadar, poți bifa aceste anvelope și dacă ai o mașină electrică.
În urmă cu doi ani, cei de la Continental au pornit de la ideea că vor să ofere cea mai bună anvelopă sport de vară, de pe piață, pentru orice clasă de vehicule. În rândurile următoare vom afla cum au reușit să facă asta cu anvelopele SportContact 7.
DESIGN ADAPTIV AL BENZII DE RULARE
Așa cum spuneam, anvelopele SportContact 7 ne-au oferit siguranță și încredere, atât pe suprafețe uscate, cât și pe carosabil umed. Acest lucru este posibil datorită noului design adaptiv al benzii de rulare.
Pe scurt, atunci când conduci în linie dreaptă, "amprenta" anvelopei se termină în punctul cu cel mai înalt nivel de drenare a apei în profil, pentru a asigura o aderență corespunzătoare la frânare, accelerare și virare pe carosabil umed.
Atunci când abordezi un viraj, pe asfalt uscat, "amprenta" este mutată pe umărul exterior, care este proiect în așa fel încât să preia cele mai mari forțe, pentru un plus de stabilitate.
PERSONALIZATE PENTRU FIECARE CLASĂ DE VEHICULE
A doua caracteristică a anvelopelor SportContact 7 este faptul că sunt personalizate pentru fiecare tip de vehicul. Pneurile reacționează diferit în funcție de greutatea, de dimensiunea și, desigur, de performanțele motorului.
Spre exemplu, vehiculele grele necesită soluții diferite pentru anvelope, comparativ cu vehiculele ușoare.
"[...] Putem adapta stabilitatea peretelui lateral, aderența în anumite situații de încărcare, precum și capacitatea de viteză mare, manevrabilitatea și designul carcasei la fiecare clasă de vehicule," explică prof. dr. Burkhard Wies, șeful departamentului de cercetare și dezvoltare, divizia de anvelope de schimb pentru autoturisme și camioane, din cadrul Continental.
COMPOZIȚIA DE CAUCIUC BLACK CHILI
Al treilea punct forte al anvelopelor Continental SportContact 7 este compoziția de cauciuc BlackChili. Este un amestec moale, ideal pentru anvelopele foarte rigide, cu profil redus. Împreună cu designul adaptiv al benzii de rulare, despre care am vorbit mai sus, compusul BlackChili oferă o îmbunătățire a caracteristicilor de conducere.
Comparativ cu predecesorul său, SportContact 7 oferă un rulaj mai mare cu 17%, performanțele pe circuit au fost îmbunătățite cu 10%, distanțele de frânare pe carosabil umed au scăzut cu 8%, iar la frânarea pe suprafețe uscate performează mai bine cu 6%.
Mulțumită acestor îmbunătățiri, anvelopele s-au clasat pe prima poziție în cadrul testului organizat de Tyre Reviews: Ultra High-Performance 2022.
TEHNOLOGIA CONTI SEAL REPARĂ INSTANT ANVELOPELE
Cu toții știm cât sunt de neplăcute penele de cauciuc. Mai ales când ești nevoit să înlocuiești sau să repari roata afectată pe temperaturi scăzute sau când plouă torențial.
Anvelopele SportContact 7 beneficiază de tehnologia ContiSeal, care etanșeizează daunele cauzate de obiecte ascuțite. De pildă, să spunem că ești la volan, îți vezi liniștit de drum și dintr-o dată un obiect ascuțit (de cele mai multe ori un cui) se găsește să îți strice ziua.
În acest caz, schimbarea imediată a roții nu este necesară, pentru că acest strat vâscos și lipicios (ContiSeal) regăsit pe interiorul anvelopei, aplicat în zona căii de rulare, închide 80% din înțepături, chiar dacă obiectul ce a pătruns se desprinde.
TEHNOLOGIA CONTI SILENT PROMITE UN CONDUS SILENȚIOS
Oricât de bine antifonat este habitaclul mașinii tale, tot mai intră puțin zgomot de la anvelope. Mai ales dacă suprafața de rulare nu este foarte netedă.
Continental a dezvoltat tehnologia ContiSilent, tocmai pentru a reduce zomotorul interior cu până la 9 dB (A), în funcție de tipul de vehicul, viteză și suprafața de rulare.
Vorbim, de fapt, despre o spumă poliuretanică, lipită pe zona căii de rulare cu un adeziv special. Indiferent de temperatură, structura spumei rămâne la fel.
Gama de produse SportContact 7 este potrivită pentru jante cu dimensiuni cuprinse între 18 și 23 de inch.
Foarte frumos articol, felicitări AM… dar vai ce o să vă “laude” gen Vali… cum adică condus sportiv??? El în viața lui nu a făcut așa ceva, cum nu are electrica își împinge mașina până la strada principală să nu deranjeze. Să avem pardon… “el” știe tot ce au făcut alții greșit și are tot dreptul să ne spună la fiecare articol ce fac si cum o duc cocalari, și mai ales cum stă planeta la softuri mincinoase. Vali nu ne spui ce valoare adăugată aduce face book sau tiktok? Dar bitcoin… alea nu poluează, nu-s mârlanii și inepții?