ANALIZA: Cum a fost primit Dacia Duster in presa internationala
Lansarea noului Dacia Duster a fost primita bine de presa internationala, care a vazut in SUV-ul romanesc un model low-cost atragator, cu capacitati off-road.
Lansarea primului SUV din istoria Dacia a generat o multime de reactii pozitive in presa internationala de specialitate. Desi multi romani au criticat aspectul general al modelului, noul Duster a fost apreciat pentru designul sau de catre europeni, care au vazut in cel mai nou produs Dacia o masina draguta.
Multi au mers insa si mai departe si si-au exprimat asteptarile ridicate in materie de abilitatile off-road ale modelului romanesc, inzestrat cu o tractiune integrala de provenienta Nissan. Nici influenta Renault nu a fost trecuta cu vederea, multe publicatii vazand in Duster un SUV abordabil ca pret, foarte economic in versiunile dCi si de asemenea foarte fiabil.
Chiar daca ne desparte un Ocean de "Taramul Fagaduintei", americanii nu au trecut cu vederea peste o asemenea lansare. Cei de la Autoblog au inceput stirea despre noul Duster cu o idee care suna cam asa: "Stiti care este problema cu Autoblog? Nu prezinta suficiente masini romanesti." Autorii articolului sustin ca Duster va rescrie istoria modelelor 4x4. "In Europa majoritatea SUV-urilor sunt mai degraba soft-road, fiind incapabile de un comportament optim in off-road pentru ca majoritatea publicului opteaza pentru versiunile cu tractiune 4x2, din motive financiare. Pe de alta parte insa, Duster va da peste cap aceasta tendinta, pentru ca va costa mai putin si va fi capabil sa treaca peste stanci, noroaie si zapada."
Autoblog aminteste in articolul sau ca Renault a ajutat Dacia sa se ridice de la sol prin imprumutarea drepturilor de asamblare a modelului Renault 8, regasit in Romania ca Dacia 1100 si mai tarziu ca fantasticul Dacia 1100S.
Tot americanii sustin ca garda la sol si unghiurile de atac si de degajare ale noului Duster "amintesc de vechile modele Jeep Cherokee. Desi nu dispune de trepte atat de scurte ca vechiul Cherokee, Duster vine cu o tractiune 4x4 Nissan si cu un cuplu motor bun".
In finalul articolului, autorul se arata dezamagit de faptul ca sansele ca Dacia sa ofere Duster-ul in Statele Unite sunt nule. Toti cei care activeaza in prezent pe acest segment american ar trebui sa vada in Duster un munte de bani. Dar bineinteles constructorii americani au o pasiune aparte pentru camionete utilitare ieftine, simple si ruginite.
Desi nu au fost atat de categorici precum colegii americani, finlandezii de la Worldcarfans au comparat noul Duster cu proaspatul Mitsubishi RVR, afirmand ca "modelul romanesc se va adresa publicului care cauta un SUV ceva mai conventional si nu celui care cauta unul futurist, asemeni japonezului." Autorul articolului declara ca "masina de serie arata mult mai conventional decat conceptul prezentat in martie la Geneva."
Spaniolii de la Automocionblog vorbesc despre introducerea in gama Duster a unui? dintre cele mai fiabile motoare Renault, cel pe benzina de 1.6 litri si 110 cai putere. Cu toate acestea, recunosc ca unitatea diesel de 85 de cai ar putea fi insuficienta pentru o masina care vine cu 4x4 si 1280 de kilograme.
"Daca va ganditi sa cumparati un model Dacia o veti face in primul rand pentru pretul sau, desi brandul ofera standarde inalte de calitate si siguranta." Atunci cand amintesc de cei 3 ani de garantie sau 100.000 de km, Automocionblog afirma ca nu vor exista probleme in aceasta privinta, "Dacia fiind un brand care mizeaza foarte mult pe fiabilitatea modelelor sale."
Mult mai titratul site britanic Autocar vorbeste despre posibilitatea lansarii brandului romanesc in Regatul Unit. Jurnalistii sustin ca au vorbit cu surse din interiorul Renault care au confirmat posibilitatea lansarii brandului romanesc pe piata engleza. Cu toate acestea, sursa vede doar modelele Duster si Sandero peste Canalul Manecii, Logan fiind un model care nu ar avea succes. Revenind asupra noului SUV, britanicii vad in Duster un model off-road pur.
CarsRoute considera ca "Dacia a facut un pas important pe piata modelelor 4x4" si vede in Duster "un SUV solid, de incredere si usor de folosit destinat soferului de zici cu zi, care isi doreste insa si o masina de off-road ieftina."
Prestigioasa publicatie britanica Car Magazine trece in revista evolutia brandului si vorbeste despre asemanarile dintre conceptul Duster si SUV-ul de serie. "Modelul ramane insa destul de atragator, cu linii fluide, diferite de cele regasite pe Logan sau Sandero. Duster va transporta 5 pasageri si va fi mai mare decat Skoda Yeti, desi este cu 12% mai usor decat rivalul ceh in varianta 4x2."
Publicatia vorbeste si despre performantele in off-road: "Nu va asteptati la abilitatile unui Land Rover insa oferiti credibilitate modelului, care dispune de regulile de baza ale unui off-road-er si de o tractiune Nissan care pastreaza bine aderenta."
Nemtii de la Auto Motor und Sport vorbesc despre o versiune de serie "care a uitat usile cu deschidere opusa si designul revolutionar al conceptului Duster. Cu toate acestea, Dacia a pastrat trasaturile unui SUV cu bosajele mari, garda la sol si unghiul de atac".
Francezii de la Autosblog sustin ca noul Duster este un SUV care arata bine si pe care publicul il va indragi cand il va vedea pe strada. "Dupa modelul Sandero, Dacia confirma ca si aspectul estetic este important si nu numai ideea de low-cost."
Nici Autojournal nu s-a lasat mai prejos si a afirmat ca "Dacia isi consolideaza statutul de producator low-cost prin lansarea celui mai nou model Duster, care va avea aceeasi importanta ca Logan".
Cei de la L'Automobile Magazine publica articolul despre noul Duster cu titlul Aventura la pret redus. Francezii afirma ca pentru a putea pastra un pret ultra-competitiv, Duster apeleaza la banca de organe a grupului Renault-Nissan. Publicatia vorbeste despre introducerea in premiera a sistemului ESP in lista de optionale Dacia dar si despre interiorul SUV-ulu,i care ar urma sa imprumute din trasaturile Logan.
incredibil , americanii ne asteapta sa le vindem Duster ........