ANALIZĂ: Cele mai vândute maşini din lume în 2011

Publicat miercuri, 18.01.2012 14:15 de Dragoș Băltățeanu, Mircea Meșter

Care au fost preferinţele europenilor în materie de automobile în 2011? Dar în lume? Automarket vă oferă un super material de sinteză care vă arată ce maşini preferă publicului din toate colţurile lumii.

 

România - Dacia Logan

În România, Dacia a fost din nou lider de piaţă în 2011 cu o cotă de 28.9%. Producătorul autohton a vândut 343.000 de unităţi anul trecut, din care doar 30.867 şi-au găsit proprietar în România. Restul au luat calea exportului, Franţa fiind cea mai mare piaţă pentru Dacia, cu 94.278 unităţi vândute în 2011. În România, cel mai bine vândut model a fost Dacia Logan. 15.830 unităţi au fost vândute în România anul trecut. Pe locul doi în preferinţele românilor este Skoda Octavia iar pe trei este Dacia Duster.

Austria - VW Golf

Austria a avut un final de an puternic cu o creştere de 15% în luna decembrie. Pentru tot anul trecut în Austria s-au înmatriculat 356.145 de automobile noi, o creştere de 8% faţă de 2010. Cel mai bine vândut model în Austria este Volkswagen Golf (16.777 unităţi) urmat de Volksqwagen Polo (11.916 unităţi) şi Opel Astra (8.158 unităţi). Topul este completat de SEAT Ibiza, Skoda Fabia şi Skoda Octavia.

Belgia - VW Golf

Belgienii au avut parte de un an record în ciuda crizei economice. Piaţa auto a crescut cu 5% faţă de 2010. Totalul automobilelor vândute în Belgia a fost de 572.211 unităţi, cifră care a propulsat Belgia pe locul al 20-lea la nivel mondial, imediat în spatele "granzilor" Germania-Franţa-Marea Britanie-Italia-Spania. Volkswagen Golf este pe primul loc în topul modelelor preferat de belgieni, cu 20.144 unităţi. Pe doi vine Renault Megane (18.392), iar pe trei VW Polo (16.295). Foarte interesant este că, deşi au o populaţie cât jumătate din România (10.8 milioane de locuitori), belgienii au cumpărat mai multe exemplare Dacia Duster decât românii (8.111 de maşini, locul al 12-lea).

Finlanda - Skoda Octavia

Finlanda este o altă ţară europeană unde piaţa a crescut faţă de 2010. Decembrie a fost lună bună pentru vânzătorii de maşini din ţara nordică. Au fost înmatriculate 6.743 de automobile iar totalul pe 2011 a fost de 124.477 de unităţi. Asta înseamnă o creştere de 13% faţă de anul 2010. Cel mai apreciat model de către finlandezi a fost Skoda Octavia. În 2011 au fost cumpărate 5.937 unităţi ale acestui model. Este pentru prima dată când Skoda are un model pe primul loc în Finlanda. Volkswagen Golf cade astfel pe locul doi, urmat de Toyota Avensis şi Nisaan Qashqai.

Germania - VW Golf

Germania îşi confirmă poziţia de locomotivă a economiei europene şi în domeniul auto. În decembrie 2011 vânzările de automobile au crescut cu 6% iar pentru tot anul 2011 piaţa auto germană a crescut cu 9% faţă de 2010. totalul automobilelor vândute în 2011 în Germania: 3.173.634 unităţi. Bineînţeles, pe primul loc în preferinţele germanilor este Volkswagen Golf (258.259 unităţi). Este a 31-a oară consecuiv când Golf este pe primul loc. Pentru prima dată în istorie însă, Volkswagen monopolizează podiumul celor mai bine vândute maşini în Germania. Pe doi este VW Passat (103.507 unităţi) iar pe trei VW Polo (90,720 unităţi). 

Grecia - Opel Corsa

În Grecia, cel mai bine vândut model a fost Opel Corsa, cu 6.021 unităţi. Liderul de anul trecut, Toyota Yaris, a trecut pe locul doi cu 4.698 unităţi vândute. Locul trei în topul grecesc este ocupat de VW Polo.

Italia - Fiat Punto

În Italia piaţa auto a scăzut cu 11% faţă de 2010. Este cel mai slab an pentru piaţa italiană din 1996 şi până astăzi. Astfel, în 2011 s-au vândut 1.757.649 de maşini. Cel mai bine vândut model în Italia este Fiat Punto (122.288 unităţi) urmat îndeaproape de Fiat Panda (115.863 unităţi). Locul trei este ocupat de Ford Fiesta urmat apoi de Fiat 500 şi Lancia Ypsilon. Fiat Punto este cel mai bine vândut model în Italia de 18 ani consecutiv. O altă curiozitate este faptul că, prin Giulietta, Alfa Romeo intră în Top 10 modele vândute într-un an în Italia pentru prima dată după 1990.

Olanda - VW Polo

Statisticile de pe piaţa olandeză arată că Ţara Lalelelor este orientată mai ales înspre segmentele mini şi mici ale industriei auto. Modelele cel mai bine vândute în 2011 în Olanda au fost VW Polo (20.144 de unităţi), Renault Twingo (21.439) şi Peugeot 107 (20.897). Mai mult, până la locul al şaptelea nu vedem niciun model compact, iar prim model de segment superior celor mini, mic şi compact este VW Passat, clasat tocmai pe locul al 16-lea. Foarte interesant este faptul că Dacia - care are în portofoliu doar modele de segment mic - nu a prind deloc la publicul olandez, în ciuda unui fan club pe care clienţii lui Logan MCV l-au iniţiat în această ţară. Cel mai bine vândut model Dacia în Olanda în 2011 este Duster (2.131 de unităţi, locul al 78-lea).

Franţa - Renault Clio

Franţa încheie anul 2011 cu un total de 2.204.065 unităţi vândute, o scădere de doar 2% faţă de 2010. Francezi au preferat un automobil autohton, Renault Clio fiind cel mai bine vândut model în Hexagon. 123.827 unităţi Clio au fost vândute în Franţa. Locul doi este ocupat de Peugeot 207 cu 103.321 unităţi iar pe trei este Citroen C3 cu 79.364 unităţi vândute în 2011. Interesant este că pe piaţa franceză avem şi un model românesc în top 10. Pe locul 10 se află Dacia Duster cu 51.612 unităţi vândute în Franţa anul trecut.

Marea Britanie - Ford Fiesta

Marea Britanie a avut parte de o scădere de 4% în anul 2011. Au fost vândute 1.941.253 de unităţi. Ford Fiesta este numărul unu în preferinţele britanicilor pentru al treilea an consecutiv. 96.122 unităţi au fost înmatriculate anul trecut. Pe locul doi este Ford Focus cu 81.832 unităţi iar pe trei se află Vauxhall Corsa cu 77.751 unităţi vândute. Urmează apoi VW Golf, Vauxhall Astra şi Vauxhall Insignia.

Spania - SEAT Ibiza

Spania a avut parte de o scădere de 18% în 2011 cu un total de 809.948 unităţi vândute. Pentru piaţa spaniolă a fost cel mai slab an din 1993 şi până astăzi. Aşa cum era de aşteptat, spaniolii au preferat SEAT Ibiza. Modelul de clasă B este cel mai bine vândut în Spania. Pe locul doi este Nissan Qashqai urmat apoi de Renault Megane. În top mai sunt Seat Leon, VW Golf şi VW Polo.

Elveţia - VW Golf

Piaţa elveţiană a crescut cu 8% faţă de 2010. Totalul automobilelor vândute în 2011 este de 318.358 unităţi. Pe primul loc în preferinţele eleveţienilor este Volkswagen Golf, cu 12.708 unităţi înmatriculate. Pe doi se clasează Skoda Octavia cu 9.297 bucăţi iar pe trei VW Polo cu 7.584 unităţi. Clasamentul este completat de Opel Astra, VW Passat şi Peugeot 207.

Suedia - Volvo V70

În nord, Volvo sărbătoreşte al 16-lea an consecutiv pe primul loc în preferinţele clienţilor suedezi. Anul acesta modelul Volvo V70 a fost pe primul loc cu 22.207 unităţi vândute. Suedezii au mai cumpărat în număr mare VW Passat şi VW Golf. 

Rusia - Lada Kalina

Rusia este o piaţă uşor atipică. Deşi este considerată una dintre zonele în care vânzările de maşini vor crelte exponenţial în următorii ani, piaţa emergentă din Rusia rămâne fidelă mărcii naţionale. Astfel, pe primele patru locuri ale clasamentului modelelor vândute în această ţară se află patru modele Lada. Cel mai bine vândut model este Lada Kalina (142.930 de unităţi), pe locul al doilea se află Lada Priora (138.696 de unităţi), iar pe trei stă Lada Samara (122.473). Logan şi Sandero (vândute sub marca Renault) se află pe 7 şi pe 14, iar cel mai bine vândut model al unei mărci non-ruseşti este Hyundai Solaris (Accent).

Ungaria - Skoda Octavia

Vecinii maghiari au prefart în 2011 Skoda Octavia. Modelul ceh este cel mai bine vândut pe o piaţă care a crescut cu 7% faţă de anul anterior. 3079 de clienţi au preferat Octavia anul trecut. Pe locul al doilea s-a clasat Opel Astra (2759), iar pe trei a venit fostul lider Ford Focus (2541 de maşini). Locul al patrulea (VW Golf) consfinţeşte imaginea unei ţări în care compactele reprezintă o parte importantă a pieţei. Cel mai bien vândut model Dacia în Ungaria este Duster (locul 13, 894 de unităţi).

RESTUL LUMII: Între pick-up-uri, hibrizi şi mărci surpriză

SUA: În afara Europei, lucrurile stau cu totul diferit. În Statele Unite ale Americii, camioneta Ford F-Series este de 30 de ani cel mai bine cândut model. În 2011 nu s-a schimbat nimic, pick-up-ul Ford fiind cumpărat de 584.917 americani. Pe locul al doilea este tot un pick-up, Chevrolet Silverado, iar pe trei găsim prima berlină: Toyota Camry.

CHINA: Cea mai mare piaţă a lumii ne rezervă, ca de obicei, surprize interesante la capitolul maşini. Maşina vândută cel mai bine în această ţară este Buick Excelle (253.514 unităţi), China fiind singura piaţă din lume pe care Buick este lider. Pe locul al doilea vine Volkswagen Lavida (247.475), iar pe ultima poziţie a podiumului se clasează Chevrolet Cruze (221.196).

AUSTRALIA: Mazda3 a reuşit în 2011 să se impună în preferinţele locuitorilor de la Antipozi (41.429 de unităţi vândute), modelul nipon detronând pentru prima dată modelul autohton Holden Commodore (locul al doilea, 40.617 maşini). Locul al treilea este un model tocmai testat de Automarket: Toyota Hilux, un pick-up robust numai bun pentru treaba de zi cu zi prin oraşălele australiene (36.124 de unităţi).

JAPONIA: Japonezii se dovedesc un popor raţional, ei preferând Toyota Prius. Modelul hibrid a fost cel mai bine vândut automobil din arhipelagul japonez cu 252.528 unităţi înmatriculate. Pentru a vă face o idee despre prăpastia dintre Japonia şi România la capitolul maşini, aflaţi că românii au cumpărat în aceeaşi perioadă 11 exemplare Prius. Hibridul Toyota a fost urmat de Honda Fit (Jazz în Europa) şi Toyota Vitz (Yaris). Cel mai bine vândut model de import din Japonia este Volkswagen Golf. 

INDIA: Indienii s-au orientat către mărcile interne. Şi chiar dacă mulţi ar putea crede că Tata Nano, cea mai ieftină maşină din lume, este cea mai vândută maşină, lucrurile stau uşor diferit. Nano se află undeva pe locul al 14-lea, primele poziţii fiind adjudecate de marca Maruti. Cel mai bine vândut model în India este Maruti Alto (generaţia anterioară Suzuki Alto, cu 300.950 de unităţi vândute). Pe doi vine Hyundai i10 (159.158 de maşini), iar pe trei apare Maruti Wagon R (156.509 de maşini).

BRAZILIA: O altă piaţă în creştere continuă şi cu potenţial enorm este cea din Brazilia. Locul întâi din statul sud-american (VW Gol, un model de talia lui Polo) a adunat aproape 300 de mii de unităţi vândute (293.454 de maşini). Pe locul al doilea vine Fiat Uno (273.537 de maşini), iar Chevrolet Celta încheie podiumul departe de cele două maşini din frunte: 149.044 de exemplare vândute.

MAŞINILE VÂNDUTE CEL MAI BINE ÎN LUME
ŢARA LOCUL 1 LOCUL 2 LOCUL 3

TOTAL MAŞINI
2011

Africa de Sud Toyota Hilux  VW Polo Vivo  VW Polo  570.012 
Algeria Renault Symbol Hyundai Atos Hyundai Accent 289.385
Arabia Saudită Toyota Hilux Toyota Camry Toyota Corolla 594.299
Argentina Chevrolet Classic Peugeot 207 VW Gol 857.983
Australia Mazda3 Holden Commodore Toyota Hilux 1.008.437
Austria VW Golf VW Polo Opel Astra 356.145
Bahrain Toyota Land Cruiser Toyota Corolla Toyota Hilux 31.212
Belgia VW Golf Renault Megane VW Polo 572.211
Bolivia Toyota Hilux Nissan Frontier Toyota 4Runner n/a
Brazilia VW Gol Fiat Uno Chevrolet Celta 3.425.596
Canada Ford F-Series Dodge Ram Honda Civic 1.581.733
China Buick Excelle VW Lavida Chevrolet Cruze 18.900.000
Croatia Skoda Octavia VW Polo Opel Astra 41.561
Cehia Skoda Octavia Skoda Fabia Skoda Superb 173.282
Coreea de Sud Hyundai Avante Kia Morning Hyundai Grandeur 1.484.082
Columbia Chevrolet Aveo Renault Sandero Chevrolet Spark GT 324.570
Danemarca Chevrolet Spark Toyota Aygo VW Passat 169.974
Egipt Hyundai Verna Chevrolet TFR Chevrolet Lanos n/a
Elveţia VW Golf Skoda Octavia VW Polo 318.358
Emiratele Arabe Unite Toyota Corolla Toyota Hilux Toyota Land Cruiser 243.582
Estonia Skoda Octavia Nissan Qashqai Toyota Avensis 17.049
Finlanda Skoda Octavia VW Golf Toyota Avensis 124.477
Franţa Renault Clio Peugeot 207 Citroen C3 2.204.065
Germania VW Golf VW Passat VW Polo 3.173.634
Grecia Opel Corsa Toyota Yaris VW Polo 97.669
India  Maruti Alto  Maruti Wagon R  Hyundai i10  2.309.874 
Indonezia  Toyota Avanza  Daihatsu Xenia  Toyota Innova  894.180 
Iran  Saipa Pride  Peugeot 405  Peugeot 206  n/a
Irlanda  Ford Focus  VW Golf  Toyota Avensis  88.875 
Islanda Skoda Octavia Suzuki Grand Vitara VW Polo 5.034
Italia  Fiat Punto  Fiat Panda  Ford Fiesta  1.757.649
Japonia  Toyota Prius  Honda Fit  Toyota Vitz  2.689.074 
Kuwait Toyota Prado Toyota Hilux Toyota Camry 112.569 
Letonia  VW Golf  VW Passat  VW Tiguan  8.849 
Lituania  Nissan Qashqai  Fiat 500  Peugeot 3008  15.058 
Malaezia  Perodua Myvi  Proton Saga  Perodua Viva  n/a 
Mexic  VW Clasico  Nissan Tsuru  Nissan Tiida  905.886 
Marea Britanie Ford Fiesta Ford Focus Vauxall (Opel) Corsa 1.941.253
Maroc  Dacia Logan  Renault Kangoo  Dacia Sandero  n/a 
Noua Zeelandă  Toyota Corolla  Toyota Hilux  Suzuki Swift  84.640 
Norvegia  VW Golf  VW Passat  Ford Focus  138.345 
Olanda VW Polo Renault Twingo Peugeot 107 555.920
Oman Toyota Land Cruiser Toyota Hilux Toyota Land Cruiser pick-up 168.789
Pakistan  Toyota Corolla  Suzuki Mehran  Suzuki Bolan  160.342 
Polonia Skoda Octavia Opel Astra Skoda Fabia n/a
Portugalia Renault Megane Seat Ibiza Renault Clio 153.433
Qatar Toyota Land Cruiser Toyota Hilux Nissan D22 62.346
România Dacia Logan Skoda Octavia Dacia Duster 81.709
Rusia Lada Kalina Lada Priora Lada Samara 2.653.408
Slovacia Skoda Octavia Skoda Fabia Kia Sportage 68.203
Slovenia Renault Clio Renault Megane VW Polo 58.417
Spania Seat Ibiza Nissan Qashqai Renault Megane 809.948
SUA Ford F-Series Chevrolet Silverado Toyota Camry 12.778.171
Suedia  Volvo V70  VW Passat  VW Golf  304.801 
Turcia  Renault Symbol  Fiat Linea  Renault Fluence  n/a 
Ungaria Skoda Octavia Opel Astra Ford Focus 56.527
Venezuela  Chevrolet Aveo  Ford Fiesta  Ford F350  120.689 
Vietnam  Kia Morning  Toyota Corolla Toyota Innova  110.938 


  • SRI, miercuri, 18.01.2012 14:50

    Draga redactor sef Mircea Mester , eu vad bine ca in Iran se vinde Peugeot 405?? Sigur e scris corect? Daca nu ma insel Peugeot 405 eu un model care a fost scos din productie de mai mult de 10 ani. Apoi alta intrebare daca imi permiti domnule Mester , in Brazilia pe primul loc e VW Gol?? Cum adica Gol? Poate vroiati sa scrieti Golf?

  • asm, miercuri, 18.01.2012 15:19
    interesant

    Interesant articol. Chiar am aflat multe noutati. @SRI: Se vede ca nu merge azi Wikipedia :) VW Gol este un model specific Sud American, bazat pe un Polo mai vechi. Iar in Iran, Peugeot face masini ieftine, simple si rezistente.

  • LEE, miercuri, 18.01.2012 15:19
    off

    VW GOL Brazilia = http://www.vw.com.br/pt/models/Gol.html PEUGEOT 405 Iran = http://oldikco.ikco.com/products/405.aspx

  • kretzoooo, miercuri, 18.01.2012 15:22
    @SRI - Volkswagen Gol

    http://www.netcarshow.com/volkswagen/2009-gol. Bazdaganiile...

  • JP, miercuri, 18.01.2012 15:24
    @SRI

    Clasic romanesc, stii nu stii despre ce e vorba, deschizi gura.

  • Iulian, miercuri, 18.01.2012 15:30
    Peugeot 405

    Peugeot 405 este produs local de catre o companie locala numita Iran Khodro. Daca nu stiai de foarte multi ani statul Iran a fost sanctionat de catre SUA cu o lege aspra de Embargo. Aceasta lege a afectat toata industria Iran-ului iar SUA a determinat din ce in ce mai multe state sa se alinieze acestei legi in ceea ce priveste comertul cu Iran. Asa se explica de ce in Iran inca se produc si se vand masini gen Peugeot 405, 206 si alte autoturisme total depasite tehnologic. Partea mai grava este ca si in ceea ce priveste aviatia nu stau deloc bine, Iran nu mai primeste piese de schimb sa-si mentina flotele de avioane civile functionale si sunt un pericol pentru populatia acestei tari. Situatia din Iran este foarte delicata! Dar deja sunt rau off topic. Scuze.

  • unckle, miercuri, 18.01.2012 16:02

    nu esti off-topic .. poate ar fi bine sa mai afle lumea ca in unele parti ale lumii asteia treburile nu-s asa de "roz" ca pe la noi :) ... bun golfu' ala dom'le ...

  • ionut, miercuri, 18.01.2012 16:11
    10+

    vag domina topul

  • VASILE, miercuri, 18.01.2012 16:22
    Interesant

    Lovitura de gratie o sa o dam ca noua generatie Logan , care o sa bata golful la el acasa ! Dacia Lodgy deja ii face sa tremure de frica , echipele de designeri trag din greu sau or sa fie concediate , frumusete , aerodinamica ,performante de top, toate la un pret imbatabil , asta au de infruntat de la noul Logan !

  • Bethurbazal, miercuri, 18.01.2012 16:38
    Opinie

    Francezii si nemtii au ramas nationalisti (top 3 de din tara), grecii au ramas fideli clasei mici, ce ma uimeste e Olanda. Tind sa cred ca masinile acestea mici le folosesc numai in tara (si mai ales in orase) caci eu rar am vazut olandezi sa circule in strainatate cu astfel de masini. Rusii m-au surprins cu alegerile lor. Cat de frumos e Uno-ul din Brazilia!

  • Lica, miercuri, 18.01.2012 17:00
    [email protected]

    Ce vad eu aici in lista aceea lunga este ca din comentatorii care sustin ca doar in manelarica romanica vad ei prea multe skode si ii irita (desi au ca mijloc de alinare streangu) iar pe afara una ici si una colo vad ca in multe tari conduce detasat clasamentul chiar cu mega amenintarea Dacia. Ce imi place cel mai mult este ca si acasa la ghertoi le da clasa fiind pe locul 2. Asa ca ma bucura faptul ca poate fac atac cerebral (desi nu stiu de ce le poarta de grija ei nefiind actionari la vreun constructor auto). P.S NU am nici o marca din grupul VAG detin o suzuki vitara

  • Hadouken, miercuri, 18.01.2012 19:28

    Off topic: ca sa mearga wikipedia, apasa Esc inainte sa termine de incarcat pagina. On topic: nu o duce rau VW...

  • lorinczi.thomas, miercuri, 18.01.2012 19:49
    WOW!

    Ce m-a surprins este ca mai toate tarile au pe TOP 3 WV Golf! In rest, unele tari si-au ajutat economia, cumparand masini de-ale-lor, in rest, Dacii, masini VAG si GM-uri.

  • slv83, miercuri, 18.01.2012 20:06
    Golf rules

    Batranul, ternul, uratul si plictisitul Golf este in top! Cifrele o spun si tarile in care este no. 1. Una peste alta chiar e o masina buna!

  • iulianiulianb, miercuri, 18.01.2012 21:00

    MADE IN GERMANY este in top.

  • LUCCI, miercuri, 18.01.2012 23:18

    In 6 tari (din top) Octavia e nr.r1! E ceva... Interesant este clasamentul din Bolivia;numai SUV-uri si aia sunt vai mama lor.Probabol ca numai traficantii au acolo masini.Si nu se cunoaste cifra unitatilor vandute,la fel ca in Portugalia ,Polonia,Turcia etc.Si astea sunt departe,deh!

  • mihai, joi, 19.01.2012 03:58
    @ SRI

    asa e cum zice Mircea Mester .... in Brazilia este volkswagen GOL . asa il cheama am fost si le-am vazut acolo . .... GOL se numesc si e un fel de polo mai vechi am vazut acolo .. loganuri , sandero si dustere (sandero de politie ) gugaleste un pic inainte de a te afirma

  • BooBoo, joi, 19.01.2012 11:48
    Totusi

    Ar fi interesant totusi sa se stie ce niveluri de echipare ale masinilor s-au vandut cel mai bine.

  • George, joi, 19.01.2012 13:52
    Niste prosti...

    Unde sunt cei care lovesc cu mizerii in grupul VW in general si Golf in special? Ce aveti de zis acum? V-am mai spus ca VW Golf 6 este cea mai vanduta masina din Europa de cand a aparut si pana in prezent, exceptand vreo 2-3 luni... Oricum, toti astia de-si cumpara Golf 6 in lume sunt niste prosti si niste fraieri iar voi, care aveti cu totul alte masini (desi n-ati condus niciodata un Golf 6 1.4 TSI 122 CP, de exemplu) sunteti niste oameni destepti...Vai de mama noastra!

  • Semtex, joi, 19.01.2012 14:03
    @Mircea Mester

    Thailanda de ce nu e in tabel? E o tara cu potential la fel de mare ca Indonezia, China, India etc. Ar fi fost interesat de urmarit ce se petrece si la ei.

  • BaditzaEx, joi, 19.01.2012 18:20

    cum se face ca-n tarile unde exista marci de masini autohtone, acestea ocupa toate cele 3 locuri din top ( ma refer la Franta, Germania, Italia si Rusia ) ?!, dar romanul Infatuat sau Slab, Influentabil si Ingamfat in loc sa se bucure macar cu faptul ca are Dacia - pana si aici e nemultumit si Carcotas Ma asteptam la maghiari ( ca nici ei nu o duc prea bine d.pct.d.v economic ) sa cumpere Dacia ,pana la urma sunt PRETENII NOSTRI buni, dar la dreaq - se pare ca gandesc prea naiv&utopic iar vb lui Vadim au un sambure de adevar caci vb aceea ( doar 894 unitati Dacia vandute acolo ?! )