AlpineTour by Continental: Cu ce mașini atacăm șosele alpine ale României
Sunt sigur că toți șoferii (mai ales împătimiții auto) își doresc ca măcar o dată să conducă pe un drum spectaculos, unde să se bucure de performanțele unor mașini sportive. Exact asta o să facem noi în următoarele zile, pe două dintre cele mai spectaculoase drumuri din țară. Normal, aveam nevoie și de niște mașini pe măsură, pe care din fericire, le-am găsit în gama Mercedes-AMG.
După cum ați putut afla în articolul precedent, scrist de colegul meu Alex Monenciu, Automarket realizează un tur care ne va face să înțelegem mai bine de ce este nevoie să alegem niște anvelope performante pentru mașinile noastre. Este, însă, și un tur în care vă prezentăm istoria drumurilor noastre emblematice: Transfăgărășan și Transalpina.
În experiența noastră denumită AlpineTour vom ajunge pe cele două șosele alpine, la peste 2.000 de metri altitudine, cu 4 modele Mercedes-AMG. Expediția va fi încununată și de o vizită la fabrica Grupului Continental din Sibiu, pentru a înțelege și mai bine cum contribuim noi, românii, la dezvoltarea unor modele AMG.
Desigur, într-un tur ca acesta ai nevoie de o organizare bună, dar și de anumite accesorii care să îți facă viața mai ușoară. Din nou, cei de la Mercedes-Benz ne-au sărit în ajutor cu o mulțime de obiecte, care se vor dovedi utile în zilele care urmează.
Alături de noi vor participa Bogdan Alexandrescu și Alexandru Grecu. Bogdan Alexandrescu, zis și Chef Dexter, a participat în anul 2012 la emisiunea de gătit Masterchef, unde a avut o performanță impresionantă. Exact ca un AMG. Celălalt invitat, Alex Grecu, poate părea un tip obișnuit, care prezintă Weekend cu Prietenii, la radioul Europa FM. Ei bine, Alex este un mare împătimit al tuturor vehiculelor, fie că trebuie conduse, pilotate, manevrate sau mișcate, indiferent dacă au două, 4 sau mai multe roți. Cu siguranță, evacuările de pe modelele noastre AMG îi vor aduce un mare zâmbet pe buze.
Dacă am făcut o scurtă introducere pentru invitații noștri, vă propunem să trecem și la actorii pe patru roți, adică la mașinile care ne vor însoți în Alpine Tour.
MERCEDES-AMG A45 S
În urmă cu doi ani, intrarea în gama de modele Mercedes-Benz, adică Clasa A, primea un facelift. Acesta aducea o serie de noutăți estetice precum o grilă frontală retușată, faruri revizuite, difuzor de aer nou și stopuri LED oferite în standard. Totodată, Clasa A primea, la acea vreme, 4 seturi noi de jante, cu diametrul de până la 19 inch.
Normal, aceste îmbunătățiri estetice au fost preluate și de versiunea de performanță, care poartă, cu mândrie, emblema AMG. Clienții din România, care vor un asemenea model în garaj, pot opta, fie pentru o caroserie sedan, fie pentru una hatchback.
În ceea ce privește versiunile disponibile, ambele sunt echipate cu un motor de 2.0 litri turbo, dar diferă puterea. Așadar, A 35 4Matic oferă 306 CP (+14 CP din partea sistemului mild-hybrid), iar vârful de gamă A45 S 4Matic+ încearcă să te impresioneze cu 421 de cai putere.
Acesta din urmă atinge 100 de km/h în 3.9 secunde intrând, astfel, pe un teritoriu care, mai demult, aparținea supercarurilor. Viteza maximă ajunge până la 270 de km/h.
În aventura noastră alpină ne va însoți chiar un Mercedes-AMG A45 S, care costă 84.489 de euro, cu TVA inclus, și care va fi, de asemenea, cea mai puternică mașină dintre toate. Lista de dotări este lungă, așa că nu le vom enumera chiar pe toate. Ne vom opri doar la cele mai importante.
Exteriorul este finisat în nuanța Alb Polar, iar scaunele sunt îmbrăcate într-o combinație de piele ecologică și microfibră Dinamica. Avem apoi o suspensie AMG Ride Control (990 de euro), pachet aerodinamic AMG (1.650 de euro), pachet AMG Night (750 euro) și linie AMG Premium Plus (3.190 euro).
Desigur că cea mai puternică mașină are nevoie și de cele mai bune pneuri, cu performanțe dinamice pe măsură. AMG-A 45 S vine încălțat cu pneuri Continental SportContact 7, care oferă o distanță de frânare foarte bună pe carosabil umed. La fix pentru vremea neprielnică pe care o așteptăm dincolo de 2000 de metri. Față de generația precedentă, distanța de frânare a scăzut cu 8 procente.
Pe carosabil uscat, SportContact 7 îmbunătățește performanțele cu șase procente, iar durata de viață este, de asemenea, extinsă cu 17 procente. Cu un design asimetric și adaptiv al benzii de rulare, SportContact 7 se adaptează ușor, atât pe drumuri uscate, cât și pe drumuri umede.
Deoarece vom avem foarte multe bagaje cu noi (cine zice că doar doamnele și domnișoarele își pun prea multe lucruri în bagaj este ipocrit), desigur că am avut nevoie de niște cutii de depozitare, astfel încât organizarea lucrurilor noastre să fie cât mai ușoară.
Desigur, avem și destule accesorii pentru echipamentul de filmat care pot zgâria foarte ușor podeaua portbagajului. De aceea am luat cu noi și niște covorașe speciale de protecție.
MERCEDES-AMG C43
În 2021, Mercedes-Benz Clasa C (unul dintre cele mai vândute modele ale mărcii) primea o nouă generație. Pentru a rămâne relevant, într-un segment cu rivali puternici, Clasa C a fost reîmprospătat la începutul lunii mai 2024. A primit cea mai nouă versiune a sistemului multimedia MBUX și o serie de culori exterioare noi. Așadar, nu modificări importante, dar de efect.
Cel mai puternic Mercedes-Benz Clasa C pe care îl poți comanda este versiunea de performanță C63 S E Performance. În momentul lansării, adică în urmă cu doi ani, a stârnit foarte multe controverse, în special pentru că a renunțat la motorul V8 în favoarea unui sistem de propulsie plug-in hybrid cu propulsor de 2.0 litri.
Chiar și așa, dacă arunci o privire peste specificațiile tehnice, înțelegi rapid că acest model nu și-a pierdut deloc esența. Ba dimpotrivă. Oferă, în total, 680 de cai putere și 1.020 Nm, suficient pentru atinge 100 de km/h în 3.4 secunde și o viteză maximă care poate ajunge până la 280 km/h.
Cu siguranță ne-am fi dorit să punem la încercare cei 680 CP pe virajele Transfăgărășanului și Transalpinei. În schimb, ne va însoți în această aventură fratele său mai mic, dar la fel de vânjos: Mercedes-AMG C 43. Mai cuminte decât C63 S E Performance, dar cu același ADN de performanță.
Motorul de 2.0 litri dezvoltă, în cazul lui C 43, 408 cai putere, mai mult decât suficient pentru un sedan care cântărește 1.840 de kilograme. Mașina sprintează până la 100 de km/h în 4.6 secunde, iar viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h.
Culoarea exterioară se numește Argintiu High-Tech, iar habitaclul este îmbrăcat în piele ecologică și microfibră neagră. Prețul exemplarului pe care îl vom conduce în următoarele trei zile pornește de la 83.300 de euro.
Dar, după bifarea mai multor dotări opționale, inclusiv pachet exterior AMG Night, faruri Digital Light cu funcție de proiecție, pachet de asistență la condus Plus și pachet Premium Plus, prețul a urcat la 94.414 euro cu TVA inclus.
AMG C 43 este singurul model din tur care nu vine echipat cu pneuri SportContact. În schimb, acesta este încălțat cu PremiumContact 7, un pneu care are profil adaptiv. Asta înseamnă că indiferent de vreme, anvelopa se comportă exemplar și oferă un nivel de siguranță sporit. Totodată, merită menționat și compusul RedChili, așa cum îl denumesc cei de la Continental. Acest compus oferă anvelopelor capacitatea de aderență îmbunătățită pe șosea, la temperaturi scăzute. Și vom avea așa ceva pe șoselele noastre, chiar dacă vara pare că nu s-a terminat. Practic, a fost scăzută necesitatea de încălzire a pneului înainte de a ajunge la performanța sa maximă.
Apropo, pentru că am avut un chef cu noi, nu se putea să nu facem un picnic la munte. Din fericire, am fost pregătiți și pentru acest aspect. Așa că în portbagajul generos al lui C 43 vom avea 4 covorașe speciale pentru picnic, dar și cutii de prânz izolate termic. Până la urmă, nu știi când îl apucă cheful de gătit pe chef Dexter.
De asemenea, pentru cei care doresc o băutură rece sau o cafea caldă, la orice oră din zi, am luat cu noi și niște termosuri Mercedes-Benz.
MERCEDES-AMG CLA 35
Divizia de performanță Mercedes-AMG vrea să fie prezentă pe toate piețele și în toate segmentele existente. Prin urmare, și-au pus în aplicare magia și pe un model care a apărut pe piață în 2013: adică CLA, un sedan coupe subcompact.
Un model care, în gama producătorului german, se află peste Clasa A și ajunge aproape de clasa C, atunci când ne referim la dimensiuni. În 2023, CLA a primit un facelift, care a adus câteva schimbări interesante. Din punct de vedere al designului, modelul a primit un nou spoiler frontal, o grilă a radiatorului redesenată și un difuzor de aer schimbat. Modelul coupe a primit și o nouă semnătură luminoasă, atât pentru faruri, cât și pentru stopuri. Jantele au primit și ele un nou design, cu mărimi de la 17 inch până la 19 inch.
La interior, CLA a venit cu un instrumentar de bord digital de 7 inch și un sistem multimedia de 10.25 inch. Totuși, poți alege opțional două ecrane de 10.25 inch. Sistemul multimedia include cea mai recentă generație a software-ului MBUX.
În 2024, Un Mercedes-Benz CLA pleacă de la 39.300. Dar, cum deja v-ați putut da seama, în acest tur umblăm doar cu versiuni de performanță AMG. CLA vine cu două versiuni, adică AMG CLA 35 și AMG CLA 45 S. Pentru versiunea AMG 35 scoți din buzunar cel puțin 60.350 de euro cu TVA, în timp ce versiunea cea mai puternică are un preț de plecare de 73.800 de euro.
Noi o să ne facem de cap cu AMG CLA 35, care ascunde sub capotă un motor turbo de 2 litri benzină. Acesta dezvoltă 306 cai putere și atinge 100 de km/h în 4.9 secunde. Apropo, este un sistem mild-hybrid, iar motorul electric aduce și el la masă 14 cai putere.
Dintre toate mașinile care vor lua parte la acest tur, Mercedes-AMG CLA 35 este cea mai accesibilă variantă, pentru că are un preț de listă de 82.800 de euro cu TVA. În același timp, are și cele „mai slabe performanțe”. Dar nu o subestimați, pentru că acest sedan coupe subcompact oferă destulă distracție pentru a ne simți în al nouălea cer (la propriu pe Transfăgărășan și Transalpina).
Pentru acest preț, acest CLA a primit o culoare exterioară foarte frumoasă, numită roșu Patagonia bright, iar interiorul este din piele în două tonuri, roșu Pepper și negru. Cele mai importante extra opționale pe care le are această mașină ar fi următoarele: pachetul AMG Premium Plus, care aduce scaune cu reglaj electric, trapă panoramică, Head-Up Display, sistem audio Burmeister, sistem de camere cu vedere la 360 de grade plus multe altele. Mai trebuie să luăm în calcul și suspensia AMG Ride Control și pachetul aerodinamic AMG.
Modelul nostru CLA vine echipat tot cu pneuri SportContact 7, de asta doresc să mai menționez câteva lucruri importante despre acestea. Anvelopa vine cu tehnologia ContiSeal. Aceasta este o tehnologie dezvoltată pentru a etanșeiza daunele cauzate de obiecte ascuțite căii de rulare. ContiSeal închide 80% din înțepături și reduce riscul de pană semnificativ. SportContact 7 reduce și zgomotul la rulare cu până la 9 db(A).
Când pleci la drumeție pe o șosea alpină sau pe munte, ai nevoie de ceva în care să poți lua diverse obiecte necesare, ca o sticlă de apă sau o șapcă, în caz că e soarele prea puternic. Noi avem în dotare un ghiozdan și o geantă sport în care vor intra toate. Ambele, desigur, Mercedes-Benz. În cazul în care ne întâlnim cu ursul, avem întăriri, adică 4 câini. Bine, nu sunt reali. Sunt niște căței care ne vor aduce aminte de mascotele care dădeau din cap în mașinile părinților noștri.
MERCEDES-AMG GLC 43
Bineînțeles că avem și un SUV în caravana noastră. O mașină care se potrivește foarte bine în peisaj, dacă luăm în considerare ultimele tendințe din industria auto și dorințele clienților. Totodată, este și cea mai scumpă mașină din turul nostru, deoarece are un preț de listă de 100.576 de euro. Sub capotă, situația este similară cu celelalte modele. Un motor de 2 litri turbo, cu 4 cilindri.
Prețul de plecare al acestui AMG-GLC 43 este de 72.798 de euro, diferența de preț fiind făcută de opționale. Acest model a primit culoarea exterioară albastru Spectral și un interior căptușit cu piele Artico, mixat cu microfibră neagră AMG Dinamica.
Când vine vorba despre design, acest GLC dispune și de pachetul AMG Styling, care include ornamente cromate, etriere vopsite argintiu, dar și o punte spate directoare. Merită notat și pachetul AMG Premium Plus, care include un Head-Up Display, sistem audio Burmeister, trapă panoramică, scaune față încălzite și multe altele.
Și în cazul lui GLC vorbim despre un sistem mild-hybrid și de un total de 421 de cai putere. Bineînțeles că oferă un sprint bun de la 0 la 100 de km/h, realizat în 4.8 secunde. Din tot turul, putem spune că Mercedes-AMG GLC 45 este cea mai versatilă mașină. Îmbină performanța cu confortul și cu caracteristicile off-road ale unui SUV.
În cazul lui GLC, nu vorbim despre un facelift, vorbim despre o generație nouă. În configurator, un GLC pleacă de la 58.300. Pentru cea mai puternică versiune, adică AMG-GLC 63 S E Performance, clientul trebuie să scoată din buzunar cel puțin 127.190 de euro. Modelul respectiv are 680 de cai putere, din același motor de 2 litri turbo. Dar pentru a scoate toată această putere, Mercedes-Benz a optat pentru un sistem Plug-In Hybrid.
Mercedes-AMG GLC 43 este încălțat cu SportContact 6. Desenul profilului îmbunătățit, atât pe interior, cât și pe exterior asigură precizie mai bună a direcției și rezistență la forțele laterale atunci când acest GLC atacă virajele. Nervurile centrale rigide și canalele concave longitudinale asigură stabilitatea îmbunătățită a profilului.
Totodată, tehnologia de ultimă generație Aralon350 accelerează vehiculul în siguranță până la viteza de 350 km/h. Dar viteza asta nu ar fi posibilă nici dacă Transfăgărășanul ar fi drept și am accelera la vale. Acest strat textil hibrid asigură o deformare minimă a anvelopei, chiar și la viteze foarte mari.
Și pentru că este singurul SUV din gașcă, suficient de masiv și impozant, echipat cu un motor puternic, l-am însărcinat să transporte și echipamentul suplimentar al echipelor foto-video, așa că i-am montat o cutie de plafon, bineînțeles Mercedes-AMG.
MAȘINA DE ASISTENȚĂ AMG
Desigur că într-un tur de acest fel avem nevoie de o mașină de asistență, care, desigur, este tot un AMG. Este vorba despre un GLA 35, care are aceleași cifre de performanță ca modelul CLA 35, prezentat mai sus. GLA este cel mai mic și cel mai accesibil SUV din gama celor de la Mercedes-Benz. Acesta are un preț de plecare de 42.540 de euro cu TVA, în timp ce versiunea de performanță AMG 35 are un preț de pornire de 64.000 de euro. Pentru cel mai puternic GLA, adică AMG 45 cu 421 de cai putere, trebuie să scoți din buzunar cel puțin 79.510 euro.
Acum că ați aflat ce punem la cale, trebuie să rămâneți la curent. În perioada 10-12 septembrie, vă vom detalia experiența trăită în AlpineTour și veți afla și impresiile celor 2 invitați speciali. Și nu uitați cel mai important aspect: dacă ne vedeți în trafic, un zâmbet și un salut călduros ne vor face experiența și mai plăcută.
AlpineTour va putea fi urmărit după hashtag-ul #AlpineTour, pe Facebook-ul Automarket și pe Instagram-ul Automarket. Veți găsi mereu imagini proaspete din timpul turului. Bineînțeles, AlpineTour va putea fi urmărit și pe conturile invitaților noștri: Chef Dexter și Alex Grecu.
10-12 septembrie
Proiect prezentat de: