Actiune coreeana
Gama SsangYong s-a imbogatit cu un nou membru. Este un SUV compact cu o forma originala si un design…discutabil. Intra in scena: Actyon!
SsangYong a adaugat al patrulea model in gama sa. Este vorba de un SUV compact 4x4 ce poarta numele Actyon. Prezentat pentru prima data, anul trecut la Salonul Auto de la Paris, Actyon a ajuns si in Romania. Lansarea nationala a avut loc la Ciolpani, in cadrul unui eveniment organizat de catre compania Interauto, importatorul SsangYong in Romania, membra a grupului AutoItalia. Aici am putut lua contact pentru prima data cu noul model al producatorului coreean si am condus masina pe un circuit off-road organizat in cadrul circuitul de motocros de la Ciolpani.
Primul impact pe care Actyon il are asupra privitorului este hotarator. Designul adoptat de coreeni este…sa zicem, discutabil. Desi un cuvant mai potrivit ar fi dizgratios. Actyon este un SUV compact cu profil de coupe. Asa scrie in mapa de presa. In realitate, din lateral masina are o forma de pana iar din fata farurile si grila sunt o combinatie nu prea reusita. Insa gusturile nu se discuta, asa ca nu vom insista prea mult asupra acestui aspect. SsangYong are deja un renume pentru designul cel putin original pe care il adopta pentru modelele sale. Am remarcat insa un aspect interesant. Masina atrage indiscutabl atentia in trafic. De mult nu mai intors atatea capete pe strada. Si asta se datoreaza faptului ca modelul Actyon este altfel. In plus, am remarcat o atractie a publicului feminin catre noul model coreean.
In ceea ce priveste motorizarea, este disponibil o singura varianta. Este vorba de un turbodiesel de doi litri ce dezvolta 141 CP. Este acelasi motor care se regaseste si sub capota modelului Kyron. Modelul de baza poate fi comandat cu tractiune 2WD dar restul gamei este 4x4. Motorul diesel poate fi asociat atat cu o cutie manuala cat si cu o cutie de viteze automata. Legaturile cu modelul Kyron nu se opresc aici. Interiorul este identic, comezile sunt la fel.
Am condus un Actyon cu cutie automata pe circuitul off-road. Motorul este surprinzator de vivace si se descurca fara probleme chiar si la deal. Desi este un SUV compact, Actyon nu a avut probleme sa negocieze circuitul destul de dificil. La treceri peste damburi prea profilate se poate atinge cu pragurile dar in rest, Actyon ne-a facut sa uita aspectul exterior. Singurele critici ar fi aduse directiei oarecum lipsite de feedback. Am avut apoi ocazia sa supunem Actyon-ul catorva zile de trafic bucurestean. Lasand la o parte faptul ca se face remarcat prin aspect, modelul Actyon cu cutie automata a dovedit ca se descurca bine in acest aglomerat oras. Pozitia la volan este natural inalta ceea ce ofera o vedere de perspectiva asupra partenerilor de trafic. Montantii fata sunt insa destul de grosi si afecteaza vizibilitatea in viraje. Cutia automata cu patru trepte se dovedeste lenta si indecisa in modul normal. Daca alegem programul Power, lucrurile se mai indreapta. Schimbarile se fac mai precis iar fiecare treapta este mentinuta mai mult. Sfatul nostru este sa alegeti versiunea cu cutie de viteze manuala.