A doua generatie a succesului
BMW a lansat a doua generatie a binecunoscutului SUV performant X5. Noul X5 are insa toate atu-urile de a convinge din nou.
Cand la Munchen s-a pus problema inlocuirii modelului X5, BMW a constatat ca clientul de X5 nu vrea ca noul model sa fie foarte diferit de cel actual. Asa ca a mizat pe o evolutie a masinii si nu o revolutie.
De fapt, noul X5 este atat de asemanator cu generatia pe care o inlocuieste incat trebuie sa te uiti de doua ori pentru a iti da seama ca ai in fata noul model. Doar daca pune ambele modele unul langa celalalt sunt evidente deosebirile. Noul X5 este ceva mai mare in ceea ce priveste dimensiunile exterioare, farurile si stopurile sunt diferite plus inca cateva tuse de design. Per total, noul X5 a crescut cu 187 mm in lungime, ampatamentul a fost marit cu 113 mm iar latimea cu 17 mm. In ciuda acestor dimensiuni, noul model cantareste doar cu 15 kg mai mult decat predecesorul sau datorita capotei si elementelor din aluminiu.
Cura de slabire il ajuta sa castige lupta cu adversarul direct, Audi Q7. Acesta este cu aproape 300 kg mai greu, deci avantajul dinamic apartine celor de la BMW. Modelul testat era versiunea diesel. Aceasta mosteneste propulsorul turbodiesel de trei litri cu sase cilindri ce deserveste deja noua serie 3. Noul motor este mai puternic decat vechiul 3.0d si este si mai prietenos cu planeta. Este asociat numai cu cutie de viteze automata cu sase trepte deservita de noul stick shift.
Noul motor dezvolta 235 CP si 520 Nm intre 2000 si 2750 rpm. Pe langa motorul diesel se mai poate alege intre cele doua propulsoare pe benzina de 3.0 si 4.8 litri. Propulsorul diesel este unul dintre cele mai puternice din clasa sa si noul X5 devine un adevarat automobil sport. X5 diesel nu da niciodata senzatia de lipsa de putere. Acceleratia pana la 100 km/h se face in 8,3 secunde (cifra data de constructor) in timp ce colegii din Anglia au masurat o acceleratie de 7,9 secunde. Cuplul mare isi spune cuvantul in zona medie a turometrului. Franele folosesc discuri ventilate pe toate rotile ceea ce ii da o putere de franare excelenta iar pedala poate fi dozata fara probleme.
Cel mai interesant element al noului model este noul schimbator al cutiei de tip joystick. Trecerea intre pozitiile cutiei automate se face doar prin impuls, iar in varf exista un buton P pentru modul parcare. Si mai interesant este ca, daca o portiera este deschisa, cutia va trece automat din D in N, impiedicand plecarea de pe loc pana cand toate portierele sunt inchise.