7 ZILE DE TUNING: Cele mai reuşite 10 maşini din ultima săptămână (14)

Publicat vineri, 09.08.2013 18:39 de Bogdan Mirică

Automarket a adunat pentru voi cele mai incitante pachete de tuning ale momentului. Veţi avea ocazia să faceţi cunoştinţă cu un Ferrari, dar şi cu un Mercedes G65 AMG al cărui interior a fost îmbrăcat în piele de crocodil.

Rubrica de astăzi încearcă să vă convingă de creaţiile unor case de tuning consacrate. Printre actorii episodului din această săptămână se numără Ferrari F12 Berlinetta, Audi SQ5 TDI şi A6 Avant, precum şi un Mercedes G65 AMG care foloseşte piele de crocodil pentru a-şi impresiona proprietarul.

  • Ferrari F12 Berlinetta by DMC

    Tunerii de la DMC au pregătit un kit special de personalizare pentru clienţii lui Ferrari F12 Berlinetta din Orientul Mijlociu. La nivel exterior, supercarul primeşte un body-kit din fibră de carbon, care include o buză pentru spoilerul frontal, o capotă nouă, praguri laterale, un deflector posterior şi un eleron inspirat de cel al vechiului 599XX. Tot la pachet vine şi dunga de culoare neagră, trasată de-a lungul caroserie. Pachetul este completat de un set de jante de 21, respectiv 22 de inch, cu pneuri Pirelli. Tunerul german a înlocuit şi sistemul de evacuare, a recalibrat sistemul ECU şi a reuşit să obţină 740 de cai putere din cei 12 cilindri şi 6.2 litri. Astfel, viteza maximă a urcat de la 340 la 354 km/h.

  • Mercedes GL65 AMG by TopCar

    Dacă cei de la Hamann sunt specialişti în modificarea designului exterior şi în modificarea parametrilor de performanţă, era şi normal ca de interiorul unui SUV de lux, cum este G65 AMG, să se ocupe o firmă cu experienţă. Aşa au ajuns ruşii de la TopCar să căptuşească habitaclul SUV-ului din Stuttgart cu piele de crocodil. S-a folosit însă şi alcantara şi o piele de culoare bej, tapiţeria fiind ornamentată cu mai multe tipuri de cusături. La nivel exterior, kitul pregătit de Hamann, vine cu o capotă din fibră de carbon, lumini LED, bosaje mai largi, o evacuare triplă şi o carcasă din fibră de carbon pentru roata de rezervă.

  • Audi R8 by Prior Design & Famous Parts

    Specialiştii de la Prior Design şi Famous Parts şi-au dat mâna pentru a dezvolta un kit de caroserie dedicat actualul Audi R8. Botezat GT-850, kitul face ca supercarul să fie cu 6 cm mai lat în partea frontală şi cu 8 cm mai lat în partea posterioară. Accesoriile care se aplică întregii caroserii au fost executate de Famous Parts, cei care au şi vopsit maşina în culoarea Pearl Matt White. R8-ul a primit şi un set de jante de 20 de inch, completate de pneuri Continental Sport Contact.

  • Porsche Cayenne by Wald International

    Japonezii de la Wald International au gândit un pachet de personalizare pentru actuala generaţie a SUV-ului Porsche Cayenne. Pentru moment, avem o imagine prelucrată digital a pachetului, alături de un set de fotografii realizate în atelierul japonezilor. Modelul este încă în lucru, dar putem observa că pachetul include un set de bare de protecţie faţă-spate, un set de praguri laterale, un set de ornamente pentru bosajele aripilor, lumini de zi cu LED-uri integrate în bara faţă, capotă ventilată şi un difuzor de aer spate. Pachetul este completat de un set de jante din aliaj, ale căror dimensiuni nu au fost încă dezvăluite. 

    Detalii complete aici

  • Audi A6 Avant by Senner Tuning

    Specialiştii de la Senner Tuning au pus la cale un program de personalizare pentru actualul Audi A6 Avant, echipat cu motorul V6 diesel de 3.0 litri. Unitatea TDI este capabilă să ofere 313 cai putere şi 650 de Nm în versiunea de serie, însă tratamentul tunerilor este benefic. Acesta urcă puterea totală la 374 de cai, în vreme ce cuplul motor se opreşte la 776 Nm. Pentru a completa surplusul de putere, Audi a pregătit o suspensie KW, care poate reduce garda la sol între 30 şi 55 de mm. Break-ul este încălţat şi cu jante de 20 de inch, din aliaj, completate de pneuri Vredestein Ultrac Sessanta.

  • Audi SQ5 TDI by ABT

    ABT nu putea trece cu vederea un model ca Audi SQ5 TDI. Crossover-ul beneficiază de un important bagaj de putere din serie şi alcătuieşte premizele necesare unui aport de resurse. Unitatea V6 a fost modificată pentru a dezvolta 360 de cai putere şi un cuplu generos, de 700 Nm, o îmbunătăţire cu 47 de cai şi 50 de Nm faţă de ceea ce oferea iniţial SUV-ul. Performanţele nu au fost publicate, însă acceleraţia de la 0 la 100 de km/h va scădea sub cele 5.1 secunde ale versiunii standard. La nivel exterior, Audi SQ5 TDI a primit un kit care include spoilere noi, o nouă grilă, praguri laterale, o suspensie ceva mai coborâtă şi jante cu dimensiuni între 20 şi 22 de inch.

  • Mercedes CL65 AMG Grey Stone Edition by Anderson Germany

    Pentru cei care îşi doresc un CL65 AMG care să iasă în evidenţă, cei de la Anderson Germany au pregătit un kit de tuning care se numeşte Grey Stone Edition. După cum o spune şi numele, kitul vine cu o culoare gri mat pentru caroserie, cu un deflector din fibră de carbon şi inserţii din acelaşi material uşor la nivelul capotei, al geamurilor şi al pragurilor. Motivul fibrei de carbon continuă în habitaclu, acolo unde există mai multe inserţii chiar şi la nivelul pragurilor. Sub capotă, Anderson a modificat motorul V12 de 6.0 litri pentru a reuşi să obţină 670 de cai putere şi 1056 de Nm, o creştere cu 40 de cai şi 56 de Nm a resurselor. Performanţele nu au fost publicate, însă versiunea de serie atinge 100 de km/h în doar 4.4 secunde.

  • Renault Twingo RS by K-Tec

    Cu numai câteva zile înainte ca Renault să anunţe decizia de a retrage de pe piaţă actualul Twingo RS, tunerii britanici de la K-Tec au pregătit un kit special pentru mezinul francez. Modificările oferite de englezi sunt compatibile cu toate modelele Twingo RS 133 produse după anul 2008 şi urcă puterea maximă la 163 CP şi cuplul maxim la 192 Nm. Pachetul costă 2.625 de lire sterline şi include o garanţie de 12 luni. Spre deosebire de motoarele turbo, unităţile aspirate necesită mai multă atenţie din partea tunerilor pentru a obţine creşteri de putere. În cazul de faţă, vorbim despre o evacuare de performanţă, cu tot cu galerie, un set de axe cu came de la Cat Cams şi o unitate ECU reprogramată pentru a beneficia la maximum de modificările mecanice. Graţie acestor schimbări, Twingo RS este mai rapid decât un model standard, dar noile valori ale timpului 0-100 km/h şi ale vitezei maxime nu au fost precizate.

    Detalii complete aici.

  • Volkswagen Golf GTI by Oettinger

    Deşi noul Volkswagen Golf GTI abia îşi face simţită prezenţa pe piaţă, tunerii germani de la Oettinger lucrează deja la un pachet de tuning. Acesta va include un pachet aerodinamic nou, cu spoiler frontal redesenat şi extensie pentru acesta, praguri laterale, un deflector posterior şi un eleron montat pe hayon. Kitul aerodinamic va fi disponibil în luna august, iar preţul său va fi de 1900 de euro. Pe lângă acesta, Oettinger va asigura şi un update pentru motor, care va garanta până la 350 de cai putere. Pentru a face faţă noilor resurse, tunerul va oferi o suspensie mai rigidă, o gardă la sol mai coborâtă, un nou pachet de frâne, un diferenţial cu alunecare limitată şi un nou ambreiaj.

  • Nissan 370Z by Senner Tuning

    Cei de la Senner Tuning şi-au dat silinţa să aducă pe piaţă un kit de personalizare aprofundat pentru Nissan 370Z. Pachetul include un spoiler cu o extensie frontală, jante de 20 de inch, de culoare neagră, o suspensie KW 3-Inox şi o serie de inserţii din fibră de carbon. Interiorul a fost şi el personalizat cu fibră de carbon, noi instrumente de bord şi un sistem de sunet nou cu un subwoofer montat în portbagaj. Sub capotă, japonezul a primit un nou sistem de admisie şi un ECU recalibrat, reuşind astfel să urce puterea totală de la 330 la 368 de cai şi cuplul motor de la 363 la 406 Nm.

Mai departe...