7 ZILE DE TUNING: Cele mai reuşite 10 maşini din ultima săptămână (8)

Publicat vineri, 25.04.2014 13:29 de Bogdan Mirică

Automarket are pentru voi un nou top al celor mai interesante propuneri din lumea tuningului. Săptămâna aceasta ne delectăm cu un Mercedes Sprinter gata pentru circuit, cu un Cadillac Escalade monstruos şi cu BMW al cărui interior a fost decorat rustic.

Rubrica de tuning de săptămâna aceasta vă propune, pe lângă deja obişnuitele pachete pentru brandurile germane Mercedes, Audi şi BMW, şi câteva experimente neobişnuite. În capul listei se află un BMW cu interior rustic şi un Mercedes-Benz Sprinter care se pregăteşte parcă de un tur pe Nurburgring.

  • Mercedes SLS AMG by SGA

    Inspiraţi de exclusivitatea versiunii Black Series, tunerii de la SGA au venit cu propria lor interpretare a actualului Mercedes SLS AMG. Kitul include un nou spoiler frontal şi inserţii din fibră de carbon. Nu lipseşte capota ventilată, pragurile laterale mai mari şi pasajele aripilor spate cu mult mai largi decât pe versiunea standard. Posteriorul este personalizat cu ajutorul unui nou spoiler şi al unui nou deflector, gata să găzduiască patru ţevi de eşapament, împrumutate de la muza SLS AMG Black Series. Pachetul este completat de un eleron din fibră de carbon şi de un set de jante cu design interesant şi dimensiune de 20/21 de inch, oferite de MAE Design.

  • Cadillac Escalade by Hennessey

    Proaspăt revizuit şi adus chiar în cadrul Salonului Auto de la Geneva de anul acesta, noul Cadillac Escalade se bucură deja de un pachet de tuning oferit de Hennessey. Americanii propun o reţetă explozivă sub capotă, acolo unde motorul V8 de 6.2 litri a fost modificat pentru a plusa cu mult peste cei 420 de cai şi 623 de Nm. Mulţumită intercooler-ului şi a sistemului ECU recalibrat, resursele impunătorului SUV ajung la 557 de cai putere şi 734 de Nm. Totul cu un preţ, destul de piperat ce-i drept: 15.950 de dolari. Cei care mai deţin buget extra pot comanda şi un set opţional de jante forjate, cu o dimensiune de 20 de inch, compatibile cu pneurile de serie. Preţul lor ajunge la 6950 de dolari. Pachetul celor de la Hennessey a fost botezat HPE 550 şi poate fi montat şi pe alte modele GM echipate cu motorul V8, majoritatea vândute doar în Statele Unite: Chevrolet Silverado, GMC Sierra, GMC Yukon Denali.

  • Porsche 911 Turbo by Vorsteiner

    Chiar dacă a ieşit din producţie pentru a lăsa loc unei noi generaţii, vechiul Porsche 911 Turbo a primit vizita celor de la Vorsteiner, care au instalat pachetul V-RT Edition, pentru un plus de personalitate, fără a altera foarte mult spiritul modelului din Stuttgart. Pachetul aerodinamic include un spoiler frontal nou cu prize de aer din fibră de carbon pentru răcirea frânelor, o extensie şi o grilă nouă. Fibra de carbon se regăseşte şi la nivelul prizelor de aer laterale şi al deflectorului. Eleronul vine şi el cu un design nou, în vreme ce deflectorul completează pachetul de design. Nu lipsesc nici jantele de 20 de inch, din aliaj, încălţate cu pneuri Michelin Pilot Super Sports. Modificările interioare aproape că lipsesc, singura pată de personalitate fiind dată de covoraşele brodate cu numele Vorsteiner.

  • Mini Cooper S by Top Car

    Deşi avem deja pe piaţă noua generaţie Mini Cooper S, testată şi de noi luna aceasta, ruşii de la Top Car au gândit un kit de tuning pentru vechea generaţie. Costă 4375 de euro şi conturează personalitatea modelului britanic cu un întreg kit de caroserie, care include un spoiler frontal redesenat, pasaje pentru roţile faţă şi spate mai generoase, praguri laterale, o grilă din aluminiu şi un spoiler posterior cu deflector. Toate accesoriile vin cu un finisaj lucios. Pentru cei care vor ceva mai mult de atât, Top Car pune la dispoziţie şi o evacuare Remus, care costă alţi 592 de euro, şi jante forjate de 18 inch, etichetate cu 2500 de euro. Cei care vor să se oprească mai repede sunt tentaţi şi cu frâne Brembo, destul de piperate la 2375 de euro. Interiorul a fost personalizat cu ajutorul unei tapiţerii din piele Nappa, cu inserţii din fibră de carbon verde şi piele de crocodil pentru tetiere. Toate aceste finisaje din habitaclu vor încărca factura cu alţi 7000 de euro.

  • Audi A4 by Oettinger

    Pentru că se află de ceva vreme pe piaţă, Audi A4 are nevoie de atenţia unui tuner auto specializat. Oettinger a luat atitudine şi a venit cu o propunere agresivă pentru modelul german. Disponibil atât pentru varianta sedan, cât şi pentru cea break (Avant), kitul include un nou spoiler frontal, o extensie din fibră de carbon şi o grilă cu design sub formă de fagure. Fibra de carbon se regăseşte şi la nivelul carcaselor pentru oglinzile laterale. Pragurile au fost înlocuite cu unele aerodinamice, iar jantele de serie au lăsat loc unora din aliaj, RXX, de 19 inch, finisate în argintiu sau negru. Posteriorul este decorat cu un spoiler nou, cu un deflector din fibră de carbon, cu o evacuare sport şi cu un eleron montat pe hayon. Pe lângă aceste detalii estetice, Oettinger promite şi un upgrade de putere prin instalarea sistemului Engine Power Command.

  • BMW Seria 3 E46 by Vilner

    Bulgarii de la Vilner s-au gândit să restilizeze interiorul unui vechi BMW Seria 3 E46. Pentru asta, tunerii au ales să se inspire din designul rustic al vechilor habitacluri. Folosind o combinaţie de lână, lemn şi piele cu aspect învechit, Vilner a dat o notă distinctă interiorului, descrisă ca „un ambient aristocratic primitor”. Motivul pentru care bulgarii au dat naştere unei asemenea soluţii de personalizare este trendul mondial de a refolosi materiale naturale din trecut. Pielea şi-a regăsit utilizare pe scaune, în combinaţie cu un material din lână cu motiv clasic. Volanul, levierul schimbătorului şi cel al frânei de mână au fost îmbrăcate în aceeaşi piele. Culoarea maro se regăseşte pe consola centrală, plafon şi covoraşe.

  • Mercedes-Benz Sprinter by Hartmann

    Chiar dacă modelele utilitare sunt construite pentru a fi... utile, tunerii gândesc tot felul de pachete capabile să ofere personalitate maşinilor de transport marfă. Uneori, prea multă personalitate. Aşa s-a întâmplat şi în cazul unui Mercedes Sprinter, metamorfozat într-o maşină de curse de către cei de la Hartmann. Tunerul german a început cu o vopsea roşie în nuanţă aprinsă, cu care a vopsit întreaga caroserie, dar şi accesoriile pe care le-a adăugat: spoilerele faţă şi spate şi pragurile laterale. Maşina a primit şi noi faruri de ceaţă, împreună cu jante Zaro din aliaj, disponibile doar în dimensiunea de 20 de inch. Roţile sunt încălţate cu pneuri Pirelli P Zero Nero, cu dimensiuni de 254/45 R20. Interiorul a primit praguri cromate, un volan îmbrăcat în piele, inserţii din fibră de carbon, schimbător îmbrăcat şi el în piele, alcantara pentru feţele de uşi şi tapiţerie din piele şi cusături contrastante.

  • BMW Seria 2 by Kelleners Sport

    BMW Seria 2 a primit deja vizita celor de la Kelleners Sport. Tunerii au preferat să nu altereze aspectul exterior al modelului german, aşa că au plusat discret cu o evacuare din inox, şi cu o serie de jante de 19 inch din aliaj. În funcţie de acestea se schimbă şi aspectul general al maşinii. Pe viitor Kelleners promite o suspensie sportivă şi un sistem de evacuare revizuit. Interiorul beneficiază de o tapiţerie din piele premium, de inserţii din fibră de carbon şi de un volan sport cu doar trei spiţe. În spatele acestuia se ascunde un instrumentar de bord redesenat şi pedale din aluminiu. Kelleners promite şi câteva modificări importante sub capotă, acolo unde vor fi disponibile mai multe soluţii de îmbunătăţire a performanţelor.

  • Mini Cooper S by Cam Shaft & PP-Performance

    Casele de tuning Cam Shaft & PP-Performance au decis să ofere un kit de personalizare pentru vechiul Mini Cooper S. Pachetul include o folie de culoare portocalie cu care a fost învelită caroseria. Pentru un contrast excelent, tunerii au ales un acoperiş negru lucios şi au instalat protecţii din plastic negru pentru zona aripilor laterale. Preţul acestor mici revizuiri estetice ajunge la 1900 de euro, fără a lua în calcul şi jantele ATS 17 din aliaj, încălţate cu pneuri semi-slick de 215/45, furnizate de Toyo. Legătura dintre maşină şi asfalt este îmbunătăţită şi cu ajutorul unei suspensii KW. Cam Shaft şi PP-Performance s-au ocupat şi de resursele lui Cooper S, care vine în standard cu 184 de cai putere. După ce au înlocuit filtrul de aer şi evacuarea, recalibrând în acelaşi timp sistemul ECU, tunerii au pus pe tavă clienţilor un total de 240 de cai. Suficient cât să îmbunătăţească substanţial cifrele vechiului model. Înainte de tuningul Cam Shaft & PP-Performance, maşina accelera de la 0 la 100 de km în 7.3 secunde şi putea atinge o viteză maximă de 225 km/h.

  • Audi RS5 Cabrio by ABT

    Deşi s-a mai îngrijit de aspectul lui Audi RS5 Cabrio şi în trecut, ABT a decis să acorde din nou atenţie decapotabilei de performanţă. Tunerul de casă al constructorului din Ingolstadt oferă o terminaţie din inox pentru sistemul de evacuare, promiţând, pe lângă un aspect plăcut şi un sunet modificat. ABT a instalat şi o suspensie ajustabilă, care poate coborî garda la sol a sportivei cu până la 50 de mm. Bosajele au primit şi ele inserţii noi, dar şi un set de jante cu design diferit, disponibile cu dimensiuni de 19 sau 20 de inch. ABT nu s-a atins de motorul V8 de 4.2 litri, ascuns sub capotă. Aşa că decapotabila va genera în continuare 450 de cai putere şi 430 de Nm, transmişi sistemului de tracţiune integrală quattro prin intermediul unei cutii automate S-tronic, cu şapte rapoarte. RS5 Cabrio promite un sprint de la 0 la 100 de km/h în 4.9 secunde şi o viteză maximă ce poate ajunge până la 280 de km/h.

Mai departe...