5 designeri renumiţi, angajaţi să deseneze modele chinezeşti
Publicat marţi, 27.11.2012 13:06 de Bogdan Mirică
Constructorii auto chinezi au realizat că trebuie să schimbe calitatea modelelor lor pentru a putea să exporte maşini competitive pe celelalte pieţe mondiale. Pentru asta, asiaticii au angajat designeri europeni şi americani cu experienţă.
Deşi au o reputaţie proastă, fiind văzuţi în marea lor majoritate ca nişte plagiatori, constructorii chinezi vor să schimbe această impresie generală. Asiaticii vor să atingă nivelul de calitate şi de stil cu care se laudă un alt popor cu tradiţie relativ scurtă în producţia de maşini: japonezii.
Pentru asta, majoritatea constructorilor chinezi au apelat la ajutorul mai multor designeri europeni în speranţa că aceştia vor îndrepta evoluţia ultimilor ani şi vor face ca produsele lor să fie competitive, gata de a fi livrate pe orice piaţă auto din lume. Lista designerilor europeni care au migrat la constructori din China începe din Europa.
via automotivenews (înreg.)
-
Andreas Deufel - de la Mercedes la Great Wall Motors
Una dintre cele mai importante mutări s-a consemnat anul trecut, când Great Wall Motors, cel mai mare producător de SUV-uri din China, l-a instalat în funcţia de designer şef pe Adreas Deufel, fost om de creaţie în cadrul Mercedes-Benz. Deufel a lucrat pentru constructorul din Stuttgart vreme de 15 ani înainte de a ajunge în China.
Omul de creaţie se arată optimist, însă recunoaşte că există dificultăţi în atingerea anumitor niveluri de calitate din cauza ritmului în care funcţionează industria chineză. ”Dezvoltarea unui model Mercedes dura aproximativ 3.5 ani atunci când eu lucram acolo. Aici însă, putem realiza asta de patru ori mai repede. Trebuie să vedem unde se pot face compromisuri şi unde nu. Există mulţi designeri de pe Bătrânul Continent care pot ajuta constructorii chinezi în acest sens.”
sursa foto
-
James Hope - De la Ford, GM şi Chrysler la Chery
James Hope este de asemenea un nume important ajuns în China. După ce a lucrat pentru Ford, General Motors şi Daimler/Chrysler, Hope a ajuns vice-preşedinte de design în cadrul Chery Automobile chiar anul acesta, în luna ianuarie. Americanul încearcă să creeze o imagine unitară pentru toate brandurile regăsite sub umbrela Chery: Cowin, Karry, Rely şi Riich. ”Când priveşti toate produsele acum şi îţi imaginezi unde ar trebui să fie ele de fapt, realizezi că e nevoie de o mare schimbare”, a declarat Hope.
sursa foto
-
Peter Horbury - De la Volvo la Geely Zhejiang Holding Group
Văzut ca unul dintre cei mai importanţi actori de pe piaţa chineză, consorţiul Zhejiang Geely Holding Group a reuşit să îl aducă în laboratoarele sale de design pe Peter Horbury, fost şef al laboratorului de creaţie Volvo. Numirea sa de anul trecut vrea să aducă un suflu nou pentru modelele din grupul Geely şi să creeze un limbaj de design unitar şi original.
sursa foto
-
Dan Darancou - De la General Motors la CH-Auto
Şi americanul Dan Darancou a schimbat taberele şi continentele în 2010. Văzut ca un designer cu o experienţă de 25 de ani în cadrul grupului General Motors, Darancou a ales să lucreze pentru CH-Auto. În cadrul companiei asiatice, specializată în consultanţă de design, Darancou a supervizat practicile de creaţie a peste 90 de mărci auto din China. ”Scopul acestor constructori este acela de a deveni exportatori. Când vor ajunge la acest statut, vor fi obligaţi să adopte un standard al calităţii mult mai înalt care să le ofere o receptivitate mai mare pe piaţa internaţională.”
sursa foto
-
Gert Hildebrand - De la MIni la Qoros Automobile
Qoros Auto, un joint-venture creat între chinezii de la Chery Automobile şi Israeli Corp a reuşit să îl aşeze în fruntea departamentului său de design pe Gert Hildebrand, fostul om de creaţie Mini încă din ianuarie 2011. Marca intenţionează să lanseze un sedan de lux în China şi Europa anul viitor. Hildebrand încearcă să ofere personalitate, valoare şi diferenţiere. Tocmai de aceea şi-a creat o echipă compusă din oameni care au activat în trecut pentru Volkswagen Group sau BMW Group.
sursa foto
Mai departe...
Atat cat te platesc pentru munca si efortul depus ce mai conteaza ca ai plecat de la Mercedes dupa ce ai lucrat 15 ani , Ford ,GM sau Mini