PREVIEW Raliul Mexicului: Loeb cauta revansa in fata lui Hirvonen
Sebastien Loeb spera sa castige Raliul Mexicului pentru a reface diferenta care il separa de Miko Hirvonen in clasamentul general.
Mexic a revenit in calendarul oficial al Campionatului Mondial de Raliuri dupa o absenta de un sezon si gazduieste in acest weekend prima etapa pe pietris din acest an. Evenimentul a capatat o atractie si mai mare din partea fanilor dupa ce prima etapa din Suedia a fost dominata autoritar de Miko Hirvonen, care s-a instalat confortabil pe prima pozitie a clasamentului general.
Dupa cele sase titluri mondiale consecutive cucerite in WRC, Sebastien Loeb nu concepe sa fie detronat de rivalul sau, motiv pentru care singura sa optiune este victoria. Francezul are de partea sa rezultatele obtinute in trecut, el castigand ultimele patru editii ale Raliului Mexicului.
In plus, pilotul Citroen Total este recunoscut pentru abilitatile sale de pilot pe pietris, care il dezavantajeaza in schimb pe Hirvonen. Pilotul echipei BP Ford pleaca cu sansa a doua si prin prisma faptului ca va porni primul pe traseu, urmand sa curete drumul de praf pentru Loeb. Finlandezul este insa motivat sa obtina un rezultat pozitiv, mai ales ca Raliul Mexicului reprezinta cea de-a 100-a prezenta in Campionatul Mondial de Raliuri.
LUPTA DIN PLUTONUL DE MIJLOC
Locotenentii celor doi rivali in lupta pentru titlu, Dani Sordo (Citroen) si Jari Matti Latvala (BP Ford) au admis ca vor face tot posibilul pentru a obtine cat mai multe puncte pentru echipele lor in clasamentul constructorilor, dar si pentru a usura misiunile lui Loeb si, respectiv, Hirvonen.
Pe de alta parte, Raliul Mexicului va reprezenta o experienta complet noua pentru echipa a doua celor de la Citroen. Infiintata in 2009, Citroen Junior va avea ocazia sa debuteze in Mexic impreuna cu Sebastien Ogier si Kimi Raikkonen, ultimul sperand la o performanta superioara celei inregistrate in Raliul Suediei, cand a incheiat doar pe locul 29.
Dupa ce in Raliul Suediei a mizat pe aportul a cinci masini, Stobart Ford se va deplasa in Mexic sub indrumurarea a numai doua echipaje, conduse de Matthew Wilson si Henning Solberg. In precedentele aparitii in Mexic, Solberg a ocupat locul 5 in 2006 si 2008, in timp ce Wilson s-a pozitionat pe locul 6 cu doi ani in urma. Pentru acest an, Stobart Ford are obiectivul ambitios de a incheia raliul pe locul 5, cu alte cuvinte imediat in spatele pilotilor de la Citroen si BP Ford.
MEXIC, SINGURA TARA DE PE CONTINENTUL AMERICAN PREZENTA IN WRC
Conform sistemului rotatiei din WRC din ultimii ani, Mexic a absentat din caledarul competitional in 2009, insa a revenit in acest sezon penru a marca 100 de ani de la Revolutia Mexicana si 200 de ani de la cucerirea independentei. Intrucat Argentina nu a fost inclusa in calendarul din acest an, Mexic este singura reprezentata din America in WRC, un motiv suplimentar pentru a atrage atentia fanilor.
Mexic a gazduit primul raliu in WRC in sezonul 2004 si este recunoscut pentru probele speciale desfasurate la altitudini ridicate. De altfel, acest lucru reprezinta in sine o mare provocare pentru piloti, intrucat motoarele au o putere cu 20% mai mica ca urmare a aerului rarefiat. Probele speciale se desfasoara intr-un climat arid, iar pilotii pot intalni pe drum numeroase pietre si stanci, astfel ca atentia acestora trebuie sa fie la cote ridicate.
In acest an, Raliul Mexicului se va desfasura pe parcursul a 22 de probe speciale de vineri pana duminica, iar traseul total insumeaza 348 km. Ziua de vineri va avea 9 probe speciale care se vor desfasura intre orele 15:28 si 23:58, iar sambata vor avea loc alte 9 probe speciale in intervalul orar 15:54 - 00:26. Ultimele patru probe speciale se vor desfasura pe parcursul zilei de vineri, Raliul Mexicului fiind programat sa se incheie dupa ora 18:27.