PREVIEW F1 2012: McLaren - Singurul rival pentru Red Bull în 2012?

Publicat joi, 08.03.2012 15:16 de Daniel Popescu

McLaren este considerată în prezent singura echipă capabilă să lupte cu Red Bull Racing în sezonul 2012, însă misiunea de a învinge campioana mondială nu va fi una deloc uşoară.

14 ani au trecut de când McLaren a cucerit ultimul titlu mondial la constructori în Formula 1, perioadă de timp în care echipa şi-a adjudecat doar două titluri mondiale la piloţi, prin Mika Hakkinen în 1999 şi Lewis Hamilton în 2008.

Pentru una dintre cele mai titrate echipe din istoria Formulei 1, aceasta statistică este una modestă, însă McLaren a plătit preţul scandalului Spygate din 2007 şi a fost prinsă pe picior greşit de schimbarea radicală a regulamentului în 2009.

Treptat, echipa a reuşit să-şi îmbunătăţească performanţele în special prin modul în care a ştiut să dezvolte monoposturile pe parcursul unui sezon, iar în 2012 miza este de a detrona Red Bull Racing din postura de campioană mondială. Iar după modul în care au decurs testele de iarnă, britanicii par singurii capabili să realizeze o asemenea performanţă.

OBIECTIVE GENERALE

La fel ca şi în cazul Scuderiei Ferrari, o echipă de talia McLaren nu-şi poate propune ca obiectiv decât să câştige cele două titluri mondiale în fiecare sezon.

Totuşi, în ultimul deceniu a existat câte un element crucial care a împiedicat echipa să-şi îndeplinească obiectivele, plecând de la dominaţia autoritară a Scuderiei din prima jumătate a anilor 2000 şi continuând cu parcursul demn de apreciat al celor de la Red Bull Racing din ultimii ani.

Care sunt însă şansele ca lucrurile să stea complet diferit în 2012? Nu puţini sunt cei care cred că a venit momentul pentru un nou campion mondial, fie el şi unul care are deja un astfel de trofeu în vitrină. După testele din această iarnă, McLaren s-a evidenţiat ca cel mai puternic rival pentru Red Bull Racing, iar dacă va reuşi să lupte de la egal la egal cu echipa austriacă în prima parte a sezonului are toate şansele să fie învingătoare la final.


MONOPOSTUL MP4-27

Toate echipele din Formula 1 au adoptat pentru monoposturile din 2012 un nas semnificativ mai coborât decât restul şasiului, pentru a respecta regulamentul tehnic. Toate, cu excepţia celor de la McLaren şi Marussia (echipă care are un parteneriat tehnic cu britanicii).

Motivul este legat în primul rând de faptul că McLaren a utilizat un şasiu mai coborât decât restul echipei încă de anul trecut, dar în acelaşi timp echipa are încredere că mizează pe o carte diferită, inedită şi, în cele din urmă, câştigătoare.

Adevărata performanţă va veni însă de la sistemul de evacuare, al cărui regulament a fost de asemenea modificat substanţial, iar modul în care inginerii britanici vor reuşi să-l rafineze pe parcursul anului va fi esenţial. Cert este că optimsmul este la cote înalte la Woking, mai ales după ce în sezonul precedent echipa a avut o pregătire de iarnă lamentabilă.

De data aceasta, totul a funcţionat în parametri normali, iar monopostul pare apt să lupte pentru victorii, împotriva celor de la Red Bull sau a oricărui alt adversar.

LINIA DE PILOŢI: JENSON BUTTON ŞI LEWIS HAMILTON

McLaren este singura echipă care are în componenţă doi campioni mondiali, o mutare considerată greşită de critici la sfârşitul anului 2009. Totuşi, în ciuda apariţiei unor tensiuni inerente, McLaren a reuşit să gestioneze relaţia dintre cei doi britanici. Acest lucru a fost însă facilitat şi de rezultate mediocre obţinute de Hamilton anul trecut, care a fost afectat de mai multe probleme personale şi care a ieşit în evidenţă mai mult pentru incidentele cu Felipe Massa.

Aflat în ultimul său an de contract, britanicul simte că a pierdut postura de lider al echipei şi este conştient că 2012 va fi un sezon crucial pentru cariera sa.

De cealaltă parte, Button a ştiut să speculeze la maxim toate scăpările lui Hamilton şi a devenit uşor, dar sigur, liderul din spatele echipei. Prin abordarea sa calmă şi meticuloasă, britanicul şi-a atras simpatia inginerilor şi a ştiut cum să-i direcţioneze pe aceştia în direcţia potrivită, însă în mod cert Hamilton va face tot posibilul să recâştige atenţia.

De aceea, lupta internă de la McLaren va fi una cel puţin la fel de interesantă ca şi luptă pentru titlul mondial.

PUNCTE FORTE PUNCTE SLABE 
Rezultatele promiţătoare din teste Riscul ca designul noului monopost să nu fie ideal
Linia puternică de piloţi Comportamentul imprevizibil al lui Hamilton

 

Acesta este al noualea episod al serialului Preview F1 2012, care va include prezentări zilnice ale fiecărei echipe participante şi a schimbărilor de regulament tehnic, urmând să se încheie cu o avancronică generală a sezonului 2012. Episodele anteriore: Caterham, Williams, Toro Rosso, Sauber, Force India, Lotus, Mercedes si Ferrari.

  • marius.moraru, joi, 08.03.2012 19:28
    pai punct forte sau punct slab

    faptul ca mclaren are o linie de piloti puternica compusa din doi campioni mondial e punct forte, iar faptul ca il au pe hamilton ca pilot si ca are nu anumit comportament e punct slab, desii e campion mondial:))

  • ., vineri, 09.03.2012 09:12
    @redactor

    din modul de redactare al tuturor stirilor legate de McLaren, iti poti da seama de o antipatie("rautate") fata de acestia din urma. MAI ALES in acest preview. Pe de alta parte, atunci cand vorbesti despre Ferrari, echipa ta de suflet, iti dai seama de asemenea, de pasiunea pentru aceasta echipa. Chit ca merge prost, tot nu-i poate critica si se agata de niste lucruri fara prea mare importanta cu care sa-i laude. Despre McLaren, aceeasi strategie, doar ca-i de "rau". Scuze, dar conmsider ca nu esti suficient de impartial in aceasta meserie. Despre tot ceea ce am spus mai sus, este o parere personala, bazandu-ma pe nenumaratele articole in ceea ce priveste echipele mai sus mentionate.

  • klausnake, vineri, 09.03.2012 12:49
    Sincer,nu...

    Nu cred ca e chiar asa de transparent cel care scrie articolele,am citit si eu destul de multe dintre ele si nu pot sa afirm ca mi-am dat seama ca ar fi mare fan al uneia sau alteia din echipe... Pe langa asta,e normal ca fiecare iubitor al F1 sa tina cu o echipa anume,altfel nu vad de ce ne-ar mai place.Importnat e totusi sa iubim sportul respectiv in sine,chiar daca tinem cu o echipa sau alta. De exemplu si mie imi era enorm de antipatic acest Hamilton mai ales cand se baga taca-su peste tot,ca musca in curu' calului,vorba aia... Intre timp am ajuns la concluzia ca de fapt toti sunt niste super piloti,care daca au ce le trebuie ca material tehnic,ajung clar in batalia pentru titlul mondial.Poate cel mai clar exemplu e Button,pe care cred ca nimeni nu-l mai vedea sa iasa campion si care de cand a facut asta,a mai si crescut mult de tot in ceea ce priveste stilul de abordare a curselor,finete,etc.